Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 72532
Aprovació bases i convocatòria de la provisió per mobilitat per cobrir com a funcionari de carrera 1 plaça vacant de la categoria de subinspector/a de l'Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

   Per resolució de Batlia de 24 de març de 2021, s'ha resolt el següent:

«DECRET

Antecedents

Proposta del batle de cobrir la vacant de subinspector/a mitjançant concurs de mobilitat.

Oferta pública d'ocupació del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Manacor per a l'any 2019, aprovada per decret de batlia 2019/3391, de 5 de novembre (BOIB núm. 153 de 9 de novembre), i decret d'esmena d'errades 2019/3636, de 28 de novembre (BOIB núm. 162 de 30 de novembre), on consten les places de policia local de Manacor, vacants i dotades pressupostàriament.

Informe jurídic de la cap tag de recursos humans, de 22 de març de 2021.

Decret núm. 2021/848 de data 23 de març de 2021 de la convocatòria subinspector/a per mobilitat.

Informe jurídic de data 24 de març de 2021 per esmena d'errades de transcripció.

Fonaments de dret

1. Articles 55 i 56 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, quant als principis rectors de les bases i les convocatòries públiques de l'oferta d'ocupació pública, així com els requisits generals per a l'accés.

Art. 61 del TREBEP el qual determina que els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència. Així mateix, aquest article estableix que els òrgans de selecció vetllaran pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre sexes. Els procediments selectius tindran cura especialment de la connexió entre el tipus de prova a superar i l'adequació al desenvolupament de les tasques del lloc de feina convocat, incloent, en el seu cas, les proves pràctiques que siguin precises.

Les proves podran consistir en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, expressats de forma oral o escrita, en la realització dels exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses, en la comprovació del domini de llengües estrangeres, i, en el seu cas, en la superació de proves físiques.

Els sistemes selectius seran el concurs o concurs oposició.

Art. 70.1 del TREBEP, que determina que les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, seran objecte de l'oferta de col·locació pública o a través d'un instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal, el qual computarà l'obligació de convocar els corresponents processos selectius per a les places compromeses i fins a un 10 % addicional, fixant el termini màxim per a la seva convocatòria. En tot cas, l'execució de l'oferta de col·locació pública o instrument similar haurà de desenvolupar-se dins el termini improrrogable de tres anys.

2. Articles 7 i 8 del RD 364/1995, de 10 de març, reglament general d'ingrés de personal de l'Administració i promoció de llocs, que regulen l'oferta d'ocupació pública determinant que les necessitats de recursos humans que no poden ser cobertes amb efectius de personal existents seran objecte d'oferta d'ocupació pública, sempre que existeixi crèdit pressupostari i es consideri convenient la seva cobertura durant l'exercici.

3. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.

Els articles 20 i 21 regulen l'estructura jeràrquica dels cossos de policia local, així com de les titulacions acadèmiques exigibles per a cada categoria.

L'article 30 estableix la competència delS ajuntaments per la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local.

Els articles 42 i 43 regulen la mobilitat. Els membres dels cossos de policia local poden participar en els processos de provisió de places vacants de la seva mateixa categoria en altres cossos de policia local de les Illes Balears, o en altres plantilles de policia en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local en la forma que es determini per reglament. Igualment, els funcionaris de carrera amb la categoria de policia dels ajuntaments que no tenguin cos de policia local poden participar en els processos de provisió de places vacants de la seva mateixa categoria dels ajuntaments amb cos de policia local.

Per garantir la mobilitat en condicions equivalents, els ajuntaments han de determinar en les convocatòries els llocs reservats per a la mobilitat i han d'assenyalar els mèrits que s'han de considerar en el concurs de provisió de llocs de treball per mobilitat, tant els que determinarà reglamentàriament la conselleria competent en la matèria i que comprendran uns criteris bàsics comuns, com altres de lliure consideració per cada ajuntament. En tot cas, aquest sistema de mobilitat sempre ha d'incloure com a requisit una prova psicomèdica per determinar la idoneïtat de l'aspirant al nou lloc de treball en els termes que s'estableixin reglamentàriament.

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en el moment que s'acabi el termini per sol·licitar la participació en els processos de mobilitat, els requisits següents:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

4. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

L'article 156 preveu que els sistemes d'accés es regiran pels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

L'article 158.3 preveu que els ajuntaments poden designar un percentatge de places de l'oferta d'ocupació pública per cobrir mitjançant concurs de provisió de llocs de treball per mobilitat. Si hi ha reserva per a mobilitat s'ha de resoldre el concurs en primer lloc. Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o perquè siguin declarades desertes, s'han d'acumular a les d'oposició o concurs oposició.

