Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 65481
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 8 de març de 2021, relatiu a l'aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts individuals per a entitats privades sense ànim de lucre per finançar programes d’atenció social duts a terme durant l’any 2020 (Exp. 1820-2020-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

Tant el Pla Estratègic de Subvencions (PES) del Pressupost general del Consell Insular de Menorca (d'ara endavant CIM) per a l'exercici 2020 (BOIB núm. 171 de 21/12/2019, BOIB núm. 89 de 21/05/2020 i BOIB núm. 167 de 29/09/2020) com el PES per a l'exercici 2021 (BOIB núm. 12 de 28/01/2021) propugnen com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, la millora i el reforç de les ajudes socials per tal de donar resposta i cobrir les necessitats bàsiques, especialment les dirigides a les famílies i als col·lectius més vulnerables.

A més, pel que fa a les línies de subvenció o altres ajuts de caràcter assistencial corresponents al Departament de Benestar Social, entre els seus objectius generals preveuen col·laborar en el suport a institucions socials específiques per al desenvolupament de programes de serveis socials.

En PES per a l'exercici 2020 preveia la convocatòria per a la concessió d'ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2020, amb l'objectiu específic de col·laborar amb les entitats socials privades i sense ànim de lucre mitjançant el foment de projectes i activitats de serveis socials que contribueixin a fomentar l'autonomia personal, la qualitat de vida i el benestar social. Amb aquesta finalitat, el Pressupost general del CIM per a l'exercici 2020, amb relació al Departament de Benestar Social (3), incloïa una partida específica corresponent al programa de l'àrea de gestió administrativa departamental (23123) per tal de complir aquests objectius, tal com es desglossa en el quadre següent:

Subvenció inicial

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

Entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social

160.000,00 euros

3-23100-4800011

Açò no obstant, pel Decret de Presidència núm. 180/2020, de 7 d'agost, convalidat per Acord plenari de 21 de setembre de 2020 (BOIB núm. 167 de 29/09/2020), s'aprovà la modificació pressupostària amb relació al suplement de crèdit per a l'aplicació del superàvit de l'any 2019 per a polítiques socials relacionades amb la crisi sanitària ocasionada pel SARS-CoV-2 i la pandèmia de COVID-19, que, entre altres aplicacions pressupostàries, resol destinar 320.000,00 euros a la del programa de l'àrea de gestió administrativa de Benestar Social (3-23100-4800011).

Crèdit addicional

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

AGA de Benestar Social

320.000,00 euros

3-23100-4800011

D'acord amb el PES per a l'exercici 2020, el termini d'execució d'aquesta convocatòria era anual i, per tant, s'havia d'executar durant l'any 2020.

Açò no obstant, cal tenir present els fets ocorreguts durant l'any 2020. En la sessió de caràcter ordinari del Consell Executiu (CEX) de dia 23 de desembre de 2019 s'aprovaren les bases que regien la convocatòria d'ajuts del CIM a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant el 2019 (BOIB núm. 15 de 4 de febrer de 2020).

El dia 14 de març de 2020 es va declarar l'estat d'alarma a tot Espanya (Reial decret 463/2020, BOE núm. 67 de 14 de març) a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, declarada pandèmia per l'OMS dia 11 de març, i va ser vigent fins al 21 de juny de 2020. Aquest reial decret recollia un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat a tot l'Estat, entre les quals s'han de destacar la restricció de la llibertat de circulació i la suspensió de tots els termes i terminis administratius.

El 14 de març restaven 4 dies perquè acabés el termini de presentació de sol·licituds a la convocatòria esmentada més amunt, el qual es va veure suspès a causa de la declaració de l'estat d'alarma.

El CEX, amb data 25 de maig de 2020, va acordar l'aixecament de la suspensió de la tramitació dels ajuts a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2019. Alhora, va acordar l'ampliació del termini de presentació de sol·licituds en 7 dies, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'acord esmentat.

En sessió de caràcter ordinari de 20 de juliol de 2020, el CEX va acordar admetre les sol·licituds de subvenció de les entitats que es van presentar, a més de distribuir i determinar per cadascuna de les entitats els imports corresponents (80%) d'acord amb les bases de la convocatòria (BOIB núm. 141 de 15 d'agost de 2020).

A partir del mes de setembre, atesa la convocatòria d'oposicions i concurs de mobilitat interna del personal del CIM, el Departament de Benestar Social va patir força canvis en la composició de l'equip de l'AGA. Per una banda, es va canviar el tècnic instructor de la convocatòria i, per l'altra, també es va canviar l'assessor jurídic del departament. Aquesta situació no va ajudar en l'agilització dels tràmits de la convocatòria de referència.

