Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 81655
Aprovació de la convocatòria i de les bases per adjudicar les parcel·les destinades a horts ecològics urbans del municipi de Son Servera per l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

​​​​​La Batlia de l'Ajuntament de Son Servera, mitjançant el Decret 2021-0445 de dia 24 de març de 2021, ha resolt aprovar la convocatòria i de les bases per adjudicar les parcel·les destinades a horts ecològics urbans del municipi de Son Servera per l'any 2021. Aquestes bases reguladores són les que es transcriuen literalment:

Bases reguladores de la convocatòria pública de l'adjudicació de les parcel·les dels horts ecològics urbans de Son Servera (Convocatòria 2021)

1. Objecte i finalitat 

L'objecte d'aquestes bases és convocar públicament la selecció de les persones i associacions interessades en l'adjudicació dels horts ecològics urbans habilitats per l'Ajuntament de Son Servera a Cala Millor, concretament al Carrer Llorer número 6.

Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament regulador del règim d'ús dels horts ecològics urbans del municipi de Son Servera (publicat en el BOIB núm. 24, de 25 de febrer de 2017 i modificat en el BOIB núm. 51, de 29 d'abril de 2017).

2.  Destinataris i requisits dels sol·licitants

Poden participar en aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques que compleixin els següents requisits:

a) Persones físiques:

• Tenir com a mínim 18 anys.

• Estar empadronades al municipi de Son Servera com a minin 1 any abans de la data en què finalitzi el termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació.

• Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions atribuïdes a l'hort urbà.

• Estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament.

b) Persones Jurídiques:

• Ser associacions l'objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització i sempre que acompleixin els requisits establerts en aquestes bases.

• Estar inscrites al Registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Son Servera.

• Tenir el domicili social o seu social al terme municipal de Son Servera.

• Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Ajuntament.

Seran causes d'exclusió del procediment de selecció:

a) Haver estat privat de l'ús privatiu per al cultiu d'horts urbans a qualsevol municipi amb resolució administrativa ferma.

b) Disposara en la data de finalització de la sol·licitud de l'ús d'un altre hort municipal.

c) Persones físiques empadronades amb alguna persona a la qual se li hagi adjudicat l'ús d'un hort urbà al Terme Municipal de Son Servera pel mateix exercici.

3. Presentació de les sol·licituds

Les persones i associacions interessades han de presentar una sol·licitud de llicència d'ús privatiu dels horts urbans segons el model de l'ANNEX 1, per a persones físiques, i ANNEX 2, per a persones jurídiques.

El termini per presentar sol·licituds és de 15 dies naturals a partir de la publicació d'aquestes bases en el BOIB.

 

Les sol·licituds, una vegada emplenades, s'han de presentar al Registre de l'Ajuntament de Son Servera o bé per qualsevol dels mitjans establerts per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, acompanyades de la següent documentació:

1) Persones físiques: 

  1. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser persona espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
  2. Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions derivades de l'hort urbà, segons ANNEX 3 de la present convocatòria.
  3. Informe dels Serveis Socials que acrediti el grau de necessitat de la persona, si escau.

2) Persones jurídiques:

  1. Original o còpia compulsada dels Estatuts de la persona jurídica.
  2. Fotocòpia del CIF de l'entitat.
  3. Relació de les persones que hagin de desenvolupar el projecte en nom de l'associació o entitat, fent declaració que compleixen tots els requisits de l'apartat 2 d'aquesta convocatòria.

Només s'admet una sol·licitud per persona sol·licitant i, per tant, només podrà resultar beneficiària d'una única parcel·la. No obstant, les persones físiques adjudicatàries poden disposar del suport de fins a un màxim de dues (2) persones acompanyants, prèvia comunicació a l'Ajuntament, d'acord amb l'establert a l'article 5.4. del reglament d'horts urbans de Son Servera. 

