Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CONSELL
Núm. 87407
Bases específiques borsa de treball personal en la categoria de treballador/a social
La Junta de Govern Local en sessió extraordinària urgent de data 26 de març de 2021, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, va adoptar el següent:
ACORD
Primer.- Aprovar la convocatòria, pel sistema de concurs, d'una borsa de treball per donar cobertura a les vacants i/o necessitats de personal en la categoria de treballador/a social.
Segon.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex d'aquesta resolució, d'acord amb el barem de mèrits que especifica.
Tercer.- Publicar les bases de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de l'Ajuntament de Consell.
Contra aquesta Resolució que esgota la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
(a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la notificació del present acord.
(b) El recurs de reposició potestatiu davant aquesta Alcaldia que ha dictat la present resolució en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar- se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà a la desestimació presumpta. No obstant l'anterior, es pot exercitar, si és el cas, qualsevol un altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015 de 01 d'octubre, del procediment administratiu comú.
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL PER DONAR COBERTURA A LES VACANTS I/O NECESSITATS DE PERSONAL EN LA CATEGORIA DE TREBALLADOR/A SOCIAL A L'AJUNTAMENT DE CONSELL
Primera.- Objecte de la convocatòria
L'objecte de la present convocatòria és la formació d'una borsa per donar cobertura a les vacants i/o necessitats de personal en la categoria de treballador/a social, mitjançant el sistema de concurs.
Les bases es regiran d'acord amb el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP); la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i la Llei 11/2020, 30 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per l'any 2021 i la resta de normativa aplicable.
La Llei 11/2020, 30 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per l'any 2021 (LPGE), estipula a l'article 19.1 LPGE que la incorporació de nou personal està subjecte als límits i requisits del mateix article. Dit precepte només preveu dos sistemes d'incorporació de nou personal: mitjançant la taxa de reposició o mitjançant la taxa addicional per l'estabilització de l'ocupació temporal.
L'article 19. QUATRE LPGE concreta que no es podrà contractar personal temporal excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitat urgents i inajornables, tenint en compte que el servei d'ajuda domicili és un servei essencial i requereix donar resposta immediata davant les vacants esdevingudes, es convenient disposar d'una borsa de treball.
La present convocatòria es publicarà en el BOIB i la seva publicació serà la que regirà els terminis per la presentació de la sol·licitud. Les altres publicacions es faran mitjançant el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i de la pàgina web d'aquesta entitat www.ajconsell.net.
Segona.- Requisits dels aspirants
1.- Per ser admesos en aquest procés selectiu, les persones interessades hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic del Treballador Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:
Diplomatura, Grau o Llicenciatura en Treball Social.
En el cas de titulacions obtingues a l'estranger s'haurà d'aportar la credencial que acrediti la corresponent homologació o la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
f) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.
g) Estar en possessió del carnet de conduir classe B.
h) Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del certificat o document entregat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
i) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant el Certificat negatiu de Delictes de Naturalesa Sexual emès pel Ministeri de Justícia.
j) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa.
2.- Abans de la signatura del contracte, la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic, delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.
Els/les aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu; requisits que es faran constar en la sol·licitud. En aquest sentit es podran fer les comprovacions oportunes fins a la contractació.
Tercera.- Funcions
Seran les funcions que constitueixen l'objecte peculiar o propi de la professió de treballador/a social, així com:
Detectar, prevenir i diagnosticar les necessitats socials de persones i/o famílies en situació de risc o exclusió social del territori municipal
Atendre, informar i orientar els usuaris respecte dels recursos socials generals i específics adreçats a les diferents problemàtiques.
Desenvolupar i executar els programes, projectes i plans d'actuació adequats que responguin a les necessitats socials percebudes.
Planificar i coordinar les tasques i/o els recursos previstos en els plans, programes i projectes, com també realitzar el seu seguiment i avaluació.
Derivar l'usuari quan calgui cap a serveis especialitzats.
Realitzar els Plans Individuals d'Atenció (PIA) de les persones en situació de dependència, fer el seguiment i tramitar els recursos necessaris.
Coordinar actuacions i col·laborar amb agents socials, departaments i organismes municipals i/o d'altres àmbits en l'atenció general de persones amb problemes socials i de les seves famílies.
Promocionar, elaborar i fer el seguiment de projectes d'intervenció grupal i comunitària amb col·lectius de persones afectades amb les mateixes problemàtiques socials.
Informar i assessorar en totes les qüestions relacionades amb el seu àmbit d'actuació.
Elaborar la documentació i els informes de diagnòstic i avaluació necessaris per adreçar a altres professionals i per a la gestió de programes.
