Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 68727
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria reclassificació places bomber/a i bomber-conductor/a subgrup C2 a places de bomber/a conductor/a subgrup C1 i caporal/a subgrup C2 a caporal/a subgrup C1 de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, per resolució número 3.726 de 5 de març de 2021, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar el procés de reclassificació del Cos de bombers i bomberes de Palma consistent en la reconversió de places bomber/a i bomber-conductor/a subgrup C2 a places de bomber/a conductor/a subgrup C1 i caporal subgrup C2 a caporal/a subgrup C1.

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma Illes Balears.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conformement el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al registre general d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l'article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 23 de març de 2021

El cap del Departament de Personal

p.d. decret de Batlia  núm. 3000, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Antoni Pallicer Martorell

 

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Escala: administració especial; subescala bàsica, serveis contra incendis i salvament.

Grup: C, subgrup C1

Requisits:  A més del que preveuen les bases generals:

1-. Titulació per accedir als llocs objecte de reclassificació:

a. Categoria de caporal-a: títol de Tècnic en Emergències i Protecció Civil o acreditació equivalent.

b. Categoria de bomber-a conductor-a: títol de Tècnic en Emergències i Protecció Civil o acreditació equivalent.

c. La titulació equivalent es l'establerta a l'article 76 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que se aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic pel subgrup C1: Títol de batxiller o tècnic.

També es pot acreditar la titulació d'acord a la regulació de la Disposició addicional setena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que requereix la titulació que sigui procedent, d'acord a l'establert a l'article 22 o una antiguitat de deu anys a una escala del subgrup C2, o de cinc anys i la superació d'un curs específic de formació al que s'accedirà per criteris objectius.

En el mateix sentit que la disposició addicional única del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el  Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de la Disposició addicional novena del Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març.

Les persones incloses a l'àmbit d'aplicació que no compleixin els requisits exigits, romandran adscrites al seu lloc de treball amb classificació al subgrup C1 a extingir, i percebran les retribucions corresponents a aquesta classificació. Si durant el termini dels cinc anys que estableix la llei, s'acrediten els requisits seran adscrits definitivament al subgrup C1.

2.- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a la reclassificació hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en el tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web.  La relació de persones excloses es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.cat, d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Procediment de selecció: pla d'ordenació de recursos humans.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

Programa de la oposició

El procés d'habilitació i selecció comptarà de dos apartats:

1. La realització d'un curs d'habilitació impartit per l'Escola Municipal de Formació sobre el contingut de les funcions específiques de la plaça que s'indiquen a l'annex I, amb una durada màxima de 200 hores, de les quals un mínim de 50 hores serà presencial i 150 en línia. L'assistència al curs serà obligatòria; hi quedarà justificada l'absència únicament i exclusivament per motius de salut degudament acreditats.

2. De cada tema s'impartirà un mòdul i de cada mòdul es realitzarà una prova tipus test o pràctica, en funció de la persona docent que imparteixi el mòdul. Al finalitzar tots els mòduls, es farà una prova objectiva eliminatòria tipus test amb 50 preguntes relatives als mòduls cursats i una prova pràctica de conducció de vehicles en base al procediment establert a l'efecte. La  puntuació màxima serà de 50 punts. Serà necessari obtenir una puntuació mínima de 25 punts per superar-la.

 

ANNEX I

TEMARI PART GENERAL.

Tema 1: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 2: La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.

Tema 3: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Tema 4: Normativa de trànsit especialment referida als vehicles prioritaris i d'emergència.

Tema 5: Toponímia del terme municipal de Palma.

Tema 6: Normativa o ordres de servei interns.

Tema 7: Funcionament i mecànica del diferents vehicles del servei.

Tema 8: Coneixements teòrics i pràctics per a la conducció de vehicles del servei.

Tema 9: El règim disciplinari dels funcionaris locals. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Codi ètic i principis de conducta.

TEMARI PART ESPECÍFICA

Tema 1: Procediment operadors sala 080.

Tema 2: Procediment mascaretes semifacials.

Tema 3: Procediment vestuari normalitzat.

Tema 4: Procediment de treball riscos biològics.

Tema 5: Procediment treballs amiant.

Tema 6: Protocol d'actuació conjunta policia/bombers.

Tema 7: Procediment asèpsia, descontaminació.

Tema 8: Procediment equips de respiració assistida.

Tema 9: Procediment incendi vivenda.

Tema 10: Procediment de revisió d'autoescales.

Tema 11: Coneixements de la simbologia de les MMPP (mercaderies perilloses)

Tema 12: Instruccions de servei 44/2020 debriefing  i 45/2020 visor hidrants Emaya

Tema 13: Fitxes tècniques Cos de Bombers de Palma. Camilla per a rescat vertical. Equip individual de rescat en altura.

Tema 14: Fitxes tècniques Cos de Bombers de Palma. Equipo de Respiració Autònoma (ERA). Caputxa de rescat. Desfibril·lador FRx.

Tema 15: Fitxes tècniques Cos de Bombers de Palma. Pro PAK. VPP turboventilador de pressió positiva.