Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 75932
Àrea de Seguridad Ciutadana. Aprovació del Conveni de col·laboració entre l’Escola Balear d’Administració Pública i l’Ajuntament de Palma per a l’organització de formació extraordinària de la 42ª promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local de l’Ajuntament de Palma per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern, en sessió de dia 10 de febrer de 2021, por Acord núm. JGL_20210210­_01_U037, s'adoptà l'aprovació del Conveni de col·laboració entre l'Escola Balear d'Administració Pública i l'Ajuntament de Palma per a l'organització de formació extraordinària de la 42ª promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local de l'Ajuntament de Palma per a l'any 2021, respecte dels aspirants que han superat les proves selectives corresponents a l' OPE 20189 i 2019, i és el següent:

Conveni de col·laboració entre l'Escola Balear d'Administració Pública i l'Ajuntament de Palma per organitzar edicions extraordinàries de la 42a promoció del Curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per als aspirants de l'Ajuntament que han superat les proves selectives d'aquesta categoria de l'OPE 2018 i 2019

Parts

Mercedes Garrido Rodríguez, presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública (en endavant, EBAP), en virtut del Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, i de l'article 9.1 dels Estatuts de l'entitat, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, i en representació de l'organisme esmentat, fent ús de les facultats que li atribueix l'article 9.2.a) dels Estatuts.

Adrián García Campos,  regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública de l'Ajuntament de Palma, en virtut del Decret de Batlia número 201918746, de 27 de setembre de 2019.

Joana M. Adrover Moyano, regidora de l'Àrea de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palma, en virtut del Decret de Batlia número 201913026, de 28 de juny de 2019.

Antecedents

1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears reserva a la Comunitat Autònoma la competència exclusiva en la coordinació i altres facultats en relació amb les policies locals en els termes establerts en una llei orgànica. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, regula, entre d'altres qüestions, diversos aspectes fonamentals relatius als principis bàsics d'actuació, a l'organització i a les funcions de les policies locals, que constitueixen el marc d'actuació de la Comunitat Autònoma en aquesta matèria.

2. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, configura la formació i el perfeccionament dels membres dels cossos de policia local i la seva integració en un projecte comú de seguretat pública com un objectiu bàsic en l'establiment dels criteris de coordinació de les policies locals.

3. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i altra legislació concordant, estableixen l'àmbit de les competències pròpies i delegades dels municipis, i els atribueix, entre d'altres, competències en matèria de policia local, seguretat en llocs públics, ordenació del trànsit de vehicles a les vies urbanes i d'altres competències determinades en la legislació estatal i autonòmica en matèries corresponents a l'àmbit de policia. Així, també, la Llei 7/1985 estableix que és competència de cada corporació local la selecció dels funcionaris, excepte els funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

4. En matèria de selecció dels policies locals, l'article 30 de la Llei 4/2013  reconeix a la Comunitat Autònoma la competència sobre la formació de la capacitació professional per complir les tasques pròpies dels cossos de policia local i dels policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, i als ajuntaments, la competència per a la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local i dels policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, d'acord amb les previsions de les ofertes anuals d'ocupació pública corresponents.

5. De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments selectius es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria corresponent. En particular, l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local que preveu l'esmentat article.

6. D'acord amb l'article 178 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, el curs de capacitació ha de dotar de la qualificació professional necessària per a exercir l'activitat professional segons les funcions que s'han de desenvolupar. Per aquest motiu, dins el curs de capacitació constitueix una figura d'importància clau el personal d'instrucció policial, que són els experts professionals, tutors i referents en relació amb els valors, actituds i directrius de comportament que els funcionaris en pràctiques han d'assolir com a futurs servidors públics. En aquest sentit, el personal d'instrucció ha de ser un referent en els valors que es pretenen inculcar als funcionaris en pràctiques, que són: proximitat, compromís, integritat, respecte, voluntat de servei, pertinença, honradesa, lleialtat, satisfacció personal i dedicació; i ha de ser un exemple que han de seguir els aspirants. D'aquí es deriva la necessitat que els instructors siguin membres del cos de policia local.