4. Admissió de les persones sol·licitants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i la comprovació que es compleixen els requisits, s'elaborarà una llista provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió.

S'atorgarà un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir  de l'endemà de la publicació de les llistes provisional al tauler d'edictes de l'Ajuntament, per poder presentar al·legacions.

Una vegada finalitzat aquest termini, l'Ajuntament dictarà una resolució, en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, i determinarà el dia, l'hora i el lloc de realització del sorteig de selecció en el cas que les sol·licituds superin les parcel·les disponibles. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per la resolució provisional.

En cas que no es presentin reclamacions, la llista provisional quedarà elevada a definitiva de forma automàtica.

5. Característiques de les parcel·les

En aquesta convocatòria s'habiliten 19 parcel·les, cada una amb una superfície de 24 m² (8 metres de llargària i 3 metres d'amplària) al següent emplaçament:

Horts urbans, davant la Policia Local de Son Servera

Cala Millor - Carrer Llorer núm. 6

07550 – Son Servera

Referència cadastral núm. 2741916ED3824S0001HZ. 

Cada parcel·la disposarà d'un comptador individual instal·lat per l'Ajuntament i el sistema de reg serà mitjançant mànega exudant o per degoteig.

La persona adjudicatària disposa, per temps limitat, de l'usdefruit de la parcel·la de cultiu que se li assigni i de les instal·lacions accessòries.

6. Procediment d'adjudicació

Si hi ha parcel·les suficients per atendre totes les sol·licituds de persones admeses, s'adjudicarà, mitjançant Decret, una parcel·la a cada una de les persones admeses.

Quan el nombre de persones admeses sigui major que el de parcel·les disponibles, es seguirà el procediment següent:

 

​​​​​​​6.1. Adjudicació de parcel·les destinades a particulars

De les parcel·les destinades a persones físiques, se'n reservarà un 50% per a les persones que formin part de famílies amb necessitats i que ho acreditin mitjançant un informe del Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament. Si les sol·licituds que compleixen l'anterior criteri són superiors a les parcel·les ofertes, s'adjudicaran mitjançant sorteig.

Una vegada adjudicades les parcel·les reservades a persones derivades de Serveis Socials, s'adjudicaran les parcel·les restants. S'han de tenir en consideració totes les persones admeses i que no hagin resultat adjudicatàries de les parcel·les esmentades en el punt anterior. En cas que encara hi hagi més sol·licituds que parcel·les disponibles, s'adjudicaran igualment  per sorteig.

6.2. Adjudicació de les parcel·les destinades a persones jurídiques

S'ha d'adjudicar una parcel·la a cada una de les sol·licituds admeses, sempre que el nombre de sol·licituds no superi el nombre de parcel·les disponibles. Si hi ha més sol·licituds que parcel·les disponibles, s'adjudicaran per sorteig.

Si és necessari, d'acord amb el que preveu el punt anterior, es farà un sorteig públic per adjudicar les parcel·les disponibles a les persones físiques i jurídiques admeses, davant la secretària de l'Ajuntament i el regidor responsable. La data, hora i lloc del sorteig s'ha de comunicar a totes les persones admeses mitjançant correu electrònic, per via telefònica i mitjançant una publicació a la pàgina web de l'Ajuntament Son Servera.

En el sorteig s'han d'extreure totes les paperetes i l'ordre d'extracció ha de determinar l'ordre de prelació de les persones aspirants. Del sorteig, han de sortir dues llistes que l'Ajuntament de Son Servera posarà a disposició dels ciutadans, una per a persones físiques i una per a persones jurídiques.

Una vegada realitzat el sorteig, l'Ajuntament ha de dictar resolució d'adjudicació de les llicències d'ús privatiu de domini públic per al cultiu dels horts urbans del terme municipal de Son Servera, d'acord amb l'ordre de prelació derivat del sorteig públic i del nombre de parcel·les habilitades per a cada convocatòria.

