Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 98261
Expedient 779/2021. Concessió Directa de Subvencions - Subvencions per Concurrència no Competitiva- Ajudes extraordinàries al teixit productiu del municipi per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària COVID-19
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 26 de març de 2021, ha adoptat l'acord següent:
Expedient 779/2021. Concessió Directa de Subvencions - Subvencions per Concurrència no Competitiva- Ajudes extraordinàries al teixit productiu del municipi per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària COVID-19.
La present convocatòria té per objecte ajudar al teixit productiu del municipi d'Andratx amb la regulació de la concessió d'ajudes econòmiques que pretenen pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics com a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern per aturar l'expansió de la crisis sociosanitària derivada de la COVID-19 o que estiguin especialment afectats per la pandèmia.
Aquest ajut es tramitarà a càrrec a la partida pressupostària 430.48902 i amb un import de 720.000€.
Atesos els informes emesos dia 24 de març de 2021 per l'assessoria jurídica d'aquest ajuntament i per la interventora municipal.
En base a tot l'exposat anteriorment, el regidor que subscriu proposa a la Junta de Govern l'adopció del següent ACORD:
PRIMER.- Aprovar la convocatòria d'ajudes extraordinàries al teixit productiu del municipi d'Andratx per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sociosanitària derivada de la COVID-19 condicionant el seu atorgament a l'aprovació definitiva de la MC 02/2021.
SEGON.- Publicar aquest acord a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), al BOIB i al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament per a informació pública.
TERCER.- Donar compte als Departaments d'Intervenció i Tresoreria Municipals.
Andratx, 26 de març de 2021
El batle
Joan Manera Jaume
Expedient: 779/2021
BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDES EXTRAORDINÀRIES AL TEIXIT PRODUCTIU DEL MUNICIPI D'ANDRATX PER MINIMITZAR L'IMPACTE ECONÒMIC DE LA CRISI SOCIOSANITÀRIA DERIVADA DE LA COVID-19
Antecedents
1. El Govern d'Espanya mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'Estat d'alarma en tot el territori nacional, essent prorrogat amb successives modificacions. En conseqüència, s'han anat adoptant mesures extraordinàries que han afectat l'activitat econòmica (prohibició de moviment dels ciutadans, suspensió d'activitats socials i econòmiques, restriccions d'aforament, mesures de distanciament social, o adaptació dels locals i establiments físics oberts al públic) provocant inseguretat als ingressos del teixit productiu local.
2. Les empreses, els autònoms, les persones físiques i els altres professionals han continuat pagant els tributs corresponents pel manteniment de la seva activitat sense obtenir els ingressos corresponents.
3. En conseqüència, l'Ajuntament d'Andratx considera urgent donar resposta a aquesta situació i minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sociosanitària amb ajudes econòmiques al teixit productiu del municipi.
4. D'acord amb el que es preveu en l'article 29.2.t) de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, en relació amb l'article 25.1. i 5 de la Llei 7/1985 de Bases de Règim Local i l'article 32 del Decret Llei 8/2020, l'Ajuntament pot atorgar les presents subvencions com a mesura de foment que coadjuvi a la recuperació econòmica.
5. El Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears han promogut aquestes ajudes de forma que la subvenció de la present convocatòria està cofinançada pel propi Ajuntament d'Andratx, pel Consell de Mallorca i pel Govern de les Illes Balears. Finançament derivat de la participació de l'Ajuntament d'Andratx en els Fons Mixt Consell-Ajuntaments per impulsar ajudes a tots els sectors econòmics afectats per la pandèmia; i del Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'Ajuntament d'Andratx per concedir d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics.
Article 1. Objecte i finalitat de la convocatòria
La present convocatòria té per objecte ajudar al teixit productiu del municipi d'Andratx amb la regulació de la concessió d'ajudes econòmiques que pretenen pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern per aturar l'expansió de la crisi sociosanitària derivada de la COVID-19 o que estiguin especialment afectats per la pandèmia.
Article 2. Règim jurídic aplicable
Per tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre, de 2003).
- Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions (BOIB 176 de 25 de juliol de 2006).
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions (BOIB 196 de 31 de desembre de 2005).
- Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB nº47 de 20 d'abril de 2017).
- Llei 39/2015, de dia 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOIB 236 de 2 d'octubre de 2015).