Finalment, el 2 de novembre de 2020, un cop presentades les justificacions per part de les entitats dels ajuts concedits i revisades per part de l'instructor de l'expedient, s'ordenà el pagament del 20% restant de l'import concedit a totes les entitats beneficiàries.

Així, de conformitat amb l'òrgan concedent, en la convocatòria del 2019 es va concedir subvenció a 12 projectes, els quals es van justificar correctament i en el termini màxim atorgat.

En darrer terme, atesa la situació descrita i l'allargament de la tramitació de la convocatòria per a l'exercici 2019, no es va arribar a aprovar la convocatòria prevista en el PES per a l'exercici 2020 per a la concessió d'ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2020.

Les entitats privades sens ànim de lucre que desenvolupen programes d'atenció a persones en l'àmbit social tenen com a objecte atendre persones en situació de vulnerabilitat i, a causa de la pandèmia, han hagut d'incrementar de manera exponencial la seva atenció a aquests col·lectius. Les condicions de restricció d'activitats no essencials causen un greu perjudici a moltes entitats de Menorca, que tenen un comportament exemplar en el compliment de les restriccions marcades per les institucions competents.

A més, tota aquesta situació ha suposat i suposa un impacte econòmic molt negatiu en l'economia espanyola, així com una necessitat de finançament urgent a moltes entitats, especialment a les entitats privades sens ànim de lucre que desenvolupen programes d'atenció a persones en l'àmbit social. I és que l'activitat d'aquestes entitats té un pes molt important en la gent en risc d'exclusió social, que són el gruix de persones que més pateix les conseqüències d'aquesta pandèmia.

Totes aquestes circumstàncies posen de manifest l'emergència social que pateixen aquests grups vulnerables i la necessitat de finançar les accions que desenvolupen aquestes entitats. L'Administració ha de ser un agent que ajudi, en aquest cas, les entitats sense ànim de lucre en l'àmbit social que no disposen, ara mateix, d'altres fonts d'ingressos.

És per açò que el Departament de Benestar Social considera indispensable la convocatòria dels ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2020 per tal de garantir que les entitats potencialment beneficiàries puguin rebre aquests ajuts al més aviat possible amb l'objectiu d'alleugerir la seva situació de crisi i que puguin seguir prestant els seus serveis a aquests col·lectius, serveis que s'han incrementat de manera exponencial durant la pandèmia de la COVID-19.

Revisat l'expedient, i vistos els informes d'oportunitat de la directora insular d'Atenció Social i de legalitat de la tècnica assessora jurídica de Benestar Social;

Ateses les competències pròpies o concurrents que sobre aquestes matèries té el Consell Insular de Menorca i de conformitat amb la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del Pressupost general d'aquesta administració;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social;

El Consell Executiu, per unanimitat dels membres presents, adopta l'acord següent:

PRIMER. Modificar el Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2021, concretament el punt 3.3.2 sobre Línies de subvenció per convocatòria, de manera que allà on diu:

"Convocatòria: Entitats socials privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2021"

Termini d'execució

Anual 2021

Pressupost previst

250.000 euros

Fonts de finançament

Pressupost propi 3.23100.480

 

Digui:

"Convocatòria: Entitats socials privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2020"

Termini d'execució

Anual 2021

Pressupost previst

320.000 euros

Fonts de finançament

Pressupost propi 3.23100.480

SEGON. Aprovar les bases i simultàniament la convocatòria dels ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social per a l'any 2020.

L'import màxim que es pot concedir per beneficiari serà de 80.000 euros.

TERCER Els ajuts concedits seran atesos amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim que s'indiquen més avall:

Crèdit addicional

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

AGA de Benestar Social

320.000,00 euros

3-23100-4800011

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sense necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

QUART. El termini de presentació de les sol·licituds és de trenta dies naturals des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

CINQUÈ. La instrucció d'aquest procediment correspon a la tècnica del Departament de Benestar Social, Natàlia Pérez.

SISÈ. Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora d'aquests ajuts, la qual estarà composta pels membres següents:

Sra. Bàrbara Torrent Bagur

Vocals:

- la directora insular d'Atenció Social, Pilar Carrasco

- la tècnica del Departament de Benestar Social, Natàlia Pérez

- l'administrativa del Departament de Benestar Social, Antònia Sánchez, que actuarà com a secretària

SETÈ. Comunicar al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions la resolució d'aquesta convocatòria de subvencions.

BASES PER LES QUALS ES REGULA LA CONCESSIÓ D'AJUTS PER A ENTITATS PRIVADES SENSE ÀNIM DE LUCRE PER FINANÇAR PROGRAMES D'ATENCIÓ SOCIAL DUTS A TERME DURANT L'ANY 2020 DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Marc competencial, objecte i finalitat dels ajuts

Els ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social, que persegueixen millorar l'oferta de prestacions dels serveis socials a Menorca, s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca (d'ara endavant CIM) en matèria d'assistència social dins del seu àmbit territorial, de conformitat amb els art. 70.4 i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52 d'01/03/2007), i amb l'art. 48.1 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18/07/2009).

