Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 101301
Aprovació definitiva de la modificació puntual del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca (Exp. 03126-2021-000001)
Publicat en el BOIB núm. 18 d'11 de febrer de 2021, i en el tauler d'Edictes de la corporació, i en la pàgina web del CIM de dia 11-02-2021 a dia 26-03-2021, l'anunci relatiu a l'acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter extraordinari d'1 de febrer de 2021, pel qual s'aprova inicialment la modificació puntual del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca, consistent en l'addició d'una disposició addicional, sense que dins el termini legal d'exposició al públic s'hagi presentant cap reclamació ni suggeriment al respecte, s'entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic el text integre de la disposició addicional.
Disposició addicional. Assistència telemàtica a les sessions i votació remota per mitjans electrònics
1. El vot dels consellers i les conselleres és personal i intransferible i tenen el dret i el deure d'assistir a les sessions personalment.
2. Sens perjudici de l'assenyalat en l'apartat anterior, les conselleres i consellers en situació de baixa, permís o situació assimilada per maternitat, paternitat, embaràs, malaltia greu o una altra circumstància excepcional degudament justificada que n'impedeixi l'assistència a la sessió, durant el període del seu gaudi o vigència, poden acollir-se a la possibilitat d'assistir de forma telemàtica a les sessions del Ple del Consell i de votar-hi remotament per mitjans electrònics, de conformitat amb allò que s'estableix en la present disposició.
3. El procediment s'ha d'iniciar a sol·licitud de la persona interessada mitjançant escrit adreçat a la Presidència i presentat a la Secretaria General, acompanyat de l'acreditació de la baixa, permís o situació assimilada per maternitat, paternitat, embaràs, malaltia greu o una altra circumstància excepcional degudament justificada que n'impedeixi l'assistència a la sessió i de la seva durada, amb una antelació mínima d'un dia hàbil a la data prevista perquè tengui lloc la reunió.
La presidència ha d'autoritzar o denegar, en aquest cas de forma motivada, la sol·licitud i comunicar-ho a la persona interessada i a la Secretaria General perquè disposi tècnicament el necessari per fer-ho efectiu.
El conseller o consellera pot en qualsevol moment no fer ús de l'autorització i assistir a la sessió presencialment.
4. El sistema d'assistència telemàtica i de votació remota està sota el control de la Presidència i de la Secretaria General i ha de complir els requisits i respectar els principis recollits en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local, i en les lleis 39 i 40/2015, d'1 d'octubre, en especial els de seguretat i accessibilitat.
5. El Consell Insular ha d'establir els sistemes telemàtics, a través de videoconferència o altres sistemes electrònics similars, amb la finalitat de garantir, en tot moment, la seguretat, autenticitat i autentificació de la participació dels membres electes autoritzats que es trobin en algun dels supòsits abans assenyalats, tant en allò que fa referència a la seva assistència a les sessions plenàries com a l'exercici del dret de vot per la via telemàtica.
6. Correspon a la presidència vetllar perquè les persones que assisteixin telemàticament al desenvolupament de la sessió puguin exercir els seus drets de la mateixa manera que ho farien si hi fossin presents físicament i, en particular, els de votació remota per mitjans electrònics, formular observacions a l'acta, intervenir en els debats, plantejar qüestions d'ordre, demanar la retirada d'un assumpte o que resti sobre la taula i respondre a al·lusions.
7. En l'acta de la sessió, la Secretaria General ha de fer constar expressament els membres que assisteixen i exerceixen el seu dret de vot per la via telemàtica.
8. El que s'estableix en aquesta disposició es pot aplicar a les reunions d'altres òrgans col·legiats de govern d'aquest consell insular.
Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.
Tot l'anterior s'ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
Maó, 9 d'abril de 2021
Per delegació de la presidenta, La secretària
Rosa Salord Olèo
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)