7. Aquesta necessitat queda reflectida en l'article 178.6 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que preveu la possibilitat de subscriure convenis de col·laboració entre l'EBAP i els ajuntaments que aportin un nombre important d'aspirants als cursos de capacitació que s'organitzin en funció dels recursos de què disposi l'Escola i de la demanda formativa concreta existent. Aquests convenis tenen per objecte que els ajuntaments col·laborin amb recursos materials i humans en el desenvolupament d'aspectes relatius a l'execució, la gestió i la coordinació d'aquests cursos.

8. La Resolució de la Direcció Gerència de l'Escola Balear d'Administració Pública de 19 de gener de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria de la 42a promoció del Curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per a l'any 2021 (BOIB núm. 9, de 21 de gener) preveu la impartició de tres edicions del curs amb trenta places cadascuna:  dues edicions  que s'inicien el mes de març i una altra el mes de setembre. En cada edició es poden cobrir unes  trenta places. La base sisena d'aquesta Resolució determina els criteris d'adjudicació de places i prioritza  els aspirants dels processos selectius que estiguin inclosos en les llistes definitives de persones que han superat la fase d'oposició abans del 30 de novembre de 2020 i els aspirants dels ajuntaments amb menor nombre d'efectius en servei actiu en el cos de policia.

9. Així mateix, la Resolució esmentada disposa que, d'acord amb  l'article 178.6 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, l'EBAP pot subscriure un conveni de col·laboració amb els ajuntaments que aportin un nombre important d'aspirants i que sol·licitin l'organització d'una edició extraordinària, sempre que l'EBAP disposi dels recursos adients i l'ajuntament col·labori amb els recursos materials i humans necessaris per impartir-la.

10. L'Ajuntament de Palma du a terme un procés selectiu d'oposició per cobrir 101 places de la categoria de policia incloses en les ofertes públiques d'ocupació corresponents als exercicis 2018 i 2019,  la fase d'oposició del qual va finalitzar a finals del mes de desembre de 2020. Així, el nombre de places convocades per l'EBAP en les edicions del mes de març (60) no cobreixen tota la demanda actual de l'Ajuntament de Palma, més tenint en compte l'existència de processos d'altres ajuntaments. Per tant, per poder atendre adequadament aquesta necessitat, és imprescindible que ambdues entitats col·laborin de forma conjunta en l'organització d'edicions extraordinàries en les quals es formaran els funcionaris en pràctiques de l'Ajuntament de Palma nomenats en el marc del procés selectiu per a la cobertura de 101 places  vacants de la categoria de policia local publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 128, de 19 de setembre de 2019.

11. Per a l'Ajuntament de Palma, és urgent i inajornable dur a terme les edicions del curs bàsic objecte d'aquest conveni, atesa la minva considerable del seu personal policial, fonamentalment, per l'impacte de les jubilacions anticipades que s'han produït aquests darrers anys. A això, s'hi ha d'afegir la conjuntura actual de la crisi sanitària, en què l'escassetat de personal per als serveis essencials esdevé un factor multiplicador del risc; que aquesta escassetat afecta no només la ciutat de Palma, sinó també el conjunt de la població de Mallorca, atesos els fluxos de població entre la capital i la resta de municipis de l'illa; que la Policia Local de Palma està invertint el gruix dels seus esforços a la contenció de la crisi sota les directrius del Govern de les Illes Balears, a el què pertany aquesta Conselleria.

12. El marc de col·laboració entre les dues administracions pretén aconseguir, així, un aprofitament més òptim dels recursos i mitjans personals i materials corresponents, amb la finalitat d'assolir l'objectiu comú esmentat.

13. Per garantir  l'eficàcia del servei que s'ha de prestar als ciutadans, l'article 96 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, preveu que les administracions públiques incloses en el seu àmbit territorial puguin desplegar actuacions de mobilitat interadministrativa de caràcter voluntari per optimitzar-ne els recursos i la gestió, mitjançant la subscripció dels convenis corresponents. Aquesta mobilitat interadministrativa es pot dur a terme, amb caràcter temporal, mitjançant una comissió de serveis o una atribució temporal de funcions.

