Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 69895
Resolució de dia 22 de març de 2021 del director general de Planificació, Ordenació i Centres per la qual s’autoritza el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) i es dicten normes específiques d’admissió al mateix per al curs acadèmic 2021-2022
Antecedents
1. La formació musical i en dansa als conservatoris professionals se superposa a l'educació secundària al llarg dels quatre cursos d'ESO i dels dos de Batxillerat. Aquest fet exigeix als alumnes un esforç molt important per compatibilitzar els seus estudis.
2. L'elevada càrrega lectiva dels ensenyaments professionals de música i dansa, l'obligada dedicació a l'educació secundària, i d'altres dificultats derivades dels desplaçaments al conservatori i l'organització horària d'aquest,dificulta la racionalització de les hores d'estudi, ja que, en alguns casos, aquesta càrrega pot arribar fins a les 43 hores lectives setmanals de docència directa en els estudis de música, i 54 hores en els de dansa.
3. El curs 2015-2016 la Conselleria d'Educació i Universitat va posar en funcionament el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) a l'illa de Mallorca en el Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca i l'IES Joan Maria Thomàs. El curs 2016-2017 es va posar en marxa a l'illa d'Eivissa en l'IES Sa Colomina i en el Conservatori Professional de Música i Dansa d'Eivissa i Formentera. El curs 2017-18 es va posar en marxa a l'illa de Menorca en l'IES Josep Maria Quadrado i en la seu de Ciutadella del Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca. El curs 2019-20 es va posar en funcionament a l'illa de Menorca en l'IES Pasqual Calbó i la seu de Maó del Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca.
4. L'11 d'abril de 2016 el director general de Planificació, Ordenació i Centres va autoritzar i dictar instruccions específiques d'admissió pel Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) per al curs acadèmic 2016-2017.
5. La resolució del director general de Planificació, Ordenació i centres de 30 de maig de 2019 va establir les instruccions d'organització i funcionament del Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) per al curs acadèmic 2019-2020.
6. La resolució de dia 6 de març de 2020 del director general de Planificació, Ordenació i Centres va autoritzar el Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI) i i va dictar normes específiques d'admissió al mateix per al curs acadèmic 2020-2021.
7. Des dels centres autoritzats per implantar el PEI i la Direcció General de Planificació,Ordenació i Centres s'ha realitzat un seguiment i avaluació del programa amb la col·laboració dels alumnes i famílies implicades, les associacions de pares i mares i els equips directius de tots els centres. Els resultats generals d'aquest procés d'avaluació continuen sent molt positius.
Fonaments de dret
1. L'article 47 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm.340, de 30 de desembre) estableix que les Administracions educatives facilitaran la possibilitat de cursar simultàniament els ensenyaments artístics professionals de música i dansa i l'educació secundària, i que per fer-ho efectiu, es podran adoptar les mesures oportunes, d'organització i d'ordenació acadèmica, d'ambdós tipus d'ensenyaments, que inclouran, entre altres, les convalidacions i la creació de centres integrats.
2. Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
3. El Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
4. Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
5. Decret 64/2019 de 2 d'agost pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOIB núm. 77, de 9 de maig).
7. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 14 d'abril de 2009, per la qual és regula el procès d'admissió i de matriculació dels alumnes als ensenya,ments de règim especial i al ensenyaments de persones adultes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat autònoma de les Illes Balears.
8. Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 23 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen els calendaris del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals de música i dansa i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2021-2022 (BOIB núm. 28, de 27 de febrer).
9. Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial de les Illes Balears.
10. Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 16 de març de 2021 per la qual es despleguen determinats aspectes per al curs escolar 2021-2022 respecte als processos d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial a les Illes Balears (BOIB núm. 39, de 20 de març).
11. El decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.21, de 15 de febrer) estableix que la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres és competent en els ensenyaments de règim especial.
12. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgánica 2/1983, de 25 de febrer, reformat per la Llei orgánica 1/2007, de 28 de febrer, a l'article 36.2 estableix que, en matèria d'ensenyaments, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
Consideracions tècniques
1. Amb la finalitat de millorar el rendiment de l'alumnat que cursa simultàniament els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària, la Conselleria d'Educació i Universitat va posar en funcionamentel Programa d'Ensenyaments Integrats (PEI).
2. Aquest Programa té com a objectiu racionalitzar els horaris dels dos règims d'ensenyament establint diferents franges horàries de tal manera que siguin el més compactes possibles i es pugui optimitzar el temps dedicat a assistir a les activitats lectives. La coordinació dels horaris d'ambdós ensenyaments permetrà generar un horari lectiu de l'alumnat més adequat deixant-li més temps disponible per organitzar el seu temps d'estudi i, també, el seu oci.
3. La disposició addicional cinquena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial de les Illes Balears, estableix que per resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres es podrà autoritzar la realització del PEI a altres centres diferents dels que ja s'està cursant.
4. La disposició addicional sisena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial de les Illes Balears, estableix que el director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà les normes específiques d'admissió al PEI tenint en compte les característiques d'ambdós tipus d'ensenyaments i les normes reguladores dels Ensenyaments Professionals de Música i Dansa.
5. La redacció d'aquestes instruccions és indispensable per duu a terme el procés d'escolarització al programa PEI.
Per tot això, i en virtut del que s'estableix en l'article 36.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i en la disposició final primera del Decret 35/2015, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. El PEI es realitza a l'illa de Mallorca als centres autoritzats: l'IES Joan Maria Thomàs i el Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, a tots els cursos dels ensenyaments professionals de música i dansa i en l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat amb les unitats PEI per a cadascun dels cursos següents:
1r d'ESO: 1 unitat
2n d'ESO: 1 unitat
3r d'ESO: 2 unitats
4t d'ESO: 2 unitats
1r i 2n de Batxillerat: 1,5 i 1 unitat per a cada curs distribuïda en les modalitats necessàries
2. El PEI es realitza a l'illa d'Eivissa en l'IES Sa Colomina i en el Conservatori Professional de Música i Dansa d'Eivissa i Formentera, a tots els cursos dels ensenyaments professionals de música i en tota l'Educació Secundària Obligatòria i el primer i segon curs de Batxillerat amb 1 unitat per a cada curs.
3. El PEI es realitza a l'illa de Menorca en l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella i en el Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca, a tots els cursos dels ensenyaments professionals de música i en tota l'Educació Secundària Obligatòria i el primer i segon curs de Batxillerat amb 1 unitat per a cada curs. També es realitza a l'illa de Menorca en l'IES Pasqual Calbó de Maó i en el Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca a 1r, 2n i 3r cursos d'ensenyaments professionals de música i en 1r, 2n i 3r cursos de l'Educació Secundària Obligatòria amb 1 unitat per a cada curs.
4. Aprovar les normes específiques d'admissió al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2021-22, que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució.
5. Aprovar la sol·licitud de participació al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2021-22, que figura en l'annex 2 d'aquesta resolució.
6. Comunicar als directors dels centres les esmentades normes perquè les apliquin en els seus centres i informin als claustres i als consells escolars sobre el Programa d'Ensenyaments Integrats.
Interposició de recursos
Contra la present Resolució, que no esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Conselleria d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 121 i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 22 de març de 2021
El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antonio Morante Milla
ANNEX 1
Instruccions específiques d'admissió al Programa d'Ensenyaments Integrats per al curs 2021-2022
Primer. Objecte i àmbit d'aplicació
1. El Programa d'Ensenyaments Integrats, (PEI), és un programa dirigit a l'alumnat que cursi simultàniament els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària Obligatòria o el Batxillerat.
2. Podrà ser alumnat participant del Programa d'Ensenyaments Integrats qui cursi simultàniament a l'any acadèmic 2021-22 els ensenyaments professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària Obligatòria o el Batxillerat. En aquestes instruccions es farà referència a aquest alumnat com “alumnat PEI”.