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (BOIB 236 de 2 d'octubre de 2015).
- Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de la activitat econòmica i la ocasionada per la COVID-19 (BOIB nº 180 de 20 d'octubre de 2020). Modificada per la Resolució del conseller e Model Econòmic, Turisme i Treball amb número de BOIB 188 de 31 d'octubre de 2020; pel Decret llei 14/2020, de 9 de desembre, de mesures urgents en determinats sectors d'activitat administrativa amb BOIB 206 de 10 de desembre de 2020; per l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat-Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb número de BOIB 212, de 22 de desembre de 2020; i pel Decret llei 1/2021, de 25 de gener, amb BOIB 11 de 26 de gener de 2021.
- Ordenança de Subvencions d'Andratx (BOIB número 47 de 20 d'abril de 2017).
- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2021.
Article 3. Persones beneficiàries. Requisits i condicions.
3.1. Requisits generals
Podran tenir la condició de beneficiaris d'aquests ajuts les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, en els termes de l'article 11 LGS, que compleixin els següents requisits:
1. Estigui donat d'alta a la Seguretat Social durant un període mínim de tres mesos durant l'any 2020 i es trobi d'alta a la SS en el moment de sol·licitar la present ajuda.
2. Tenir les llicències municipals corresponents (previstes a continuació, en els requisits específics).
3. No haver acomiadat cap treballador afectat pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).
4. No poden haver estat sancionats per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la Covid-19.
5. Tenir el centre de treball al municipi d'Andratx.
6. Haver estat donat d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques un període mínim de 3 mesos durant l'any 2020 i estar-lo en el moment de sol·licitar la present ajuda.
7. No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions i a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. Ara bé, donada la naturalesa extraordinària, tant de les actuacions subvencionables d'aquestes bases reguladores, com de la situació d'Estat d'alarma i emergència sanitària de la qual deriven que va provocar que la major part de persones autònomes i empreses haguessin sol·licitat aplaçaments de les seves obligacions tributàries o no puguin fer front a la seva satisfacció puntual, i d'acord amb allò que estableix amb l'article 13.2 de la Llei General de Subvencions i 10.1 del Decret Legislatiu 2/2005 pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, s'eximeix a les persones beneficiàries d'aquesta subvenció del requisit de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx, en el moment de concessió de l'ajuda i del pagament de la bestreta concebuda, sempre que es donin les següents circumstàncies que hauran d'acreditar-se mitjançant declaració responsable i documentació acreditativa:
I). Que el conjunt de deutes tributaris, amb la Seguretat Social i amb l'Administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx, de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Import que caldrà acreditar en el moment de sol·licitar-la mitjançant l'aportació del certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx.
II). Que la persona beneficiària s'obligui a posar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries, davant la Seguretat Social, amb l'Administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx o respecte dels deutes per la procedència de reintegrament, en el termini de quinze dies naturals comptats a partir del dia en el que hagi rebut la bestreta, perdent el dret al cobrament total o parcial de la subvenció i havent de procedir al reintegrament en el cas contrari, en els termes previstos en aquesta convocatòria i normativa aplicable. Circumstància que caldrà acreditar en el citat termini mitjançant l'aportació del certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx.
3.2. Requisits específics
En cas de sol·licitar la subvenció en una determinada línia i que no es compleixin els requisits específics per formar part d'aquest, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en un altre grup sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part d'un altre grup.
Línia 1 Restauració
Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques en els següents grups:
Per cada local propi situat al termini municipal d'Andratx amb llicència d'activitat rebrà una quantia de 2000€ en concepte de subvenció tenint en compte que si compleix alguns dels següents requisits se li afegirà a la citada quantia els següents imports de la taula:
Nombre de treballadors * |
Import |
---|---|
Entre 2 i 5 (ambdós inclosos) |
1000€ |
Entre 6 i 10 (ambdós inclosos) |
2000€ |
Més de 10 |
3000€ |
*Per calcular el nombre de treballadors es farà una mitja de tot l'any 2020, d'acord amb l'informe que caldrà adjuntar amb la sol·licitud.
I, per cada local que no tingui una llicència d'ocupació de via pública de taules i cadires i no l'ocupi de fet, se li afegirà un import de 500€, a l'anterior.
Tot això, amb un màxim per sol·licitant de 5999€, independentment dels requisits que es compleixin.
