Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 88371
Acord del Ple del Consell Insular de Menorca de 15 de març de 2021, relatiu a l’aprovació de les bases que han de regir la convocatòria del Pla Insular de Cooperació per a la redacció de projectes i/o execució d’obres i/o adquisició d’equipaments municipals i millora de zones turístiques per part del Consell Insular de Menorca per a l’any 2021 i aprovació de la convocatòria corresponent (Exp. 4801-2021-1)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Insular de Menorca ha acordat, en la seva tasca de col·laboració amb els ajuntaments, procedir a convocar uns ajuts a fi de col·laborar amb els ajuntaments en la seva tasca millorant l'oferta de serveis, instal·lacions i equipaments municipals existents a Menorca i també amb la millora de les zones turístiques.

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de l'Illa de Menorca, de dia 4 de febrer de 2021, va donar el vistiplau a les bases i a la convocatòria.

El Ple del Consell Insular de Menorca adopta l'acord següent:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts del Pla Insular de Cooperació per a la redacció de projectes i/o execució d'obres i/o adquisició d'equipaments municipals i millora de les zones turístiques per part del Consell Insular de Menorca per a l'any 2021.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent que es regirà per les bases a què s'ha fet referència al punt anterior, d'acord amb les següents condicions:

a) Import global màxim de l'ajut i crèdit pressupostari: L'import màxim que el Consell Insular de Menorca destinarà als ajuts que són objecte d'aquesta convocatòria és 2.500.000 euros, dels quals 1.500.000 euros seran destinats a obres i serveis de competència municipal, i 1.000.000es destinaran a obres de millora de zones turístiques, finançats íntegrament pel Consell Insular amb càrrec a la partida 8-92201- 7625200 del Pressupost del Consell i amb la següent distribució:

- 80% a càrrec del pressupost de l'any 2022

- 20% a càrrec del pressupost de l'any 2023

b) Termini de presentació de sol·licituds: 15 dies, a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) Lloc de presentació de sol·licituds: Seu electrònica del Consell Insular de Menorca www.cime.es.

d) Els criteris de repartiment dels ajuts que s'utilitzen, i que han de regir la convocatòria, són els establerts a la base setena.

e) La instrucció correspondrà a la directora insular de de Cooperació Local que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la resolució de la concessió dels ajuts. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria s'analitzaran per una Comissió Tècnica Avaluadora que serà designada mitjançant resolució de la consellera d'Ocupació, Habitatge i Cooperació Local Turística que emetrà informe sobre les sol·licituds.

TERCER.- Assenyalar que l'aportació insular futura al PIC 2021 es considera una situació excepcional en ordre a que l'aplicació pressupostària de la despesa corresponent concordi amb la seva efectiva realització, situació que – malgrat impliqui excedir els % de despesa futura prevists a la normativa aplicable – permet una millor organització de l'activitat financera d'aquesta corporació, en referència especial a les inversions a realitzar en col·laboració amb els ajuntaments de l'illa.

La qual cosa es fa pública per general coneixement i perquè tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos següents:

- En el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició davant el Ple. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des de la seva interposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s'hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s'haurà d'esperar que se'n dicti resolució.

Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Tot l'anterior s'ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 29 de març de 2021

La secretària Per delegació de la presidenta (Decret 427/2019, d'11 de juliol - BOIB núm. 97 de 16-7-2019) Rosa Salord Olèo

 

 

ANNEX

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DEL PLA INSULAR DE COOPERACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REDACCIÓ DE PROJECTES I L'EXECUCIÓ D'OBRES, L'ADQUISICIÓ D'EQUIPAMENTS MUNICIPALS, L'ADQUISICIÓ DE VEHICLES ELÈCTRICS PER ALS SERVEIS MUNICIPALS I LA MILLORA DE ZONES TURÍSTIQUES PER A L'ANY 2021

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objecte dels ajuts és col·laborar amb els ajuntaments de Menorca en la prestació dels serveis obligatoris de competència municipal i desenvolupament de les tasques pròpies dels ens locals, mitjançant el finançament de la redacció de projectes, l'execució d'obres i l'adquisició d'equipaments necessaris per als municipis, tot d'acord amb el que preveu l'article 36.2 de la llei de Règim Local (LRL).

