Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 80909
Convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2021 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (BECALVIÀ 2021)
El Consell Rector del IMEB va aprovar el dia 24 de febrer de 2021, la convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2021 (BECALVIÀ 2021) de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA ESTIU 2021 DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (BECALVIÀ 2021)
Article 1.
Objecte i finalitat
1.1. Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica (BECAlvià) destinada a estudiants universitaris o de cicles formatius per dur-se a terme en entitats privades o públiques i/o serveis/departaments municipals durant els mesos de juliol, agost i, si n'és el cas, setembre de 2021.
1.2. Els objectius d'aquestes beques són:
Article 2.
Règim de la concessió i marc normatiu. Règim de compatibilitat
2.1. Les beques objecte d'aquesta convocatòria es concedeixen en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es s'han de regir per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic; Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; i el Reial Decret 592/2014, pel qual es regula les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.
2.2. Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, són compatibles amb les beques objecte d'aquesta convocatòria.
Article 3.
Requisits dels beneficiaris
Poden beneficiar-se de les beques objecte d'aquesta convocatòria les persones que, en el moment de presentar la sol·licitud, reuneixin els requisits següents:
3.1. Estar cursant un dels següents estudis:
3.2. Complir amb els requisits específics i condicions que pugui establir el centre educatiu de la persona sol·licitant.
3.3. Estar empadronat en el municipi de Calvià o, en cas contrari, acreditar el pagament d'impostos de béns immobles municipals de l'any 2020, el titular dels quals sigui la persona sol·licitant o familiars de primer grau.
3.4. Presentar en termini i lloc establert en aquestes bases la documentació indicada en l'article 9.
Article 4.
Característiques de les beques
4.1. Les beques s'han de fer en el propi IMEB o entitats col·laboradores. Es poden fer en entitats d'àmbit privat i/o públic, així com en departaments/serveis municipals de Calvià. Tenen la consideració de departaments/serveis municipals de Calvià, a l'efecte de condicions econòmiques de participació, els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià.
4.2. La persona becada pot proposar per iniciativa pròpia la realització de la beca en una entitat privada o pública. S'exclouen d'aquesta proposta els departaments/serveis municipals de l'Ajuntament de Calvià, així com els seus organismes autònoms i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià.
4.3. La durada de les beques serà de l'1 de juliol al 31 d'agost de 2021. Hi haurà possibilitat de pròrroga durant el mes de setembre, subjecte a condició pressupostària i a valoració de l'entitat col·laboradora, sempre a petició de l'entitat i de la persona becada mitjançant instància presentada per registre de l'IMEB, amb una antelació mínima de 10 dies hàbils.
En cas que la durada de la beca sigui per període inferior, ha de ser acordada per totes les parts (IMEB, entitat col·laboradora, estudiant i centre educatiu).
4.4. L'horari s'ha d'establir per part de l'entitat col·laboradora. En qualsevol cas, ha de ser en horari continu de dilluns a divendres. En cas contrari, ha de valorar-se per part de l'IMEB.
4.5. La dedicació pot ser de 5 dies a la setmana a raó de 4 hores diàries o de 4 dies a la setmana a raó de 5 hores diàries. Els dies festius no són recuperables.
4.6. La quantia a abonar en concepte d'ajuda a l'estudi i s'estipula en 420 € bruts mensuals amb la dedicació indicada en el punt 4.5. D'aquesta quantia mensual, el 50 % és assumit per l'IMEB (subjecte a la retenció d'IRPF i a les càrregues corresponents de la Seguretat Social), i el 50 % restant (subjecte a la retenció d'IRPF) per l'entitat col·laboradora, havent de fer en els dos casos el pagament directament a la persona becada. En el cas de departaments/serveis de l'Ajuntament de Calvià, els seus organismes autònoms i entitats com Llar de Calvià, Calvià 2000, l'IMEB assumeix el total de la beca.
4.7. La beca no pot iniciar-se fins que el conveni/protocol de compromís no estigui formalitzat per totes les parts. En cas que s'hagi d'endarrerir l'inici de la beca per aquest fet, les hores no fetes podran recuperar-se al llarg dels mesos de juliol i agost. En qualsevol cas, ha de pactar-se prèviament amb l'entitat col·laboradora i l'estudiant. L'import mensual de la subvenció serà proporcional a les hores de beca fetes.