7. Llicència d'ús i accés als horts 

L'adjudicació de l'ús privatiu de les parcel·les de conreu dels horts s'atorga per un període d'un (1) any. La llicència es pot prorrogar per un període d'un (1) any més, fins arribar a un màxim total de tres (3) anys, tret que abans d'aquest termini tingui lloc la renúncia o la revocació de la llicència. En cas de deixar la parcel·la sense feinejar més de quatre (4) mesos, aquesta quedarà lliure i podrà ser adjudicada novament.

L'accés als horts queda restringit al personal municipal autoritzat i a les persones adjudicatàries. Les persones físiques poden disposar, comunicant a l'Ajuntament, del suport de terceres persones per un termini màxim consecutiu de 3 mesos. L'Ajuntament ha d'emetre una autorització provisional d'accés a la persona designada per la persona.

Tant les persones adjudicatàries com les autoritzades per impossibilitat justificada de la persona adjudicatària, poden introduir en el recinte fins a un màxim de 2 persones acompanyants.

Les persones i associacions titulars de les llicències podran accedir als horts urbans dins l'horari d'obertura que es fixi.

8. Vacants i vigència de les llistes d'espera

Les persones admeses que no hagin estat adjudicatàries de cap hort han de formar part d'una llista de persones suplents, segons el lloc en què hagin quedat en el sorteig.

Quan hi hagi un hort vacant, s'ha d'oferir d'acord amb l'ordre estricte de prelació de la llista d'espera corresponent a l'hort i al tipus de persona sol·licitant. La notificació s'ha de formalitzar per mitjà de correu electrònic o per via telefònica.

Si la persona sol·licitant a qui s'ofereix el cultiu d'un hort no manifesta la seva conformitat en el termini de tres dies, s'entendrà que renuncia al cultiu de l'hort urbà i se l'exclourà de l'adjudicació, encara que podrà continuar dins la llista d'espera.

9. Caducitat i revocació de la llicència

1. La llicència d'ús privatiu caduca pels següents motius:

  1.  Per venciment del termini final.
  2.  Per renúncia de la persona titular de la llicència abans del venciment del termini.
  3.  Per mort o incapacitat sobrevinguda de la persona adjudicatària.
  4.  Per voluntat unilateral de l'Ajuntament de Son Servera.

2. La llicència d'ús privatiu pot ser revocada pel motius següents:

  1.  Per pèrdua de les condicions d'accés, d'acord amb l'article 11 del reglament d'horts urbans de Son Servera.
  2.  Per haver de disposar de les parcel·les per a obres, serveis o instal·lacions de l'Administració, o per dur-hi a terme les actuacions previstes en el planejament urbanístic municipal.
  3.  Per haver cessat en el conreu de la parcel·la de cultiu adjudicada durant més de 4 mesos, sense comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament.
  4.  Per haver comès una infracció molt greu prevista en el reglament d'horts urbans de Son Servera.
  5.  Per incompliment reiterat de les instruccions exigides per l'Ajuntament o qualsevol normativa d'aplicació, tot i que no s'hagi sancionat.

10. Obligacions i prohibicions

D'acord amb l'establert a l'article 21 del reglament d'horts urbans de Son Servera les persones que disposen d'una llicència d'ús privatiu tenen dret a cultivar dins la parcel·la adjudicada.

Les persona adjudicatàries estan obligades a:

