Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 72422
Aprovació convocatòria i bases de les ajudes a empreses i autònoms que desenvolupen la seva activitat al municipi de Capdepera. Exp 1525-21

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament de Capdepera, a la sessió plenària de dia 18 de març de 2021, ha aprovat la convocatòria i les bases de les ajudes a empreses i autònoms que desenvolupen la seva activitat al municipi de Capdepera, incloses a continuació:

Article 1.

Objecte

Les presents Bases tenen per objecte regular el Programa d'ajudes a empreses i autònoms que desenvolupen la seva activitat en el municipi de Capdepera que han vist reduïda la seva activitat econòmica de manera significativa, a conseqüència de les mesures adoptades per a combatre la situació de crisi sanitària motivada per la propagació del SARSCoV-2.

Article 2.

Règim Jurídic de les Ajudes

Les ajudes convocades es regiran per les presents Bases i en tot allò que no hi estigui previst per la següent normativa:

1) Legislació bàsica de l'Estat en matèria de subvencions (Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).

2) Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Capdepera.

3) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4) Altra normativa a què es refereix l'article 5.1 de la LGS.

 

Article 3.

Pressupost total del programa

El pressupost total del present programa s'apuja a 2.000.000 d'euros.

Article 4.

Finalitat del programa

El present programa té per objecte promoure la reactivació de l'activitat econòmica del municipi, a través d'ajudes a autònoms i empreses pertanyents a diversos sectors econòmics afectats per la crisi econòmica derivada de les mesures adoptades per a frenar l'expansió de la pandèmia provocada pel COVID-19.

En concret es pretén:

1.– Ajudar autònoms i empreses pertanyents a diversos sectors econòmics afectats per la crisi derivada de la pandèmia provocada pel SARSCoV-2.

2.– Mantenir el teixit empresarial evitant el tancament d'empreses afectades pel tancament d'establiments, suspensió d'activitats o dràstica reducció d'ingressos.

3.– Afavorir el manteniment de l'ocupació.

4.– Pal·liar l'efecte econòmic derivat de les mesures restrictives adoptades a conseqüència de la declaració de l'Estat d'alarma arran de la pandèmia del SARSCoV-2.

5.- Impulsar l'activitat econòmica en el terme municipal, atorgant liquiditat a les empreses a fi de facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials i el manteniment de l'ocupació.

 

Article 5.

Publicitat

La publicitat de les subvencions es realitzarà, d'acord amb el que s'estableix per a la publicitat de subvencions i ajudes públiques, en la Base de dades Nacional de Subvencions.

Així mateix, tant les bases de la convocatòria com qualsevol altra resolució que s'adopti en el procés selectiu seran publicades en el BOIB i a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Capdepera.

Les resolucions o actuacions que s'adoptin en el si del procediment no seran objecte de notificació individualitzada als interessats.

Article 6.

Beneficiaris: Requisits

Les subvencions que es regulen en el present programa es concedeixen als empresaris individuals o socials (persones físiques o jurídiques, societats civils i comunitats de béns) que exerceixin una activitat econòmica en el terme municipal de Capdepera, que hauran de complir els següents requisits:

a) Que l'activitat que desenvolupa el sol·licitant de la subvenció s'hagi vist afectada per la crisi sanitària produïda pel COVID-19, amb una reducció dels seus ingressos de com a mínim el 20% entre els exercicis 2019-2020.

b) Estar donat d'alta en el règim de la Seguretat Social o a la Mútua professional corresponent i a Hisenda.

c) Disposar de local o centre de treball en el terme municipal de Capdepera.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

e) Trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions amb l'Ajuntament de Capdepera.

f) No trobar-se culpable/a en cap de les circumstàncies d'inhabilitació a les quals es refereix l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

 

Article 7.

Naturalesa de les ajudes

Les ajudes que es concedeixin en el marc del present programa tindran la consideració de subvencions no reintegrables i es concedeixen en règim de concurrència competitiva.

Article 8.

Distribució del pressupost

A fi d'aconseguir la major eficàcia en la consecució dels objectius es procedirà al prorrateig de l'import total del pressupost previst en la Base 3 entre tots els beneficiaris.

Article 9.

Quantia

En empreses de 5 treballadors o menys o per a treballadors autònoms es concedirà una subvenció de 1.500 euros per treballador autònom, o treballador fix o fix-discontinu, a persones físiques o jurídiques sol·licitant que reuneixi els requisits establerts en la convocatòria.

En empresa de més de 5 treballadors es concedirà una subvenció de 1.000,00 € per treballador fix o fix discontinu, amb un màxim de 130 treballadors, a persones físiques o jurídiques sol·licitant que reuneixi els requisits establerts en la convocatòria.

La subvenció es reduirà en un 50% en el cas que no s'acrediti el desenvolupament de l'activitat durant els principals mesos de la temporada turística, considerats des de juny a agost.

Els treballadors a computar per al càlcul de la subvenció han de prestar els seus serveis en centres de treballs situats en el terme municipal de Capdepera.

En el cas que l'import de les sol·licituds aprovades superi l'import pressupostari disponible es procedirà al seu prorrateig.

