Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 61380
Concessió d’ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa per als anys 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicació de l'acord adoptat per Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 12 de març de 2021, en relació amb la concessió concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021

De conformitat amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es fa públic l'acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 12 de març de 2021, de concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, aprovat en virtut dels articles 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i amb la base 11.5 de la convocatòria d'ajudes, tot respectant la normativa vigent de protecció de dades personals:

“(...)

12. Proposta de la vicepresidenta 3a i consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, en relació amb la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021. Exp. 2020/00003286V

Havent-se presentat la següent proposta, amb la declaració prèvia d'urgència:

" En data 10 de juliol de 2020 per acord del Consell Executiu es varen aprovar les bases reguladores i la convocatòria d'ajudes per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021 (publicades al BOIB núm.131, de 25 de juliol de 2020). Al mateix acord es va delegar en la consellera executiva de Cultura, Educació i Patrimoni la concessió de les ajudes i el seu pagament, així com, si és el cas, les revocacions de les ajudes.

L'exercici 2020 va acabar sense que es poguessin concedir les ajudes previstes i és voluntat d'aquest Departament continuar amb la tramitació administrativa d'aquest expedient.

D'acord amb la base 23 de les Bases d'execució del pressupost es podrà reconèixer l'obligació amb càrrec a l'exercici corrent mitjançant l'acord de l'òrgan competent en què s'aprovin les tres fases de la despesa (ADO).

A la vista de l'acta de reunió de la Comissió Avaluadora de dia 4 de desembre de 2020, en la qual, una vegada estudiades les sol·licituds presentades a l'esmentada convocatòria, s'acorda la concessió de les ajudes, es va emetre la proposta de resolució provisional d'aquestos ajuts, que es va publicar al tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell d'Eivissa en data 11 de desembre de 2020, i es va obrir un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, si era el cas.

Dins d'aquest termini per formular al·legacions a la proposta de resolució provisional es varen presentar les següents:

- El senyor José Antonio Roig (...), en representació de la Sra. Maria Victoria Escandell (...) (DNI 50.***.909-T), amb RGE 2020029319, de 18-12-2020, va formular al·legacions a la proposta de resolució provisional per la qual es denegava l'ajuda econòmica sol·licitada per a la restauració de la casa pagesa can Lluís o cas Català, parc. 153, pol .4, parc. 153, Sant Jordi de ses Salines, TM Sant Josep de sa Talaia.

- La senyora Inés Vidal (...), en representació del senyor Antoni Marí (...) (DNI 41.***.541-Q), amb RGE 2020029862, de 28-12-2020, va formular al·legacions a la proposta de resolució provisional per la qual es denegava l'ajuda econòmica sol·licitada per a la restauració de can Nadal, km 8,5, ctra. ses Salines, TM Sant Josep de sa Talaia.

En data 3 de febrer de 2021, la Comissió Avaluadora es va tornar a reunir per tal d'estudiar i avaluar les al·legacions presentades a la proposta de resolució provisional i emeté un informe amb la seua proposta de resolució, en què ratifica l'acord que va donar peu a la proposta de resolució provisional i no s'admeten les al·legacions presentades.

Així mateix, en data 2 de març de 2021, amb l'operació comptable 2/2021000000890, es va fer una retenció de crèdit per import de 171.610,47 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 3360 78900 del present exercici, amb la qual cosa s'entén que existeix crèdit adequat i suficient per fer efectiva la concessió i el pagament a les entitats beneficiàries.

En data 4 de desembre de 2020 es va emetre l'informe tècnic favorable sobre la instrucció de l'expedient i sobre el compliment, per part de les persones sol·licitants, dels requisits per poder ser beneficiàries de l'ajuda.

Vist l'informe proposta emès pel cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni de data 5 de març de 2021.