L'objecte dels presents ajuts és finançar projectes i activitats de serveis socials que millorin l'oferta de les prestacions ja existents a Menorca per tal de fomentar i cobrir les despeses relacionades amb l'autonomia personal, la qualitat de vida i el benestar social dels menorquins i les menorquines. Concretament, en els contextos de l'atenció a la família, la igualtat d'oportunitats, la vellesa activa, la diversitat funcional, la dependència, la pobresa i la malaltia crònica, així com en el sosteniment mateix de les entitats privades sense ànim de lucre que els duen a terme.

2. Finançament i imports màxims dels ajuts

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l'import màxim global i l'import màxim individual que s'estableixi en l'acord de la convocatòria. Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i les condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris i objectius que s'hi preveuen.

L'import màxim que es pot concedir per beneficiari serà el que determini la convocatòria.

L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut en relació amb el cost final del projecte o activitat presentats és el que es determina en la convocatòria.

3. Requisits i condicions de les activitats subvencionades

Els programes de les entitats privades sense ànim de lucre susceptibles a ser subvencionats s'han d'haver realitzat durant l'any natural de la corresponent convocatòria, és a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria, ambdós inclosos, o bé i en casos excepcionals i quan així es justifiqui en la convocatòria, es podran també subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria, es a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria.

Els mencionats programes han de consistir en projectes o activitats íntegres i d'àmbit territorial local o insular. En el cas que l'abast d'un d'aquests sigui més ampli, la consideració de les despeses subvencionables s'efectuarà segons el percentatge d'imputació pel qual de manera raonada es justifiqui la seva execució a l'illa de Menorca o a favor de la seva població i/o col·lectius d'aquesta.

Els programes s'han d'orientar als contextos següents:

  • Atenció a la família
  • Igualtat d'oportunitats
  • Perspectiva i inclusió de gènere
  • Vellesa activa, diversitat funcional, dependència, pobresa i malaltia crònica
  • Sosteniment de les entitats privades sense ànim de lucre que els duen a terme, aquesta darrera sempre s'ha de combinar amb alguna de les altres, i la del sosteniment propi ha de ser de menor quantia.

Els ajuts s'han de destinar a fomentar projectes i activitats de serveis ens els contextos esmentats i d'acord amb els objectius de la base 1a i els requisits i les condicions de la base 3a. Per tant, les entitats que presentin un programa ajustat a les determinacions anteriors podran justificar els següents conceptes com a despeses:

Despeses subvencionables

Conceptes

Percentatge màxim

Contractació directa (nòmines, impostos inclosos)1

100,00 %

Contractació indirecta (factures i minutes2, impostos inclosos)3

100,00 %

Voluntariat (assegurances, impostos inclosos)

100,00 %

Arrendaments de béns immobles (lloguers)

50,00 %

Hipoteques de béns immobles (amortització i interessos)

50,00 %

Altres despeses financeres (amortització i interessos)

50,00 %

Despeses d'assessoria

50,00 %

Despeses notarials i registrals

50,00 %

Altres despeses relacionades amb el programa (imp. incl.)3

50,00 %

1. L'import individual que superi el quàdruple de l'SMI, consignat per dies, mesos o l'any, d'acord amb el Reial decret 231/2020, de 4 de febrer (BOE núm. 31 de 05/02/2020), serà exclòs com a concepte.

2. Les minutes només seran admeses com a justificació pels casos no subjectes a l'obligació de facturació, d'acord amb el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289 de 01/12/2012).

3. Per subministraments o prestacions de serveis d'una tercera persona que superin, de manera individual o conjunta, els 15.000,00 EUROS (IVA exclòs), s'haurà d'acreditar haver sol·licitat tres ofertes a diferents proveïdors i, en cas de no haver adquirit la més avantatjosa econòmicament, justificar-ho (excepte si per les seves característiques no existeixen en el mercat suficients proveïdors d'aquests béns o serveis, la qual cosa també s'haurà de fer constar). Tot això conforme a l'article 31.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

4. Compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres pel mateix concepte per la diferència entre el cost de mercat de la necessitat i l'ajut ja rebut, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al departament competent en matèria de benestar social de la forma establerta en la base 9. L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost total dels projectes o activitats.

5. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia i de la manera següent:

a) L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i se'n publicarà l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/2003).

b) La instrucció correspondrà als tècnics que s'indiqui a la convocatòria, que han de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a examen dels instructors de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o se n'acordi la constitució.

c) Una vegada examinades les sol·licituds per a la instrucció o la comissió avaluadora corresponent, després que aquesta hagi emès el seu dictamen, el conseller executiu o la consellera executiva del Departament de Benestar Social n'elevarà la corresponent proposta d'acord a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu, que dictarà resolució en forma d'acord sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució expressa de la concessió dels ajuts es dictarà en el termini de sis mesos des de la fi de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, sense que s'hagi dictat l'acte, les sol·licituds s'han d'entendre desestimades, sens perjudici de l'obligació de resoldre de l'òrgan competent.

La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i se'n publicarà l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la Llei 38/2003, sens perjudici d'haver-ho de notificar també individualment a les persones interessades.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió dels ajuts i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent d'ajuts atorgats per terceres persones incomplint l'establert en aquestes bases pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i/o a la pèrdua d'aquesta, o a l'obligació de reintegrar-la en cas que aquesta hagués estat acordada.

6. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris susdits i emetre el dictamen que haurà de servir de base per a l'elaboració de la proposta d'acord de concessió dels ajuts del conseller executiu o consellera executiva, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003.

La comissió avaluadora s'ha de constituir preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000,00 euros, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000,00 euros, de conformitat amb les Bases d'execució del Pressupost general del CIM.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar, en tot cas, quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i el que ha d'emetre el dictamen que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta d'acord.

Per defecte, la comissió avaluadora, que serà la mateixa per a totes les línies d'ajuts, la conformaran els membres que es determinin en la convocatòria, entre els quals necessàriament hi haurà d'haver les figures següents:

a) Una presidència encarregada de la direcció de la comissió, en la qual a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà en segona ronda els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat. La presidència correspondrà al conseller executiu o a la consellera executiva competent en matèria de serveis socials.

b) Com a mínim, tres vocals que tindran veu i vot:

- La directora insular d'Atenció Social, o persona en qui delegui

- Un tècnic del Departament de Benestar Social

- Un/a administratiu/va del Departament de Benestar Social, que actuarà a més com a secretari/ària

 

7. Abonament dels ajuts

7.1. L'abonament dels ajuts es tramitarà i abonarà de manera fraccionada en dos pagaments: un primer pagament del 80% de la subvenció atorgada de forma anticipada i dins del termini de 60 dies de la data de resolució de la subvenció, i el segon pagament dins del mateix termini una vegada el beneficiari hagi justificat de manera complerta i correcta la subvenció.

7.2. El pagament anticipat de la subvenció es justifica per motius d'interès públic i pels beneficiaris i destinataris potencials de les subvencions, les quals són atorgades a les entitats i associacions socials sense ànim de lucre, per tal de completar, amb la seva acció, la xarxa de serveis socials pública que existeix a Menorca.

7.3. Atès l'interès general i social del seu objecte i coneguda la situació financera de les entitats que afronten l'esmentada tasca, i sobretot atenent al fet que es tracta d'entitats sense finalitats lucratives, no es considera oportú l'establiment de garantia, per tal d'evitar l'endeutament innecessari d'aquestes associacions, que posa en perill l'existència, tot això d'acord amb l'establert en l'article 42 de de l'RLGS.

8. Justificació de l'aplicació dels fons

8.1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar l'aplicació dels fons abans del dia 31 de juliol de 2021, trametent correctament emplenat el model habilitat de compte justificatiu adjunt a aquestes bases (annex 4), d'acord amb l'article 72 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.2. La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció revestirà la modalitat de compte justificatiu simplificat i és el següent:

1. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si s'escau, data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'indicaran les desviacions ocorregudes.

2. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i, si s'escau, la documentació acreditativa del pagament.

3. Indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes d'acord, amb la mesura del possible, amb el que estableixen els criteris de baremació.

4. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència.

5. En el cas de subministraments o prestacions de serveis d'una tercera persona que superin, de manera individual o conjunta, els 15.000,00 euros (IVA exclòs) (quantitat conforme a l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic) s'haurà d'acreditar haver sol·licitat tres ofertes a diferents proveïdors i, en cas de no haver adquirit la més avantatjosa econòmicament, justificar-ho (excepte si per les seves característiques no existeixen en el mercat suficients proveïdors d'aquests béns o serveis, la qual cosa també s'haurà de fer constar).

6. Si s'escau, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari que remeti els justificants de despesa seleccionats.

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà de forma proporcional la subvenció concedida.

El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar els projectes subvencionats, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

L'incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d'un procediment sancionador i el responsable arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions en els termes prevists en la Llei 38/2003.