  1.  Assumir les despeses generades per la conservació i el manteniment de la parcel·la adjudicada.
  2.  Avisar immediatament l'Ajuntament de Son Servera si detecten qualsevol dany o desperfecte en la parcel·la o en les seves instal·lacions.
  3.  Les obres i les reparacions de renovació o reposició de la part exterior de la parcel·la, de l'espai o dels seus elements degudes a l'envelliment o a altres causes en les quals no es percebi dany o negligència per part de la persona adjudicatària o de les persona ajudant o acompanyat, seran a càrrec de l'Ajuntament de Son Servera. En cas contrari, seran a càrrec de la persona adjudicatària.
  4.  Mantenir nets i en perfecte estat de conservació les eines i els estris necessaris per al conreu que siguin propietat de l'Ajuntament. Es podrà requerir que es compensin els desperfectes.
  5.  Mantenir l'entorn de les parcel·les en perfecte estat, nets i lliures de tot tipus d'herbes o residus.
  6.  Complir les ordenances municipals i la resta de normativa vigent que els pugui afectar.
  7.  Respondre dels danys per robatoris, actes vandàlics i altres, així com de qualsevol responsabilitat en cas d'accident personal.
  8.  Fer-se càrrec de les indemnitzacions econòmiques i de les reparacions que es generin derivades dels danys causats a l'hort i a les corresponents instal·lacions.
  9.  Comunicar a l'Ajuntament les dades de la persona que ajudi o acompanyi i respondre solidàriament davant l'Ajuntament pels seus actes.
  10.  Facilitar l'entrada puntual als horts del personal municipal i de les persones autoritzades a aquest efecte, i col·laborar en la resolució de totes les qüestions que es plantegin.
  11.  Demés obligacions que es derivin de les bases de la corresponent convocatòria o de les instruccions fixades per l'Ajuntament de Son  Servera.

D'acord amb l'article 22 del reglament d'horts urbans de Son Servera, no es permet a les persones adjudicatàries:

  1.  Conrear cap espècie que no sigui per al consum humà, excepte flors i plantes aromàtiques. No es permet plantar arbres o arbusts.
  2.  Conrear plantes degradants del sòl ni plantes psicotròpiques.
  3.  Aplicar productes fitosanitaris de síntesi per al control de plagues o malalties. Només s'hi poden aplicar els productes autoritzats en agricultura ecològica.
  4.  Aplicar adobs de síntesi. Només s'hi poden emprar els productes autoritzats en agricultura ecològica.
  5.  La sostracció o el dany a productes o plantes obtinguts en el cultiu per part de les persones adjudicatàries d'altres parcel·les.
  6.  Fer-hi cap classe d'obra, la qual cosa inclou la prohibició de fer cap tipus de nova tanca o separació (mitjançant murs, canyes, fustes, plàstics, uralites, etc.), barbacoes, hivernacles, pous, taules fixes o bancs, com també la modificació interior o exterior de la caseta, si n'hi ha, o la construcció o instal·lació de nous elements o modificació dels existents.
  7.  Tenir i criar qualsevol mena d'animal o bestiar i construir casetes o gàbies destinades a aquests.
  8.  Caçar, tallar arbres ja existents a l'hort o realitzar qualsevol altra activitat que pugui causar dany a la fauna o a la flora que hi pugui haver a l'hort.
  9.  Acumular o abandonar qualsevol material o residu, dins o fora de l'hort, i aportar qualsevol tipus d'objecte aliè a la funció de l'hort susceptible d'alterar l'estètica del lloc; i utilitzar la parcel·la com a dipòsit o magatzem de materials.
  10.  Alterar els camins i les conduccions de rec de l'hort adjudicat.
  11.  Moure les fites i tanques que delimitin cada parcel·la.
  12.  Realitzar un cultiu que pugui envair les parcel·les adjacents.
  13.  Deixar l'hort sense treballar. En cas d'impossibilitat temporal, que no es pot allargar més de 4 mesos, la persona usuària haurà de comunicar de manera motivada aquesta circumstància a l'Ajuntament.
  14.  Circular per l'interior de l'hort amb vehicles de motor.
  15.  Estacionar automòbils a l'interior de l'hort.
  16.  No respectar les normes bàsiques de convivència ni estètica de l'hort; mantenir una conducta insolidària o fer una despesa excessiva d'aigua.
  17.  Qualsevol altre ús no previst anteriorment i que produeixi molèsties o males olors, limiti l'ús i el gaudi de la resta de parcel·les o afecti l'entorn del lloc.

