Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 65345
Delegació regidor en la parròquia de Santa Gertrudis de Fruitera
Per la present s'anuncia, per a general coneixement i en compliment del que es disposa en l'art. 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, que mitjançant Decret de l'Alcaldia de data 17 de març de 2021 s'ha adoptat la següent resolució relativa a les delegacions d'Alcaldia:
“Després de la constitució de la Corporació municipal, en sessió extraordinària celebrada el dia 15 de juny de 2019, de conformitat amb les disposicions legals d'aplicació en matèria de règim local, mitjançant Decret d'Alcaldia de data 21 de juny de 2019 en el marc de l'establiment del règim d'organització i funcionament d'aquest Ajuntament, es va procedir al disseny del model d'organització municipal i a l'establiment de delegacions generals i especials.
Entre les delegacions especials, es va nomenar regidor delegat en la parròquia de Santa Gertrudis a Sr. Antonio Riera Roselló, que va presentar la seva renúncia a l'acta de regidor el mes de desembre passat de 2020.
Vist que en sessió plenària de data 25 de febrer de 2021 va prendre possessió com a regidor del grup popular Sr. Juan Torres Prats en substitució de Sr. Antonio Riera Roselló, procedeix modificar l'acord de data 21 de juny de 2019 per a adaptar-ho a la nova composició de l'equip de govern,
A tenor de tot l'anterior, i sense perjudici d'un aprofundiment en el grau de delegació que pugui desenvolupar-se, aquesta Alcaldia, en virtut de les atribucions que em confereix la legislació sobre règim local, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 21.3 de Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local,
DISPOSO:
Primer.- De conformitat amb el que es disposa en l'article 43.5.c) del RD 2568/1986 de 28 de novembre, efectuar la següent delegació especial sota la coordinació i supervisió del regidor delegat del Subàrea de Serveis Generals:
- Regidor delegat en la parròquia de Santa Gertrudis: Sr. Juan Torres Prats
L'objecte de la delegació està constituït per les facultats de coneixement previ, preparació i proposta d'acords i gestió de quants serveis i assumptes estiguin relacionats amb la parròquia de Santa Gertrudis, circumscrivint les competències delegades a l'àmbit territorial assignat, incloent la disposició i ordenació de les despeses que siguin precisos a conseqüència de l'exercici de les facultats de gestió ordinària que té delegades fins al límit de 1.500€. Així mateix, ostentarà la representació de l'Ajuntament en aquesta parròquia.
L'exercici de les facultats delegades s'exercirà de manera coordinada amb els regidors delegats de les diferents àrees d'actuació municipal havent, per a això, comunicar prèviament als mateixos les actuacions i decisions a adoptar, especialment en matèria de disposició i ordenació de despeses ordinàries i contractació.
Segon.- Mantenir la resta de delegacions genèriques i especials acordades per aquesta Alcaldia en data 21 de juny de 2019.
Tercer.- Delegar en el regidor D, Juan Torres Prats, com tenen la resta de regidors d'aquest Ajuntament les competències que a aquesta Alcaldia li atorga l'article 51.1 del Codi Civil, en la redacció donada al mateix per la Llei 35/1994 de 23 de desembre, per a autoritzar els matrimonis civils que se celebrin en aquest municipi.
Quart.- Les facultats delegades s'hauran d'exercir en els termes i dins dels límits de la delegació, no sent susceptibles de ser delegades en un altre òrgan o regidor, reservant-se aquesta Alcaldia, fent ús de les atribucions que m'atorga l'article 115 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, les següents facultats en relació a les competències delegades:
a) Rebre informació detallada de la gestió de les atribucions delegades
b) Ser informada prèviament de l'adopció de decisions de transcendència.
Cinquè.- De conformitat amb el que es disposa en l'article 44 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efecte des de l'endemà a la data de notificació d'aquest Decret al regidor afectat, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia, de conformitat amb el que es disposa en l'article art. 116 ROF i article 14 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment aquesta Alcaldia assumirà, directa i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquest efecte exercitada la potestat d'avocació sobre la base de la present resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.
Sisè.- Notifiqui's aquesta resolució al regidor afectat, entenent-se acceptada la competència delegada de manera tàcita si dins del termini de les 24 hores següents no es manifesta res en contra o es fa ús de la delegació.
Així mateix, donar compte al Ple d'aquesta Resolució en la primera sessió que tingui lloc, i publiqui's la mateixa en el Butlletí Oficial dels Illes Balears en compliment del que es disposa en l'article 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre.”
Santa Eulària des Riu, 22 de març de 2021
L'alcaldessa Mª del Carmen Ferrer Torres