14. En aplicació dels principis de cooperació i lleialtat institucional, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dins el marc legal configurat, estableix que l'Administració de la Comunitat Autònoma ha d'utilitzar els instruments i les tècniques de col·laboració, coordinació i cooperació prevists en les lleis en les relacions amb la resta d'administracions públiques, entre els quals hi ha el conveni de col·laboració. Així mateix, els Estatuts de l'Escola Balear d'Administracions Públiques reconeixen a l'EBAP la potestat de subscriure convenis amb altres administracions per assolir els seus objectius, especialment en matèria de policia local o serveis de prevenció i extinció d'incendis.  Així mateix, la Llei reguladora de les bases de règim local estableix que la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració local i les administracions de l'Estat i de les comunitats autònomes, tindrà lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o els convenis administratius que subscriguin.

15. D'acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les administracions públiques, els organismes públics i les entitats de dret públic que en depenen o hi estan vinculades o les universitats públiques, en l'àmbit de les seves  competències, podran subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat per aconseguir un objectiu comú.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

Primera

Objecte del conveni

Aquest conveni té per objecte establir un marc de col·laboració per impartir un màxim de dues edicions extraordinàries de la 42a promoció del Curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local de l'Ajuntament de Palma per a l'any 2021 nomenats d'acord amb el procés selectiu  publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 128, de 19 de setembre de 2019, corresponent a les ofertes públiques de l'Ajuntament de Palma dels exercicis 2018 i 2019  per cobrir 101 places vacants de la categoria de policia local .

Segona

Obligacions de les parts

1. L'EBAP es compromet a la impartició d'un màxim de dues edicions extraordinàries de la  42a promoció del Curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per als funcionaris en pràctiques de l'Ajuntament de Palma pel nombre de places que siguin necessàries per donar cobertura als funcionaris en pràctiques nomenats per l'Ajuntament  en el marc del procés selectiu que s'esmenta en la clàusula primera i que no hagin obtingut una plaça en les edicions ordinàries del curs del mes de març.

L'EBAP es compromet en el termini màxim de dos mesos des de la data signatura d'aquest document a iniciar les edicions que són objecte d'aquest conveni, les quals s'impartiran d'acord amb el calendari que estableixi l'EBAP.

2. L'Ajuntament de Palma es compromet a dur a terme les accions següents:

a) D'acord amb l'article 96 bis de la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, designar, en atribució temporal de funcions, per a cada edició extraordinària del Curs bàsic que s'organitzi per a l'Ajuntament de Palma, un funcionari de carrera del cos de policia local d'aqueix Ajuntament, a jornada completa i en horari de matí i capvespre, per dur a terme temporalment les funcions d'instrucció policial del Curs bàsic de capacitació que es fixen en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 4 de gener de 2021 per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm. 7, de 16 de gener)

Aquest personal s'ha de seleccionar d'entre els funcionaris de carrera del cos de policia local de l'Ajuntament de Palma que  compleixin els requeriments de capacitat, idoneïtat i experiència que fixi l'EBAP, seguint els procediments interns establerts i respectant els principis de publicitat, mèrit i capacitat. Aquest personal ha d'exercir les  funcions principalment a les instal·lacions de l'EBAP i l'atribució durarà el temps indispensable per preparar, dur a terme i concloure les edicions extraordinàries del curs bàsic que són objecte d'aquest conveni. A aquest efecte, el temps necessari per preparar i tancar el curs és de dues setmanes.

b) D'acord amb l'article 96 bis de la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears,  designar, en atribució temporal de funcions, un funcionari de carrera del cos de policia local de l'Ajuntament de Palma, a jornada parcial, per exercir temporalment les funcions de coordinador/a de la formació extraordinària del curs bàsic, que consisteixen a col·laborar en l'execució, el seguiment i l'avaluació de la formació; dirigir els professors i coordinar-s'hi en la impartició de l'edició.                       

Cas que sigui necessari impartir dues edicions extraordinàries del Curs bàsic per a l'Ajuntament de Palma, l'atribució de l'acompliment temporal de funcions de coordinador/a haurà de ser a jornada completa.

Aquest personal s'ha de  seleccionar d'entre els funcionaris de carrera del cos de policia local de l'Ajuntament de Palma que compleixin els requeriments de capacitat, idoneïtat i experiència que fixi l'EBAP, seguint els procediments interns establerts i respectant els principis de publicitat, mèrit i capacitat. Han d'exercir les seves funcions a les instal·lacions de l'EBAP, principalment, i l'atribució durarà el temps indispensable per preparar, dur a terme i concloure les edicions extraordinàries del curs bàsic objecte d'aquest conveni. A aquest efecte, el temps necessari per preparar i tancar les edicions és de dues setmanes.