4.8. Independentment que la beca es faci en una entitat pública o privada, les gestions i càrregues corresponents de la Seguretat Social han de ser assumides per l'IMEB. En cap cas l'entitat col·laboradora no ha de donar d'alta a la Seguretat Social la persona becada.
4.9. En cas que el centre educatiu del sol·licitant contempli unes condicions i característiques diferents a les establertes en aquestes bases, han de respectar-se i complir-se, sempre que sigui viable per part de l'IMEB. En cas contrari, no serà possible l'adjudicació de la beca per part de l'IMEB.
4.10. En cas que el centre educatiu de la persona sol·licitant contempli uns requisits i tràmits previs no contemplats en aquestes bases, hauran de respectar-se i complir-se per part del propi sol·licitant. En cas contrari, no serà possible l'adjudicació de la beca per part de l'IMEB.
4.11. A causa de la situació actual i crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, l'entitat col·laboradora ha d'assegurar el compliment de la normativa que s'estableixi en qualsevol moment de la beca, i activar els protocols necessaris per al bon desenvolupament d'aquesta. S'ha de garantir el desenvolupament de la beca en cas de tenir establerts grups bombolla, reducció d'assistència a l'entitat col·laboradora o en cas de confinament.
En cas que, per causa justificada, sigui impossible continuar la beca en les condicions inicialment pactades, s'arribarà a un acord entre totes les parts, prioritzant el compliment dels objectius d'aquesta beca.
Article 5.
Condicions generals de les beques
5.1. La concessió d'una beca de formació pràctica no representa cap relació contractual entre la persona becada i l'IMEB / Ajuntament de Calvià o l'entitat col·laboradora.
5.2. El conveni/protocol de compromís és el document pel qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica i es formalitza a través de la seva subscripció entre l'Ajuntament de Calvià - IMEB, l'entitat col·laboradora, el propi sol·licitant i el centre educatiu en el qual està matriculat.
El contingut mínim d'aquest conveni/protocol de compromís és: dedicació i durada de la beca; projecte formatiu; nomenament de tutor/a de pràctiques; condicions de rescissió anticipada de la pràctica; si n'és el cas, règim de subscripció i pagament d'assegurances, tant d'accidents com de responsabilitat civil, o garantia financera equivalent; si n'és el cas, previsió d'una bossa o ajuda d'estudis per al becari i manera de satisfacció; protecció de dades de la persona becada; regulació d'eventuals conflictes sorgits en el seu desenvolupament.
5.3. La renúncia o anul·lació de la beca donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta.
5.4. Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de l'IMEB.
5.5. Qualsevol motiu o incidència que afecti el bon desenvolupament de la beca ha de comunicar-se per escrit i de manera immediata a l'IMEB.
Article 6.
Requisits i obligacions de l'entitat col·laboradora
6.1. La realització de les pràctiques té com a objectiu complementar la formació adquirida per part de l'estudiant, mitjançant la realització d'activitats professionals relacionades amb aquesta.
Atès el caràcter formatiu de la beca, de la seva realització no se'n derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d'una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.
6.2. L'entitat col·laboradora ha de nomenar una o dues persones que assumeixin la tutela de la beca com a responsables del programa de pràctiques del becari o becària. El tutor o tutora ha de ser una persona vinculada a l'entitat i ha de prestar ajuda i assistència a la persona becada, durant la seva estada.
6.3. L'entitat interessada a participar en el programa de beques ha de presentar la seva proposta a l'IMEB. L'IMEB valorarà les ofertes de beques presentades, a fi de confeccionar un catàleg de beques que contempli el màxim de perfils acadèmics possibles.
L'entitat ha de facilitar a l'IMEB les següents dades: nom fiscal i comercial de l'empresa, adreça fiscal, NIF de l'empresa, perfil de xarxes socials de l'empresa, lloc de realització de la beca, horari, nombre de beques ofertes, perfil d'estudis, requisits en cas que es consideri oportú, tasques i funcions a desenvolupar, representació legal de l'entitat (nom complet, DNI, telèfon, e-mail), i persona que assumirà la tutorització (nom complet, DNI, telèfon, e-mail).
