Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 75362
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es classifica el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament de Lloseta com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 9 de març de 2021 va tenir entrada a la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local un ofici del batle de Lloseta de 8 de març, al qual s'adjunta un certificat del secretari de l'Ajuntament de l'Acord adoptat pel Ple en la sessió de 27 de gener de 2021, en el qual s'aprova la creació del lloc de tresorer o tresorera en el catàleg de llocs de feina de l'Ajuntament de Lloseta com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. La Secretaria i la Intervenció de l'Ajuntament de Lloseta estan classificades com a classe segona. Pel que fa al lloc de treball de tresoreria no està reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional sinó que, actualment, un funcionari propi de l'Ajuntament n'exerceix les funcions.

3. En la tramitació d'aquest expedient s'han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent tal com acredita l'informe jurídic favorable de 22 de març de 2021 emès pel Servei de Corporacions Locals.

4. El 22 de març de 2021 el director general de Relacions Institucionals i Patrimoni i va emetre la proposta de resolució corresponent.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 14 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que en les corporacions locals la Secretaria de les quals estigui classificada en primera o segona classe, existirà un lloc de treball anomenat tresoreria, al qual li correspondrà la responsabilitat administrativa de les funcions que enumera l'article 5è del Reial decret. Aquests llocs estaran reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.

3. L'apartat segon de la disposició transitòria sisena del Reial decret esmentat estableix que les corporacions locals la Secretaria de les quals estigui classificada en classe segona i el lloc de tresoreria no estigui reservat a l'escala de funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional a l'entrada en vigor del Reial decret, hauran de modificar la seva relació de llocs de treball i sol·licitar a la comunitat autònoma corresponent la classificació del lloc com a reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria per a la seva inclusió en els procediments de provisió ordinaris dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

4. Pel que fa a la forma de provisió, l'article 27.1 a del Reial decret esmentat estableix que, pel que fa a la provisió definitiva, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional es proveiran per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió, i es podran cobrir pel sistema de lliure designació de forma excepcional i només per a determinades entitats locals que la norma delimita.

5. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.

6. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

7. L'article 2.2 b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Classificar el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament de Lloseta com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyent a la subescala d'intervenció tresoreria. El nivell de coneixement de la llengua catalana que correspon a aquest lloc és el C1 i la forma de provisió és el concurs.

2. Donar d'alta el lloc de treball en el Registre de Funcionaris amb Habilitació de Caràcter Nacional.

3. Notificar aquesta Resolució a l'Ajuntament de Lloseta i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 22 de març de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez