Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 82036
Resolució de presidència d’aprovació de l’Extracte de l’Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l’illa de Formentera any 2021. Clarificació de les dates per a formular sol·licituds així com de preservació de drets per als subjectes concernits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 37, de 18 de març de 2021, s'ha publicat l'Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021.

2. El punt sisè de les Bases “Termini i lloc per presentar les sol·licituds, de les bases reguladores i la convocatòria” estableix:

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 20 dies a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC):

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal el certificat digital de la persona representant de l'empresa per fer els tràmits.”

3. Donat que el termini de presentació de sol·licituds es va obrir el dia 19 de març de 2021 per un període de 20 dies hàbils, fins el 20 d'abril de 2021, sense haver-se publicat l'extracte de la convocatòria en els termes que s'indiquen en el punt 6è de les bases reguladores i la convocatòria.

4. Atès que segons el punt 6è de les bases reguladores i la convocatòria, s'ha de procedir a la publicació de l'Extracte de les bases reguladores i la convocatòria d'acord amb el citat punt 6è al BOIB.

5. Una vegada que es publiqui l'extracte present, en el BOIB s'obrirà un nou període de 20 dies per a presentació de sol·licituds.

5.  Atès que des del dia 19 de març de 2021 s'han presentat sol·licituds d'ajuts a través de la OVAC del Consell Insular de Formentera per part dels interessats, tot i existir errors d'aquesta administració que ara s'esmenen.

6. El text íntegre de la convocatòria i els annexos de sol·licitud i justificació de les ajudes es poden trobar a la web de la OVAC del Consell Insular de Formentera, a Destacats, Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19, o bé mitjançant el següent link:

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

Fonaments de Dret

1. Segons l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició; la rectificació d'errors ha d'especificar, si escau, els efectes jurídics que se'n deriven, i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que hagin estat notificats o publicats.

2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

3. Articles 50 a 52 de la citada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.

Per tot l'anterior, en virtut de les competències que m'atribueix l'article 9.2.x de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars,

RESOLC

Primer.- APROVAR l'Extracte de l'Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel  qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021. Clarificació de les dates per a formular sol·licituds així com de preservació de drets per als subjectes concernits, reproduït a continuació:

Extracte de l'Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel  qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir d'ajudes a persones físiques i jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) amb establiments oberts a l'illa de Formentera, que s'han vist afectats per les noves mesures de salut pública per contenir la COVID-19, adoptades pel Govern de l'Estat al llarg de l'any 2020 des del mes de març de 2020 amb la declaració de l'estat d'alarma a través del Reial decret 463/2020 de 14 de març, les posteriors pròrrogues, el nou estat d'alarma declarat a través del Reial decret 926/2020 i la posterior pròrroga mitjançant Reial decret 926/2020, i pels Acords del Consell de Govern de data 22 de gener de 2021 pels quals s'estableix el nivell 4 i de data 29 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 reforçat d'alerta sanitària a Formentera (BOIB núm. 10, de 23 de gener de 2021 i BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2021 respectivament), per pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics de l'illa de Formentera,  especialment en el sector de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives en espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga i similars, així com altres sectors si estan en situació d'ERTO (ja sigui de força major o bé per limitació).

La finalitat de la convocatòria és pal·liar els perjudicis provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica dels establiments afectats per l'adopció de les diferents mesures i alertes sanitàries per contenir la COVID-19 entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

A les bases que regulen la convocatòria, en tot el que no preveuen expressament aquestes bases, hi són aplicables les disposicions següents: els preceptes bàsics i Títol II, capítols I i II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del seu Reglament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol;  Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvenciones de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de març, per el que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de Hisendes Locals; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim Local; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i els bases d'execució del Pressupost General del Consell Insular de Formentera aplicables a l'exercici pressupostari.

En especial hom està al que estableix l'article 17.2 de la citada Llei general de subvencions respecte a l'aprovació de les bases presents, en el marc de les Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular per a l'any 2021 (BOIB núm. 009, de 21 de gener de 2021), així com també s'està a la disposició addicional 14a de l'esmentada Llei general de subvencions, regles també aplicables als consells insulars.

El Consell Insular de Formentera efectuarà en el Pla Estratègic de Subvencions per a 2020-2021, aprovat definitivament per Acord del Ple de data 22 de desembre de 2020 (objecte de publicació al BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021), les modificacions corresponents, segons el que deriva de l'Acord del Ple del Consell Insular de Formentera de data 26 de febrer de 2021, que estableix una regla ad hoc per a programar degudament les subvencions que facin front a les necessitats de la COVID-19.

2. Persones beneficiàries

2.1. Poden ser persones beneficiàries de les ajudes:

a) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, que hagin estat afectats per les restriccions adoptades pel Govern de l'Estat i el Govern de les illes Balears entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la COVID-19 a l'illa de Formentera.

 

​​​​​​​b) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que hagin vist reduïda la seva activitat o van tancar en alguna data entre el dia 14 de març de 2020 i 29 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries.

c) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que hagin tancat en alguna data entre el dia 14 de març de 2020 i 29 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries, i que tenen un ERTO (força major o per limitació) i no han acomiadat personal treballador afectat per l'ERTO (força major o per limitació) des de l'inici de la seua adjudicació.

