Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 96015
Aprovació definitiva del Reglament regulador de la cessió d’ús de determinats espais de les Escoles Velles de Son Servera
Atès l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15, de 4 de febrer de 2021, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de 21 de gener de 2021, en el qual s'aprovà inicialment el Reglament regulador de la cessió d'ús de determinats espais de les Escoles Velles de Son Servera.
De conformitat amb el que preveuen els articles 22.2.d) i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagin presentat cap al·legació ni reclamació al Reglament regulador de la cessió d'ús de determinats espais de les Escoles Velles de Son Servera, per la qual cosa queda aprovat definitivament, i es transcriu a continuació el text íntegre del Reglament:
“Reglament regulador de la cessió d'ús de determinats espais de les Escoles Velles
Exposició de motius
L'Ajuntament de Son Servera és titular de les Escoles Velles. Les instal·lacions estan destinades a les activitats dels Serveis Educatius Municipals i al suport d'altres activitats municipals. També és un espai que s'utilitza per a la celebració de diferents actes.
El nombre d'activitats organitzades en aquest espai per persones i entitats alienes a l'organització municipal ha tengut un notable creixement fent necessària una regulació per assegurar la correcta utilització.
Capítol primer. Objecte, naturalesa i àmbit
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquest reglament és la regulació de la cessió d'ús de determinats espais de les Escoles Velles.
Article2. Definició
Les Escoles Velles són un equipament de titularitat municipal en el qual es realitzen activitats de caire educatiu, formatiu, informatiu, cultural, de temps lliure i altres relacionats amb l'àmbit socioeducatiu. Es fan activitats per a infants, joves, adults i majors.
Així mateix alguns dels espais estan destinats a activitats relacionades amb l'administració municipal.
Article 3. Destinació dels espais cedits
Determinats espais de les Escoles Velles es poden cedir per fer activitats que es considerin d'interès per a tota o una part de la comunitat. Els espais que es poden sol·licitar són les aules 2,4,5 i 8. En cap cas es poden cedir els espais destinats a despatxos, a oficines o a altres usos municipals incompatibles amb l'ús compartit.
Les activitats a realitzar als espais cedits podran ser de caràcter educatiu, cultural o de reunió sense que en cap cas pugui tractar-se d'activitats que atemptin contra els valors d'igualtat, llibertat, tolerància, convivència i democràcia. Així mateix cap de les activitats pot tenir ànim de lucre.
Els destinataris han de ser de l'àmbit territorial del municipi de Son Servera.
Article 4. Tipus de cessió
La cessió serà per activitats puntuals, d'una durada determinada, sense continuïtat en el temps i amb l'autorització expressa de l'Ajuntament.
Capítol segon. Procediment per a la sol·licitud
Article 5. Sol·licitud
La sol·licitud es farà mitjançant el model normalitzat que estarà a disposició dels ciutadans que s'entregarà en el registre general de l'Ajuntament amb una antelació mínima de 10 dies hàbils.
S'haurà de fer constar necessàriament:
a. Identificació del sol·licitant i entitat que representa (si és el cas).
b. Activitat que es realitzarà i l'espai que necessiten
c. Data i horari complet de l'ús
d. Destinataris de l'activitat
e. Nombre aproximat de participants.
La persona que fa la sol·licitud serà el contacte amb l'Ajuntament. Haurà de fer constar un número de telèfon mòbil i un correu electrònic per adjuntar-li qualsevol document necessari relacionat amb l'ús de l'espai.
Article 6. Tramitació i resolució.
La sol·licitud serà valorada podent-se requerir ampliació de la informació que els serveis municipals considerin pertinent.
En cas de tenir més d'una petició per un espai determinat en una mateixa data es prioritzaran les activitats d'acord amb el següent ordre:
1. Activitats del propi centre (Serveis Educatius Municipals)
2. Activitats municipals
3. Activitats organitzades per entitats serverines sense ànim de lucre i legalment constituïdes.
4. Resta d'activitats socioeducatives, culturals o de reunió.
5. Una vegada aplicats els criteris 1,2,3 i 4 s'utilitzarà el criteri de la data de presentació de sol·licitud per determinar la preferència en el cas de coincidència de dates i aules.
La sol·licitud es resoldrà en el termini màxim de 10 dies hàbils des de la seva presentació
Capítol tercer. Condicions de la cessió d'ús
Article 7. Condicions
Es concretarà la durada, l'espai, l'horari i l'activitat a realitzar.
L'Ajuntament facilitarà als sol·licitants un procediment per obrir i tancar les Escoles Velles.
L'Ajuntament cedirà l'espai net i amb les condicions per tal que els sol·licitants puguin muntar l'espai. Una vegada finalitzada l'activitat els sol·licitants ho han de tornar deixar tal i com l'han trobat.
Article 8. Normes
Les persones sol·licitants es comprometen a complir les normes d'ús de les Escoles Velles que són les següents:
1. No es podrà iniciar o prolongar l'horari més enllà dels límits acordats.
2. Només es pot utilitzar la sala o sales sol·licitades. No es poden fer servir altres espais sense autorització dels responsables municipals.
3. No es poden utilitzar els equipaments generals del centre (telèfon, fotocopiadora, ordinadors, projectors, etc.).
4. Les claus i la clau de l'alarma estan baix la custòdia i la responsabilitat de les persones usuàries que per necessitat disposin d'una còpia. Una vegada finalitzada l'activitat per la qual es té autorització s'hauran de retornar, seguint el procediment marcat per l'Ajuntament.
5. Està prohibit fumar a qualsevol dependència (interior i exterior) de l'escola.
6. Per qüestions d'higiene no es pot menjar ni beure als espais cedits.
7. Cada entitat, grup, o persona física assumeix la responsabilitat de cuidar les instal·lacions i de fer-ne un ús adequat.
8. Una vegada finalitzada l'activitat s'ha de comprovar que el llum, les portes i les finestres de l'espai queden tancades i els aparells que s'hagin pogut utilitzar desconnectats.
9. Si és la darrera activitat del dia en el centre, s'han de tancar els llums, els banys i les portes del pati.
10. És molt important que deixeu l'aula que utilitzeu tal i com l'heu trobada.
Article 9. Responsabilitats
Les entitats i persones usuàries tenen la responsabilitat de mantenir les instal·lacions en el mateix estat que estaven abans d'utilitzar-les. S'hauran de fer responsables del danys que puguin ocasionar-se en els béns objecte d'utilització.
Només estaran a disposició els espais sol·licitats en els horaris sol·licitats. En cap cas es pot cedir l'ús a tercers.
El muntatge i desmuntatge de l'espai serà responsabilitat de les persones sol·licitants.
L'Ajuntament pot aturar les activitats que infringeixin les normes d'ús establertes en el reglament.
Disposició final
Aquest Reglament entrarà en vigor el dia de la publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Son Servera, 7 d'abril de 2021
La batlessa
Natalia Troya Isern