Segon. Finalitats i característiques del Programa d'Ensenyaments Integrats
1. El Programa d'Ensenyaments Integrats té com a finalitats bàsiques:
a) Racionalitzar l'horari escolar de l'alumnat que cursa els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i l'Educació Secundària.
b) Millorar el rendiment d'aquest alumnat.
c) Optimitzar l'ús del temps no lectiu per part de l'alumnat.
2. El Programa d'Ensenyaments Integrats permet l'adequació de l'horari mitjançant una sèrie de mesures organitzatives que afavoreixen jornades escolars contínues en les quals es coordinen els horaris d'ambdós ensenyaments.
3. Per això, l'alumnat PEI haurà de sol·licitar en el moment de formalitzar la seva matrícula en l'IES PEI la convalidació de les assignatures que s'especifiquen en el punt tercer d'aquestes Instruccions, depenent del curs d'ensenyaments professionals de música o dansa i del curs d'ESO o Batxillerat de què es matriculi.
Tercer.- Convalidacions
1. L'alumnat PEI de Música d'Educació Secundària Obligatòria sol·licitarà la convalidació de les següents matèries:
a) Primer curs: Música I
b) Tercer curs: Música II
c) Quart curs: Música
2. L'alumnat PEI de Dansa d'Educació Secundària Obligatòria sol·licitarà la convalidació de les següents matèries de música i l'exempció de l'educació Física:
a) Primer curs: Música I i Educació Física.
b) Segon curs: Educació Física.
c) Tercer curs: Música II i Educació Física
d) Quart curs: Música i Educació Física
3. L'alumnat PEI de Música del Batxillerat podrà sol·licitar la convalidació de les següents matèries:
a) Primer curs: assignatures específiques Llenguatge i Pràctica musical i Anàlisi musical I
b) Segon curs: assignatures específiques Història de la Música i la Dansa i Anàlisi Musical II
4. L'alumnat PEI de Dansa del Batxillerat podrà sol·licitar la convalidació de les següents matèries relatives a música i dansa i l'exempció de l'Educació Física:
a) Primer curs: assignatures específiques Llenguatge i Pràctica musical i Anatomia aplicada. Exempció d'Educació Física
b) Segon curs: assignatures específiques Història de la Música i de la Dansa
5. Qui vulgui convalidar alguna matèria no recollida als apartats 1 i 2, haurà de sol·licitar-ho a més en formalitzar la matrícula en l'IES.
6. Si la situació acadèmica d'ESO o Batxillerat i dels ensenyaments professionals de música o dansa d'un alumne no permet fer possible les convalidacions establertes en aquest punt segons la normativa vigent, s'haurà d'estudiar la seva situació abans de l'admissió com alumne PEI des de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
Quart.- Unitats PEI
1. Una unitat PEI està formada únicament amb alumnat PEI. El nombre mínim d'alumnes per obrir una Unitat PEI serà de 20 alumnes. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres podrá autoritzar unitats PEI amb menys de 20 alumnes en casos degudament justificats. En el cas que hi hagi vacants a una Unitat PEI, només es podrà cobrir amb alumnat PEI.
Amb la finalitat de facilitar l'organització, l'alumnat PEI de Dansa serà escolaritzat en una mateixa unitat PEI del curs d'Educació Secundària que correspongui.
2. Si hi hagués més d'una unitat PEI per curs de l'ESO o del Batxillerat, l'assignació de l'alumnat a les diferents unitats es realitzarà tenint en compte les matèries i assignatures que cursin de l'Educació Secundària i dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, les modalitats de Batxillerat així com la disposició de recursos materials i humans per part dels centres.
3. En el cas que hi hagi menys de 20 alumnes PEI, els alumnes PEI d'un mateix curs seran escolaritzats en una mateixa unitat si l'organització del centre ho permet.
4. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres reservarà per cada IES PEI, a l'inici dels procesos d'adscripció i d'admissió anuals, les unitats o nombre de llocs escolars que determini per a cadascun dels cursos, en funció de l'alumnat total matriculat en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el conservatori PEI:
a) Es podran reservar unitats completes si el conservatori compta amb més de 240 alumnes matriculats.
b) Es procedirà a la reserva d'un nombre de llocs escolars, proporcional a la matrícula, si aquesta fos inferior a 240.
Cinquè.- Comissió coordinadora del Programa d'Ensenyaments Integrats. Funcions
1. La comissió coordinadora PEI serà l'òrgan responsable del seu desenvolupament i aplicació als centres corresponents.
2. La Comissió coordinadora PEI estarà constituïda pels directors d'ambdós centres, un cap d'estudis de l'IES i un cap d'estudis del conservatori. Una vegada constituïda, podrà acordar-se la seva ampliació amb els membres que consideri oportú per al millor desenvolupament de les seves funcions. També podran col·laborar en les sessions de treball altres membres de l'equip directiu o dels òrgans de coordinació docent dels centres, previ acord de la comissió.
3. Estarà presidida per un dels directors. La presidència tindrà una durada anual i serà alternant entre els dos centres.
4. El seu funcionament s'atindrà a l'establert per als òrgans col·legiats en laLlei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
5. Les funcions de la Comissió coordinadora PEI seran:
a) Coordinar i elaborar els horaris dels corresponents ensenyaments aplicant l'establert en els punts segon i tercer així com resoldre els problemes que puguin plantejar-se.
b) Acordar les mesures d'organització així com les actuacions necessàries per al bon funcionament del Programa.
c) Realitzar l'admissió de l'alumnat al Programa en els termes establerts en la present Resolució.
d) Proposar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la reserva d'unitats PEI o de llocs escolars PEI, així com la modificació de les unitats o llocs previstos.
e) Proposar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb caràcter excepcional, l'augment o la disminució de ràtio en unitats PEI.
f) Proposar a les direccions generals de la Conselleria d'Educació i Formació Professional competents les mesures necessàries per al desenvolupament i millora del Programa.
6. En el cas que la Comissió coordinadora no arribi a acords satisfactoris en determinats aspectes de coordinació i organització fonamentals per al bon funcionament del Programa, qualsevol dels directors podrà sol·licitar instruccions sobre aquest tema a les direccions generals competents, que resoldran garantint la millora del Programa i els interessos de l'alumnat.
Sisè.- Participació al Programa d'Ensenyaments Integrats i en els processos d'admissió als diferents centres
1. Els qui vulguin participar al Programa d'Ensenyaments Integrats hauran de sol·licitar-ho expressament segons el que estableix la disposició addicional sisena de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial de les Illes Balears.
2. La sol·licitud es tramitarà de manera telemàtica preferentment, d'acord amb els terminis que figuren en els punts següents d'aquesta resolució.
3. El model de sol·licitud telemàtica és el que figura en l'annex 2 d'aquesta resolució. La sol·licitud es podrà descarregar des de la página web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i des de les dels centres corresponents.
4. Una vegada emplenada i signada, la sol·licitud s'haurà d'enviar per correu electrònic, en els terminis establerts en aquestes instruccions, a les adreces següents:
IES Joan Maria Thomàs: pei@iesjmthomas.eu
IES Sa Colomina: pei@iessacolomina.es
IES Josep Maria Quadrado: oficines@iesjmquadrado.cat
IES Pasqual Calbó: oficina@iespasqualcalbo.cat
5. L'IES PEI sol·licitarà al conservatori la verificació de les dades relatives a la matrícula en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, necessaris per a l'admissió al Programa PEI.