En aquesta convocatòria també s'inclouen l'adquisició de vehicles elèctrics per als serveis municipals i obres i actuacions de millora de les zones turístiques.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import màxim que el Consell Insular de Menorca destinarà als ajuts que són objecte d'aquesta convocatòria és de 2.500.000 d'euros, dels quals

- 1.500.000 euros seran destinats a una línia d'obres, serveis i equipaments de competència municipal de caràcter general i adquisició de vehicles elèctrics per als serveis municipals

- 1.000.000 d'euros es destinarà específicament a una línia d'obres, serveis, equipaments i actuacions de millora de zones turístiques, finançats íntegrament pel Consell Insular amb càrrec a la partida 8-92201-76252000

3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES. REQUISITS I CONDICIONS

Es consideren subvencionables la redacció de projectes, l'execució d'obres d'inversió pública i l'adquisició d'equipaments destinats a les competències i serveis obligatoris prevists als articles 25 i 26 de Llei 7/1985, de 2 d'abril, de règim local i l'adquisició de vehicles elèctrics per als serveis municipals i la millora de zones turístiques per a l'any 2021,

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts.

5. BENEFICIARIS

Poden ser-ne beneficiaris tots els ajuntaments de Menorca que sol·licitin l'ajut dintre del termini establert en la convocatòria i compleixin els requisits establerts en aquestes bases.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS. FORMA I TERMINIS

1. Les sol·licituds i tota la documentació descrita en el punt 6.2 s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria (15 dies, comptadors a partir de l'endemàd'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB), d'acord amb les indicacions següents:

- De forma electrònica en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb el que estableix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'article 14, apartats 2 i 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, es considerarà que ha desistit de la seva petició, mitjançant una resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la llei 39/2015

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació general següent :

a) Acord de sol·licitud adoptat per l'òrgan competent de l'ajuntament.

b) En el cas que se sol·licitin diversos projectes, obres, equipaments o vehicles una relació prioritzada de tots ells.

- A més per a tots els projectes :

c) Projecte o memòria valorada, subscrita per un tècnic competent, de l'actuació que es vol realitzar i en què es justifiqui la sol·licitud de l'ajut, amb el contingut mínim establert en la legislació de contractes.

d) Certificat d'un tècnic municipal relatiu al fet que el projecte o la memòria valorada compleixen tots els requisits establerts en la Llei de contractes de l'Administració pública.

e) Compromís d'aportació municipal amb càrrec als fons propis de l'ajuntament, o certificat de l'existència de crèdit en el pressupost municipal de fons propis de l'ajuntament, per atendre la despesa en el cas que l'aportació del Consell Insular no cobreixi el 100 % de la inversió.

f) Certificat de l'existència o no de sol·licituds o subvencions demanades o rebudes pel mateix objecte.

g) Informe de la persona titular de la secretaria municipal que acrediti l'adaptació de les obres sol·licitades al corresponent planejament urbanístic vigent i a la normativa urbanística i territorial (MOD 3).

h) Informe de Secretaria sobre les corresponent autoritzacions o concessions administratives necessàries perquè es puguin iniciar les obres abans del 30 de desembre de 2021, termini establert en aquestes bases, o, si escau, de la no necessitat de les esmentades autoritzacions o concessions per executar l'obra.

-Per l'adquisició de vehicles, a més de la documentació general serà necessari aportar

a) memòria valorada, subscrita per un tècnic competent, de l'actuació que es vol realitzar i en què es justifiqui la sol·licitud de l'ajut, amb el contingut mínim establert en la legislació de contractes.

b) Compromís d'aportació municipal amb càrrec als fons propis de l'ajuntament, o certificat de l'existència de crèdit en el pressupost municipal de fons propis de l'ajuntament, per atendre la despesa en el cas que l'aportació del Consell Insular no cobreixi el 100 % de la inversió.

c) Certificat de l'existència o no de sol·licituds o subvencions demanades o rebudes pel mateix objecte.

3. El Consell Insular de Menorca té la facultat de sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament les sol·licituds.

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

7.1. Per a la distribució dels ajuts destinats a la línia d'obres i serveis de competència municipal i adquisició de vehicles elèctrics amb caràcter general entre els ajuntaments sol·licitants es tindran en compte els criteris i els paràmetres següents:

a) Assignació fixa. El 35 % del pressupost dels ajuts corresponents a aquesta línia es distribuirà de forma lineal entre tots els ajuntaments.

b) Cens de població. El 30 % del pressupost total dels ajuts es distribuirà en funció del cens de població, d'acord amb el percentatge que la població de cada municipi representa en relació amb la població total de Menorca, segons les dades oficials de l'Institut Nacional d'Estadística.

c) Nombre de rebuts de l'impost de béns immobles. El 20 % del pressupost total dels ajuts es distribuirà en funció del percentatge que el nombre de rebuts de l'impost sobre béns immobles de cada municipi representa en relació amb el nombre total de rebuts dels immobles de Menorca, segons les dades oficials de la Direcció General del Cadastre.

d) Cost efectiu dels serveis municipals. El 15 % del pressupost total dels ajuts es distribuirà en funció del percentatge que el cost efectiu dels serveis de cada municipi representa sobre la suma del cost de tots els municipis de Menorca, segons dades oficials publicades pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, en compliment del que disposa l'article 36.2 a de la Llei que regula les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local.

La subvenció assignada a cada ajuntament es calcularà de la manera següent:

- Per a l'assignació fixa, es dividirà l'import total dels ajuts pel nombre d'ajuntaments sol·licitants.

- Per a la resta de criteris, en funció de cadascun d'ells i d'acord amb les dades dels diferents ajuntaments, se'ls assignarà proporcionalment un nombre de punts per criteri; a aquesta puntuació, se li aplicarà una quantitat d'euros per punt, que s'haurà calculat dividint l'import total dels ajuts (en aquest cas 1.500.000 €) pel nombre màxim de punts (en aquest cas 100), i el resultat final serà l'aportació màxima que rebrà cada ajuntament.

7.2. Per a la distribució de la part de l'ajut destinat a la línia de millora de les zones turístiques, el criteri de càlcul de l'atorgament de l'ajut serà:

a) Assignació fixa. El 35 % del pressupost dels ajuts corresponents a aquesta línia es distribuirà de forma lineal entre tots els ajuntaments.

b) Nombre de places turístiques. El 55 % del pressupost total dels ajuts es distribuirà en funció del nombre de places turístiques, amb el percentatge que el nombre de places de cada municipi representa en relació amb les places de tota Menorca, segons les dades oficials facilitades pel Departament d'Ordenació Turística del Consell Insular de Menorca

c) Nombre de zones turístiques. El 10 % del pressupost total dels ajuts es distribuirà en funció del percentatge que el nombre de zones turístiques de cada municipi representa en relació amb el nombre total de zones de Menorca, segons les dades oficials facilitades pel Departament d'Ordenació Turística del Consell Insular de Menorca i que es corresponen a la zonificació que fa el Pla Territorial Insular.

8. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE L'AJUT

Els ajuts destinats als ajuntaments de Menorca s'atorgaran en funció del nombre de sol·licituds i dels criteris objectius establerts en aquestes bases.

Es concediran els ajuts de referència si es compleixen els requisits de la convocatòria i fins a l'import màxim establert, sempre que els ajuntaments justifiquin la contractació del projecte, la realització de l'obra o la contractació de l'equipament dintre del termini establert en l'apartat 13 d'aquestes bases.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

L'inici de l'expedient s'efectuarà mitjançant l'aprovació de la convocatòria pel Ple del Consell Insular d'acord amb aquestes bases.

La instrucció correspon a la Directora Insular d'Ocupació, Innovació i Cooperació Local que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria seran analitzades per una comissió tècnica avaluadora, designada mitjançant una resolució de la consellera d'Ocupació, Habitatge i Cooperació Local i que emetrà un informe sobre les sol·licituds.

Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, després que aquesta hagi emès el seu informe i s'hagi escoltat la Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca, la consellera cap del Departament elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Ple del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament dels ajuts ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada un dels ajuts concedits.

Si l'ajut implica una despesa pluriennal, la resolució de la concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplica la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar cada exercici.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de l'ajut és de sis mesos comptats a partir de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant això, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears,sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment als ajuntaments.

10. DELS ROMANENTS

Constitueixen els romanents les baixes produïdes en la contractació per part dels ajuntaments, així com les baixes per anul·lació o per reducció del seu pressupost.