6.4. L'entitat col·laboradora ha de facilitar l'assistència del becari o becària a les convocatòries-reunions fetes des de l'IMEB, sempre amb avís previ per part de l'IMEB.
6.5. A l'efecte de qualificació de l'activitat de la persona becada, l'entitat col·laboradora ha de facilitar la informació que li sigui requerida per l'IMEB.
6.6 L'entitat col·laboradora ha de fixar i complir el pla de pràctiques de la beca, i les condicions establertes en el conveni/protocol de compromís.
6.7. L'entitat col·laboradora ha de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o incidència que afecti el desenvolupament de la beca.
6.8. L'entitat col·laboradora ha de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o modificació que hagi de reflectir-se en el pla formatiu, així com col·laborar amb l'IMEB en les tasques de seguiment i supervisió de la beca, i facilitar l'accés a materials i recursos necessaris per al correcte desenvolupament d'aquesta.
6.9 L'assignació de l'estudiant s'ha de fer segons el que estableixen aquestes bases. L'entrevista a l'estudiant solament serà possible quan es doni la situació prevista en l'article 7; en cas contrari, l'entitat col·laboradora no podrà seleccionar l'estudiant.
En cas que l'estudiant assignat es valori com a no apte per part de l'entitat col·laboradora, aquesta haurà de motivar-ho per escrit a l'IMEB.
6.10. Les entitats col·laboradores, segons el que estableix l'article 4, han d'abonar mensualment la quantitat de 210 € (en concepte d'ajuda a l'estudi i subjecte a la retenció de l'IRPF) a la persona becada assignada a la seva empresa durant, com a màxim, la primera setmana del mes següent a la realització de la beca. En cas de fer un nombre d'hores inferior, s'ha de d'abonar la part proporcional.
6.11. L'entitat col·laboradora ha de complir la normativa aplicable en matèria de prevenció de riscos laborals i de protecció de dades, i facilitar a l'estudiant idèntics mitjans de protecció que els requerits a qualsevol altre treballador.
6.12 A causa de la situació actual i crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, l'entitat col·laboradora ha d'assegurar el compliment de la normativa que s'estableixi en qualsevol moment de la beca i activar els protocols necessaris per al bon desenvolupament d'aquesta. S'ha de garantir el desenvolupament de la beca en cas de tenir establerts grups bimbolles, reducció d'assistència a l'entitat col·laboradora o en cas de confinament.
En cas que, per causa justificada, sigui impossible continuar la beca en les condicions inicialment pactades, s'arribarà a un acord entre totes les parts, prioritzant el compliment dels objectius d'aquesta beca.
Article 7.
Criteris d'atorgament de les beques
7.1. Criteris generals
7.2. Criteris específics
Article 8.
Termini i lloc de presentació de la documentació
El termini per presentar sol·licituds serà del 12 al 30 d'abril de 2021 (ambdós inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 o si es declaren situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades han de fer ús, de manera prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposa de certificat o DNI electrònic, atesa l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran formes de tramitació adequades a la situació, les quals han de ser degudament comunicades, segons el que s'estableix en el Decret de Batlia de data 28 d'abril de 2020, en el punt tercer.
Article 9.
Informació requerida
Article 10.
Procediment de concessió
Article 11.
Funcions de l'IMEB
Article 12.
Drets i deures de la persona beneficiària
Article 13.
Causes d'anul·lació de la beca
En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament per part del becari/ària, l'IMEB pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d'anul·lació de la beca:
Article 14.
Crèdit pressupostari
Es convoca un màxim de 70 beques, sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de subvencions es pugui ampliar el crèdit, el qual s'ha de finançar amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels pressupostos generals de l'IMEB per a l'any 2021.
En el cas que la beca es faci en una entitat privada o pública, l'IMEB ha d'aportar un 50 % de la quantia de la beca atorgada i els costos derivats de l'alta a la Seguretat Social. En el cas que la beca es faci en departaments/serveis municipals de Calvià, en els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià o en entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià, l'IMEB aportarà el 100 % de la quantia de la beca atorgada i els costos derivats de l'alta a la Seguretat Social.
Calviá, 22 de març de 2021
La presidenta del IMEB
Olga Granados Expósito