6. Els alumnes PEI que han cursat algun curs d'ESO o Batxillerat a l'IES PEI durant el curs 2020-2021 i vulguin continuar cursant el PEI no hauran de realitzar cap tràmit administratiu ja que segons estableix l'article 2.4 i 2.5 de Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 7 d'abril de 2016 que regula el procés d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial de les Illes Balears, tenen garantida la continuïtat al centre amb reserva de la seva plaça tant si promocionen com si repeteixen curs.
Setè.- Terminis i lloc de presentació de sol·licituds per participar en el PEI per a l'alumnat dels conservatoris matriculats en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any 2020-21.
Els alumnes matriculats en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any acadèmic 2020-21 en el conservatori que desitgin incorporar-se al Programa d'Ensenyaments Integrats al curs 2021-22 hauran de presentar la següent documentació en els terminis i llocs que s'indiquen:
a) Alumnat de l'IES PEI durant l'any 2020-21: sol·licitud de participació al Programa -segons annex II- de l'1 al 11 de juny de 2021, a l'IES PEI per via telemàtica.
b) Alumnat d'ESO o de Batxillerat d'un altre centre durant l'any 2020-21: sol·licitud de plaça en l'IES PEI, en el procés ordinari d'admissió. A més, hauran d'enviar a l'IES PEI la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II de l'1 al 11 de juny de 2021, per via telemàtica.
c) Alumnat de 6è curs d'educació primària durant l'any 2020-21: sol·licitud de plaça en l'IES PEI, en el procés ordinari d'adscripció i/o d'admissió. A més, hauran d'enviar a l'IES PEI la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II de l'1 al 11 de juny de 2021, per via telemàtica
Vuitè.- Terminis i lloc de presentació de sol·licituds de plaça en el conservatori i termini de presentació de sol·licituds per participar en el PEI per qui no hagi estat alumne del conservatori en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant l'any 2020-21.
1. Qui no hagi estat alumne del conservatori durant l'any 2020-21 en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa i desitgi participar al Programa per al curs 2021-22 haurà de presentar la següent documentació en els terminis i llocs que s'indiquen:
Sol·licitud telemàtica d'admissió en el conservatori, segons el calendari del procés d'admissió i matriculació dels alumnes als ensenyaments artístics professionals i als ensenyaments elementals de música i dansa dels centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2021-22.
Sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 7 al 16 de juny de 2021, a l'IES PEI per via telemàtica.
2. L'alumnat que cursa 6è d'Educació Primària en el curs 2020-21 pot presentar una sol·licitud de plaça al centre que sigui del seu interès durant el període ordinari marcat pel procés d'admissió, tenint en compte que quedarà escolaritzat al centre d'Educació Secundària adjudicat en la fase ordinària del procés d'admissió en cas que no superi la prova d'accés o, superant-la, no obtingui plaça en el conservatori.
3. El Conservatori, una vegada hagi matriculat a l'alumnat de nova admissió que cursa 6è d'Educació Primària i l'alumnat d'ESO i Batxillerat després de la seva admissió, haurà de comunicar-ho a l'IES PEI. Si l'alumne obté plaça al PEI, l'IES PEI, una vegada verificades les dades relatives a la matrícula en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, sol·licitarà al Servei d'Escolarització el canvi de centre a l'IES PEI el 20 de juliol de 2021.
4. L'alumnat que el curs 2021-22 hagi de cursar 1r d'ESO i 4t curs d'ensenyaments elementals de música o dansa podrá sol·licitar participar al PEI mitjançant la presentació de la sol·licitud de participació al PEI que figura a l'annex II del 7 al 16 de juny de 2021, a l'IES PEI per via telemàtica. Aquest alumnat només podrá ser admès, si una vegada finalitzada l'admissió al programa PEI dels alumnes que cursen a la vegada Educació Secundària i Ensenyaments professionals de música o dansa, queden places vacants.
Novè.- Publicació de relacions provisionals i definitives de sol·licitants PEI
1. La Comissió coordinadora PEI elaborarà les relacions provisionals de sol·licitants PEI i les publicarà en les pàgines webs dels centres participants el 18 de juny de 2021.
