Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 97868
Concessió i primer i segon pagament, corresponent al mes de gener i febrer, de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (onzena relació)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 7 d'abril de 2021, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000025, del tenor literal següent:

« En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril. Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública. En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.

Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.

En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000 €), import cofinançat pel Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021.

D'aquesta quantia, les bases estableixen una distribució per a cadascun dels municipis calculat d'acord amb els mateixos criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes, i que és la següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Dins el termini establert a la convocatòria i al seu extracte, han tengut entrada al Consell Insular d'Eivissa de forma telemàtica la sol·licitud i documentació prevista en la convocatòria per part de les persones relacionades al punt primer de l'acord.

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, òrgan instructor del procediment, ha examinat les sol·licituds i ha comprovat que les persones físiques o jurídiques que consten a l'annex compleixen els requisits establerts a la convocatòria, així com també que es troben al corrent de pagaments a la Seguretat Social, am l'Agència Tributària Estatal i amb l'Agència Tributària Autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Consta a l'expedient, l'informe de seguiment (11) de la subvenció de data 31 de març de 2021, de conformitat amb l'establert a l'art. 88.3 de la LGS.

Hi ha crèdit adequat i suficient tal i com consta a la retenció de crèdit núm. 2/2021000000433, de 3 de febrer de 2021, per import de 4.770.000,00 euros a càrrec de la partida 4220 47900, d'aquest import el Govern Balear ha aportat 2.385.000 €.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Vist l'informe proposta de la cap de Secció d'Indústria de data 31 de març de 2021, favorable en relació a la concessió, i primer i segon pagament de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears.

Atès que en data 6 d'abril de 2021, la Intervenció del Consell Insular d'Eivissa, emet informe de fiscalització prèvia plena en sentit favorable.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

 

​​​​​​​RESOLC

PRIMER.- Acceptar el desistiment de les persones físiques i jurídiques, en les sol·licituds que a continuació es relacionen, respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

NÚM. EXP

NÚM. REGISTRE ENTRADA

DATA RGE

SOL·LICITANT

NIF SOL·LICITANT

2021/2887G

E/2021003506

10/02/2021

XXXXXXX

X8099321-D

2021/2650C

E/2021003322

10/02/2021

XXXXXXX

Y3005355-M

2021/3138W

E/2021003768

11/02/2021

XXXXXXX

J57789273

2021/2588G

E/2021003291

10/02/2021

XXXXXXX

Y2963697T

2021/2882E

E/2021003494

10/02/2021

XXXXXXX

38397214W

2021/3680S

E/2021006340

26/02/2021

XXXXXXX

B16652208

2021/3025G

E/2021003623

10/02/2021

XXXXXXX

X7087534S

2021/3083Q

E/2021003693

10/02/2021

XXXXXXX

B16598468

2021/3048G

E/2021003654

10/02/2021

XXXXXXX

X9570749N

2021/2833L

E/2021003408

10/02/2021

XXXXXXX

B57420168

2021/2788C

E/2021003377

10/02/2021

XXXXXXX

34791961E

2021/2853Q

E/2021003445

10/02/2021

XXXXXXX

X9493277G

2021/2990S

E/2021003599

10/02/2021

XXXXXXX

47405413K

2021/3161W

E/2021003792

11/02/2021

XXXXXXX

B57940496

2021/2825B

E/2021003398

10/02/2021

XXXXXXX

X7644122A

2021/3070A

E/2021005148

18/02/2021

XXXXXXX

B20796884

2021/2842M

E/2021003417

10/02/2021

XXXXXXX

B57707564

2021/4334W

E2021006074

25/02/2021

XXXXXXX

B57707564

SEGON.- Tenir per desistides les sol·licituds de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, per no haver esmenat correctament la causa indicada respecte dels requisits establerts a les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

Núm. Expedient

SOL·LICITANT

NIF Beneficiari/a

Motiu exclusió

2021/2885W

XXXXXXX

B16533226

2.4 e) Bases convocatoria, segon establiment

2021/3370G

XXXXXXX

B16524050

2.1 Bases convocatoria, primer establiment

2021/3344R

XXXXXXX

B16611705

2.1 Bases convocatoria, segon establiment

2021/2546P

XXXXXXX

B07976764

2.4.f) Bases convocatoria

2021/3133C

XXXXXXX

E57655987

2.1 Bases convocatoria, segon establiment

TERCER.- Excloure les sol·licituds de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, per no haver-se presentat dins el termini establert en aquesta convocatòria (del 10 de febrer de 2021 fins el dia 2 de març de 2021, apartat quart de l'extracte de la convocatòria , boib núm. 17 de 9 de febrer de 2021):