Línia 2 Comerços
Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques en els epígrafs específics dels següents grups:
- Del grup 651 Comerç a la menuda de productes tèxtils, confecció, calçat, pells i articles de cuir, els epígrafs:
- Del grup 652 Comerç a la menuda de medicaments i de productes farmacèutics; comerç a la menuda d'articles de drogueria i neteja; perfumeria i cosmètics de totes classes; i de productes químics en general; comerç a la menuda d'herbes i plantes en herbolaris; els epígrafs:
- Del grup 653 Comerç a la menuda d'articles per a l'equipament de la llar i la construcció
- Del grup 659 Un altre comerç a la menuda; els epígrafs:
- Del grup 662 Comerç mixt o integrat al detall, els epígrafs:
- Del grup 721 Transport de viatgers, l'epígraf:
- Del grup 755 Agència de viatges, els epígrafs:
- Del grup 854 Lloguer d'automòbils sense conductor, els epígrafs:
- Del grup 933 Altres activitats d'ensenyança, els epígrafs:
- Del grup 967 Instal·lacions esportives i escoles de perfeccionament esportiu, els epígrafs:
- Del grup 971 Bugaderia i tintoreria, els epígrafs:
- Del grup 972 Perruqueria i salons de bellesa, els epígrafs:
Per cada local propi situat al termini municipal d'Andratx amb llicència d'activitat l'interessat rebrà una quantia de 1500€ en concepte de subvenció amb un màxim per sol·licitant de 5999€.
Línia 3 Taxis
Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques a l'epígraf específic del grup 721 Transport de Viatgers: 721.2 Transport Autotaxis.
Per cada persona titular d'una llicència de taxis del municipi d'Andratx es concedirà una quantitat de 1000€ en concepte de subvenció, independentment del nombre de treballadors.
Línia 4 Sales de ball i discoteques
Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques a l'epígraf específic del grup 969: 969.1 Sales de ball i discoteques.
Per cada local propi situat al termini municipal d'Andratx amb llicència d'activitat del citat IAE es concediran 5999€ en concepte de subvenció; amb un màxim d'un local per sol·licitant.
Línia 5 Espais culturals
Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques en els epígrafs específics d'aquests grups:
- Del grup 615 Comerç articles de consum durador, els epígrafs:
- Del grup 966 Biblioteques arxius, museus, jardins i zoo, els epígrafs:
Per cada local propi situat al termini municipal d'Andratx i amb llicència d'activitat l'interessat rebrà una quantia de 1500€ en concepte de subvenció. I en el cas d'haver dut a terme activitats durant l'any 2020, es sumarà a la quantitat anterior de 1500€ els següents imports depenent dels corresponents criteris:
Nombre d'activitats/ tallers/ laboratoris |
Import |
Fins a 2 |
1000€ |
Fins a 4 |
2000€ |
Més de 4 |
3000€ |
Sempre amb un màxim per sol·licitant de 5999€ i tenint en compte que aquestes activitats s'hauran de justificar amb una memòria justificativa amb la documentació justificativa corresponent.
Article 4. Finançament de les actuacions
Les ajudes econòmiques regulades a aquestes bases s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 430.48902 ('Àrea de Promoció Econòmica i Comerç) del pressupost general de l'Ajuntament d'Andratx aprovat definitivament en data 25 de febrer de 2021 i publicat al BOIB número 33 de 9 de març de 2021, per quantia màxima de 720.000€. Quantia resultant de les aportacions següents: per una part, 500.038,78€ del propi Ajuntament d'Andratx; per una altra part, 109.980,61€ provinents del Consell de Mallorca; i finalment, 109.980,61€ provinents del Govern de les Illes Balears.
Es podrà ampliar la quantia màxima dels crèdits disponibles per aquesta convocatòria, estant a l'increment del crèdit condicionat a la declaració de disponibilitat de crèdit a conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit, de l'existència de romanents d'altres convocatòries finançades amb càrrec al mateix crèdit o de reintegraments o supòsits de no compliment dels requisits de la convocatòria.
Article 5. Criteris objectius d'atorgament i quanties de les ajudes
L'import de la subvenció per a cada un dels grups beneficiaris dependrà dels criteris establerts a l'article 3.