9. Obligacions generals de les entitats beneficiàries

Són obligacions generals dels beneficiaris totes les següents:

a) Comunicar per escrit al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut 15 dies hàbils d'ençà de la publicació oficial de l'acord de la concessió o des de que el beneficiari n'hagi rebut la notificació.

b) Dur a terme els projectes o les activitats per les quals ha rebut la subvenció durant l'any natural de la corresponent convocatòria, és a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici, o bé en casos excepcionals i quan així es justifiqui en la convocatòria es podran també subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria, és a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria, justificant-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar pels canals que s'indiqui, quan el CIM els ho requereixi, tota la informació que resulti necessària per al control dels programes o activitats subvencionades i, si fa falta, sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que s'hagin d'efectuar.

d) Comunicar per escrit al CIM la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres ajuts amb la finalitat de cobrir la mateixa necessitat en el termini màxim de dos dies hàbils des de l'endemà de la seva tramitació i/o del seu coneixement.

e) Complir els requisits i les condicions específiques establerts per aquestes bases, així com amb qualsevol altra obligació que pugui escaure en aplicació de la normativa sobre la matèria (base 13a).

f) Fer constar, de manera expressa, el suport del CIM en la publicitat dels projectes subvencionats. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'hi ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Benestar Social del CIM, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades.

g) Comunicar immediatament al CIM qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del CIM per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'hi han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h) Acreditar, quan el CIM ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

10. Revocació i reintegrament dels ajuts

a) En cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43, 44 i 45 del TRLS i de la resta de normativa que sigui aplicable.

b) Són causa de revocació total o parcial de la subvenció, entre altres, les següents:

1) L'alteració de les dades o supòsits facilitats o els incompliments dels compromisos que conformen el projecte sobre la base dels quals s'han aplicat els criteris de valoració per a la concessió de la subvenció.

Suposarà la revocació parcial de la subvenció i la minoració es calcularà en relació amb el nombre de punts que no s'haguessin atorgat i prenent com a base l'import total de la subvenció obtinguda, tenint en compte per a la minoració el valor del punt final que ha representat per a l'associació o entitat en concret després del repartiment del romanent, si fos el cas.

Tot això sempre que l'actuació de les entitats no hagi estat dolosa o amb mala fe, hagin complert la majoria del seu projecte i es pugui deduir del seu procés d'actuació l'esforç per acomplir-lo.

2) Si la despesa justificada del projecte o actuació subvencionada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

3) Si la subvenció s'ha obtingut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, la revocació serà total.

4) En el cas de concurrència de subvencions i que aquestes individualment o col·lectivament considerades superin el cost final del projecte es minorarà la subvenció per l'import corresponent a l'excés.

c) Per als casos que preveu l'article 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari, tenint en compte, si s'escau, l'establert anteriorment.

S'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment i si aquest és a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l'incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

d) Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

e) Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

f) L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin, si s'escau, ser exigibles.

11. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicable és el que s'estableix en la Llei 38/2003. L'òrgan competent per imposar les sancions derivades d'infraccions establertes en aquestes bases i en la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del CIM, d'acord amb l'article 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars (BOIB núm. 134 de 02/11/2000).

12. Règim de recursos

Els acords del Consell Executiu del CIM pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen els ajuts, ferms o presumptes, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs administratiu d'alçada davant la Comissió de Govern, d'acord amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000.

Els acords de la Comissió de Govern del CIM, ferms o presumptes, que resolguin els recursos administratius d'alçada sí que esgoten la vida administrativa i en contra del seu sentit escau la interposició de recurs davant la jurisdicció contenciosa administrativa, d'acord amb l'article 22.1 c de la Llei 8/2000.

Transcorregut el termini màxim de sis mesos o l'establert en la convocatòria, comptador des de la data d'acabament de presentació de sol·licituds, per tal de dictar acte final exprés sobre la concessió o denegació dels ajuts, l'acte presumpte tindrà sentit desestimatori, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003. Així mateix, com que es tracta d'un procediment iniciat d'ofici mitjançant convocatòria, en cas d'haver-se formulat el recurs administratiu d'alçada, mencionat a l'apartat anterior, i produir-se de nou una situació presumpte, el sentit del silenci continuarà essent negatiu, d'acord amb l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13. Règim supletori

En tot allò no previst expressament en aquestes bases reguladores regeixen les disposicions que siguin aplicables al CIM en matèria de subvencions, especialment les contingudes en la Llei 38/2003, d'acord amb la seva disposició final 1a.2 i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31/12/2005), si es donen les circumstàncies previstes en la disposició addicional 2a del text refós.

14. Requisits i condicions específiques dels beneficiaris

No poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003.