Els romanents produïts per baixes en l'adjudicació s'aplicaran, a la mateixa o altre obra del mateix ajuntament on s'hagin produït, amb una sol·licitud prèvia en què l'ajuntament ha de proposar la seva destinació.

L'aplicació dels romanents es farà mitjançant una resolució de la consellera d'Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

Les sol·licituds d'aplicació de romanents poden tenir entrada al Consell Insular de Menorca fins al 28 de febrer de 2022.

La destinació dels romanents s'ha d'ajustar als objectes de la convocatòria i en comportarà les corresponents justificacions.

La resta de romanents no disposats quedaran a disposició del Consell Insular.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

Els ajuts s'abonaran quan els beneficiaris hagin presentat la justificació d'haver dut a terme l'activitat. La justificació s'ha de lliurar al Consell Insular abans del 31 de març de 2.023.

Si el pressupost de l'actuació supera l'ajut assignat, correspondrà a l'entitat beneficiària dur a terme l'aportació complementària per l'excés.

12. EXECUCIÓ DE LA INVERSIÓ I JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

Correspon als ajuntaments l'execució de la inversió i justificar les despeses abans del dia 31 de març de 2.023.

En el cas que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin, l'ajuntament les haurà d'al·legar per escrit. Aquesta sol·licitud es resoldrà mitjançant una resolució de la consellera de Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

En atenció a l'interès comú de el Consell i dels ajuntaments en l'execució de les actuacions objecte de les presents bases, el Consell insular de Menorca posa a disposició dels ajuntaments als seus mitjans propis Empresa de Transformació Agrària, SA, S.M.E., M.P. (TRAGSA i la seva filial Tecnologies i serveis Agraris S.A., S.M.E., M.P. (TRAGSATEC).

Per això, ambdues parts hauran de subscriure un document on es concreti l'actuació concreta a executar, les aportacions que realitzaran cadascuna d'elles i les característiques tècniques de l'esmentada actuació a executar.

Per tal de justificar les despeses han de presentar davant el Consell Insular la documentació següent:

Per a la redacció de projectes:

-Factura del tècnic redactor, registrada a l'ajuntament i amb la conformitat dels seus serveis tècnics.

- Aprovació de la factura per l'òrgan competent de l'ajuntament, que podrà acreditar-se bé per mitjà d'una diligència del secretari en el cos de la factura o bé amb un certificat emès per l'esmentat funcionari.

Per a la realització d'obres:

Si les realitza l'Administració sol·licitant:

- Justificació desglossada de la despesa efectuada.

- Certificat de final d'obra emès per un tècnic competent i aprovat per l'òrgan competent de l'ajuntament.

 

Si es duen a terme mitjançant contractació externa:

- Acord d'adjudicació de l'obra.

- Certificat de l'obra executada, expedit per un tècnic competent i acompanyat de les corresponents factures, tot això aprovat per l'òrgan competent.

El certificat darrer ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

- Acta de recepció de l'obra.

- Acord d'aprovació del certificat.

Per a l'adquisició d'equipaments i compra de vehicles elèctrics:

- Factura, registrada a l'ajuntament i amb la conformitat dels seus serveis tècnics.

- Acta de recepció signada i aprovada per l'òrgan competent de l'ajuntament.

L'ajuntament beneficiari haurà d'acompanyar el certificat d'obra executada o la memòria justificativa de l'acreditació de les mesures de difusió establertes, ja sigui mitjançant la tramesa d'una fotografia del cartell col·locat on s'estigui executant la inversió o mitjançant un certificat del director de l'obra que acrediti la col·locació del cartell.

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'ajuntament. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l'import de l'ajut obtingut, es reduirà proporcionalment l'ajut concedit.