Article 6. Obligacions dels beneficiaris
a. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent o entitat col·laboradora, si escau, així com qualsevol altre de comprovació i control financer que pugui dur a terme els òrgans de control pertinents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. I conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda.
b. Procedir al reintegrament en els casos previstos en aquesta convocatòria i la normativa aplicable.
c. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
d. Comunicar les ajudes obtingudes per la mateixa finalitat i la seva quantia.
e. Aquelles altres obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003 General de Subvencions i 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; destacant la de poder acreditar que es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat social, d'acord amb l'article 14.1 e) LGS i 22 i següents del Real Decret 887/2006 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, amb anterioritat a la proposta del pagament final de la subvenció.
Article 7. Termini i forma de presentació de les sol·licituds
1. El termini de presentació de sol·licituds començarà a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitzarà quan s'acabi el crèdit o, com a màxim, el 15 d'octubre de 2021 (no inclòs).
2. Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:
- Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de Comunitats Autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
- Per correu postal. En aquest cas, presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, en tot cas estan obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els següents subjectes:
a. Les persones jurídiques.
b. Les entitats sense personalitat jurídica.
c. Aquells que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzin amb les Administracions públiques en exercici d'aquesta activitat professional. En tot cas, dins aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d. Aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e. Els treballadors de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic, en la forma que es determini reglamentàriament en l'Administració.
Per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'Administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica. En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.
Article 8. Documentació justificativa a presentar per a la sol·licitud
1. Documentació específica Línia 1 Restauració
a. Còpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant en cas de ser persona física. Còpia del CIF del sol·licitant en el cas de ser persona jurídica. I quan la sol·licitud la faci un representant, haurà de presentar una autorització de representació amb els documents d'identificació d'interessat i representant.
En cas de sol·licituds duplicades per motius de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats, l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat; per la qual cosa es requerirà la documentació acreditativa corresponent.
b. Sol·licitud complimentada (ANNEX I).
c. Declaració responsable complimentada (ANNEX II) amb els següents termes:
d. Model SEPA amb segell. En el cas de no disposar de segell afegir certificat compte bancari (ANNEX III).
e. Certificat situació censal.
f. En cas de comptar amb treballadors contractats, informe plantilla mitjana de treballadors en alta de la Seguretat Social en el període de 2020.
g. En cas de sol·licitar la bestreta de 80% prevista al punt 3.1 (6) i 12, l'interessat haurà d'aportar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx per tal de comprovar que compleix el requisit que el conjunt de deutes tributaris amb la SS, amb l'administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Pel 20% restant, s'haurà d'aportar de nou aquest certificat per a comprovar que aquesta al corrent de pagament dels deutes assenyalats i, en cas de no acreditar estar al corrent d'aquestes obligacions, haurà de retornar-se el 80% avançat.
2. Documentació específica Línia 2 Comerços
a. Còpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant en cas de ser persona física. Còpia del CIF del sol·licitant en el cas de ser persona jurídica. En el cas que la sol·licitud la faci un representant legal haurà de presentar una autorització de representació amb els documents d'identificació d'interessat i representant. En cas sol·licituds duplicades per motius de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat per la qual cosa es requerirà la documentació acreditativa corresponent.
b. Sol·licitud complimentada (ANNEX I).
c. Declaració responsable (ANNEX II) amb els següents termes:
d. Model SEPA amb segell. En el cas de no disposar de segell afegir certificat compte bancari (ANNEX III).
e. Certificat situació censal.
f. En cas de sol·licitar la bestreta de 80% prevista al punt 3.1 (6) i 12, l'interessat haurà d'aportar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx per tal de comprovar que compleix el requisit que el conjunt de deutes tributaris amb la SS, amb l'administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Pel 20% restant, s'haurà d'aportar de nou aquest certificat per a comprovar que aquesta al corrent de pagament dels deutes assenyalats i, en cas de no acreditar estar al corrent d'aquestes obligacions, haurà de retornar-se el 80% avançat.
3. Documentació específica Línia 3 Taxis
a. Còpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant en cas de ser persona física. Còpia del CIF del sol·licitant en el cas de ser persona jurídica. En el cas que la sol·licitud la faci un representant legal haurà de presentar una autorització de representació amb els documents d'identificació d'interessat i representant.