DATA

RGE CONSELL

NOM SOL·LICITANT

DNI/CIF

03/03/21

2021006911

XXXXXXX

54877709-P

03/03/21

2021006935

XXXXXXX

41458769-G

17/03/21

2021008666

XXXXXXX

X4421118-N

QUART.- Concedir les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, a les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen amb les quanties individuals indicades, que corresponen al mes de gener i febrer:

 

​​​​​​​

MUNICIPI D'EIVISSA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

187

2021/2885W

XXXXXXX

B16533226

3.000 €

188

2021/2927K

XXXXXXX

J57856197

3.000 €

189

2021/3299W

XXXXXXX

E57119752

3.000 €

190

2021/3462G

XXXXXXX

B16656050

3.000 €

191

2021/3562N

XXXXXXX

E16673238

3.000 €

192

2021/3594K

XXXXXXX

Y2389129H

3.000 €

193

2021/3607B

XXXXXXX

08368726S

3.000 €

194

2021/3719P

XXXXXXX

E07599202

3.000 €

195

2021/3792N

XXXXXXX

B57920506

3.000 €

196

2021/4018P

XXXXXXX

X5410615A

3.000 €

197

2021/4069J

XXXXXXX

41439235C

3.000 €

198

2021/3172J

XXXXXXX

B16646911

3.000 €

199

2021/4495W

XXXXXXX

B57965832

3.000 €

200

2021/4518W

XXXXXXX

34791961E

3.000 €

201

2021/4653E

XXXXXXX

X7087534S

3.000 €

 

MUNICIPI DE SANT JOSEP

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

72

2021/2509V

XXXXXXX

A07457542

3.000 €

73

2021/2960P

XXXXXXX

B57692063

3.000 €

74

2021/3176V

XXXXXXX

B57826935

3.000 €

75

2021/3133C

XXXXXXX

E57655987

3.000 €

76

2021/3814B

XXXXXXX

A07258999

3.000 €

77

2021/4104W

XXXXXXX

E57980526

3.000 €

78

2021/4224F

XXXXXXX

B57847162

3.000 €

 

MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

119

2021/2999R

XXXXXXX

B16581365

3.000 €

120

2021/3701J

XXXXXXX

E07587207

3.000 €

121

2021/3593C

XXXXXXX

B57379646

3.000 €

122

2021/3642T

XXXXXXX

E07808116

3.000 €

123

2021/3611S

XXXXXXX

E07450240

3.000 €

124

2021/3612Q

XXXXXXX

E57588709

3.000 €

125

2021/3721X

XXXXXXX

B57960742

3.000 €

126

2021/3790X

XXXXXXX

38503263K

3.000 €

127

2021/3811P

XXXXXXX

E07309750

3.000 €

128

2021/4200Y

XXXXXXX

Y0013202Z

3.000 €

129

2021/4108Y

XXXXXXX

41453260S

3.000 €

130

2021/4115J

XXXXXXX

B57016503

3.000 €

131

2021/4131Y

XXXXXXX

B16566879

3.000 €

132

2021/4438Z

XXXXXXX

J5778927-3

3.000 €

133

2021/4439S

XXXXXXX

Y4788742H

3.000 €

134

2021/4564W

XXXXXXX

46938503B

3.000 €

 

MUNICIPI DE SANT ANTONI

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

72

2021/2840A

XXXXXXX

B07930803

3.000 €

73

2021/3276W

XXXXXXX

X2329536G

3.000 €

74

2021/3344R

XXXXXXX

B16617151

3.000 €

75

2021/3370G

XXXXXXX

B16524050

3.000 €

76

2021/3373F

XXXXXXX

B57901464

3.000 €

77

2021/3556Y

XXXXXXX

E57655524

3.000 €

78

2021/3598W

XXXXXXX

41444379N

3.000 €

79

2021/3937L

XXXXXXX

43390072C

3.000 €

80

2021/4567M

XXXXXXX

4157350P

3.000 €

81

2021/4592F

XXXXXXX

46957968H

3.000 €

CINQUÈ.- Autoritzar i disposar una despesa global de 144.000 euros a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades en l'acord quart, amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

SISÈ.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament global de 144.000 euros, corresponent al mes de gener, a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades a l'acord quart, amb càrrec a la a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

SETÈ.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

  • Que, de conformitat amb l'indicat al punt 10 de la present convocatòria d'ajudes, per a rebre el pagament, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent: L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, o al següent enllaç https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO.
  • Que han de complir les obligacions establertes al punt 9 de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.
  • Que han de presentar al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa el document Annex III que es troba adjunt a les bases de la convocatòria, en el cas de l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat en el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent.
  • Que els incompliments i falsedat de les condicions requerides per obtenir les ajudes són causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  • Que contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar, davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.”

 

Eivissa, 8 d'abril de 2021

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas