Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 93861
Bases per a la concessió d'ajudes a les famílies del municipi d'Algaida amb fills matriculats en el curs 2020-2021 en Infantil, Primària, Secundària, Batxiller i Grau mitjà
Es fa constar que la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida ha acordat aprovar les bases que han de regir la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a famílies del municipi d'Algaida amb fills matriculats al curs 2020-2021 en Infantil, Primària, Secundària, Batxiller o Grau mitjà, que s'han vist afectades per la crisi sanitària de la COVID-19.
La qual cosa es fa pública als efectes de l'article 131 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Algaida, 6 d'abril de 2021
La batlessa Maria Antònia Mulet Vich
BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES A LES FAMÍLIES AMB FILLS MATRICULATS EN EL CURS 2020-2021 D'INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA, BATXILLER I GRAU MITJÀ
1.- OBJECTE
L'objecte de la present convocatòria és atorgar ajudes a famílies del municipi d'Algaida amb fills que estiguin matriculats en el curs 2020-2021, cursant algun dels cursos dels distints nivells d'educació Infantil (0-6 anys), Primària, Secundària, Batxiller i Grau mitjà, i en la que algun dels dos pares s'hagi vist afectat per la crisi sanitària derivada de la COVID-19.
2.- RÈGIM APLICABLE
La present convocatòria es sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que la desenvolupa.
Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions. També es trobarà a disposició de totes les persones interessades a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (http://ajalgaida.sedelectronica.es).
3.- CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
El pressupost màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes regulades a les presents bases reguladores serà de VUIT MIL CINC-CENTS EUROS (8.500 €), amb càrrec al vigent pressupost municipal 2021, aplicació pressupostària 2021/01/326/48600.
La quantia de les ajudes econòmiques serà de 125,00 € màxim cada una, per fill.
En cas que el total d'ajudes superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
4.- BENEFICIARIS
Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions les persones físiques que reuneixin els següents requisits:
1. Estar empadronats al municipi d'Algaida (l'Ajuntament ho comprovarà d'ofici).
2. Tenir fills matriculats al curs 2020-2021 d'Infantil, Primària, Secundària, Batxiller o Grau mitjà a escola pública o concertada.
3. Algun dels dos pares es trobi en alguna de les següents situacions:
• Trobar-se en situació de vulnerabilitat social i/o econòmica
• Trobar-se en situació de desocupació i figurar inscrits en l'oficina de demanda d'ocupació, o haver-hi estat, al manco, 4 mesos durant el 2020-2021.
• Haver resultat afectat per un ERTO o un cessament total o parcial de l'activitat laboral amb motiu de la crisi sanitària derivada de la COVID-19.
5.- TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Les instàncies es dirigiran a la Batlia de l'Ajuntament d'Algaida, i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament d'Algaida o a qualsevol dels llocs prevists a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els sol·licitants hauran d'aportar la documentació següent:
a. Sol·licitud (Annex 1)
b. Fotocopia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.
c. Fotocopia del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.
d. Justificant de matrícula del nin/a a escola pública o concertada pel curs 2020/2021.
e. Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d'aquest, on realitzar el el pagament de l'ajuda concedida. (Annex 2)
f. Segons la situació en la que es troben:
• En cas de trobar-se en situació de vulnerabilitat social i/o econòmica: Informe de Serveis Socials de l'Ajuntament.
• En cas d'haver estat, al manco 4 mesos en situació de desocupació durant el 2020-2021: Còpia original o compulsada de la vida laboral, en cas de rebre prestació, o qualsevol altra document oficial que acrediti aquesta situació.
• En cas de trobar-se en situació de desocupació: Còpia compulsada de demanda d'ocupació.
• En cas d'haver resultat afectat per un ERTO: Certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions.
• En cas de cessament total de l'activitat dels treballadors per compte propi: Certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en el seu cas, sobre la base de declaració de cessament de l'activitat declarada per l'interessat.
• En cas de cessament parcial de l'activitat dels treballadors per compte propi: Acreditació de la reducció de la facturació en, al menys, un 75% en relació amb la facturació mitja del primer trimestre de l'any anterior, per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
g. Declaració responsable per part del beneficiari de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, i de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 30/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com autorització per poder comprovar d'ofici per part de l'Ajuntament que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. (Annex 3)
La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les condicions regulades en les presents bases reguladores.
La manca de presentació d'algun dels documents exigits, o la manca de complementació dins el termini d'esmena de sol·licituds, que si escau, es pot concedir als interessats, podrà donar lloc, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, a tenir-lo per desistit de la sol·licitud presentada.
6.- RÈGIM DE LES AJUDES
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes efectuades per qualsevol altra administració pública o institució privada.
7.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ
Per a la valoració de les sol·licituds presentades es constituirà una comissió de valoració que estarà composta per:
- President: La Batlessa o persona en qui delegui.
- Vocals:
1. Maria Antònia Reinés Femenia, regidora d'Educació i Joventut, o persona en qui delegui.
2. Joan Obrador Esteva, Interventor de Fons de l'Ajuntament, o persona en qui delegui.
- Secretària amb veu i vot: Maria Antònia Palou Rosselló, secretària accidental de la Corporació, o persona en qui delegui.
Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de l'ajuda, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.
8. RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ
L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (http://ajalgaida.sedelectronica.es)
En cas de ser necessari, es requerirà als sol·licitants perquè aportin quanta documentació i informació complementària s'estimi oportuna per fonamentar el seu dret, així com perquè es procedeixi a l'esmena dels defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. També podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estimi necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figurin en les sol·licituds.
El pagament d'aquestes subvencions es realitzarà en un pagament únic a cada beneficiari per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió.
9.- TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
De conformitat amb el que es preveu en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals el responsable del tractament de les seves dades serà Ajuntament d'Algaida (CIF: P0700400E, C/ del Rei, 6 – 07210 Algaida, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
Els interessats podran exercir els seus drets per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a l'Ajuntament d'Algaida, Carrer del Rei, 6, 07210 Algaida, Illes Balears; presencialment, mitjançant escrit presentat en el Registre General de l'Ajuntament d'Algaida, o a través de qualsevol dels mitjans establerts en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
ANNEX 1 SOL·LICITUD
NOM I LLINATGES ……………………………………..............…..DNI………...…...
com a ( ) pare ( ) mare ( ) tutor/tutora legal
adreça.................................................................................. núm ............. pis…….
Localitat .................................. CP .........................................................................
Telèfon……………………………………. Adreça electrònica………………..............
EXPOSA:
1. Que m'he assabentat de la de la “Convocatòria de concessió d'ajudes a famílies amb fills matriculats en el curs 2020-2021, d'Infantil, Primària, Secundària, Batxiller i Grau Mitjà de l'Ajuntament d'Algaida”.
2. Que tenc interès a sol·licitar a l'Ajuntament d'Algaida la subvenció pels següents alumnes dels quals tenc la representació legal (pare/mare/tutor/tutora):
Nom i cognoms ...................................................................................................
En qualitat de ( ) pare ( ) mare ( ) tutor/tutora legalitat
Centre educatiu ....................................................................................................
curs ...... ( ) Educació Infantil ( ) Primària ( ) Secundària ( ) Batxiller ( ) Grau Mitjà
Nom i cognoms ...................................................................................................
En qualitat de ( ) pare ( ) mare ( ) tutor/tutora legalitat
Centre educatiu ....................................................................................................
curs ...... ( ) Educació Infantil ( ) Primària ( ) Secundària ( ) Batxiller ( ) Grau Mitjà
Nom i cognoms ...................................................................................................
En qualitat de ( ) pare ( ) mare ( ) tutor/tutora legalitat
Centre educatiu ....................................................................................................
curs ...... ( ) Educació Infantil ( ) Primària ( ) Secundària ( ) Batxiller ( ) Grau Mitjà
3. Que d'acord a la convocatòria present la següent documentació:
a. Fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b. Fotocopia del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.
c. Justificant de matrícula del nin/a a escola pública o concertada pel curs 2020/2021.
d. Dades del compte bancari al qual s'ha de transferir l'import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (Annex 2).
e. Documentació segons el que assenyala el punt 5.f) de la convocatòria.
f. Declaració responsable per part del beneficiari de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, i de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 30/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com autorització per poder comprovar d'ofici per part de l'Ajuntament que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. (Annex 3)
PER LA QUAL COSA SOL·LICITA:
Que previs els tràmits que pertoquin, li sigui concedida l'ajuda econòmica objecte de la convocatòria.
Algaida, a ………de…………………………………….de 2021
Signatura
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 2 COMUNICACIÓ DE COMPTE BANCARI A EFECTES DE PAGAMENTS DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
SOL·LICITANT |
Núm. DNI/NIE |
|
|
|
|
Domicili social (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
|
|
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
|
|
|
Comunica a l'Ajuntament, a l'efecte dels pagaments que hagi de rebre les següents
DADES BANCÀRIES
Entitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN
(signatura)
Algaida, |
a de/d' de 2021 |
(signatura)
Diligència de conformitat de l'Entitat Bancària:
Les dades antecedents coincideixen
amb les que consten a aquesta oficina
El Director
Signat:
(Datat, Signat i Segellat)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE
DADES DE LA PERSONA INTERESSADA
NOM I LLINATGES ……………………………………..............…..DNI………...…....
C/…………………………..núm……….pis…….porta…….cp……..Localitat……......
Telèfon……………………………………. Adreça electrònica………………..............
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
1. Que estic empadronat al municipi d'Algaida.
2. Que em trobo al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
3. Que no em trobo incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i també que complesc els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
AUTORITZO A L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA:
1. A comprovar d'ofici que em trobo al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
La qual cosa es fa constar a efectes de concessió d'una subvenció per part de l'Ajuntament d'Algaida a l'efecte de l'article 24 del RD 887/2006 pel que s'aprova el Reglament de la Llei de general de subvencions 38/2003 .
Algaida , ....….. de …....………………de 2021
Signatura
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).