Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 75604
Extracte de la convocatòria pública de subvencions de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma per a la realització d'activitats d'interès social per als anys 2020-2021, aprobada mitjançant Acord de la Junta de Govern de 24 de març de 2021
BDNS: 554656
"De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).
Primer. Beneficiaris:
Entitats sense ànim de lucre per a la realització d'activitats emmarcades a l'àmbit social i configurades dins un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials.
Segon. Objecte:
Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que contemplin activitats qualificades com a prioritàries en el Pla estratègic de subvencions de Benestar Social 2020-2022 i, les quals, es trobin emmarcades concretament dintre de les mesures següents dels eixos 1, 2 i 3:
Eixos estratègics i les seves mesures |
||
Eix 1 |
La cobertura de les necessitats bàsiques |
|
Mesures |
1.1 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació. |
1.2 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar. |
|
Eix 2 |
La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social. |
|
Mesures |
2.1 |
La detecció, prevenció i intervenció, conjunta amb altres serveis i entitats, en situacions de risc social fomentant la incorporació social. |
2.2 |
Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius. |
|
2.3 |
El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals. |
|
Eix 3 |
La promoció de les capacitats per l'autonomia personal. |
|
Mesures |
3.1 |
Les capacitats d'autonomia i la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat, de les persones amb discapacitat. |
Les actuacions subvencionades seran les que hagin estat executades entre el període comprès entre l'1 de novembre de 2020 a 31 d'octubre de 2021.
Tercer. Bases reguladores:
Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de 26 de febrer de 2015 (publicada al BOIB núm. 35 de 12 de març de 2015).
Quart. Quantia:
La quantia global de la convocatòria ascendeix a 350.000 €, la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 05.23120.48301 del pressupost municipal de l'Àrea de Cultura i Benestar Social de l'Ajuntament de Palma per l'exercici 2021.
El crèdit pressupostari establert per a la concessió de subvencions dintre d'aquesta convocatòria es distribueix de la següent forma:
- 60.000 € previstos per a subvencionar activitats relatives a mesures subvencionables de l'eix 1. Aquesta quantia se distribueix de la següent forma:
- 50.000 € destinats a la mesura 1.1.
- 10.000 € destinats a la mesura 1.2.
- 265.000 € previstos per a subvencionar activitats relatives a mesures subvencionables de l'eix 2. Aquesta quantia se distribueix de la següent forma:
- 80.000 € destinats a la mesura 2.1.
- 150.000 € destinats a la mesura 2.2.
- 35.000 € destinats a la mesura 2.3.
- 25.000 € previstos per a subvencionar activitats relatives a l'única mesura subvencionable de l'eix 3.
Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al servei de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma, situat a l'Av. Gabriel Alomar, 18-1ª i s'han de presentar, per la persona o entitat sol·licitant o bé per les persones que acreditin la representació per qualsevol mitjà vàlid de dret (art. 29 Ordenança Municipal de Subvencions) i juntament amb la documentació que s'hi ha d'adjuntar, en paper a qualsevol Registre General Municipal o per via telemàtica a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma en els termes establerts a la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o a través de qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l'article 16 de l'esmentada llei.
Sisè. Altres dades:
1) Les entitats interessades que compleixin amb els requisits determinats en aquesta Convocatòria podran presentar sol·licitud de subvenció.
En aquesta Convocatòria haurem de diferenciar dos tipus de sol·licitud de subvenció. Aquestes són:
Sol·licituds de subvenció per quanties que no siguin superiors al 80% del cost total de l'activitat.
Sol·licituds de subvenció del 100% del cost total de l'activitat, especificant que compleixen els requisits contemplats a l'apartat 6 punt L.
Les sol·licituds de subvenció estaran compostes pels annexos facilitats per l'Àrea de Cultura i Benestar Social, a través de la pàgina web municipal (www.palma.cat), i per la documentació adjunta requerida. Així es presentarà:
Sol·licitud de subvenció on figuraran les dades de l'entitat sol·licitant.
Explicació detallada de l'activitat, especificant els següents punts: dades de l'entitat sol·licitant, identificació de l'activitat, determinació de la mesura de l'activitat subvencionable a la que s'ajusta el seu contingut, objectius i activitats, metodologia / estratègia, població destinatària / àrea d'intervenció o altres aspectes de l'activitat, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment, avaluació i pressupost del activitat. En el pressupost, si és el cas, s'ha de fixar la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada, o que es pretén que sigui subvencionada, per altres administracions i la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada que es pretén que sigui subvencionat per l'Ajuntament de Palma.
