Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 89985
Acord del Ple del Consell Insular, en sessió de caràcter ordinari de 15 de març de 2021, relatiu a l’aprovació del Pla de reclassificació de les places d’auxiliar d’infermeria i auxiliar cuidador del personal funcionari de carrera o laboral fix del CIM (Exp. 0601-2021-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret de Presidència núm. 2018/850 de data 31 d'octubre de 2018 aprovà les bases específiques, dels processos de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (d'administració general, psicòleg, tècnic de gestió, enginyer tècnic agrícola, tècnic de pesca, infermer/a, educador social, agent de medi ambient, auxiliar d'arxiu, auxiliar d'infermeria, guarda de pesca, zelador vetllador, zelador xofer) de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca 2016-2017, publicat al BOIB núm. 138 de 3 de novembre.

El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 12 de novembre de 2018, aprovà les bases específiques, dels processos de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (TAE assessor jurídic, tècnic de medi ambient, treballador social, tècnic de turisme, patró/guarda pesca, auxiliar administratiu, auxiliar cuidador)de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca 2016-2017 , publicat al BOIB núm. 143 de 15 de novembre.

En relació a l'aprovació d'aquestes bases, es presentaren diversos recursos d'alçada amb al·legacions de fonaments jurídics, entre d'altres, relatives a la titulació exigida entenent que la titulació exigida no es corresponia amb allò que establia el catàleg de llocs de feina vigent.

Fruit d'aquest recurs, es procedeix a l'estudi de la titulació que hauria de ser exigida per a l'accés a les places d'auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador.

Aquesta anàlisi està sustentada en la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que deriva de la normativa estatal.

La Mesa General de Negociació del Consell Insular, en sessió extraordinària , de data 16 de febrer de 2021, va acordar aprovar per unanimitat el Pla de reclassificació de les places d'auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador del personal funcionari de carrera o laboral fix del CIM.

Per majoria dels membres de la Corporació s'adopta l'acord següent:

Aprovar el Pla de reclassificació de les places d'auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador del personal funcionari de carrera o laboral fix del CIM, segons el document annex.

La qual cosa es comunica per general coneixement i perquè tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos següents:

- En el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició davant el Ple. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des de la seva interposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s'hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s'haurà d'esperar que se'n dicti resolució.

Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Tot l'anterior s'ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

 

​​​​​​​Maó, 31 de març de 2021

El secretari en funcions Per delegació de la presidenta (Decret 427/2019, d'11 de juliol - BOIB núm. 97 de 16-7-2019) Octavi Pons Castejón

 

ANNEX ​​​​​​​PLA DE RECLASSIFICACIÓ DE LES PLACES D'AUXILIAR D'INFERMERIA I AUXILIAR CUIDADOR DEL PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA O LABORAL FIX DEL CIM

Antecedents

El Decret de Presidència núm. 2018/850 de data 31 d'octubre de 2018 aprovà les bases específiques, dels processos de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (d'administració general, psicòleg, tècnic de gestió, enginyer tècnic agrícola, tècnic de pesca, infermer/a, educador social, agent de medi ambient, auxiliar d'arxiu, auxiliar d'infermeria, guarda de pesca, zelador vetllador, zelador xofer) de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca 2016-2017, publicat al BOIB núm. 138 de 3 de novembre.

El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 12 de novembre de 2018, aprovà les bases específiques, dels processos de selecció de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (TAE assessor jurídic, tècnic de medi ambient, treballador social, tècnic de turisme, patró/guarda pesca, auxiliar administratiu, auxiliar cuidador)de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca 2016-2017, publicat al BOIB núm. 143 de 15 de novembre.

En relació a l'aprovació d'aquestes bases, es presentaren diversos recursos d'alçada amb al·legacions de fonaments jurídics, entre d'altres, relatives a la titulació exigida entenent que la titulació exigida no es corresponia amb allò que establia el catàleg de llocs de feina vigent.

Fruit d'aquest recurs, es procedeix a l'estudi de la titulació que hauria de ser exigida per a l'accés a les places d'auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador.

Aquesta anàlisi està sustentada en la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que deriva de la normativa estatal.

1. Normativa sectorial d'aplicació:

1.1. Normativa estatal

Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia, se encomienda al Consejo Territorial de Servicios Sociales y del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia la fijación de criterios comunes de acreditación de centros, servicios y entidades, sin perjuicio de las competencias de cada una de las Comunidades Autónomas y de la Administración General del Estado (Instituto de Mayores y Servicios Sociales)

Artículo 34. Calidad en el Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia.

1. El Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia fomentará la calidad de la atención a la dependencia con el fin de asegurar la eficacia de las prestaciones y servicios.

2. Sin perjuicio de las competencias de cada una de las Comunidades Autónomas y de la Administración General del Estado, se establecerán, en el ámbito del Consejo Territorial, la fijación de criterios comunes de acreditación de centros y planes de calidad del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia, dentro del marco general de calidad de la Administración General del Estado.

3. Asimismo, sin perjuicio de las competencias de las Comunidades Autónomas y de la Administración General del Estado, el Consejo Territorial acordará:

a) Criterios de calidad y seguridad para los centros y servicios.

b) Indicadores de calidad para la evaluación, la mejora continua y el análisis comparado de los centros y servicios del Sistema.

c) Guías de buenas prácticas.

d) Cartas de servicios, adaptadas a las condiciones específicas de las personas dependientes, bajo los principios de no discriminación y accesibilidad.

Artículo 36. Formación y cualificación de profesionales y cuidadores.

1. Se atenderá a la formación básica y permanente de los profesionales y cuidadores que atiendan a las personas en situación de dependencia. Para ello, los poderes públicos determinarán las cualificaciones profesionales idóneas para el ejercicio de las funciones que se correspondan con el Catálogo de servicios regulado en el artículo 15.

Resolución de 2 de diciembre de 2008, de la Secretaría de Estado de Política Social, Familias y Atención a la Dependencia y a la Discapacidad, por la que se publica el Acuerdo del Consejo Territorial del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia, sobre criterios comunes de acreditación para garantizar la calidad de los centros y servicios del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia.

De conformidad con lo establecido en la Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia, la competencia para acreditar centros, servicios y entidades corresponde a las Comunidades Autónomas en su ámbito competencial (artículo 16), si bien se encomienda al Consejo Territorial la fijación de criterios comunes de acreditación (artículo 34.2).

El Consejo Territorial, en su reunión del día 27 de noviembre de 2008, aprobó el Acuerdo sobre criterios comunes sobre acreditación para garantizar la calidad del Sistema para la Autonomía y Atención a la Dependencia, que han de ser entendidos como mínimos, debiendo las respectivas administraciones en su ámbito competencial realizar la legislación, reglamentación y ejecución que proceda y que figura en el anexo de la presente Resolución.

Tercero. Ámbitos de acreditación.

Se establecerán requisitos y estándares de calidad en los ámbitos que a continuación se relacionan, teniendo en cuenta el número de plazas, la intensidad en la prestación, la tipología de recursos y los servicios que deben ofrecer.

a) Recursos materiales y equipamientos que garanticen la prestación del servicio adaptada a las necesidades de las personas en situación de dependencia, a las intensidades, a la seguridad y a la accesibilidad.

b) Recursos humanos: Los requisitos y estándares sobre recursos humanos irán dirigidos a garantizar la adecuada prestación del servicio, tanto en número de profesionales, como en su formación y actualización para el desempeño del puesto de trabajo.

1.º Cualificación Profesional:

Los cuidadores, las cuidadoras, los gerocultores y gerocultoras que presten sus servicios en centros o instituciones sociales deberán acreditar la cualificación profesional de Atención Sociosanitaria a Personas Dependientes en Instituciones Sociales, establecida por el Real Decreto 1368/2007, de 19 de octubre, según se determine en la normativa que la desarrolle.

A tal efecto, se considerarán los siguientes títulos y certificado:

El Título de Técnico en Cuidados Auxiliares de Enfermería establecido por el Real Decreto 546/1995, de 7 de abril, o los títulos equivalentes de Técnico Auxiliar Clínica, Técnico Auxiliar Psiquiatría y Técnico Auxiliar de Enfermería que se establecen en el Real Decreto 777/1998, de 30 de abril, o en su caso, cualquier otro título que se publique con los mismos efectos profesionales.

El Título de Técnico en Atención a Personas en Situación de Dependencia, regulado por el Real Decreto 1593/2011, de 4 de noviembre, o el título equivalente de Técnico de Atención Sociosanitaria, establecido por el entonces Real Decreto 496/2003, de 2 de mayo, o en su caso, cualquier otro título que se publique con los mismos efectos profesionales.