5. Bases Generals de convocatòries de processos de selecció de personal fix de l'Ajuntament de Manacor, aprovades per Decret de Batlia de 19 de novembre de 2014.

6. Disposició transitòria primera de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, que estableix com a requisit de català el nivell B2.

7. Article 37 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic que en el seu apartat c) determina que són objecte de negociació “les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de feina, i plans i instruments de planificació de recursos humans”. Per tant, ja no queden incloses com a matèria de negociació les bases específiques sinó les que fixen les condicions generals. No obstant això, a efectes informatius és convenient remetre una còpia de les bases a la Junta de Personal.

8. Article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que determina que a l'àmbit de l'Administració local és la Batlia Presidència de la Corporació qui té atribuïda la potestat d'aprovació de les bases, així com la seva publicació al BOIB.

9. Article 109.2 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que estableix que les administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment , d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

RESOLC

Esmenar les errades de transcripció observades en el Decret núm. 2021/848 de data 23 de març de 2021 i en conseqüència:

1. Aprovar la convocatòria per a la provisió com a funcionari de carrera d'una plaça vacant de la categoria de subinspector o subinspectora de l'Ajuntament de Manacor, mitjançant mobilitat, vacant a la plantilla de personal de 2021 i inclosa a l'oferta pública de col·locació de 2019.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució.

3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la premsa local i a la pàgina web de l'Ajuntament de Manacor.

4. Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal.

Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la seva publicació en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

ANNEX

«BASES I CONVOCATÒRIA DE LA PROVISIÓ PER MOBILITAT PER COBRIR COM A FUNCIONARI DE CARRERA 1 PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA DE SUBINSPECTOR O SUBINSPECTORA DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR»

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de provisió i normativa.

L' objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tenguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de 1 plaça de la categoria de subinspector/a, vacant i dotada pressupostàriament, corresponents a la reserva del 20 % de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2019, pel sistema de concurs de mèrits. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació A2, de l'Ajuntament de Manacor.

Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o perquè siguin declarades desertes, s'han d'acumular a les de concurs oposició.

S'aplicarà a aquestes bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació dels policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

1. A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els següents requisits de mobilitat:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

2. No hi poden participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds, dirigides a la Batlia, s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor www.manacor.org; tauler d'anuncis).

2. Les sol·licituds es presentaran, fins que d'acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, al Registre General de l'Ajuntament o en les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificat per l'article 27 del RDL 8/2011, d'1 de juliol:

- registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als quals es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; o als de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest darrer cas, s'hagués subscrit el conveni oportú.

- oficines de correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

- representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

- a qualsevol altre que estableixin les disposicions legals d'aplicació.

Les sol·licituds s'hauran de presentar dins el termini de vint dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci en extracte, d'aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegra d'aquestes bases en el BOIB.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits generals exigits en la base segona, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) El justificant d'haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 23,75€ (bonificació del 50 % per a membres de famílies nombroses i exempts de pagament les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %). La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

c) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

d) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi l'aspirant,on es faran constar els serveis prestats com a funcionari/a de carrera, d'acord amb els antecedents obrants en el seu expedient personal.

e) Relació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc de treball sol·licitat, segons el model de l'annex 1 que s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

f) Una memòria la qual ha de consistir en l'anàlisi de les funcions del lloc de treball de subinspector de la Policia Local referides a la gestió de la unitat de trànsit, comprensiva dels requisits i els mitjans necessaris per desenvolupar-ho.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment de provisió.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de deu dies es publicarà a la seu electrònica www.manacor.org; una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat i quedaran convocades les persones aspirants per a la realització de l'exercici amb l‘exposició d'aquesta resolució.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la batlia dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

4. En cas que finalitzat el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria no s'hagués presentat cap sol·licitud, la plaça/ les places ofertes es sumarà/ sumaran a la convocatòria del procés selectiu de concurs oposició.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. Comissió de valoració.

1. La Comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.

2. A les comissions de valoració els és aplicable el que disposa l'article 183 del Decret 40/2019 relatiu als tribunals qualificadors,exceptuant que les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració. El número de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.

3. La composició de la Comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

4. La Comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents, que es designaran per resolució de batlia:

a) President o Presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda .(nom de la persona titular i suplent).

b) Vocals:

-un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals. (nom de la persona titular i suplent).

-un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública. (nom de la persona titular i suplent).

-un vocal designat per l'ajuntament convocant (nom de la persona titular i suplent).

c) Un secretari o secretària: persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot. (nom de la persona titular i suplent).

Les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració de forma proporcional. El número dels representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'òrgan convocant.

La Comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

5. La Comissió pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes que poden actuar amb veu però sense vot.

6. Els membres de la Comissió i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. Les decisions adoptades per la Comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SISENA. Fases del sistema de provisió.

Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:

1a Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

2a Fase: Elaboració d'una memòria la qual ha de consistir en l'anàlisi de les funcions del lloc de treball de subinspector de la Policia Local referides a la gestió de la unitat de trànsit, comprensiva dels requisits i els mitjans necessaris per desenvolupar-ho.

3a Fase: Valoració de mèrits generals.

 

SETENA.- Prova d'aptitud psicològica i de personalitat:

Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori.

Consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de subinspector/a i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un o varis professionals de la psicologia que actuara/an com a assessor/s de la Comissió.

Consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre (un o varis tests) d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d' APTE o no APTE, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix en respondre (la prova o les proves) per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de subinspector/a (que poden consistir en un o diversos tests i, si es cau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi). La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d' APTE.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar en coneixement de la Comissió aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la Comissió ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Qualificacions de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

La qualificació de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és de APTE o NO APTE, sent necessari obtenir la qualificació de APTE per a poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.

La qualificació s'ha de fer pública el dia que s'acordi i s'ha de publicar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada per la Comissió en tot cas en un termini de set dies hàbils.

VUITENA. Valoració memòria.

Procedirà la valoració de les memòries presentades d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació de “APTE” en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.

Les memòries han de consistir en l'anàlisi de les funcions del lloc de treball de subinspector de la Policia Local referides a la gestió de la unitat de trànsit, comprensiva dels requisits i els mitjans necessaris per desenvolupar-ho.

La puntuació màxima d'aquesta fase és de 43'6 punts del total assolible en el procés de provisió.

NOVENA. Fase de concurs.

Procedirà la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació de “APTE” en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.

En la fase de concurs es valoraran els mèrits generals que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits generals és de 56,4 punts.

 

DESENA. Llista provisional de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Finalitzada per part de la Comissió la valoració dels mèrits aportats es faran públiques a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor la llista provisional de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat . Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de la llista provisional.

Les reclamacions presentades seran resoltes per la Comissió en un termini de set dies hàbils.

ONZENA. Llista definitiva de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Resoltes les reclamacions, la Comissió ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions del procés de provisió i la relació definitiva d'aspirants als que s'ha d'adjudicar el lloc de treball i la publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament, els criteris següents:

En primer lloc es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase 2: valoració de la memòria.

Si l'empat continua, es tendrà en compte les millors puntuacions obtingudes en el bloc de l'experiència laboral. Si persisteix l'empat, es tindran en compte les puntuacions obtingudes en el bloc de la formació professional i es continuarà, si cal, amb les puntuacions obtingudes en els distints apartats d'aquest bloc, seguint el mateix ordre d'enumeració. Si així i tot no és possible desfer l'empat, es resoldrà per sorteig.

En cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de llocs de treball convocats.

DOTZENA. Proposta de nomenament i documentació.

La Comissió formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com a funcionari de carrera del lloc de treball de subinspector/a de l'Ajuntament de Manacor a favor de l'aspirant que, havent obtingut la qualificació de “apte” en les proves psicotècniques hagi obtingut major qualificació definitiva en la valoració de la memòria i els mèrits.

La persona aspirant proposada presentarà en el registre general de l'Ajuntament de Manacor dins del termini de vint dies hàbils a partir de la publicació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor de la proposta de nomenament anterior, els documents que acrediten que compleixen els requisits generals que exigeix la convocatòria degudament compulsats i/o validats electrònicament.

L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament de Manacor i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

TRETZENA. Nomenament

La Corporació resoldrà d'acord amb la proposta de la Comissió de Valoració, publicant-se la Resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

Els llocs inclosos en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan existeixin concursants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.

CATORZENA. PRESA DE POSSESSIÓ I CESSAMENT EN EL LLOC ANTERIOR.

Els aspirants nomenats, hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de tres dies des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini màxim de set dies a comptar des del citat cessament. Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament i en aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits citats en la base anterior per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.

IMPUGNACIÓ.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

ANNEX 1.

Puntuació de la fase de concurs del concurs oposició, de les provisions de llocs de treball i del concurs de mèrits de mobilitat.

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula que s'estableix en l'article 169 d'aquest Decret, d'acord amb el que estableixen els apartats següents.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües.

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües.

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

 

 

 

1r. curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n. curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r. curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n. curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r. curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n. curs de nivell superior

0,80

B2

1,20

1

1r. curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n. curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1. Accions formatives relacionades.

 La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics.

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques.

La superació de les proves físiques previstes a l'article 164 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

8. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu. e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.»

Manacor, 24 de març de 2021

El regidor delegat especial de Personal

Joan Gaià i Mascaró