En tots els casos, per ser beneficiari d'aquestes ajudes, les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci, han d'haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

2.2. Aquests beneficiaris han de ser autònoms o titulars d'empreses, persones físiques o jurídiques privades, amb activitats d'acord amb el paràgraf 2.3, amb establiments, centres de treballs i parades de mercat/mercat (venda sense establiment) en actiu a Formentera, amb domicili fiscal a l'illa de Formentera i, en cas de tenir personal contractat, ha de ser un màxim de 10 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

S'entendrà per establiment, centre de treball o parada de mercat/mercat (venda sense establiment) aquells espais físics on s'exerceixi l'activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment pot demanar una ajuda per un màxim de dos establiments o centres de treball. Els centres de treball o d'establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (Annex I).

En el cas dels parades de mercat/mercats (venda sense establiment) només podran demanar ajut per una parada o centre de treball.

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO de força majoro per limitació), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

2.3. L'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda ha d'estar inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

GRUPS (tots els epígrafs continguts dins cada grup):

681 - Servei d'hostalatge en hotels i motels

682 - Servei d'hostalatge en hostals i pensions

683 - Servei d'hostalatge en fondes i cases d'hostes

684 - Servei d'hostalatge en hotels-apartaments

651 - Comerç al detall de productes tèxtils, confecció, calçat, pells i articles de cuir

671 - Serveis en restaurants

672 - Serveis en cafeteries

673 - Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar

676 - Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries

685 - Allotjament en establiments turístics extra hotelers

686 - Explotació d'apartaments privats mitjançant agència o empresa organitzada

861 - Pintors, escultors, ceramistes, artesans, gravadors i artistes similars

971 - Bugaderies, tintoreries i serveis similars

972 - Salons de perruqueria i instituts de bellesa

EPÍGRAFS:

319.1 - Tallers de mecànica en general

319.9 - Tallers mecànics NCOP

652.2 - Comerç al detall de productes de drogueria

652.3 - Comerç al detall de perfumeria i cosmètica

652.4 - Comerç al detall de plantes i herbes, herbolaris

653.2 - Comerç al detall de productes d'ús domèstic

653.3 - Comerç al detall de productes d'articles de parament, ferreteria, adorn

653.9 - Comerç al detall de productes d'articles de la llar NCOP

659.4 - Comerç al detall de llibres, diaris i revistes

659.5 - Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria i bijuteria

659.6 - Comerç al detall de joguines, articles esportius, armes...

659.7 - Comerç al detall de llavors, abonaments, flors i plantes

663.2 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'articles tèxtils i de confecció

663.3 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent de calçat, pells i articles de cuir

663.4 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'articles de drogueria i cosmètics i de productes químics en general

663.9 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'altres classes de mercaderies NCOP

691.2 - Reparació de vehicles automòbils, bicicletes, i altres vehicles

755.2 - Servei al públic d'agències de viatges

854.1 - Lloguer de vehicles sense conductor

855.2 - Lloguer d'embarcacions

855.3 - Lloguer de bicicletes

933.1 - Ensenyament de conducció de vehicles

933.9 - Altres activitats d'ensenyament

942.2 - Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar

967.1 - Instal·lacions esportives

972.1 - Serveis de perruqueria de senyora i cavaller

972.2 - Salons i instituts de bellesa i gabinets d'estètica

2.4 Les persones físiques o jurídiques sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Tenir els centres de treball a l'illa de Formentera.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa de Formentera.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular de Formentera, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors.

El Consell Insular de Formentera podrà comprovar, d'ofici mitjançant autorització expressa de la persona sol·licitant o mitjançant requeriment en virtut del punt 5.5.12 de la  present convocatòria, l'acreditació de la situació de la  persona sol·licitant d'estar al corrent amb les seues obligacions davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i el mateix Consell Insular de Formentera. En el cas que, en realitzar la comprovació, existís un incompliment per part de la persona sol·licitant davant qualsevol de les esmentades administracions, es  requerirà l'aportació del certificat corresponent de trobar-se al corrent de pagament amb l'administració que té l'incompliment.

d) Constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord de Govern de 29 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 reforçat d'alerta sanitària, o haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com a mínim 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

e) En el cas dels establiments de restauració, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular de Formentera, o haver sol·licitat la inscripció abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

f) Que l'establiment disposi del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats li obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

h) En el cas de venda sense establiment (lloc de mercat/mercat), el títol habilitant vigent (permís de parada anual vigent o contracte amb el propietari en el cas del mercat de la Mola).

i) Tenir com a màxim 10 treballadors de mitjana anual.

j) No superar els 600.000 euros de facturació anual.

k) Tenir uns actius inferiors a 3.000.000 d'euros.

l) Haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com a mínim 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

m) Haver sofert una minva en la facturació del 35 % com a mínim en el exercici de l'any 2020 respecte de l'any 2019.

n) Tenir uns beneficis declarats inferiors als 35.000 euros per l'any 2020. (balanç)

o) Que el saldo bancari no superi els 25.000 euros en tots els comptes bancaris del sol·licitant, o de tots els membres de la unitat econòmica o de patrimoni a 31 de desembre de 2020.