Título de Técnico Superior en Integración Social, establecido por el Real Decreto 1074/2012, de 13 de julio, o el título equivalente de Técnico Superior en Integración Social establecido por el entonces Real Decreto 2061/1995, de 22 de diciembre, para aquellos profesionales que a la fecha de publicación del presente Acuerdo se encuentren trabajando en la categoría profesional de cuidador o gerocultor.

El Certificado de Profesionalidad de Atención Sociosanitaria a Personas Dependientes en Instituciones Sociales, regulado por el Real Decreto 1379/2008, de 1 de agosto, o en su caso, cualquier otro certificado que se publique con los mismos efectos profesionales.

​​​​​​​​​​​​​​1.2. Normativa autonòmica

Llei 4/2009, d'11 de juny de Serveis Socials de les Illes Balears

Article 61. Disposició general

1. L'organització del sistema públic de serveis socials ha de tenir el personal suficient amb la formació, la titulació, els coneixements, les capacitats, les aptituds i l'estabilitat laboral i el reconeixement social i laboral que calgui per garantir l'eficiència, l'eficàcia i la qualitat en la prestació dels serveis socials.

2. S'han d'establir reglamentàriament les titulacions i les ràtios de cada equip de treball multiprofessional que actuï en els serveis socials, i les principals funcions de cada un dels seus components, que s'han d'establir d'acord amb els objectius i les característiques de cada servei, tot garantint una cobertura adient i un tracte digne a les persones destinatàries.

Disposició final primera. Serveis socials comunitaris bàsics i específics d'àmbit suprainsular

El Govern de les Illes Balears, a proposta del conseller o la consellera competent en matèria de serveis socials, i segons els tràmits i les consultes previs que estableix aquesta llei, ha d'aprovar el reglament de principis generals i coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics, titulacions i ràtios, i de la figura del professional de referència i la seva relació amb les persones usuàries, en el termini màxim de dotze mesos des que entri en vigor aquesta llei.

Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i per-sones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter supra insular per a aquests sectors de població.

Modificat pel Decret 54/2013 i Decret 31/2016

Article 17 Condicions comunes a tots els serveis

6. Els cuidadors i les cuidadores, els gericultors i les gericultores i les categories professionals anàlogues, el personal d'ajuda a domicili i el d'assistència personal han d'acreditar una de les qualificacions professionals següents:

a) La qualificació professional d'atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, creada pel Reial decret 1368/2007, de 19 d'octubre, pel qual es complementa el Catàleg nacional de qualificacions professionals, mitjançant una de les titulacions o certificats de professionalitat següents:

La titulació de tècnic en atenció a persones en situació de dependència que estableix el Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre.

— El títol de tècnic en cures auxiliars d'infermeria que estableix el Reial decret 546/1995, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà corresponent a aquesta titulació.

— El títol de tècnic en atenció sociosanitària que estableix el Reial decret 496/2003, de 2 de maig, pel qual s'estableixen aquest títol i els corresponents ensenyaments comuns.

— El certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, regulat pel Reial decret 1379/2008, d'1 d'agost, pel qual s'estableixen dos certificats de professionalitat de la família professional Serveis socioculturals i a la comunitat que s'inclouen en el Repertori nacional de certificats de professionalitat.

 

Disposició transitòria primera

Ràtios de personal

1. Els requisits de qualificació professional que estableix l'article 17.6 d'aquest Decret pel que fa al personal cuidador, els gericultors i les categories professionals similars només s'exigiran al 100 % de la plantilla a partir del 31 de desembre de 2017 i, en tot cas, quan acabin els processos d'acreditació de l'experiència laboral que s'hagin iniciat en aquesta data.

2. La manca d'acreditació no té efectes sobre el personal treballador que participi en aquests processos, o en un programa formatiu que l'habiliti per al desenvolupament d'aquestes categories professionals, ni sobre les empreses o entitats prestadores de l'atenció, ni afecta les administracions públiques, fins que finalitzin els procediments d'acreditació. D'aquesta manera, es garanteix l'estabilitat en el sector.

3. Les persones amb les categories professionals de personal cuidador, gericultor o d'auxiliar d'ajuda a domicili que tenguin 55 anys o més el 31 de desembre de 2015 i acreditin una experiència mínima de tres anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en aquesta categoria professional els darrers deu anys, queden habilitades de manera excepcional en la categoria que correspongui, en tot el territori de la comunitat autònoma.

4. La Direcció General de Serveis Socials i Planificació expedirà les habilitacions descrites en el paràgraf anterior a petició de les persones interessades.