En cas sol·licituds duplicades per motius de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat per la qual cosa es requerirà la documentació acreditativa corresponent.
b. Sol·licitud complimentada (ANNEX I).
c. Declaració responsable (ANNEX II) amb els següents termes:
d. Model SEPA amb segell. En el cas de no disposar de segell afegir certificat compte bancari (ANNEX III).
e. Certificat situació censal.
f. En cas de sol·licitar la bestreta de 80% prevista al punt 3.1 (6) i 12, l'interessat haurà d'aportar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx per tal de comprovar que compleix el requisit que el conjunt de deutes tributaris amb la SS, amb l'administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Pel 20% restant, s'haurà d'aportar de nou aquest certificat per a comprovar que aquesta al corrent de pagament dels deutes assenyalats i, en cas de no acreditar estar al corrent d'aquestes obligacions, haurà de retornar-se el 80% avançat.
4. Documentació específica Línia 4 Sales de ball i discoteques
a. Còpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant en cas de ser persona física. Còpia del CIF del sol·licitant en el cas de ser persona jurídica. En el cas que la sol·licitud la faci un representant legal haurà de presentar una autorització de representació amb els documents d'identificació d'interessat i representant.
En cas sol·licituds duplicades per motius de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat per la qual cosa es requerirà la documentació acreditativa corresponent.
b. Sol·licitud complimentada (ANNEX I).
c. Declaració responsable (ANNEX II) amb els següents termes:
d. Model SEPA amb segell. En el cas de no disposar de segell afegir certificat compte bancari (ANNEX III).
e. Certificat situació censal.
f. En cas de sol·licitar la bestreta de 80% prevista al punt 3.1 (6) i 12, l'interessat haurà d'aportar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx per tal de comprovar que compleix el requisit que el conjunt de deutes tributaris amb la SS, amb l'administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Pel 20% restant, s'haurà d'aportar de nou aquest certificat per a comprovar que aquesta al corrent de pagament dels deutes assenyalats i, en cas de no acreditar estar al corrent d'aquestes obligacions, haurà de retornar-se el 80% avançat.
5. Documentació específica Línia 5 Espais culturals
a. Còpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant en cas de ser persona física. Còpia del CIF del sol·licitant en el cas de ser persona jurídica. En el cas que la sol·licitud la faci un representant legal haurà de presentar una autorització de representació amb els documents d'identificació d'interessat i representant.
En cas sol·licituds duplicades per motius de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat per la qual cosa es requerirà la documentació acreditativa corresponent.
b. Sol·licitud complimentada (ANNEX I).
c. Declaració responsable (ANNEX II) amb els següents termes:
d. Model SEPA amb segell. En el cas de no disposar de segell afegir certificat compte bancari (ANNEX III).
e. Certificat situació censal.
f. En cas de sol·licitar la bestreta de 80% prevista al punt 3.1 (6) i 12, l'interessat haurà d'aportar el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la SS o l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx per tal de comprovar que compleix el requisit que el conjunt de deutes tributaris amb la SS, amb l'administració pública de la CCAA, l'AEAT i l'Ajuntament d'Andratx de la persona beneficiària, tinguin un import inferior al de la bestreta que li correspongui per l'ajuda sol·licitada. Pel 20% restant, s'haurà d'aportar de nou aquest certificat per a comprovar que aquesta al corrent de pagament dels deutes assenyalats i, en cas de no acreditar estar al corrent d'aquestes obligacions, haurà de retornar-se el 80% avançat.
g. Memòria justificativa d'activitats com estableix l'article 3.2 d'aquesta convocatòria.
Article 9. Òrgan competent per la concessió de subvencions
Serà competent per a la concessió d'ajudes, com a òrgan facultat per a l'autorització i disposició de la despesa corresponent, la Batlia. Si bé, mitjançant Decret 1999/2020, en ús de les atribucions conferides a aquesta Batlia d'acord el que preveu l'article 114.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, la Junta de Govern Local ostentarà per delegació la competència de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.
Article 10. Compatibilitat amb altres subvencions
Aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, i sense perjudici del que al respecte pogués establir la normativa reguladora de les subvencions concurrents.
