Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 72436
Aprovació convocatòria i bases de les ajudes a famílies afectades pel COVID-19. Exp.1526-21
L'Ajuntament de Capdepera, en sessió plenària de 18 de març de 2021, va aprovar la convocatòria i les bases de les ajudes a famílies afectades pel COVID-19, que s'inclouen a continuació:
Primera. - OBJECTE
L'objecte de la present convocatòria és actuar de manera immediata per pal·liar les conseqüències derivades de la crisi econòmica provocada pel COVID-19 en les persones o unitats familiars o de convivència de Capdepera, contribuint a facilitar-los uns mitjans econòmics que els permetin cobrir les seves necessitats bàsiques.
Es tracta d'ajudes econòmiques de caràcter extraordinari, destinades a pal·liar situacions o estats de necessitat, en què puguin trobar-se les persones afectades per aquesta crisi sanitària, econòmica i social.
Segona. LEGISLACIÓ APLICABLE
Les ajudes que es concedeixin a l'empara de les presents Bases es regiran pel que es preveu en el Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.
Tercera. DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Les ajudes que es concedeixin a l'empara d'aquestes bases s'imputaran al pressupost de despeses de l'Àrea de Serveis Socials, concretament a la partida 231.480010 del pressupost de 2021, i el crèdit pressupostari per a la concessió d'aquestes ajudes és de 300.000 d'euros.
La concessió de les ajudes queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient.
Quarta. - CARACTERÍSTIQUES DE LES AJUDES
Aquestes ajudes tenen caràcter finalista, i s'han de destinar a la satisfacció de les necessitats bàsiques, en els termes previstos en l'article 12 del Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.
Cinquena. - PERSONES BENEFICIÀRIES
Poden sol·licitar aquestes ajudes les unitats de convivència els membres de la qual, trobant-se a situació de vulnerabilitat ocasionada per la crisi sanitària del COVID-19, reuneixin els següents requisits:
a) Estar empadronat/ada en el municipi de Capdepera tots els membres de la unitat convivència de referència per als quals se sol·liciti l'ajuda, i han d'haver mantingut l'empadronament durant els vint-i-quatre mesos anteriors a la sol·licitud d'ajuda. No s'exigirà aquest requisit respecte dels menors incorporats a la unitat de convivència per naixement, adopció, guarda amb finalitats d'adopció o acolliment familiar permanent.
c) Estar en situació de desocupació o afectat per un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTE), de suspensió de contracte de treball o reducció de jornada.
No es podrà sol·licitar més d'una ajuda per unitat de convivència.
Sexta. - QUANTIA DE L'AJUDA
L'import de l'ajuda, de pagament únic, és de 200,00€. Aquesta quantia s'incrementarà en un 50% per cada membre addicional de la unitat familiar.
Setena. - TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud, subscrita per la persona beneficiària o pel seu representant legal, degudament emplenada i dirigida a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Capdepera.
El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà d'haver-se publicat les presents Bases en el Butlletí oficial de la Província, i finalitzarà el 30 de juny.
La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya serà en qualsevol de les formes previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La mera presentació de sol·licitud d'ajuda en aquesta Convocatòria suposa la plena acceptació d'aquestes Bases, i el compromís del sol·licitant de complir les obligacions i deures que se'n desprenen.
En compliment del que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades, (Reglament UE 2016/679 del parlament europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016) i a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, les dades personals facilitades seran incorporats i tractats de conformitat amb l'activitat de tractament de dades personals.
La presentació de la sol·licitud s'ha de fer de forma telemàtica a través de la web de l'Ajuntament o de manera presencial les dependències municipals.
Vuitena. - DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
La sol·licitud, segons annex I, s'ha d'acompanyar de la següent documentació:
A) Fotocòpia del DNI o targeta d'identitat d'estranger del/de la sol·licitant.
B) Certificat d'empadronament de tots els membres de la unitat de convivència.
C) Còpia del Llibre de Família complet o documentació oficial acreditativa dels membres de la unitat de convivència, amb les seves dates de naixement.
D) Identificació del domicili d'empadronament de la unitat de convivència, amb indicació de l'adreça i referència cadastral.
E) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Seguretat Social de trobar-se el/la sol·licitant al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
F) En cas de situació legal de desocupació del/la sol·licitant, certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions, en el qual figuri la data d'inici de la citada situació.
G) En cas d'haver passat a situació de ERTE el/la sol·licitant, certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions.
I) Fitxa de tercers acreditativa de les dades bancàries en els quals desitja que es faci efectiu l'import de l'ajuda que en el seu cas pugui concedir-se.
Novena. - ESMENA DE DEFECTES EN LES SOL·LICITUDS
D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no reunís els requisits exigits o no s'haguessin presentat algun dels documents que s'assenyalen en la Base anterior d'aquesta convocatòria, es requerirà a l'interessat per a que, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius.
Transcorregut aquest termini sense que s'hagi portat a efecte la referida esmena, se‘l tindrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'art. 21 de l'esmentada Llei 39/2015.
Desena. - INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT I VALORACIÓ, RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.
D'acord amb el que disposa l'article 81 del Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears les ajudes seran tramitades pels serveis socials.
El procediment de concessió d'ajudes, que es gestiona a través de la present Convocatòria, s'ha d'ajustar als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
Avaluades les sol·licituds, es formularà proposta de resolució, que expressarà la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seva quantia, a la Junta de Govern Local, que aprovarà el pagament de les ajudes en les quantitats proposades per la comissió.
En el cas de ser l'import de les ajudes superior a la consignació pressupostària existent es procedirà a la seva prorrata.
Onzena. - RECURSOS
Contra la resolució de la Convocatòria, que posa fi a la via administrativa i en compliment del que es disposa en els articles 112 de la Llei 39/2015, i en els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos. El terminis començaran a computar en tot cas a partir de l'endemà d'haver rebut la notificació, amb l'advertiment que tals recursos no suspenen l'execució d'aquesta resolució, tot això sense perjudici que es pugui exercitar qualsevol altre que recurs que s'estimi procedent.
Capdepera, 22 de març de 2021.
El batle
Rafel Fernández Mallol