2. Normativa de Funció pública:

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Article 76. Grups de classificació professional del personal funcionari de carrera.

Els cossos i escales es classifiquen, d'acord amb la titulació exigida per accedir-hi, en els grups següents:

Grup A. Dividit en dos subgrups, A1 i A2.

Per accedir als cossos o escales d'aquest grup s'exigeix tenir el títol universitari de grau. En els supòsits en què la Llei exigeixi un altre títol universitari, és aquest el que s'ha de tenir en compte.

La classificació dels cossos i escales en cada subgrup està en funció del nivell de responsabilitat de les funcions que s'han d'exercir i de les característiques de les proves d'accés.

Grup B. Per accedir als cossos o escales del grup B s'exigeix tenir el títol de tècnic superior.

Grup C. Dividit en dos subgrups, C1 i C2, segons la titulació exigida per a l'ingrés.

C1: títol de batxiller o tècnic

C2: títol de graduat en educació secundària obligatòria

Concordant la normativa sectorial de serveis socials i la de funció pública, es va admetre que els auxiliars d'infermeria i els auxiliars cuidadors havien de ser enquadrats en el subgrup C1.

Fruit de l'acceptació d'aquest recurs, es modificà la fitxa del catàleg vigent, l'Oferta pública de 2017 i les bases específiques de la convocatòria d'auxiliar d'infermeria i d'auxiliar cuidador.

Tot i que l'actualització d'aquestes normes permet adequar la convocatòria d'oferta pública a la nova realitat formativa dels auxiliars d'infermeria i d'auxiliars cuidadors, cal donar la oportunitat al personal funcionari de carrera a adaptar-se a la normativa ressenyada. En aquest sentit, més enllà del sistema habitual de promoció interna, entén el Consell Insular de Menorca que es tracta d'una situació excepcional que no respon únicament a la voluntat de prosperar en la carrera professional personal, sinó que respon a la necessitat del Consell Insular d'adaptar la seva estructura funcionarial a les exigències normatives.

Per aquest motiu i en atenció a l'article 69 del TREBEP

Article 69. Objectius i instruments de la planificació.

1. La planificació dels recursos humans a les administracions públiques té com a objectiu contribuir a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics disponibles mitjançant la dimensió adequada dels seus efectius, la seva millor distribució, formació, promoció professional i mobilitat.

2. Les administracions públiques poden aprovar plans per a l'ordenació dels seus recursos humans, que incloguin, entre altres, algunes de les mesures següents:

a) Anàlisis de les disponibilitats i necessitats de personal, tant des del punt de vista del nombre d'efectius com dels perfils professionals o nivells de qualificació d'aquests.

b) Previsions sobre els sistemes d'organització del treball i modificacions d'estructures de llocs de treball.

c) Mesures de mobilitat, entre les quals hi pot haver la suspensió d'incorporacions de personal extern a un determinat àmbit o la convocatòria de concursos de provisió de llocs limitats a personal d'àmbits que es determinin.

d) Mesures de promoció interna i de formació del personal i de mobilitat forçosa de conformitat amb el que disposa el capítol III del present títol d'aquest Estatut.

e) La previsió de la incorporació de recursos humans a través de l'oferta d'ocupació pública, d'acord amb el que estableix l'article següent.

3. Cada Administració pública ha de planificar els seus recursos humans d'acord amb els sistemes que estableixin les normes que els siguin aplicables.

El Consell Insular de Menorca presenta el present

PLA DE RECLASSIFICACIÓ DE LES PLACES D'AUXILIAR D'INFERMERIA I AUXILIAR CUIDADOR DEL PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA O LABORAL FIX DEL CIM

L'objectiu d'aquest Pla de reclassificació és establir els llocs de feina afectats i el procés per a fer efectiva la reclassificació de les places d'auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador ocupades per funcionaris de carrera, fruit de la necessitat d'adaptar el subgrup professional de pertinença que ha de passar de C2 a C1.

1. Places afectades

Les places afectades són bàsicament les de cuidadors i gerocultors, que són els que estableix la normativa com a necessitades d'adaptació.