2.5 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones físiques o jurídiques o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, així com l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.6 En cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. A l'Acord de concessió s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells. En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació, d'acord amb el model de l'Annex II.

2.7. No podran optar a les ajudes d'aquesta convocatòria els/les sol·licitants que s'haguessin presentat a la convocatòria extraordinària d'ajudes per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 de juliol 2020 (BOIB núm. 122, de 11 de juliol de 2020), modificada per la Resolució de 17 de juliol de 2020 del conseller de Model Econòmic Turisme i Treball (BOIB 128, de 18 de juliol de 2020), i se'ls hi hagi concedit la l'ajuda, independentment que l'hagin cobrada o no.

3. Import i crèdit pressupostari

El crèdit inicial previst per a aquesta convocatòria és de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb la següent distribució:

- El Consell Insular de Formentera inicialment aportarà cent cinquanta mil euros (150.000,00 €) a càrrec a la partida pressupostària 2021.1.430.48000.01 del pressupost de 2021.

- El Govern de les Illes Balears aportarà cent cinquanta mil euros (150.000,00 €) euros a càrrec de la partida 32101.413G01.46100.40, d'acord amb el conveni, aprovat per Acord de la Comissió de Govern de 12 de febrer de 2021, i signat entre el Consell Insular de Formentera i el Govern de les Illes Balears, en data 24 de febrer de 2021, mitjançant el qual es realitza una aportació de 210.000 euros, per concedir d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres. Els 60.000,00 euros restants es disposaran en una propera ampliació pressupostària.

El crèdit destinat a la present convocatòria podrà ser ampliat segons les disponibilitats pressupostàries.

4. Quantia de les ajudes

Els tipus d'ajudes per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària, són els següents:

a) Mercats/Parades de mercat (venda sense establiment) que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de 3 mesos i fins a 6 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 ---1.500 €

b) Establiments, centres de treballs que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de tres mesos i fins a sis mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 --- 2.500 €

c) Establiments, centres de treballs que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària més de 6 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 --- 3.500 €

La quantia màxima d'ajuda que pot rebre la persona física o jurídica privada sol·licitant serà:

- En el cas a): 1.500 € (els mercats/parades de mercat només poden demanar l'ajuda per un lloc).

- En el cas b): 2.500 € per 1 establiment; 5.000 € per 2 establiments.

- En el cas c): 3.500 € per 1 establiment; 7.000 € per 2 establiments.

5. Sol·licitud. Tota la tramitació es farà en línia

(No és necessari imprimir cap document, llevat que es requereixin d'altres signatures)

5.1 La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu electrònica del Consell Insular de Formentera a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC):

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

Tota la informació la podeu trobar a la web del Consell Insular de Formentera:

www.consellinsulardeformentera.cat

La sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a la OVAC, a la web del Consell Insular de Formentera:

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació.

5.2 Només s'admetrà una sol·licitud per entitat. Aquesta sol·licitud pot incloure una petició d'ajudes per dos centres de treball d'un mateix titular, que s'han d'indicar a la sol·licitud.

Documentació a presentar i annexos (punts 5.3, 5.4 i 5.5 de les bases reguladores y la convocatòria), consultar convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 37, de 18 de març de 2021, Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021.

6. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 20 dies a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de les bases reguladores y la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC):

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal el certificat digital de la persona representant de l'empresa per fer els tràmits.

7. Règim jurídic (punt 15è de la les Bases)

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

8. Aprovació de les bases i recursos

La convocatòria i les bases reguladores d'aquestes ajudes s'han aprovat per Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera núm. CG PRP2021-270, de 12 de març de 2021.

Recursos

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver publicat aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

O bé directament es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver publicat aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

(Punt 16è de la convocatòria i les bases reguladores, modificat per BOIB núm. 40, de 23 de març de 2021 de Correcció d'errades advertides en l'Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 pel  qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021.)

Segon.- PUBLICAR l'Extracte aprovat en aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i obrir nou període per a presentació de sol·licituds.

Tercer.- EXIMIR de l'obligació de presentar nova sol·licitud als interessats que ja han presentat sol·licitud amb anterioritat al nou període de presentació, des del dia 19 de març de 2021, a la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021, en virtut de l'establert als articles 50 a 52 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Quart.- Donar compte d'aquest Decret en la pròxima sessió de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, als efectes de ratificació.  

Es fa públic per a general coneixement   

 

Formentera, 26 de març de 2021

           La presidenta del Consell Insular de Formentera                     Amb la conformitat jurídica del secretari del Consell Insular de

                         Alejandra Ferrer Kirschbaum                                                          Formentera, habilitat nacional de la corporació

                                                                                                                                      ex Reial Decret 128/2018, de 16 de març

                                                                                                                                             Angel Custodio Navarro Sánchez