Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 67255
Institut Menorquí d'Estudis - Aprovació de les bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal per cobrir la plaça de tècnic/a d'estadística i àmbit social de l'OBSAM a l'Institut Menorquí d'Estudis i la convocatòria corresponent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que, per acord del Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis (d'ara endavant IME), reunit en data 10 de febrer de 2021, s'acordà aprovar les bases específiques reguladores del procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de tècnic/a d'Estadística i àmbit social, per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d'administració especial, subescala tècnica, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup, subgrup, escala i subescala de l'IME.

Per altra banda, el ple del Consell Insular en data 21 de desembre de 2020, aprovà la fitxa de catalogació del lloc de feina de tècnic/a d'Estadística i àmbit social, i acordà exposar-la al públic per un termini de quinze dies hàbils comptats d'ençà la publicació del corresponent edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el benentès de què, si no hi havia al·legacions l'acord esdevindria definitiu. L'esmentat edicte d'exposició pública es publicà al BOIB número 10 de data 25.1.2021, sens que en el termini d'exposició pública s'hagin duit a terme al·legacions al respecte, tal i com es constata al certificat de secretaria del Consell Insular, publicant-se l'acord definitiu en el BOIB número 32 de data 06.03.2021.

Finalment per decret de Presidència núm. 4/2021 de l'IME de data 5 de març de 2021, s'acordà aprovar la convocatòria del procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de tècnic/a d'Estadística i Àmbit Social de l'Obsam a l'IME que es regirà per les bases específiques aprovades pel Consell Rector de l'IME en data 10 de febrer de 2021 i disposar la publicació de les bases i la convocatòria al tauler d'edictes de l'IME i al BOIB i atorgar un termini de vint dies naturals per a presentar les sol·licituds per a participar en el procés de selecció, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si al darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dia inhàbil, el termini es prorroga fins al dia hàbil següent.

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR LA PLAÇA DE TÈCNIC/A D'ESTADÍSTICA I ÀMBIT SOCIAL DE L'OBSAM A L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

PRIMERA. OBJECTE I FUNCIONS

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de tècnic/a d'estadística i àmbit social de l'OBSAM, per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d'administració especial, subescala tècnica, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup, subgrup, escala i subescala de l'Institut Menorquí d'Estudis.

Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca i els seus organismes dependents, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.146 de 30 de novembre de 2017.

Els llocs de treball als quals poden ser destinades les persones aspirants són tots els dels serveis de l'Institut Menorquí d'Estudis que es corresponguin a les funcions pròpies del lloc de treball.

1.2. Les funcions són les establertes a la fitxa del lloc de feina de tècnic/a d'estadística i àmbit social de l'OBSAM aprovada pel Ple del Consell Insular de Menorca de 21 de desembre de 2020 i publicada en el BOIB núm.10 del 23 de gener de 2021.

Aquesta fitxa és la que figura com a annex al final de les bases.

 

SEGONA. REQUISITS I CONDICIONS ESPECÍFIQUES

A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball:

- Tècnic/a d'estadística i àmbit social de l'OBSAM: els aspirants han d'estar en possessió d'una titulació de grau en estadística, sociologia o equiparable.

- Tenir el nivell B2 de coneixements de català.

- Tenir el carnet de conduir B1.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que l'Institut Menorquí d'Estudis posa a l'abast dels candidats.

TERMINIS

El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.

Dades consignades a la sol·licitud

Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades a l'Institut Menorquí d'Estudis.

Formes de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar al registre d'entrada de l'IME, o bé mitjanant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la instància es presenta per correu, cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça adm.ime@cime.es la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una administració, per tal de poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.

Documentació que cal presentar

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.

Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.

Els documents dels apartats a) i b) poden ser substituïts pel consentiment que sigui l'Administració qui en faci les comprovacions. En l'imprès de sol·licitud figuren les caselles per manifestar-ho. Les persones que donin aquest consentiment no cal que presentin aquests dos documents, però sí la resta de documentació prevista en les lletres posteriors.

c) Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.

d) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració.

Opcionalment, la presentació d'aquests documents es pot diferir fins a la publicació de la llista de les persones que hagin superat les proves. A partir d'aquesta data es disposarà de 5 dies hàbils per presentar els mèrits.

e) El document d'autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).