En relació amb l'article 88.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, les persones o entitats a les quals es concedeix l'ajuda han acreditat la seua condició per poder ser beneficiàries; la base 14.2 de les que regulen aquesta convocatòria estableix un primer pagament del 30 % de l'ajuda en el moment de la concessió i el 70 % restant una vegada justificat correctament el 100 % de l'activitat subvencionada, i no s'ha dictat resolució declarativa de la procedència de reintegrament de subvenció o de pèrdua del dret al seu cobrament, ni l'òrgan concedent de la subvenció ha acordat, com a mesura cautelar, retenció dels lliuraments de pagament o de les quantitats pendents d'abonar a les beneficiàries.

A pesar que la base 11.2 de les bases de regulació d'aquestes ajudes indica que l'òrgan competent per a la resolució és la consellera executiva (per la delegació feta d'aquesta competència pel Consell Executiu en data 10 de juliol de 2020), una vegada tancat l'exercici 2020 i de conformitat amb la base 23 de les Bases d'execució per a 2021 i amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-09-2020) en aquestos moments correspon al Consell Executiu resoldre la concessió d'aquestes subvencions, una vegada emès l'oportú informe proposta.

En virtut de tot l'anterior, i de conformitat amb l'article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-2010; modificació al BOIB núm. 48, de 16-4-2016), amb caràcter previ a l'emissió del corresponent informe de fiscalització previ, preceptiu i necessari, de la Intervenció de la corporació, i per al cas que l'esmentat informe sigui favorable i de conformitat, elev al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, si ho estima adient, la següent

PROPOSTA D'ACORD:

1. Aprovar la dotació econòmica per al pagament d'aquestes ajudes per un total de 171.610,47 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 3360 78900 de l'exercici 2021 (RC 2/2021000000890, de data 2 de març de 2021 per import de 171.610,47 €), per al pagament de les ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021.

2. Avocar la delegació a la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, feta per acord del Consell Executiu de data 10 de juliol de 2020.

3. Concedir les quantitats que s'indiquen a continuació a les següents persones o entitats:

Beneficiaris

Obra

CIF /DNI

Puntuació

Ajuda

Aj. de Sant Josep

des Molinot

P-0704800-B

20

9.982,50 €

Margalida Ferrer (…)

Camp Roig

41.***.440-Q

20

23.964,00 €

Aj. de Sant Antoni

sa Punta des Molí

P-0704600-F

20

3.476,08 €

Mariana Tur (...)

s'Estanyol

41.***.985-M

15

23.983,41 €

Maria Ribas (...)

can Sala

41.***.891-H

20

18.214,22 €

Josefa Ribas (…)

can Manyà

41.***.034-D

20

40.000,00 €

4. Concedir les següents quantitats amb les prescripcions que s'hi especifiquen:

Beneficiari

Obra

CIF /DNI

Puntuació

Ajuda

Aj. de Sant Joan

font de Balàfia

P0705000H

50

35.977,14 €

Les obres es realitzaran de conformitat amb el projecte aprovat per acord de la CIOTUPHA de data 7-04-2017, el qual es va notificar en el seu moment.

Beneficiari

Obra

CIF /DNI

Puntuació

Ajuda

Josep Costa (...)

can Manyà

78.***.566-S

30

3.009,60 €

Abans de l'inici de les obres, la persona beneficiària haurà de sol·licitar la pertinent autorització per a la intervenció arqueològica, advertint que qualsevol obra posterior que es realitzi necessitarà l'autorització de la CIOTUPHA, per estar situada la casa, per a la qual se sol·licita l'ajuda, en la zona des Amunts.

Beneficiaris

 Obra

CIF /DNI

Puntuació

Ajuda

M Lourdes Bonet (...) 

 Madrid 13

41.***.957-H

15

6.501,76 €

Carolina Bonet (...)

Madrid 13

41.***.581-C

15

3.250,88  €

Fco José Bonet (...)

Madrid 13

41.***.580-L

15

3.250,88  €

La tanca metàl·lica del jardí nord i els dos cartells publicitaris instal·lats actualment se substituiran per altres més adients a l'estètica i valors de l'edifici, i amb caràcter previ les noves propostes de cartell i de tancament, hauran  d'obtenir autorització de la CIOTUPHA.