Cuidadors i gerocultors:

Places

Programa

Plaça

Lloc

2

23133

Residència, Centres de Dia i altres Serveis Assistencials per a Gent Gran

Auxiliar d'infermeria

Auxiliar d'infermeria

10

23135

Residències i Centre de Dia per a Persones amb Discapacitat

Auxiliar cuidador

Auxiliar cuidador

El Consell Insular de Menorca ha començat a implementar progressivament, places de segona activitat, adreçats essencialment a recol·locar el personal auxiliar d'infermeria i auxiliar cuidador amb cartes d'aptitud restrictiva per l'alta incidència de l'esforç físic en la salut dels treballadors d'aquests llocs de feina. Les places de segona activitat suposen el desplaçament a llocs de menor càrrega física amb una exigència de titulació paral·lela.

Aquests llocs poden també ser sol·licitats per majors de 60 anys dels programes esmentats per alleugerir els sistemes de turnicitat i nocturnitat, així com les càrregues físiques. Els llocs que actualment estan classificats com a de segona activitat o està previst que ho estiguin en el moment de la presa de possessió de les noves places com a C1 son les següents:

Places

Programa

Plaça

Lloc

2

23121

Servei d'igualtat i diversitat

Auxiliar d'infermeria / auxiliar cuidador

Monitor pis acollida

3

23133

Unitat de conductes addictives

Auxiliar d'infermeria / auxiliar cuidador

Monitor pis acollida

2

23132

Servei d'atenció a la salut mental

Auxiliar d'infermeria / auxiliar cuidador

Auxiliar infermeria

4

23132

Servei d'atenció a la salut mental

Auxiliar d'infermeria / auxiliar cuidador

Monitor activitats

2

23133

Residència, Centres de Dia i altres Serveis Assistencials per a Gent Gran. CPA

Auxiliar d'infermeria

Auxiliar infermeria

Els auxiliars d'infermeria i auxiliars cuidadors que en el moment de convocar el procés de reclassificació estiguin ocupant altres llocs de feina (auxiliar administratiu, oficial d'intendència, etc.), hauran d'optar, en el cas de presentar-se i aprovar el procés, per tornar als llocs d'origen o ocupar un dels llocs de segona activitat.

2. Personal afectat

El personal funcionari de carrera auxiliar d'infermeria o auxiliar cuidador que consta a la plantilla de 2021 i que per tant es veuria afectat per aquest Pla de reclassificació és de 8 auxiliars d'infermeria i de 13 auxiliars cuidadors, segons el següent llistat:

Aux. Administratiu

Aux. Inferm.

PALLICER SANTANA, MARIA CARMEN

Lab

Propietat

Monitor Pis Acollida

Aux. Inferm.

SOTO MARTINEZ, JOSE RAMON

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Aux. Inferm.

MURILLO ORFILA, CATERINA

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Aux. Inferm.

BLAZQUIZ RUEDA, PURIFICACIÓN

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Aux. Inferm.

PASCUAL MERCADAL, MAGDALENA

Fun

Propietat

Mon. Activ.

Aux. Inferm.

GOÑALONS MERCADAL, CÁNDIDA

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Aux. Inferm.

GARRIGA ANDREU, CATALINA

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Aux. Inferm.

SUSIERRA GUILLEN, VICENTA VICTORIA

Fun

Propietat

Monitor Pis Acollida

Auxiliar/Cuidador

EXPOSITO PEREZ, RAQUEL

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Auxiliar/Cuidador

SEGUI LLABRES, ANTONIA

Fun

Propietat

Auxiliar Educador

Auxiliar/Cuidador

ALONSO ZAMORA, MARIA ASCENSION

Fun

Propietat

Aux. Inferm.

Auxiliar/Cuidador

MARTINEZ CIFO, MARIA VIRTUDES

Fun

Propietat

Aux. Administratiu

Auxiliar/Cuidador

HERRAIZ SOLER, RICARDO

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

AFAN RUEDA, RITA MARIA

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

BATALLA SINTES, ADELA MARIA

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

CABEZAS MOYANO, JOSE ANTONIO

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

MELIA SINTES, JERONIMA

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

PONS GAYON, MARGARITA

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

RUEDA TOBIAS, MONTSE

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

TORTOS CARRETERO, ESTER

Fun

Propietat

Auxiliar/Cuidador

Auxiliar/Cuidador

PORQUERAS, ANNA

Fun

Propietat

Oficial Intendencia

Auxiliar/Cuidador

CARRASCO NARDI, DIANA

Fun

Propietat

3. Procés de reclassificació

L'article 69 d) del TREBEP anteriorment citat estableix que les administracions públiques poden aprovar plans per a l'ordenació dels seus recursos humans, que incloguin, entre altres, algunes mesures de promoció interna i de formació del personal i de mobilitat forçosa de conformitat amb el que disposa el capítol III del present títol d'aquest Estatut. El capítol III esmentat, respon als procediments de provisió de llocs de treball i mobilitat.