2. Els sol·licitants seran relacionats alfabèticament al curs d'Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat que els correspongui cursar l'any acadèmic 2021-22.
3. Es podrà presentar reclamació contra les relacions provisionals del 18 al 22 de juny. Dia 23 de juny es resoldran les reclamacions i es publicaran les relacions definitives de sol·licitants PEI a les pàgines web dels centres participants.
4. Una còpia de la relació definitiva serà enviada el mateix dia al Servei d'Escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Desè.- Adjudicació de places PEI a l'alumnat que ha cursat els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa durant el curs 2020-21 al conservatori
1. La comissió coordinadora PEI publicarà el 28 de juny de 2020 en les pàgines web dels centres participants, els llistats d'adjudicació de plaça en l'IES PEI al Programa d'Ensenyaments Integrats i les llistes d'espera corresponents, segons s'especifica a l'apartat 6, i enviarà una còpia de la lista d'adjudicació de plaça en l'IES PEI al Servei d'Escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
2. El conservatori verificarà que els sol·licitants han formalitzat matrícula per al curs 2020-21 en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa, o en cas contrari, si estan pendents de l'avaluació de setembre.
3. Els qui no s'haguessin matriculat en el conservatori malgrat complir els requisits establerts a aquest efecte perdran els seus drets a participar al Programa PEI i seran exclosos de les relacions de sol·licitants PEI, a excepció d'alumnat pendent de l'avaluació de setembre.
4. Els admesos al Programa pendents d'avaluació de setembre en els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa hauran de formalitzar matrícula en el conservatori en els terminis que s'estableixin en el mes de setembre a tals efectes. Si no es matriculessin al conservatori, perdran la seva plaça al PEI i passarà a ser vacant PEI.
5. S'adjudicaran sempre primer les places a l'alumnat de Dansa, per qüestions organitzatives.
6. Si hi hagués més sol·licituds que places PEI disponibles en les unitats previstes, la comissió coordinadora PEI aplicarà el criteri de millor nota mitjana en l'últim curs dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa cursat per l'alumne. En cas que dos o més alumnes tenguessin la mateixa nota mitjana, es prioritzarà aquell amb germans matriculats en l'IES.
7. En aquest cas, la comissió PEI elaborarà, a més, una llista d'espera en la qual es relacionaran els sol·licitants que no haguessin obtingut plaça, ordenada segons els criteris explicitats a l'apartat anterior.
8. Les vacants PEI produïdes amb posterioritat a les dates indicades a l'apartat 1 podran ser cobertes per sol·licitants de la llista d'espera segons l'ordre en què figurin.
9. En el cas que no hi hagi llistat d'espera i hi hagi vacants PEI, podran ser cobertes en qualsevol moment del curs amb alumnat que cursi ensenyaments professionals de música o dansa, que compleixi les condicions per a poder ser alumnat PEI i que ho sol·liciti.
Onzè.- Adjudicació de places PEI als qui participin en el procés d'admissió en el conservatori per a l'any acadèmic 2021-22
1. La Comissió coordinadora PEI publicarà el 19 de juliol de 2021 en les pàgines web dels centres respectius:
a) El llistat d'adjudicació de places en l'IES PEI al Programa PEI en 1r d'ESO.
b) Nous llistats d'admesos PEI en 2n, 3r i 4t d'ESO i en Batxillerat, si hi hagués vacants disponibles en les unitats PEI corresponents de resultes per no haver-se matriculat alguns dels admesos del punt anterior.
c) Les corresponents llistes d'espera segons es recull als apartats següents.
2. Si el nombre de sol·licitants PEI admesos en el conservatori, i que hagués formalitzat matrícula en el mateix, fos major que el de places PEI disponibles en un curs d'ESO o Batxillerat, la citada comissió aplicarà els criteris següents en l'ordre que s'estableix:
1r: Major qualificació final en la prova –en el cas d'admesos via accés- o millor nota mitjana en l'últim curs superat dels Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el cas de trasllat d'expedient.