A l'efecte del còmput del nombre de treballadors es tindran en compte, en el moment de la sol·licitud: les persones treballadores per compte d'altri independentment de la modalitat contractual en proporció a la jornada laboral; i les persones treballadores autònomes, com a titular de l'activitat o com a promotora d'una societat mercantil, en el cas que estiguin donats d'alta per a la mateixa activitat que la de l'empresa. Els contractes de treball a temps parcial computaran en proporció a la jornada.

Article 10.

Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de publicar-se les presents Bases en el Butlletí oficial de la Província, i finalitzarà el 30 de setembre.

La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya serà en qualsevol de les formes previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La mera presentació de sol·licitud d'ajuda en aquesta Convocatòria suposa la plena acceptació d'aquestes Bases, i el compromís del sol·licitant de complir les obligacions i deures que se'n desprenen.

En compliment del que disposa el Reglament General de Protecció de Dades, (Reglament UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, les dades personals facilitades seran incorporats i tractats de conformitat amb l'activitat de tractament de dades personals.

La presentació de la sol·licitud es farà de manera telemàtica a través de la web de l'Ajuntament o de manera presencial a les dependències municipals.

Les sol·licituds presentades hauran d'incloure la documentació següent:

- Còpia del DNI, en cas d'empresaris i empresàries individuals.

- Còpia del CIF, en el cas de Societats Mercantils, Cooperatives i Laborals.

- Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Certificat d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Agència Tributària.

- Declaració de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Declaració de disposar de local o centre de treball en el terme municipal de Capdepera, amb indicació de la direcció d'aquest.

- Declaració responsable amb el nombre de treballadors de l'empresa que presten els seus serveis en el terme municipal de Capdepera.

- Documentació acreditativa de l'obertura dels establiments entre els mesos de juny i agost, com puguin ser extractes dels cobraments realitzats per datàfon, justificants de compres d'aprovisionaments realitzades en aquests mesos i qualsevol altre mitjà de justificació que s'estimi convenient.

- Certificat de la seguretat social amb el número anual mitjà de treballadors l'any 2020, fixos i fixos discontinus, o des de la data en què va causar alta el primer treballador de l'empresa.

- En el cas de treballadors autònoms haurà d'aportar-se informe de vida laboral de la seguretat social.

- Model 390. IVA. Declaració resumeixen anual, dels exercicis 2019 i 2020.

- Model 130. IRPF per a empresaris i professionals en Estimació Directa.

- Factures justificatives o documents de valor probatori equivalents amb validesa en el tràfic jurídic mercantil de la subvenció sol·licitada. L'import a justificar serà el resultat d'aplicar els criteris recollits en l'article 9.

S'haurà d'aportar justificant de les despeses presentades i en el cas de factures de més de 2.500 euros s'aportarà justificant de la transferència bancària.

Article 11.

Procediment: Determinació de les persones i entitats beneficiàries

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds l'òrgan gestor de la subvenció verificarà la veracitat de les dades manifestades pels sol·licitants.

Una vegada comprovat que els sol·licitants compleixen els requisits establerts en les bases es publicarà la llista provisional d'admesos i exclosos, especificant els defectes que tinguin les sol·licituds excloses i se'ls concedirà un termini de cinc dies hàbils per a que els puguin esmenar.

Finalitzat el termini d'esmena el servei gestor, i comprovades les al·legacions presentades, elaborarà i publicarà la relació definitiva d'admesos i exclosos.

Una vegada aprovada aquesta relació per la Junta de Govern Local es publicarà.

Tots els sol·licitants que figurin com admesos en la relació definitiva d'admesos i exclosos tindran la consideració de beneficiaris.

Article 12.

Procediment: Distribució del muntant econòmic i resolució de concessió de les subvencions

Publicada la llista definitiva d'admesos i exclosos es distribuirà el muntant econòmic entre els beneficiaris en funció dels criteris establerts a la Base 9.

Una vegada determinada la quantia individual de les ajudes, la Junta de Govern Local dictarà resolució provisional de concessió de subvencions, la qual serà publicada concedint als interessats un termini de cinc dies per a presentar les al·legacions que tinguin per convenient.

Transcorregut el termini de presentació d'al·legacions es resoldran les que s'haguessin presentat i s'aprovarà definitivament la resolució de concessió, la qual serà igualment objecte de publicació.

Article 13.

Compatibilitat amb altres ajudes

La subvenció regulada en aquestes Bases serà compatible amb qualsevol altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs procedent d'altres Administracions Públiques, i/o per entitats privades, regionals, nacionals o internacionals.

Article 14.

Dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal de sol·licitants de les subvencions objecte de la present convocatòria seran tractats i incorporats en la mesura que es requereixi per al desenvolupament i execució del Programa. El tractament de les dades personals es durà a terme segons el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Personals i garantia dels drets digitals, així com en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

Disposició Final.

Recursos

Contra l'acord d'aprovació de les presents Bases, que esgota la via administrativa, els interessats hi poden interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Ajuntament de Capdepera, en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, o directament recurs contenciós-administratiu davant els jutjats Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà d'haver-se publicat.

 

Capdepera,  23 de març de 2021

El batle

Rafel Fernández Mallol