Tramitar els recursos socials adequats per al correcte desenvolupament del pla de treball, definit en cada cas.
Col·laborar amb l'equip sanitari del Centre d'Atenció Primària per oferir a la població una atenció sociosanitària.
Donar suport tècnic als serveis socials bàsics i col·laborar-hi en les matèries de llur competència.
Fer valoracions especialitzades que no es poden abordar des d'un servei social bàsic, tenint en compte els corresponents informes de derivació
Promoure, establir i aplicar mesures d'inserció social, laboral, educativa i familiar.
Fer el seguiment , tractament i l'avaluació de les mesures de risc , risc greu i protecció, si escau.
Elaborar i controlar els plans de millora.
Actuar coordinadament amb la resta de serveis socials, amb els professionals dels altres sistemes de benestar social, amb les entitats associatives i amb els altres serveis especialitzats.
Treballar d'acord amb les normes en matèria de prevenció de riscos laborals.
Qualsevol altra funció que es pugui encomanar per part del/de la cap de servei corresponent, superior jeràrquic o responsable immediat en relació a les funcions assignades al lloc de treball
Quarta.- Presentació de sol·licituds
1.- Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de formalitzar segons el model que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades al Batle, i es presentaran en el Registre general d'aquest Ajuntament.
Les instàncies també podran presentar-se, d'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. En aquest cas, necessàriament s'haurà d'enviar, mitjançant correu electrònic a l'Ajuntament de Consell còpia de la sol·licitud registrada per tenir coneixement de la presentació (correu electrònic ajuntament@ajconsell.net).
El termini per presentar sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.- A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar al model normalitzat de sol·licituds, les persones interessades hi hauran d'adjuntar la documentació que s'indica a continuació:
1. Fotocòpia del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta de residència.
2. Fotocòpia compulsada de la titulació requerida (anvers i revers del títol)
3. Fotocòpia compulsada del permís de conduir B.
4. Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 25 €, en el qual ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s'ha d'adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada si el pagament s'ha fet mitjançant banca electrònica.
5. Declaració responsable de l'aspirant, relativa al fet que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la quals correspon la borsa específica a la qual opta.
6. Per les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, un certificat dels equips multiprofessionals de l'organisme públic corresponent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l'administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
7. Relació dels mèrits que s'al·leguen: aquesta relació haurà de presentar en forma de llistat on constaran detallats i ordenats els documents que es presenten per justificar els mèrits de cadascun dels blocs que seran objecte de valoració en el concurs. Així mateix, el llistat, ha de venir acompanyat per l'original o fotocòpia compulsada del títols justificatius dels mèrits al·legats, per acreditar l'experiència professional en empresa privada s'haurà d'acompanyar d'un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.
Tota la documentació que es presenti en un idioma que no sigui català o castellà, ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o castellana.
3.- Les persones aspirants hauran de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si els hi fos requerida en qualsevol moment del procès selectiu.
4.- Protecció de dades personals. De conformitat al que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als aspirants que la presentació de les sol·licituds implica que les dades personals contingudes en ela sol·licitud d'admissió i documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat Personal Municipal, del qual és responsable l'Ajuntament de Consell i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta institució (www.ajconsell.net), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat/da hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n'autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018 és l'Ajuntament de Consell, Plaça Major, núm. 3 (07330 Consell).
Cinquena.- Admissió d'aspirants
1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle emetrà resolució, que es publicarà en el tauler d'anuncis i pàgina web de l'Ajuntament de Consell, sobre la relació dels/de les aspirants admesos/es i exclosos/es i, si s'escau, la causa de la no admissió. De la mateixa manera es publicarà el nomenament de les persones que integraran el Tribunal qualificador, conforme amb la base sisena.
Els/les interessats/des exclosos/es disposaran d'un termini de deu dies hàbils per procedir a la presentació o no de reclamació a aquesta relació.
Seran esmenables els errors de fet, assenyalats a l'art. 66 de la Llei 39/2015, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, com són les dades personals del/la interessat/ada, direcció a efectes de notificació, data, signatura o òrgan a qui es dirigeix.
No serà esmenable, pel fet d'afectar el contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu:
Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista de persones admeses i excloses i no caldrà tornar-la a publicar.
2. Les reclamacions a la llista provisional de persones admeses i excloses es resoldrà mitjançant resolució del batle en el termini de quinze dies hàbils i es penjarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, www.ajconsell.net.
Contra la resolució aprovatòria, si n'és el cas, de la llista definitiva, podran els/les interessats/interessades interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, un cop presentat, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició.
3. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors, i si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en el forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
4. Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment d'ofici o a petició de les persones interessades.
Sisena.- Tribunal qualificador
El Tribunal està format per cinc membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.
D'acord amb l'art. 60 TRLEBEP, no podran formar part del Tribunal qualificador el personal d'elecció o designació política, els funcionaris interins ni tampoc el personal eventual i es procurarà la paritat entre l'home i la dona.
La composició del tribunal es farà pública mitjançant el corresponent anunci en el Tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Consell en el moment de la publicació del llistat provisional d'admesos i exclosos. Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu
El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
President; Un treballador, funcionari o personal laboral de l'Ajuntament de Consell, d'altres Ajuntaments que integren la Mancomunitat del Raiguer, o d'altres Ajuntaments de l'Illa de Mallorca.
Vocals; Tres treballadors/es, funcionari o personal laboral de l'Ajuntament de Consell, d'altres Ajuntaments que integren la Mancomunitat del Raiguer o d'altres Ajuntaments de l'Illa de Mallorca.
Secretari; el Secretari de la corporació o un/a funcionari de carrera de l'Ajuntament de Consell.
Suplents: Per cada un dels membres del Tribunal es designaran els corresponents suplents.
L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 de 01 de octubre de Règim Jurídic del Sector Públic.
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l'assistència del President i del Secretari. El Tribunal podrà comptar amb l'assistència d'assessors, amb veu però sense vot.
El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer en els casos no previstos.
Setena.- Procediment de selecció
Els mèrits al·legats i justificats es valoraran pel Tribunal segons el següent barem, i la suma de tots ells no podrà ser superior a 100 punts :
a) Experiència professional.
La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 61 punts, i es valorarà de la següent manera:
a.1) Per serveis prestats en l'Administració Pública com a Treballador Social ja sigui com a personal laboral o funcionari, en un lloc igual o similar amb independència de la seva denominació: 0,5 punts per cada mes complet, fins a un màxim de 31 punts. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent. Als efectes de la valoració d'aquets mèrits es consideraran Administracions públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
a.2) Per experiència en el sector privat o com autònom exercint funcions directament relacionades amb el lloc convocat: 0,3 punts per mes complet, amb un màxim de 30 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats. Dita experiència s'acreditarà mitjançant certificat original o confrontat, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per l'INSS, o contracte laboral, a on indiqui la categoria i lloc de feina juntament amb el certificat de la vida laboral expedit per l'INSS, sense la concurrència dels dos documents no es podrà valorar l'experiència en el sector privat. Per a l'acreditació en el règim autònom es necessari presentar el certificat de la vida laboral expedit per l'INSS juntament amb IAE: declaració d'alta, indicant l'activitat econòmica exercida.
Els treballs realitzats a l'Administració pública s'han d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme corresponent.
En el sector privat, certificat d'empresa o còpies acarades dels contractes amb indicació de les dates d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte, acompanyat d'un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.
b) Formació reglada
La formació o títol en aquest apartat per a ser puntuat ha de guardar relació amb el lloc que es convoca; no es valorarà la titulació que s'utilitzi com a requisit per accedir al procés de selecció. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 15 punts, i es valorarà de la següent manera:
Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria.
A aquests efectes, es consideraran relacionades amb les funcions del lloc de feina les titulacions que guardin estreta relació amb les funcions a realitzar, d'acord amb el criteri tècnic del tribunal.
No serà objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau i doctorat. En cap cas s'ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d'una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.
a) Per titulació acadèmica oficial corresponent a formació professional de grau superior: 2,5 punts.
b) Per titulació acadèmica oficial o títol propi de grau: 4 punts
c) Per llicenciatura, segon cicle universitari: 5 punts.
c) Per títols de màster oficial, títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària),: 0'05 punts per crèdit, fins a 3 punt per títol.
d) Per doctorat: 4,5 punts.
c) Formació no reglada
La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 20 punts.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Dites accions formatives es valoraran quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:
- Cursos relacionats amb les funcions indicades en la base primera. (Amb un màxim de 15 punts).
- Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents al lloc de feina. (Amb un màxim de 2 punt)
- Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals. (Amb un màxim de 1 punts).
- Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere. (Amb un màxim de 2 punts)
L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Dites certificacions hauran d'indicar si es tracta d'accions formatives amb aprofitament, d'assistència o impartides pels aspirants. En cas de no indicar-se aquest extrem en el certificat es considerarà que l'acció formativa és d'assistència.