Amb la finalitat de preparar i organitzar les edicions, les designacions en atribució temporal de funcions del personal de la Policia Local de Palma (instructors i coordinador/a) hauran d'estar formalitzades perquè aquest personal pugui exercir les funcions corresponents quinze dies abans de l'inici de cada edició.

c) Autoritzar, si s'escau, les comissions de serveis de caràcter voluntari del personal del cos de policia de l'Ajuntament de Palma que pugui resultar adjudicatari en aquelles convocatòries que dugui a terme  l'EBAP motivades per l'execució de l'objecte d'aquest conveni per cobrir les places vacants i dotades pressupostàriament de la Prefectura d'Estudis IV fixades en la Relació de llocs de treball.

d) Facilitar a l'EBAP l'ús del tatami de les instal·lacions esportives ubicades a l'avinguda de Sant Ferran de Palma, per poder practicar defensa personal policial (DPP) d'acord amb les condicions i el calendari establerts pels responsables de l'Escola Municipal de Formació i de la Policia Local, en especial. L'ús d'aquestes instal·lacions es farà d'acord amb les previsions de l'Acord del Consell de Govern de 22 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell d'alerta sanitària aplicable a l'illa de Formentera i s'introdueixen modificacions en el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020 (BOIB núm 10, de 23 de gener) i segons el que estableix la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de 26 de gener de 2021 per la qual s'aprova el Protocol que fixa les condicions de prevenció i higiene i les mesures de limitació de capacitat, d'organització interna, seguretat i de protecció dels alumnes en el desenvolupament de les activitats formatives i de capacitació impartides per l'Escola (BOIB núm. 13, de 30 de gener).

e) De la mateixa manera, i d'acord amb els termes que estableix la lletra anterior, l'Ajuntament de Palma es compromet, si cal, a posar a disposició de l'EBAP un altre tipus d'instal·lacions o dependències relacionades amb la impartició de l'esmentat curs, com ara aules de l'Escola Municipal de Formació i la  galeria de tir que estiguin disponibles i es puguin usar a aquest efecte.

f) La responsabilitat civil que es pugui derivar d'un mal ús de les instal·lacions municipals per part dels alumnes del curs és a càrrec de l'EBAP.

Tercera

Règim econòmic

Són a càrrec de l'EBAP les despeses econòmiques derivades de l'ús de les seves instal·lacions i el cost del personal docent derivat de l'execució de les edicions extraordinàries o de qualsevol altra edició mentre estigui en vigor aquest conveni. Així mateix, l'EBAP ha d'assumir el cost de les indemnitzacions a favor del personal assignat per l'Ajuntament de Palma en atribució temporal de funcions, d'acord amb els supòsits que preveu el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.

Les despeses a càrrec de l'EBAP que es deriven d'aquest conveni s'han de tramitar d'acord amb els procediments establerts legalment i de conformitat amb la normativa  economicofinancera de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Són a càrrec de l'Ajuntament de Palma el cost de les retribucions salarials del personal designat mitjançant  atribució temporal de funcions i les despeses de les instal·lacions municipals utilitzades per fer el curs, excepte  el finançament de la munició necessària per a les pràctiques de tir, que ha d'anar a càrrec de  l'EBAP.

Quarta

Comissió de seguiment

1. Amb la finalitat d'assegurar que aquest conveni s'aplica correctament, es crea la Comissió de Seguiment d'aquest conveni, la qual està integrada pels membres següents:

a) En representació de l'Ajuntament:

— La cap de servei de l'Àrea de Funció Pública

— El cap de secció d'Habilitats i Gestió

— La comissària de Personal de la Policia Local de Palma

b) En representació de l'EBAP:

— La cap del Departament de Selecció i Provisió.

— El cap d'estudis de la Prefectura IV.

— El coordinador de  la Prefectura IV

2. Aquesta Comissió és l'encarregada de resoldre els dubtes que sorgeixin en la interpretació de les clàusules del conveni; de solucionar les possibles discrepàncies que sobrevinguin en l'execució, d'acord amb l'article 49.f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; de revisar l'evolució del conveni, i, si escau, d'elaborar propostes per millorar-lo.

3. D'acord amb el que preveu la lletra e) de l'article 78.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la CAIB, la gestió d'aquest conveni no requereix la necessitat d'establir una organització personificada.