Per la seva part l'article 70 del TREBEP relatiu a l'Oferta pública d'ocupació, estableix:

1. Las necesidades de recursos humanos, con asignación presupuestaria, que deban proveerse mediante la incorporación de personal de nuevo ingreso serán objeto de la Oferta de empleo público, o a través de otro instrumento similar de gestión de la provisión de las necesidades de personal, lo que comportará la obligación de convocar los correspondientes procesos selectivos para las plazas comprometidas y hasta un diez por cien adicional, fijando el plazo máximo para la convocatoria de los mismos. En todo caso, la ejecución de la oferta de empleo público o instrumento similar deberá desarrollarse dentro del plazo improrrogable de tres años.

Aquesta porta oberta a altres sistemes per a proveir de personal diferents de l'OPO, ens permet apuntar la possibilitat d'establir un sistema de reclassificació adreçat únicament a personal funcionari de carrera que ja exerceix actualment les mateixes funcions, tot i que en un altre subgrup de classificació.

Aquest procés s'emmarcaria dins la promoció interna que el TREBEP defineix com:

Artículo 18. Promoción interna de los funcionarios de carrera.

1. La promoción interna se realizará mediante procesos selectivos que garanticen el cumplimiento de los principios constitucionales de igualdad, mérito y capacidad así como los contemplados en el artículo 55.2 de este Estatuto.

2. Los funcionarios deberán poseer los requisitos exigidos para el ingreso, tener una antigüedad de, al menos, dos años de servicio activo en el inferior Subgrupo, o Grupo de clasificación profesional, en el supuesto de que éste no tenga Subgrupo y superar las correspondientes pruebas selectivas.

3. Las leyes de Función Pública que se dicten en desarrollo de este Estatuto articularán los sistemas para realizar la promoción interna, así como también podrán determinar los cuerpos y escalas a los que podrán acceder los funcionarios de carrera pertenecientes a otros de su mismo Subgrupo.

Per la seva banda l'article 68 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears

1. L'administració ha d'establir els mecanismes que facilitin l'accés del personal funcionari i del personal laboral fix a altres cossos, escales, especialitats o categories professionals, mitjançant la promoció interna.

2. L'oferta pública d'ocupació ha de reservar un percentatge mínim del 30% de les places per a la promoció interna, d'acord amb les previsions establertes en aquest capítol i les condicions i els requisits que s'estableixen reglamentàriament. La quota de reserva de la promoció interna pot desplegar-se en la mateixa convocatòria que les places de torn lliure o mitjançant una convocatòria independent.

3. A les places reservades a la promoció interna s'hi poden afegir places emparades en llocs de feina que seran objecte de reclassificació, en els termes prevists reglamentàriament.

Per aquest motiu i entenent que la reclassificació és un procés de promoció interna especial, cal aprovar unes bases específiques per a establir el procediment, basat en la normativa de promoció interna amb les especialitats que requereix aquest procés.

El procés de reclassificació de les places del personal funcionari de carrera, suposa un procediment de promoció interna, que tot i especial, ha de formar part d'una oferta pública d'ocupació. Així, el procés de reclassificació es farà en l'oferta pública de 2021.

Aquest procés es podria repetir, si fora necessari, en posteriors ofertes públiques.

4. Procediment d'execució

Per poder adaptar els llocs de feina caldrà que el personal afectat superi un procés d'oposició.

Atès que aquest canvi de subgrup professional no suposa un canvi de funcions, sinó el reconeixement de la seva pertinença a un subgrup superior, i atès que per a cobrir les places de C1 s'exigeix la mateixa titulació que s'exigí en el seu moment per a l'accés a les places de C2, cal entendre que tot el personal afectat ha superat amb escreix els dos anys de pràctiques de manera que, en base a l'article 70.2 de l'LFPEBEP el qual estableix la possibilitat de fer reducció de proves o temari quan aquests corresponguin a coneixements ja acreditats per accedir a l'escala de procedència, es convalida la part pràctica del procés d'oposicions.

La convocatòria d'aquestes oposicions no es regirà per les bases generals de les corresponents ofertes públiques d'ocupació, sinó que tindran uns bases pròpies que afectaran a tot el procés.​​​​​​​