2n: En cas d'empat, el fet de tenir germans matriculats en l'IES.
3. A més s'elaboraran llistes d'espera per curs de l'ESO o del Batxillerat, en les quals es relacionaran els sol·licitants PEI que no obtinguin plaça al Programa PEI, ordenats conforme als criteris recollits a l'apartat anterior.
4. Les vacants PEI produïdes amb posterioritat podran ser cobertes al setembre per sol·licitants de la llista d'espera segons l'ordre en què figurin.
5. En el cas que no hi hagi llistat d'espera i hi hagi vacants PEI, podran ser cobertes en qualsevol moment del curs amb alumnat que cursi ensenyaments professionals de música o dansa, que compleixi les condicions per a poder ser alumnat PEI i que ho sol·liciti.
6. L'admissió en el PEI d'alumnes que obtinguin plaça en el conservatori com a conseqüència de l'adjudicació de vacants sobrevingudes quedarà supeditada a l'existència de vacants en la unitat PEI de l'IES PEI corresponent.
Dotzè.- Actuacions posteriors a realitzar pels admesos en el conservatori per a l'any acadèmic 2021-22 i al Programa d'Ensenyaments Integrats
1. Els qui siguin admesos en el conservatori formalitzaran matrícula en aquest centre segons el calendari d'admisió publicat.
2. Els admesos en l'IES PEI es matricularan en les dates que publiqui l'IES PEI.
3. Fins que un alumne no es matriculi en l'IES PEI, no perdrà la seva plaça al centre d'origen.
Tretzè.- Continuïtat d'alumnat escolaritzat en unitats PEI
1. L'alumnat PEI podrà romandre al llarg de l'Educació Secundària al Programa tret que deixi de cursar els Ensenyaments Professionals de Música o Dansa en el conservatori o que ho sol·liciti de forma expressa abans de matricular-se en l'IES PEI. L'alumnat que conclogui els ensenyaments professionals de música o dansa i no hagi acabat de cursar el Batxillerat, podrá acabar el Batxillerat al Programa.
2. Qui deixi de ser alumne del conservatori en el curs 2021-22 o cursos posteriors, podrà continuar escolaritzat en l'IES PEI com a alumne ordinari. Es computarà la seva plaça en la unitat PEI com a vacant PEI.
3. L'alumnat escolaritzat en unitats PEI durant l'any 2020-21 formalitzarà la matrícula en el conservatori i en l'IES en els terminis recollits en les normatives reguladores corresponents.
ANNEX II
Segell del centre Data d'entrada i núm. registre: |
|||
SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ AL PROGRAMA D'ENSENYAMENTS INTEGRATS IES ……………………………………………………………………….. |
|||
DADES DE L'ALUMNE |
|||
Nom i llinatges |
|
||
DADES DE LA MARE O TUTORA LEGAL |
|||
Nom i llinatges |
|
||
Telèfon mòbil |
|
Correu electrònic |
|
Adreça |
|
||
DADES DEL PARE O TUTOR LEGAL |
|||
Nom i llinatges |
|
||
Telèfon mòbil |
|
Correu electrònic |
|
Adreça |
|
||
INFORMACIÓ ACADÈMICA (marcar l'opció adient) |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
SOL·LICITA: Participar al programa d'ensenyaments integrats en el curs: |
|||
ESO : ( ) 1r d'ESO ( ) 2n d'ESO ( ) 3r d'ESO ( ) 4t d'ESO |
|||
1r Batxillerat: ( ) ciències ( ) humanitats i ciències socials ( ) arts |
|||
2n Batxillerat: ( ) ciències ( ) humanitats i ciències socials ( ) arts |
A_____________, _________________ de 20__
Signatura de la mare/tutora Signatura del pare/tutor