Article 11. Procediment de concessió
El procediment de selecció dels beneficiaris es farà mitjançant concurrència no competitiva, en virtut de la qual en aquells casos en que, atesa la naturalesa de la subvenció, existeixi concurrència, però aquesta no tingui la nota de competitiva, s'aplicarà el règim d'avaluació individualitzada. I s'entendrà per «règim d'avaluació individualitzada» aquell procediment de concurrència no competitiva on els expedients seran tramitats i resolts a mesura que es vagin presentant, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació, i en tant que existeixi crèdit pressupostari per a això. Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de la finalització de la presentació, cal suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada al BOIB.
A aquest règim li seran aplicables les normes del procediment de concurrència competitiva contemplades a l'Ordenança, llevat els aspectes relatius a la característica específica de «competitivitat» que per la naturalesa d'aquest tipus de subvencions no resulti aplicable. No serà obligatòria la constitució de la comissió avaluadora sinó que correspondrà a l'òrgan instructor la realització d'ofici de l'avaluació de les sol·licituds conforme els criteris, forma i prioritats de valoració establerts a la convocatòria.
Destacant que, si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable dels deu dies hàbils següents, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu l'art. 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.
Article 12. Règim de pagament
La liquidació i pagament dels ajuts es farà una vegada comprovat que es compleixen els requisits. I el pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari designat pel beneficiari (Annex III).
En cas de declarar, en l'Annex II, no estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i de tenir pendent deutes amb la Comunitat Autònoma, AEAT i Ajuntament, l'interessat podrà sol·licitar:
- El 80% de la quantitat total a rebre prèvia resolució de concessió. Aquest pagament tindrà el caràcter de pagament anticipat i la comprovació es farà amb la presentació dels documents acreditatius d'estar al corrent de pagament.
- El 20% restant, un cop comprovat el compliment d'estar al corrent de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social, així com amb l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, AEAT i Ajuntament. Comprovació que es farà amb la presentació dels documents acreditatius d'estar al corrent de pagament. En cas de no acreditar estar al corrent de les obligacions esmentades s'haurà de tornar el 80% avançat.
Article 13. Control financer
Els beneficiaris de la present subvenció podran ser sotmesos, amb posterioritat a la concessió, a un control financer en els termes que s'estableixen en el títol III de la Llei 38/2003 amb la finalitat de verificar:
a. L'obtenció adequada i correcta de la subvenció per part del beneficiari.
b. El compliment, per part de beneficiaris i entitats col·laboradores, de les obligacions en la gestió i l'aplicació de la subvenció.
c. La justificació adequada i correcta de la subvenció per part de beneficiaris i les entitats col·laboradores.
d. La realitat i la regularitat de les operacions que, d'acord amb la justificació presentada per beneficiaris i entitats col·laboradores, han estat finançades amb la subvenció.
e. El finançament adequat i correcte de les activitats subvencionades, en els termes que s'estableixen en l'apartat 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003.
f. L'existència de fets, circumstàncies o situacions no declarats a l'Administració per beneficiaris i entitats col·laboradores i que puguin afectar el finançament de les activitats subvencionades, l'obtenció, la utilització, el gaudi o la justificació adequats i correctes de la subvenció, així com a la realitat i la regularitat de les operacions que s'hi financen.
Les actuacions de control financer finalitzaran amb un informe, el qual es notificarà als beneficiaris que hagin estat objecte de control. Al seu torn, una còpia de l'informe es remetrà a l'òrgan gestor que va concedir la subvenció assenyalant en el seu cas la necessitat d'iniciar expedients de reintegrament i sancionador.
Article 14. Reintegrament
Per a l'aplicació del reintegrament s'estarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 6 d'aquesta) i als articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 44 del Decret Legislatiu 2/2005 pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Article 15. Criteris per al possible incompliment. Infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en els articles 52 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 102 i següents del Real Decret 887/2006 pel que s'aprova el Reglament General de Subvencions, i 50 i següents del Decret legislatiu 2/2005 pel que s'aprova el text refòs de la Llei de subvencions balear.
Article 16. Publicació de la convocatòria i de la concessió
En compliment dels articles 18 de la Llei 38/2003 General de Subvencions i 34 del Decret legislatiu 2/2005 pel que s'aprova el text refòs de la Llei de subvencions balear, l'Ajuntament d'Andratx ha d'enviar informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions. L'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, s'ha de penjar en el web de l'Ajuntament d'Andratx, i se li donarà la màxima difusió possible entre les persones que hi poden estar interessades.
Les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.