Els mencionats programes han de consistir en projectes o activitats íntegres i d'àmbit territorial local o insular, conforme a allò establert en la base primera i tercera d'aquestes bases. En el cas que l'abast d'un d'aquests sigui més ampli, la consideració de les despeses subvencionables s'efectuarà segons el percentatge d'imputació pel qual de manera raonada es justifiqui la seva execució a l'illa de Menorca o a favor de la seva població i/o col·lectius d'aquesta.

15. Presentació de sol·licituds

15.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models normalitzats que s'adjunten com a annex d'aquestes bases, els quals també es poden trobar a la pàgina web del CIM (www.cime.es). Les sol·licituds que no es presentin amb els models aprovats a aquest efecte resultaran invàlides.

El model normalitzat de sol·licitud és el document de l'ANNEX 1 d'aquestes bases. Els models de sol·licitud s'han d'emplenar degudament i cal omplir totes les dades, ja que tots els camps són essencials.

La sol·licitud inclou una secció de declaracions jurades obligades, ja que la seva presentació resulta necessària.

Finalment, la sol·licitud també inclou una secció en la qual s'haurà de detallar cada un dels punts assenyalats a continuació i amb les especificacions establertes:

a) Característiques del programa:

I. Breu descripció del programa: nom i característiques

II. Diagnosi prèvia

III. Justificació de l'oportunitat i la necessitat del programa:

IV. Marc metodològic de referència

V. Objectius generals i específics

VI. Criteris de seguiment i avaluació

VII. Qualitat i quantitat de les accions previstes

VIII. Temporalització de les accions previstes

IX. Recursos (humans i materials) i pressupost del programa: cal detallar tots els recursos humans i materials i el pressupost, tant pressupost de despeses desglossades com el pressupost d'ingressos, especificant les aportacions de l'entitat mateixa i altres (ingressos prevists d'entitats públiques i entitats privades)

X. Coordinació i integració amb la xarxa de recursos públics i privats del programa

b) Oferta de servei del projecte o l'activitat (s'ha de seleccionar una opció necessàriament)

Projecte/activitat d'oferta inexistent al sector públic

Projecte/activitat d'oferta insuficient al sector públic

Projecte activitat d'oferta suficient al sector públic

c) Cartera de serveis del projecte o l'activitat (s'han d'emplenar els camps necessàriament)

I. Atenció presencial (indicau hores i dies per setmana)

II. Atenció telefònica (indicau hores i dies per setmana)

III. Estades en centres socials (indicau caràcter diürn o residencial, permanent o temporal)

d) Difusió social i cooperació entre serveis del programa (si s'escau, seleccionau les opcions)

El projecte/activitat inclou campanyes de difusió social.

En cas afirmatiu, indicau-les

El projecte/activitat inclou l'organització de cursos (de mínim 20 hores), jornades (de mínim vuit hores) o conferències (com a mínim, una).

En cas afirmatiu, indicau-los

El projecte/activitat inclou canals de col·laboració sectorial o territorial (municipal, supramunicipal, insular, suprainsular) amb altres agents socials.

En cas afirmatiu, indicau-los

e) Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat (si s'escau, seleccionau les opcions)

Contractació de personal professional especialitzat.

En cas afirmatiu, indicau quantes persones/jornada:

Contractació de persones amb dificultats d'inserció laboral.

En cas afirmatiu, indicau quantes persones/jornada:

Voluntariat de personal propi o aliè.

En cas afirmatiu, indicau quantes persones acreditades:

S'ha de tenir en compte que l'avaluació dels programes segons els criteris detallats a la base 16a s'efectuarà d'acord amb aquesta secció.

15.2. Així mateix, perquè qualsevol sol·licitud resulti eficaç, preceptivament s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent (la qual també s'indicarà al model normalitzat):

a) Document acreditatiu de la identitat de l'entitat sol·licitant: NIF, còpia de l'escriptura de constitució i modificació o adaptació dels estatuts, inscrits al registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, cal aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda.

b) Certificat que acrediti les facultats o els poders de la persona que actuï en representació de l'associació i, si escau, document acreditatiu de la representació de la persona sol·licitant, segons model apud acta electrònic facilitat pel Consell Insular de Menorca (ANNEX 2), juntament amb la còpia del document acreditatiu del NIF/DNI/NIE del representant legal.

c) Còpia del document d'identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF) i del representant.

d) Acreditació de l'habilitació de l'entitat: còpia de l'autorització per prestar serveis socials.

e) Aportació del certificat d'entitat sense fins lucratius expedit per la Agencia Tributària.

f) Documents de certificació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, emesos per l'administració tributària de l'Estat i l'Agència Tributària de les Illes Balears. Les entitats poden autoritzar el CIM perquè comprovi aquestes circumstàncies emplenant l'apartat corresponent de l'ANNEX 1, la qual cosa eximeix de presentar els certificats.