Els cursos que no indiquin la durada seran considerats d'un crèdit.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració
Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:
a) 0'03 punts per hora, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.
b) 0'01 punts per hora quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 2 punt.
c) 0'02 punts per hora, quan el certificat acrediti que es tracta d'accions formatives impartides per l'aspirant. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.
Els cursos expressats en crèdits, es consideraran per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduïdes per RD 1497/1987, de 27 de novembre) 10 hores lectives, i per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) 25 hores lectives.
Les acreditacions de les formacions es faran mitjançant certificacions o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos, els documents que no indiquin les hores no podran ser valorats.
d) Coneixements de la llengua catalana i de llengües estrangeres: (4 punts)
d.1) Estar en possessió d'un nivell de coneixement de català superior a l'exigit a la convocatòria. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de la Política Lingüística. La puntuació en cada cas serà:
1.Nivell C1: 1,00 punts
2.Nivell C2: 1,50 punts.
3.Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.
En el supòsit de que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només es valorarà el que acrediti el nivell de coneixement més alt, excepte quan estigui en possessió del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, el qual serà acumulatiu amb l'altre certificat acreditat.
d.2) Estar en possessió d'un nivell de coneixement d'una llengua estrangera. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.
Només es valoraran aquells certificats expedits per a l'escola oficial d'idiomes, escoles d'administració pública i aquells organismes oficials establerts en el marc comú europeu de referència, tot això d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:
Nivell bàsic: A1 o equivalent: 0,10 punts.
Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,20 punts
Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,40 punts.
Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,60 punts.
Nivell avançat C1 o equivalent: 0,80 punts.
Nivell avançat C2 o equivalent: 1 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Dits mèrits hauran de ser acreditats mitjançant originals o còpies autèntiques dels documents relacionats anteriorment.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Vuitena.- Resolució del procés
La puntuació obtinguda en el procés selectiu, determinarà l'ordre de situació dels aspirants de major a menor puntuació.
En cas de que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:
Acabada la valoració per part del Tribunal es farà públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de la corporació (www.ajconsell.net) la llista de puntuacions obtingudes per les persones aspirants per estricte ordre de puntuació, a l'efecte d'efectuar les reclamacions o observacions oportunes sobre la valoració dels mèrits.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració total provisional del procediment selectiu, les quals es resoldran en el termini de deu dies hàbils, en el qual es publicarà la llista definitiva. En cas contrari, s'entendrà elevada a definitiva.
Les sol·licituds de revisió de mèrits hauran de ser presentades al registre físic o electrònic de l'Ajuntament de Consell o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al Registre General de l'Ajuntament, la persona interessada ha de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la revisió mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica secretaria@ajconsell.net. Sense la concurrència d'aquest requisit, les sol·licituds de revisió què es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.
El Tribunal qualificador elevarà la llista definitiva a la Junta de Govern Local per a la constitució de la borsa de treball. Aquesta es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Consell i a la pàgina web .www.ajconsell.net
Novena.- Funcionament de la borsa de treball
Quan sigui necessari contractar a alguna persona per ocupar un lloc de feina de treballador/a social municipal, l'Ajuntament acudirà a aquesta borsa de treball, procedint de la següent forma: s'avisarà a les persones aspirants disponibles que constaran a la corresponent llista definitiva per rigorós ordre de puntuació. Seran cridades d'acord amb aquest ordre de puntuació (s'els avisarà via mail, o per telèfon i quedant constància d'això a l'expedient), per fer-les l'oferiment del lloc de feina. En cas que l'interessat/interessada renunciï a l'oferiment de feina, passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball.
Amb caràcter previ a la formalització del contracte, l'interessat/interessada ha de manifestar que no desenvolupa cap feina o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
En el moment de la contractació, els/les aspirants proposats/proposades pel Tribunal qualificador presentaran, en el termini que en cada cas se'ls hi comuniqui (la comunicació podrà ser via mail, missatge al telèfon i quedant constància d'això a l'expedient), els documents que calguin per a la seva contractació. Si dins del termini indicat, llevat de casos de força major, els/les aspirants proposats/proposades no presentessin la documentació o no reunissin els requisits exigits, no podran ser contractats i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en aquestes bases, suposarà la renúncia de la plaça, exceptuant les següents situacions que s'hauran d'acreditar per l'interessat.
Es mantindrà l'ordre de la borsa de treball als/ a les aspirants que, en el moment de la crida, es trobin en alguna de les següents situacions:
- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l'embaràs. En aquest supòsit l'informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.
- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.
- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració pública o empresa privada.
La justificació d'aquests casos s'haurà d'entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicada. Aquestes persones es consideraran com a no disponibles. Així com també ho seran considerades les que en aquell moment estiguin prestant serveis a aquest Ajuntament.
Les persones que es vulguin reincorporar a la borsa estan obligades a comunicar a l'Ajuntament l'acabament de les situacions anteriorment indicades com a motius justificats de renúncia. Comunicació que s'ha de fer en el termini màxim de deu dies hàbils. La manca de la comunicació en el termini establert suposa l'exclusió de la borsa.
La corporació podrà deixar sense efecte la contractació, durant el primer mes de l'inici de la prestació de serveis, si es produeix una manifestació de no idoneïtat de l'aspirant contractat/contractada per el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball i per tant es considerarà aquest període com a part integrant del procés selectiu.
Serà exclòs/exclosa de la borsa qui, un cop efectuada la crida i acceptat el contracte, renunciï després d'haver-se cursat l'alta a la Seguretat Social.
Aquesta borsa de treball tindrà una duració de tres anys a partir de la data de l'acord de constitució de la relació definitiva del borsí de treball de treballador/a social o fins a la constitució de la borsa ordinària resultant de la primera convocatòria que es realitzi derivada d'oferta pública de treballador/a social, si aquesta es constitueix amb anterioritat
Desena.- Normativa aplicable
En tot allò no previst a les presents bases, seran d'aplicació les bases generals vigents que regeixin les oposicions lliures, concursos i concurs-oposicions de l'oferta d'ocupació pública municipal i la resta de normativa aplicable.
Onzena.- Incidències
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst a les bases.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament de Consell (www.ajconsell.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Les presents bases, així com la convocatòria i els actes administratius que es derivin d'aquests i de l'actuació del Tribunal poden ser impugnats per l'interessat en el supòsits i forma que determina la Llei 39/2015 de 01 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.
Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Presidència, previ al contencions- administratiu, tal i com estableix l'article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós- administratiu.
De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Dotzena.- Publicitat
Aquestes bases i la convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web www.ajconsell.net.
Consell, 29 de març de 2021
El batle
Andreu Isern Pol
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i llinatges: ________________________________________________ DNI:_____________ Adreça: ______________________________________Població i CP: ______________________Telèfon/s:____________Correu electrònic:_________________
EXPÒS:
Primer.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu mitjançant concurs per a la creació d'una borsa per donar cobertura a les vacants i/o necessitats de personal en la categoria de treballador/a social a l'Ajuntament de Consell.
Segon.- Que declar estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen a la present convocatòria
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA
1. ____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
6. _____________________________________
Per l'anterior,
SOL·LICIT: Ser admès i poder formar part del procediment selectiu mitjançant un concurs per a la creació d'una borsa per donar cobertura a les vacants i/o necessitats de personal en la categoria de treballador/a social a l'Ajuntament de Consell.
Consell_____ de ______________ 2021
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CONSELL
ANNEX II
DECLARACIÓ JURADA O PROMESA PER ACCEDIR AL PROCÉS DE SELECCIÓ MITJANÇANT CONCURS BORSA DE TREBALL PER DONAR COBERTURA A LES VACANTS I/O NECESSITATS DE PERSONAL EN LA CATEGORIA DE TREBALLADORA SOCIAL A L'AJUNTAMENT DE CONSELL.
Nom i llinatges: _____________________________________________ DNI:______________
Declaro baix la meva responsabilitat que:
No tenc cap malaltia o defecte físic o psíquic que m'impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents al lloc de treball.
No he estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques u òrgans constitucional o estatutaris de les comunitats autònomes, i no estic inhabilitat/ada per exercir la funció pública.
No ocupo cap lloc de treball ni realitzo altre activitat en el sector públic delimitada per l'article 1 de la Llei 53/1984, i no rep cap pensió de jubilació, orfandat o retir.
En el cas de ser nacional d'un altre Estat:
Declaro no estar en una situació equivalent a les anteriors en el meu Estat.
A Consell, a de de 2021
ANNEX III
RELACIÓ ORDENADA DELS MÈRITS AL·LEGATS
Nom i llinatges:_____________________________________________ DNI:_________________
EXPÒS:
Que aporto còpia dels següents documents pel procediment selectiu mitjançant un concurs d'una borsa de treball per donar cobertura a les vacants i/o necessitats de personal en la categoria de treballador/a social a l'Ajuntament de Consell
Document nº 1:
Document nº 2:
Document nº 3:
Document nº 4:
Document nº 5:
Document nº 6:
Document nº 7:
Document nº 8:
Document nº 9:
Document nº 10:
Consell , a _____de ___________ de 2021