El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats objecte dels ajuts, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de l'ajut en els termes que aquest es concedeixi. En qualsevol cas l'ajut s'entendrà acceptat tàcitament quan hagin transcorregut quinze dies hàbils des que el beneficiari hagi rebut la notificació de l'ajut.

b) Notificar al Consell l'aportació municipal a càrrec de fons propis de l'ajuntament destinada a l'actuació aprovada.

c) Contractar l'activitat abans del 30 de desembre de 2.021.

d) Lliurar al CIM el certificat d'adjudicació de cadascuna de les actuacions abans del 30 de desembre de 2021.

e) En el cas de contractació d'obres, notificar al Consell Insular la data del replanteig i de la recepció de l'obra amb una antelació mínima de 3 dies hàbils.

f) En el cas de la contractació d'equipaments, notificar al Consell Insular la data de recepció de l'equipament.

g) Dur a terme l'activitat o la inversió que fonamenta la concessió de l'ajut i justificar la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut abans del 31 de març de 2.023.

h) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents.

i) Comunicar al Consell la concessió d'altres ajuts o subvencions per a la mateixa finalitat.

j) Fer constar, de manera expressa mitjançant cartells o adhesius, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

k) Dur a terme una presentació pública (premsa, ràdio, etc.) conjunta, a la qual han d'assistir representants de l'ajuntament i del Consell.

l) Fer constar en totes les notícies publicades en premsa o a les xarxes socials el finançament del Consell Insular de Menorca.

m) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte que sigui objecte d'ajuda.

Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

n) Justificar l'execució en el termini que estableixen aquestes bases.

 

14. CANVIS D'OBRES, MODIFICACIONS, CORRECCIONS I AMPLIACIONS DE TERMINIS

Les modificacions dels projectes per causes justificades, les pròrrogues i les suspensions temporals s'aprovaran a sol·licitud de la corporació interessada.

Aquest tipus de sol·licitud cal que tengui entrada oficial al registre d'entrada del CIM abans del 15 de desembre de 2021.

Els canvis d'obra només seran autoritzades, per causes excepcionals que han de ser justificades, havent-se de resoldre per part del Ple del Consell Insular de Menorca.

En cap cas es poden sol·licitar canvis d'obra una vegada adjudicades aquestes.

Es delega en la consellera d'Ocupació, Habitatge i Cooperació Local del Consell Insular l'aprovació de les modificacions dels projectes, així com la concessió de pròrrogues o l'ampliació de terminis.

15. CARTELLS INDICADORS DE LES OBRES I PROPAGANDA INSTITUCIONAL

Els ajuntaments han d'identificar o senyalitzar les obres, els equipaments o les actuacions que duguin a terme amb càrrec a aquest pla mitjançant cartells informatius en els quals consti el suport i el finançament del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el model oficial de cartell inclòs en l'annex II d'aquestes bases. Els ajuntaments poden traslladar aquesta obligació als contractistes, a les empreses o a les persones que duguin a terme les obres, els equipaments o les actuacions, i incloure-la, si escau, en els plecs de condicions o en les clàusules corresponents.

El cartell haurà de figurar a peu d'obra fins la seva recepció definitiva

En el cas de l'adquisició de vehicles elèctrics es farà constar al vehicle « Pla Insular de Cooperació 2021» d'acord amb el model oficial de cartell inclòs en l'annex II d'aquestes bases.

16. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

17. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Es revocaran els ajuts quan, posteriorment a la resolució de la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets, incompliment que tindrà com a conseqüència deixar sense efecte l'ajut i el reintegrament de les quantitats que s'haguessin pogut percebre, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa aplicable.

18. RECURSOS

Contra els acords d'aprovació de la convocatòria i la resolució d'aquesta, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat i notificat respectivament. Igualment, contra els acords indicats, es pot interposar de manera potestativa recurs de reposició en el termini d'un mes.

No es pot interposar cap recurs contenciós administratiu fins que sigui resolt expressament el recurs de reposició o se n'hagi produït la desestimació presumpta.

19. ALTRES DISPOSICIONS

Normativa general aplicable

En tot el que no prevegin expressament aquestes bases regeixen, de forma supletòria, les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

 

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Llei 5/2002, de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

 

 

 

ANNEX I

a) Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)

b) Model d'informe acreditatiu de l'adaptació de l'obra sol·licitada al planejament urbanístic municipal vigent i a la normativa urbanística i territorial (consta en l'expedient)

c) Model d'informe de Secretaria sobre les autoritzacions, els informes i les concessions administratives necessaris perquè es puguin iniciar les obres abans de dia 30 de desembre de 2021 (consta en l'expedient)

 

 

 

ANNEX II ​​​​​​​Cartell per instal·lar a l'obra

Mides del cartell: 1 x 1,5 mts

Documents adjunts