 

Son Servera, 24 de març de 2021

La batlessa Natalia Troya Isern

 

​​​​​​​ANNEX 1

(Model de sol·licitud per a persones físiques)

SOL·LICITUD PER A L'ASSIGNACIÓ A PERSONES FÍSIQUES DE L'ÚS PRIVATIU DELS HORTS URBANS EN EL TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

Nom i llinatges:

DNI/NIE/passaport/targeta de residència:

Data de naixement:

Lloc de naixement:

Adreça:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon fix i mòbil:

Adreça electrònica:

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la posada en marxa de la convocatòria dels procés d'assignació de l'ús privatiu d'horts urbans en el terme municipal de Manacor i de les bases que la regulen, les quals accept íntegrament, i que acomplesc els requisits per obtenir la condició de persona beneficiària.

DEMAN:

Ser admès al procés d'adjudicació esmentat així com l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la de conreu l'hort urbà de:

• CALA MILLOR

Documents adjunts:

( ) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

( ) Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions derivades de l'hort urbà.

( ) Informe dels Serveis Socials en el cas d'optar a parcel·les reservades expressament, si n'és el cas.

Motivació: (indicau per què voleu cultivar un hort urbà)

........................................................................................................................................................................................

Signatura

 

​​​​​​​

Son Servera,.......... de ....................... de 201... .

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

 

ANNEX 2

(Model de sol·licitud per a associacions)

SOL·LICITUD PER A L'ASSIGNACIÓ A PERSONES JURÍDIQUES DE L'ÚS PRIVATIU DELS HORTS URBANS EN EL TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

Nom i llinatges:

DNI de la persona representant:

Nom de la persona representant:

Adreça social:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon fix i mòbil:

Adreça electrònica:

CIF de l'associació:

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la posada en marxa de la convocatòria dels procés d'assignació de l'ús privatiu d'horts urbans de Manacor i de les bases que la regulen, les quals accept íntegrament, i que l'entitat o associació que represent acompleix els requisits per obtenir la condició de beneficiària.

DEMAN:

Que s'admeti l'entitat o associació que represent al procés d'adjudicació esmentat i a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la de conreu a l'hort urbà de:

• CALA MILLOR

Documents adjunts:

(  ) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

(  ) Original o còpia compulsada dels estatuts de la persona jurídica.

(  ) CIF de la persona jurídica.

(  ) Darrera acta de nomenament de la representació i/o capacitació d'obrar o el certificat de nomenament o qualsevol altre document acreditatiu de la persona que tingui poders suficients per representar i actuar en nom de la societat.

(  ) Certificat d'inscripció en el Registre d'Entitats Ciutadanes.

(  ) Relació de les persones que hagin de desenvolupar el projecte en nom de l'associació, amb la declaració que acompleixen tots els requisits de l'apartat 13 de les bases reguladores.

Motivació: (indicau per què voleu cultivar un hort urbà)

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Signatura:

 

Son Servera,.......... de ....................... de 201... .

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT

AJUNTAMENT DE SON SERVERA​​​​

 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ANNEX 3 DECLARACIÓ JURADA

.........................................................................................................................................................,

amb DNI núm. .......................................................... amb domicili a ............................................

...............................................................................................................núm. ................................,

de ......................................................................................................., CP .....................................,

amb telèfon ......................................................................................................................................

i adreça electrònica ..........................................................................................................................

DECLAR SOTA LA MEVA RESPOSABILITAT:

Que reunesc les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per exercir les funcions derivades de l'hort urbà.

Que no incorreix en cap causa d'exclusió indicades a les bases de la convocatòria.

I perquè consti, sign aquesta declaració.

Signatura:

 

​​​​​​​

Son Servera,.......... de ....................... de 201... .

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT

AJUNTAMENT DE SON SERVERA”

Per això i d'acord amb el punt tercer de l'esmentat Decret es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.