Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SELVA
Núm. 60550
Aprovació definitiva de Reglament que regula la utilització de mitjans telemàtics per a la celebració de sessions d'òrgans col·legiats de l’Ajuntament de Selva
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació de Reglament que regula la utilització de mitjans telemàtics per a la celebració de sessions d'òrgans col·legiats s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre de Reglament que regula la utilització de mitjans telemàtics per a la celebració de sessions d'òrgans col·legiats, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
«REGLAMENT ESPECÍFIC PER A LA UTILITZACIÓ DE MITJANS TELEMÀTICS PER A LA CELEBRACIÓ DE SESSIONS D'ÒRGANS COL·LEGIATS DE L'AJUNTAMENT DE SELVA
Article 1. Àmbit subjectiu.
1.- Els membres de l'entitat local que tenguin alguna circumstància que clara i justificadament impedeixi la seva assistència personal a la sessió, podran assistir a distància a les sessions plenàries mitjançant videoconferència o un altre procediment similar, participant en la votació dels assumptes a tractar, sempre que quedi garantit el sentit del vot i de la seva llibertat per a emetre'l.
2.- S'exclouen de la possibilitat de participació a distància prevista en el paràgraf anterior:
a) El Ple de constitució de l'entitat local.
b) L'elecció de Batle o Batlessa, i de President o Presidenta de l'entitat local.
c) La moció de censura.
d) La qüestió de confiança.
Article 2. Sistema informàtic.
El sistema d'assistència a distància mitjançant videoconferència o un altre procediment tècnic similar, serà el que tengui contractat l'Ajuntament de Selva en el marc de la implantació i ús de l'Administració electrònica, ja que serà el que ofereixi les garanties necessàries de seguretat tecnològica, l'efectiva participació política dels regidors, la validesa del debat i votació dels acords que s'adoptin, així com l'adequat exercici de les funcions de fe pública per la secretaria.
Article 3. Necessitat de trobar-se al territori nacional.
Atès el redactat de l'article 46.3, que relaciona la vigència de la LRBRL dins del territori nacional amb la necessitat que el regidor es trobi també el territori nacional, el sistema d'assistència a distància podrà habilitar les funcionalitats precises per acreditar aquesta circumstància.
Article 4. Acreditació de la identitat.
L'acreditació de la identitat dels regidors serà avaluada i considerada per la Secretaria, que la podrà considerar complida per notorietat.
Article 5. Publicitat de les sessions.
1.- S'haurà de respectar el caràcter públic o secret, segons els casos, de les sessions .
2.- Les sessions del Ple són publiques i se n'ha de garantir el principi de publicitat, amb la seva retransmissió en directe o en diferit . Les de la Junta de Govern Local i altres òrgans col·legiats no són públiques. En aquest cas, es pot realitzar un enregistrament de la sessió però sense retransmetre-la ni difondre-la posteriorment.
Article 6. Desenvolupament de la sessió.
1.- El Batle-President dirigirà la sessió de la forma habitual, prenent la paraula a l'inici de cada punt, moderant el torn d'intervencions i cedint al seu torn la paraula als regidors que així ho sol·licitin de manera inequívoca. En aquest sentit, podran usar-se les funcionalitats normalment existents a les eines de videoconferència: “aixecar la mà”, etc. D'altra banda, la presidència també pot exercir les seves facultats de moderació per mitjà de les funcionalitats de l'eina (control del so dels participants…) La tendència ha d'anar encaminada al fet que es desenvolupi la sessió amb normalitat.
2.- En cas de dubte ha de buscar-se sempre, excepte incompatibilitat manifesta, l'acomodament en les regles generals reguladores les sessions dels òrgans col·legiats de manera que la sessió a distància es desenvolupi de la manera més semblant possible a una sessió presencial.
Article 7. Votació.
En les sessions telemàtiques, i mancant un dispositiu electrònic de votació degudament instal·lat en cadascun dels equips (el vot electrònic), la votació es realitzarà expressant el sentit del parer del membre corporatiu mitjançant veu i/o mitjançant algun gest corporal (valdrien els comunament reconeguts gestos d'aprovació, desaprovació i abstenció).
De qualsevol forma, convé que la convenció adoptada estigui prou explicada, consensuada i regulada, abans que comenci la votació, especialment en els casos en què la votació hagi de ser nominal o secreta.
Article 8. Entrada en vigor.
Aquest reglament específic entrarà en vigor una vegada s'hagi publicat de forma definitiva la seva aprovació juntament amb el text integre, al Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Interposició de recursos
Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Selva, 18 de març de 2021
El batle
Joan Rotger Seguí