QUARTA. COMISSIÓ D'AVALUACIÓ

4.1. La comissió d'avaluació ha d'estar formada per un president/a i dos vocals, amb els seus respectius suplents, tots funcionaris de carrera, proposats pel Consell Científic, d'acord amb els Estatuts de l'IME i nomenats pel president.

El personal d'elecció o de designació política, els/les funcionaris/àries interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

Tampoc no en poden formar part els representants de les empleades i dels empleats públics.

La comissió d'avaluació ha de nomenar d'entre els seus membres que siguin funcionaris de carrera la persona que ha de fer les funcions de secretari/ària.

4.2. En la composició de la comissió d'avaluació, cal vetllar perquè es compleixi el principi d'especialitat, de manera que la meitat més un dels membres tenguin una titulació adequada als coneixements que s'exigeix en la convocatòria. També cal vetllar pel compliment dels principis d'imparcialitat i professionalitat, i tendir a la paritat entre dones i homes.

4.3. L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

CINQUENA. PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.

5.1. Prova: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal. Les proves poden ser tant de caràcter teòric com teoricopràctic. Aquestes proves es puntuaran de 0 a 100 punts i serà necessari obtenir un mínim de 50 punts per continuar el procés selectiu.

5.2. Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits adquirits fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de participació en el procés dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat, segons el barem que estableixen les bases generals. Aquest barem té una puntuació màxima de 100 punts, 10 dels quals corresponen a altres mèrits al·legats, prevists en la base sisena d'aquestes bases.

Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca i l'Institut Menorquí d'Estudis s'aportaran d'ofici a l'expedient, sempre que prèviament s'hagi demanat en la sol·licitud.

No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16/06/2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.

Finalment els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.

SISENA. ALTRES MÈRITS AL·LEGATS (màxim 10 punts)

En relació amb l'apartat quart de l'annex de les bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats fins a un màxim de 10 punts, es podrà valorar:

L'experiència professional com a autònom o professional liberal, amb un màxim de 5 punts, de la manera següent:

- L'experiència professional en l'exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic es podrà valorar amb 0,07 punts per mes treballat.

- L'experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat es podrà valorar amb 0,03 punts per mes treballat.

La justificació de l'experiència laboral com a autònom o professional liberal s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del model d'alta a l'IAE o a la Seguretat Social, en l'epígraf corresponent, una declaració responsable de la relació de les empreses en les quals s'hagin prestat serveis amb una breu descripció dels treballs realitzats i altres documents acreditatius (factures, imposts...).

- Altres mèrits relacionats amb el lloc de feina a desenvolupar, amb un màxim de 5 punts:

Publicacions:

Per cada llibre editat tant individualment com en col·laboració............ 1 punt

Per cada article publicat en revistes científiques............................. 0,25 punts

Investigacions:

Per cada projecte de recerca executat individualment ........................... 1 punt

Per cada projecte de recerca executat en equip ............................... 0,50 punts

SETENA. RECURSOS

Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs potestatiu de reposició, davant el Consell Rector de l'IME, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat o impugnar directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Davant la desestimació expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i disposicions concordants, es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui, davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Maó, 15 de març de 2021

El president de L' IME

Miquel Àngel Maria Ballester

  

ANNEX I

Temari general

1. Organització i funcionament del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents.

2. Organització i funcionament de l'Institut Menorquí d'Estudis.

3. Organització i continguts de l'Observatori Socioambiental de Menorca.

4. La reserva de biosfera de Menorca. Origen, concepció i evolució.

Temari específic tècnic/a d'estadística de l'OBSAM

1. Indicadors de sostenibilitat de la reserva de biosfera Menorca.

2. El concepte d'indicador. Disseny d'un sistema d'indicadors.

3. Creació i manteniment d'una base de dades. Maneig dels programaris específics.

4. Mètodes estadístics. Maneig dels programaris específics.

5. Estadística descriptiva. Mesures de centralització i dispersió.

6. Estadística inferencial. Distribucions mostrals i intervals de confiança.

7. Regressions i sèries temporals. Coeficients de correlació.

8. Disseny d'enquestes i anàlisi de resultats. Maneig dels programaris específics.

9. Mètodes i disseny d'enquestes i qüestionaris.

10. L'anàlisi sociològica en tots els vessants de la realitat social i econòmica menorquina: ocupació i mercat de treball, serveis socials, salut, col·lectius socials, educació, habitatge, etc. Metodologies específiques.