Declaració responsable d'estar al corrent d'obligacions tributàries i de seguretat social i de no incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l'article 10 de l'Ordenança Municipal de subvencions. Les entitats podran autoritzar a l'Ajuntament de Palma, de conformitat amb el que disposa l'article 22.4 de RD 887/2006, de 21 de juliol, en relació a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de seguretat social establertes als articles 18 i 19 de l'esmentat text legal, a l'obtenció de forma directa de l'acreditació de les circumstàncies previstes als articles 18 i 19 de la Llei esmentada.
Declaració de vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l'entitat.
Declaració responsable de disposició de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat subvencionable.
Declaració expressa d'altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d'haver-se obtingut subvencions per a la activitat que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s'haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o document acreditatiu de la mateixa.
Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions.
Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de Tresoreria.
Declaració responsable de les persones que són membres de la Junta Directiva de l'entitat sol·licitant.
Declaració responsable, si s'escau, de no disposar de recursos suficients per a finançar transitòriament l'activitat (en cas de sol·licitar bestreta del 50%).
Fotocòpia compulsada dels estatuts vigents de l'entitat sol·licitant.
Fotocòpia DNI del representant de l'entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.
Fotocòpia de Targeta d'Identificació Fiscal (CIF) de l'entitat sol·licitant.
A més, en les sol·licituds de subvenció del 100% del cost total de l'activitat s'haurà de presentar:
Certificació actualitzada o documentació acreditativa de la Seguretat Social on s'especifiqui que l'entitat, en els tres darrers anys anteriors a la presentació de la sol·licitud de subvenció, ha tingut, en cadascú dels mateixos, un nombre de treballadors inferior a 10.
Declaració jurada del compliment d'un o dels dos requisits següents:
De la concessió d'ajudes econòmiques als beneficiaris de l'activitat presentada.
De la realització d'estudis i/o treballs d'investigació de noves formes d'actuació en el camp del treball sociocomunitari.
A més cal recordar que en l'annex de declaració expressa pertinent i preparat per a tal efecte, hauran d'acreditar que no tenen altres subvencions sol·licitades pendents de resolució i/o obtingudes per al mateix concepte.
2) Per les activitats subvencionables enquadrades en els eixos 1, 2 i 3 del Pla estratègic de subvencions de Benestar Social 2020-2022:
El cost màxim subvencionable per activitat serà de 15.000 €, excepte per la mesura 1.2 que la quantia màxima serà de 10.000 €.
Cada entitat podrà presentar un màxim de 3 activitats en total per totes aquestes mesures.
S'han de presentar tants models de sol·licitud de subvenció com activitats es presentin.
En cap cas, les sol·licitants podran procedir a fraccionar una mateixa activitat en diferents sol·licituds.
3) Es tramitarà el pagament de la subvenció concedida a una beneficiària, una vegada s'hagi realitzat l'Acord de Junta de Govern que declari justificada l'activitat subvencionada.
No es podrà realitzar el pagament de les subvencions fins que el beneficiari no hagi acreditat, mitjançant la aportació de les Certificacions corresponents, que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat del cas en què hagi autoritzat expressament la seva comprovació d'ofici.
De forma excepcional, per raons d'interès públic i de conformitat amb l'article 41.3 de l'Ordenança de subvencions, el servei de Benestar Social tramitarà, sempre que hagi estat sol·licitat per la beneficiària, l'abonament d' una part de la subvenció per anticipat i abans de l'Acord de Junta de Govern que declari justificada la subvenció. Així:
En el mateix Acord de Junta de Govern de concessió definitiva, es realitzarà resolució d'abonament del 50% de la quantia concedida, sense que en cap cas pugui excedir la quantitat de 18.000,00 €.
Es realitzarà resolució d'abonament de l'import restant de la quantia concedida com a subvenció en el pertinent Acord de Junta de Govern que, previ informe tècnic favorable, declari justificada l'activitat subvencionada.
En el cas que l'entitat que s'hagi beneficiat de l‘abonament d'una part de la subvenció per anticipat no justifiqui total o parcialment aquesta quantia, podrà ser causa de reintegrament total o parcial de la subvenció.
No es podrà realitzar el pagament de les subvencions fins que el beneficiari no hagi acreditat, mitjançant la aportació de les Certificacions corresponents, que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat del cas en què hagi autoritzat expressament la seva comprovació d'ofici.
4) El termini màxim per a la presentació de la justificació serà el 15 de novembre de 2021.
Palma, 24 de març de 2021
La cap del Servei de Benestar Social Pilar Perelló Muñoz