g) Document de certificació de trobar-se al corrent d'obligacions emès per l'institut previsor estatal (Seguretat Social). Els sol·licitants poden autoritzar el CIM perquè consulti aquesta informació emplenant l'apartat corresponent de l'ANNEX 1, la qual cosa eximeix de presentar el certificat.

h) Designació de dades bancàries: document de designació del compte bancari de l'entitat sol·licitant, segons model facilitat pel CIM (ANNEX 3).

i) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu representant, de no estar sotmès a cap de les altres circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003. Aquesta declaració també es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits en l'ANNEX 1.

j) Document de declaració jurada signat per l'entitat sol·licitant, o pel representant, relativa a les persones que exerceixen la presidència i la secretaria de l'òrgan col·legiat directiu de l'entitat. Aquesta declaració ha de coincidir o no oposar-se amb la documentació presentada al punt a), en cas contrari s'haurà de justificar documentalment. Aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits en l'ANNEX 1.

k) Document de declaració jurada degudament signat pel sol·licitant, o pel seu representant, relativa a les subvencions obtingudes o sol·licitades a altres institucions o organismes per cobrir la mateixa activitat. Aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent dels models de sol·licitud recollits en l'ANNEX 1.

l) Juntament amb la seva sol·licitud, les entitats interessades sempre poden aportar qualsevol document addicional als exigits que considerin convenient amb relació al procediment de concessió.

En cas que algun dels documents mencionats ja figuri en els arxius del CIM no serà necessari presentar-lo sempre que es faci constar de manera expressa en el document de sol·licitud, marcant l'opció corresponent.

Les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari, d'acord amb els article 28.3 i 53 c de la Llei 39/2015. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin, de conformitat amb l'article 28.7 de la mateixa llei.

Excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el Consell Insular pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original, d'acord amb l'art. 28.5 de la Llei 39/2015.

15.3. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria, l'entitat interessada presta al CIM el consentiment (també indicat al model normalitzat de sol·licitud) per comprovar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades presentades o autoritzades a la seva consulta per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

15.4. Les sol·licituds i tota la documentació relacionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics, d'acord amb allò que s'estableix en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, al registre electrònic del CIM (www.carpetaciutadana.org) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de la mateixa Llei.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la part interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, que alhora es refereix a l'article 68 de la Llei 39/2015.

16. Criteris objectius per a la determinació dels ajuts i la seva ponderació

Els criteris objectius i la puntuació que s'han de tenir en compte per a la concessió dels ajuts es valorarà de la següent manera, d'acord amb l'article 60.1 del Reial decret 887/2006:

a) L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut és el que es determina a la convocatòria. En tot cas, no pot superar de manera aïllada ni amb concurrència amb altres ajuts el cost total del programa a finançar.

b) Es concediran els ajuts sol·licitats a les entitats que compleixin els requisits i els mínims establerts, sempre que prèviament es compleixin totes les condicions i requisits ja mencionats, pels programes i els imports associats a aquests, fins al límit dels imports màxims individuals (malgrat el que es pugui determinar de conformitat amb els apartats d) i e) d'aquesta base), si es dona el cas i d'acord amb la determinació següent:

 

Resum de la determinació dels ajuts

Apartats de baremació

Puntuació total

I. Qualitat i coherència del projecte o l'activitat

20,00 %

II. Necessitat de servei del projecte o l'activitat

20,00 %

III. Cartera de serveis del projecte o l'activitat

30,00 %

IV. Difusió social i cooperació entre serveis del programa

10,00 %

V. Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat

20,00 %

Total

100,00

c) La baremació per conceptes a l'hora de determinar l'ajut, en atenció a un percentatge màxim sobre els conceptes subvencionables, serà la següent:

 

 

I. Qualitat i coherència del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (20 %/total)

Descripció general del programa (menció dels destinataris)

10,00 %

Diagnosi prèvia (context)

10,00 %

Justificació d'oportunitat i necessitat

10,00 %

Marc metodològic de referència

10,00 %

Objectius generals i específics del programa

10,00 %

Criteris de seguiment i avaluació

10,00 %

Qualitat i quantitat de les accions previstes

10,00 %

Temporalització de les accions previstes

10,00 %

Recursos (humans i materials) i pressupost

10,00 %

Coordinació i integració xarxa de recursos públics i privats

10,00 %

La determinació de la puntuació dels conceptes s'avaluarà segons la qualitat i coherència de les característiques del programa, que podran obtenir una valoració suficient (5,00 %), notable (7,50 %) o excel·lent (10,00 %). La sol·licitud que no obtengui una puntuació mínima (5,00 %) en cadascun dels camps indicats serà exclosa.