11. Organismes competents i entitats vinculades al món social de Menorca i les Illes Balears.

12. Organismes competents i entitats vinculades al registre estadístic de Menorca i les Illes Balears.

 

 

ANNEX II

FITXA TÈCNIC/A D'ESTADÍSTICA I ÀMBIT SOCIAL

 

IDENTIFICACIÓ DEL LLOC DE TREBALL i NATURALESA DEL LLOC

Denominació del lloc

Tècnic/a estadística i àmbit social de l'OBSAM

Codi

IME009

Classe de personal

Laboral

Grup de classificació

A

Subgrup

A2

Titulació requerida

Grau en estadística, sociologia o equiparable

Escala

Administració especial

Subescala

Tècnica

Classe

Tècnic/a en estadística

Nivell complement destinació

18

Punts complement específic

630

Tipologia del lloc

Lloc base

Destinació

Maó

Característiques especials

 

Altres requisits

Carnet de conduir B1, nivell B2 de català

Número de llocs homogenis

1

ENQUADRAMENT ORGÀNIC

Àmbit funcional 1

Institut Menorquí d'Estudis

Àmbit funcional 2

Observatori Socioambiental de Menorca (OBSAM)

Àmbit funcional 3

 

Relació de dependència

Direcció de l'OBSAM

PROVISIÓ DEL LLOC – PLACES DE PLANTILLA QUE EL PODEN OCUPAR

Escala

Administració especial

Subescala

Tècnica

Classe

Tècnic/a en estadística

Forma de provisió

Concurs

MISSIÓ DEL LLOC DE TREBALL

Seguiment, coordinació, elaboració i suport als treballs, els estudis i les actuacions que es desenvolupin a l'OBSAM en matèria estadística i/o social.

FUNCIONS GENÈRIQUES

Seguiment, coordinació, elaboració i suport als treballs, els estudis i les actuacions que es desenvolupin a l'OBSAM en matèria estadística i/o social dins el context de Menorca com a Reserva de Biosfera.

1. Suport al disseny de projectes i actuacions.

2. Execució, coordinació i seguiment dels projectes i actuacions.

3. Realització d'informes sobre la matèria.

4. Difusió i comunicació de les tasques realitzades.

5. Assessorament i suport tècnic estadístic en treballs externs a l'OBSAM propis de les administracions o entitats locals.

 

FUNCIONS ESPECÍFIQUES

1. Suport al disseny de projectes i actuacions.

- Suport al disseny de projectes d'investigació i seguiment en matèria estadística i/o sociològica.

- Disseny d'enquestes i qüestionaris d'opinió pública.

- Tramitació de sol·licituds de subvencions per a la investigació.

2. Execució, coordinació i seguiment dels projectes i actuacions.

- Seguiment diari i execució dels projectes dins un equip de feina.

- Coordinació puntual d'equips de feina.

- Anàlisi científica d'estadístiques i elaboració d'indicadors.

3. Realització d'informes sobre la matèria social.

- Redacció i revisió de les memòries finals dels projectes.

- Elaboració d'informes sobre la matèria social.

- Avaluació de l'estat i la tendència seguida.

- Presentació dels informes als responsables polítics i als actors implicats.

- Proposta de millores per a la gestió pública de les administracions i entitats locals de Menorca.

4. Difusió i comunicació de les tasques realitzades.

- Tasques de difusió i comunicació dels projectes (ponències, rodes de premsa, entrevistes amb els mitjans de comunicació, etc.).
- Dur a terme xerrades divulgatives, impulsar accions de sensibilització i promoure el coneixement de tots els àmbits que composen la reserva realitat social de Menorca.

5. Assessorament i suport tècnic en treballs externs a l'OBSAM propis de les administracions o entitats locals.

- Assessorament i suport tècnic en matèria estadística o sociologia en treballs externs a l'OBSAM promoguts per les administracions o entitats locals de Menorca i Balears.

- Atendre consultes externes d'entitats i particulars referents a la seva matèria.

VALORACIÓ C. ESPECÍFIC

LLOC

FACTOR

Tècnic/a estadística

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

TOTAL

175

40

--

190

175

40

10

-

-

-

-

-

630

2

4

 

3

2

4

5

-

-

-

-

-