 

Cinquena

Modificació del conveni

Qualsevol de les parts pot proposar la revisió de les clàusules del conveni per  fer-hi les modificacions pertinents, sempre que es considerin necessàries per assolir-ne l'objecte.

La modificació de les clàusules d'aquest conveni requereix l'acord mutu d'ambdues parts.

Sisena

Incompliment de les obligacions i compromisos assumits per cadascuna de les parts

L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per cadascuna de les parts suposa la resolució del conveni, tal com preveu l'article 51.2.c) de la Llei 40/2015.

En tot cas, les conseqüències aplicables en aquest supòsit i, si s'escau, els criteris per determinar la possible indemnització per l'incompliment, els haurà de fixar la Comissió de Seguiment, de manera consensuada per ambdues parts, d'acord amb el que estableix l'article 49.e) de la Llei esmentada.

Setena

Vigència

Aquest conveni té una vigència de dos anys a partir de la data en què se signi; si bé, en qualsevol cas, finalitzarà un cop acabada la impartició i certificació de les edicions extraordinàries del curs bàsic objecte d'aquest conveni  si s'esdevé abans del termini de dos anys.

Vuitena

Efectes de la suspensió temporal de l'execució

D'acord amb el calendari fixat per l'EBAP, es pot suspendre la impartició de les classes teòriques per tal que l'alumnat que hagi completat una cinquena part del curs de capacitació pugui iniciar la primera etapa de la fase de pràctiques a l'Ajuntament.

També es pot suspendre la impartició de les classes teòriques per causes sobrevingudes relacionades amb la situació sanitària de la COVID-19. En aquest supòsit, l'alumnat que hagi superat la part mínima del curs teòric de capacitació establert en la normativa per iniciar la primera etapa de la fase de pràctiques podrà començar-la. En aquest cas, les classes es reprendran en el moment que la conjuntura ho permeti, d'acord amb les mesures que adopti el Consell de Govern de les Illes Balears per a les activitats de l'EBAP.

En el moment que se suspenguin les classes del curs de capacitació, el personal de la Policia Local de Palma en situació d'atribució temporal de funcions a l'EBAP s'haurà de reincorporar als seus llocs de treball a l'Ajuntament de Palma mentre sigui vigent la suspensió del curs esmentat.

Novena

Extinció

1.El conveni s'extingirà pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.

2. Són causes de resolució d'aquest conveni:

  • El transcurs del termini de vigència del conveni.
  • L'acord de les parts signants.
  • L'incompliment, d'alguna de les parts, de les obligacions i els compromisos assumits.

En aquest cas, la part afectada pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un termini determinat les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment s'ha de comunicar al responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni.

Si, un cop transcorregut el termini indicat en el requeriment, l'incompliment persisteix, la part que el va adreçar ha de notificar a l'altra part signatària la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni.

  • Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.
  • La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l'objecte del conveni, que no sigui motiu de suspensió temporal de l'execució del conveni de conformitat amb el que disposa la clàusula vuitena anterior.
  • Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en les lleis.

Desena

Resolució de conflictes

Amb la signatura d'aquest conveni, les parts es comprometen, mitjançant la Comissió de Seguiment que preveu la clàusula quarta, a resoldre d'acord mutu les incidències que puguin sorgir en el compliment de l'objecte, d'acord amb el que disposa l'article 49 lletra f) de la Llei 40/2015.

Onzena

Naturalesa del conveni

Aquest conveni té naturalesa administrativa i, en virtut de l'article 6.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, resta exclòs del seu àmbit d'aplicació.

Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, l'execució, la modificació, la resolució i els efectes del conveni s'han de resoldre, de mutu acord, en el si de la Comissió de Seguiment. En cas contrari, les qüestions litigioses són de coneixement i competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveu la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Dotzena

Tractament de dades de caràcter personal

Les parts es comprometen i obliguen a tractar de manera confidencial les dades d'informació de caràcter personal que es tractin en virtut d'aquest conveni de col·laboració i a complir adequadament i en tot moment les disposicions de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i del Reglament (UE) del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i en qualsevol altra norma vigent o que en un futur pugui promulgar-se sobre la matèria.

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.

Palma, 24 de febrer de 2021

Per l'Escola Balear d'Administració Pública

Per l'Ajuntament de Palma