II. Necessitat de servei del projecte o l'activitat

Conceptes (excloents)

Puntuació (20 %/total)

Projecte/activitat d'oferta inexistent al sector públic

100,00 %

Projecte/activitat d'oferta existent però insuficient

50,00 %

Projecte/activitat d'oferta existent i suficient

0,00 %

Les sol·licituds que, una vegada avaluades, hagin obtingut una puntuació inferior a la meitat de la puntuació màxima dels apartats de baremació relatius a la qualitat i coherència (quadre I) i al de la necessitat del servei del projecte/activitat (quadre II) resultaran excloses del procés de concessió dels ajuts. A més, en el quadre I serà necessari que la sol·licitud obtengui una puntuació mínima (5,00 %) en cadascun dels camps indicats.

III. Cartera de serveis del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (30 %/total)

Atenció presencial

30,00 %

Atenció telefònica

30,00 %

Estades en centres socials

40,00 %

 

La determinació de la puntuació dels conceptes d'atenció presencial i d'atenció telefònica s'avaluarà segons les hores/dia d'aquests serveis, que obtindran una valoració de 0,01% de puntuació/hora, fins al màxim possible (30,00%, en ambdós casos).

La determinació de la puntuació d'estades a centres socials s'avaluarà segons les característiques d'aquest servei, tant si es tracta d'estades diürnes o residencials amb 0,05% de puntuació/dia, i si el servei, destinat a residents, és fora de Menorca, a raó de 0,10% punts/dia, fins a arribar al màxim possible (40,00%).

​​​​​​​

IV. Difusió social i cooperació entre serveis del programa

Conceptes (acumulables)

Puntuació (10 %/total)

Difusió social (publicitat)

20,00 %

Organització de cursos, jornades o conferències

60,00 %

Col·laboració amb altres agents socials

20,00 %

 

La puntuació sobre la difusió social demostrable del programa podrà obtenir una valoració deficient (0,00%), insuficient (5,00%), suficient (10,00%), notable (15,00%) o excel·lent (20,00%).

La determinació de la puntuació d'aquests conceptes serà la següent: per a cada curs de mínim 20 hores de durada, un 10,00% (fins a un màxim del 20,00%); per a cada jornada de mínim vuit hores, un 10,00% (fins a un màxim del 20,00%); per a cada conferència, un 5,00% (fins a un màxim del 20,00%).

La col·laboració sectorial o territorial amb altres agents socials obtindrà un 10,00% de punts si és coherent a raó de la matèria i un altre 10,00%, com a molt, pel seu àmbit territorial (a raó de 2,50% punts si és municipal, 5,00% si és supramunicipal, 7,50% si és insular i el 10,00% si resulta d'abast suprainsular).

​​​​​​​

V. Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (20 %/total)

Contractació de personal professional especialitzat

40,00 %

Contractació de persones amb dificultats d'inserció laboral

40,00 %

Voluntariat de personal propi o aliè a l'entitat

20,00 %

 

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5% de puntuació, fins al màxim possible (40%).

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5%, fins al màxim possible (40%).

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5%, fins al màxim possible (20%).

d) Si el total de les sol·licituds proposades a concessió que hagin obtingut les puntuacions mínimes indicades superen l'import global de la convocatòria, els ajuts es reduiran proporcionalment a la puntuació obtinguda i atenent a l'import de la convocatòria. La comissió avaluadora, i en cas de no ser preceptiva la seva constitució, l'òrgan corresponent, d'acord amb l'anterior, és a dir els criteris objectius que apareixen a les bases per valorar la concessió dels ajuts, serà l'encarregada de proposar el repartiment d'aquestes quantitats, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

e) Contràriament, en el cas que no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà als programes el cost total del qual les entitats no hagin pogut cobrir amb altres subvencions o finançaments, i les quantitats a rebre augmentaran proporcionalment a la puntuació obtinguda i atenent a l'import de la convocatòria. La comissió avaluadora, i en cas de no ser preceptiva la seva constitució, l'òrgan corresponent, d'acord amb l'anterior, és a dir els criteris objectius que apareixen a les bases per valorar la concessió dels ajuts, serà l'encarregada de proposar el repartiment d'aquestes quantitats, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

Annex 1. Model normalitzat de sol·licitud

[Consta a l'expedient]

Annex 2. Model normalitzat de representació voluntària per actuar davant el CIM

[Consta a l'expedient]

Annex 3. Model normalitzat de designació de dades bancàries

[Consta a l'expedient]

Annex 4. Model normalitzat de justificació de l'ajut

[Consta a l'expedient]

Tots els models normalitzats es facilitaran a les oficines del CIM de Maó i de Ciutadella així com a la pàgina web www.cime.es.

 

Maó, 16 de març de 2021

Per delegació de la presidenta,

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)