5. Donar per desistides les següents sol·licituds d'ajudes per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa per als anys 2020-2021, com a conseqüència de no haver esmenat la sol·licitud dins el termini establert a aquest efecte, d'acord amb la base 6.5 d'aquestes ajudes i amb els articles 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Toní Marí (...) (41.***.961-E), RGE núm. 2020016091, 2020016120 i 2020016019.

Restauració cas Manco-botiga de la Cavalleria [...], TM Eivissa.

- Ajuntament de Santa Eulària des Riu (P0705400J), RGE núm. 2020016254.

Millores a la font des Ierns, TM Santa Eulària des Riu.

6. Desestimar les al·legacions presentades i denegar les sol·licituds següents:

- La formulada en data 18-12-2020, amb RGE 2020029319, pel senyor José Antonio Roig (...), en representació de la senyora Maria Victoria Escandell (...) (DNI 50.***.909-T) a la proposta de resolució provisional per la qual es denegava l'ajuda econòmica sol·licitada per a la restauració casa pagesa can Lluís o cas Català, parc. 153, pol. 4, parc. 153, Sant Jordi de ses Salines, TM Sant Josep de sa Talaia, ja que, segons l'acta de la Comissió Avaluadora de 3-02-2021, «després d'haver aplicat els criteris de valoració establerts a la base desena ha obtengut una puntuació inferior a 10 punts de conformitat amb la base vuitena de les bases reguladores d'aquests ajuts».

- La formulada en data 28-12-2020, amb RGE 2020029862, per la senyora Inés Vidal (...), en representació del senyor Antoni Marí (...) (DNI 41.***.541-Q), a la proposta de resolució provisional per la qual es denega l'ajuda sol·licitada per a la restauració de can Nadal, km  8,5, ctra. ses Salines, TM Sant Josep de sa Talaia, ja que, segons l'acta de la Comissió Avaluadora de 3-02-2021, «les obres realitzades per a la restauració de l'habitatge objecte de l'ajuda no respecten la base 2.2 de les bases d'aquesta convocatòria, atès que els murs han sofert una alteració greu cromàtica i tipològica amb l'aplicació d'un rejuntat molt ampli amb calç que oculta la major part de les pedres (la construcció original es basava en murs de pedra calcària blava unida amb morter que originalment no sobresortia de les parets), actuació que ha provocat un efecte general de la casa que res té a veure amb els seus valors patrimonials originals, a més perquè originalment les portes i finestres no tenien emmarcat i tota restauració ha de respectar la manufactura original de l'edifici».

7. Reconèixer l'obligació i fer el pagament del 30 % de l'ajuda concedida a les persones

beneficiàries que es detallen a continuació, de conformitat amb la base 14.2 de les que regulen aquesta convocatòria.

Beneficiaris

CIF

IMPORT

Ajuntament de Sant Joan de Labritja

P-0705000-H

10.793,14 €

Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

P-0704800-B

2.994,75 €

Margalida Ferrer (…)

41.***.440-Q

7.189,20 €

Josep Costa (...)

78.***.566-S

902,88 €

Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

P-0704600-F

1.042,82 €

Mariana Tur (…)

41.***.985-M

7.195,02 €

Maria Ribas (…)

41.***.891-H

5.464,27 €

Maria Llourdes Bonet (…)

41.***.957-H

1.950,53 €

Carolina Bonet (…)

41.***.581-C

  975,26 €

Francisco José Bonet (…)

41.***.580-L

  975,26 €

Josefa Ribas (…)

41.***.034-D

12.000,00 €

8. Publicar aquestes subvencions a la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el que estableixen l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 7 del Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regulen la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i la resta d'ajuts públics (BOE núm. 77, de 30-03-19).

9. Notificar a les persones i entitats sol·licitants aquest acord, mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica del Consell (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb la base 11.5 de la convocatòria."

Aquest acte no exhaureix la via administrativa i en contra es pot interposar, davant la Comissió de Govern, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Eivissa, 19 de març de 2021

El cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni

José V. Garibo Redolat