Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 59153
Aprovació de les bases i la convocatòria del procés de provisió del lloc de treball de Director/a del Patronat Municipal de Música de l’Ajuntament d’Eivissa mitjançant el sistema de concurs de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta Rectora del Patronat Municipal de Música, en sessió de data 16 de març de 2021, va adoptar el següent acord:

“PRIMER. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procés de provisió del lloc de treball de director/a del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa, mitjançant el sistema de concurs de mèrits. (Annex 1).

 

ANNEX I BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS DE PROVISIÓ DEL LLOC DE TREBALL DE DIRECTOR/A DEL PATRONAT MUNICIPAL DE MÚSICA DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONSURS DE MÈRITS.

PRIMERA. OBJECTE, DURADA I CARACTERÍSTIQUES

1.1. L'objecte de les presents bases és regular la convocatòria del procés de provisió del lloc de treball vacant de Director/a del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

1.2. La durada prevista de la provisió d'aquest lloc de treball segons s'estableix als Estatuts del Patronal Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa és de cinc anys, amb una pròrroga de dos anys si la Junta Rectora del Patronat ho considera adequat.

1.3. D'acord amb l'article 16 dels Estatuts del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa les funcions d'aquest lloc de treball són les a continuació es consignen:

1) Executar  i fer complir els acords de la Junta Rectora.

2) Dirigir, administrar i inspeccionar totes les activitats i dependències de l'organisme, Així com el comandament directe del personal.

3) Redacció de l'inventari, registre i arxiu de l'obra artística assignada al Patronat.

4) La responsabilitat i la coordinació de l'organització d'esdeveniments culturals relacionats amb la música i dels plans anuals d'activitats de les agrupacions musicals del Patronat y de les agrupacions d'alumnes de l'Escola, a realitzar pel Patronat.

5) Les altres que l'encomani la Junta Rectora o la presidència.

6) Proposar els plans d'estudis i projecte pedagògic (en coordinació amb el claustre de professors), la creació o modificació d'agrupacions musicals del Patronat i tot allò que serveixi per a millorar els serveis del Patronat, informant dels mateixos a la Junta Rectora per a la seva aprovació.

7) Preparar l'avantprojecte de pressupost.

SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per prendre-hi part en el procés selectiu es requereix:

1. Nacionalitat:

a) Posseir nacionalitat espanyola o de qualsevol altre país membre de de la Unió Europea, o d'altre Estat en el que en virtut de Tractats celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors (RD 240/2007).

b) Ser estranger/a no comunitari/a que resideixi legalment a Espanya conforme amb les normes legals vigents. (Haurà d'acreditar-se l'aplicació del règim especial del RD 240/2007 per posseir targeta de residència de familiar de ciutadà/na de la UE o residència legal a  Espanya en lla resta de supòsits).

c) També podran participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el cònjuge dels espanyols o dels nacionals d'Estats membres de la Unió Europea. Així mateix, amb les mateixes condicions podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, que siguin menors de vint-i-un anys o majors de dita edat dependents.

2. Edat. Tenir majoria d'edat d'acord amb la legislació espanyola i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

3. Títol de grau universitari o equivalent en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

4. Més de tres anys d'exercici professional en llocs de treball semblants.

5. Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell C1 mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

6. Acreditar el coneixement de la llengua anglesa del nivell B1. Per a les persones aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE); o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

7. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a feines o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari/a, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas de personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

Tots aquests requisits exigits als apartats anteriors hauran de complir-se l'últim dia de presentació de sol·licituds i conservar-se al moment de la formalització del contracte laboral d'alta direcció, i s'acreditaran complidament mitjançant l'aportació de la documentació descrita  a la base cinquena.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds requerint prendre part en el procés selectiu es presentaran  telemàticament a la seu electrònica del Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa (https://musica-eivissa.sedelectronica.es; Catàleg de tràmits/ Recursos Humans/ Convocatòria del procés de provisió del lloc de treball de Director/a del Patronat Municipal de Música) o al Registre Electrònic General de l'Ajuntament mitjançant cita prèvia (https://eivissa.sedelectronica.es/citaprevia), dins del termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'han d'adreçar a l'Alcaldia-Presidència de la Corporació. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies que no es presentin telemàticament a la seu electrònica o al Registre Electrònic General de l'Ajuntament d'Eivissa i es presentin per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, salvat que la persona interessada el comuniqui a l'Ajuntament mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça electrònica "rrhh@eivissa.es", adjuntant la justificació de presentació de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.

La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

A la sol·licitud de participació els aspirants hi han d'adjuntar el currículum vitae, en el qual consti les titulacions acadèmiques, els anys de servei, els llocs de treball desenvolupats amb anterioritat i tots els altres mèrits que es considerin escaients a l'efecte d'apreciar la idoneïtat de la persona interessada per al desenvolupament del lloc. Tota la documentació acreditativa dels requisits establerts i dels mèrits al·legats s'han d'adjuntar a la sol·licitud.

Les persones aspirants, han de conservar el rebut de presentació de la seua sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.

La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment dels afectats perquè l'àrea de Recursos Humans l'utilitzi per a la seua gestió, i és obligatòria la seua formalització. Es disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer l'Ajuntament d'Eivissa.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

QUARTA. MÈRITS PREFERENTS.

1. Experiència professional en càrrecs de responsabilitat en llocs de gestió cultural o producció escènica, preferentment en l'àmbit musical.

2. Experiència en l'elaboració i gestió pressupostària i de recursos humans.

3. Experiència en disseny, lideratge, impuls i patrocini de programes educatius culturals i divulgatius.

4. Coneixement i experiència en gestió publicitària i de màrqueting de productes culturals.

5. Experiència en formació i/o docència en programes de gestió cultural i/o musical.

6. Formació complementària en estudis de música, especialment de postgrau relativa a l'objecte del lloc de Director/a del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

7. Coneixement i experiència de la gestió cultural, preferentment del sector públic.

CINQUENA. ACREDITACIÓ DE MÈRITS.

El sistema d'acreditació de mèrits dels mèrits referits a l'experiència professional i formació dels candidats/es serà el següent:

1.  Acreditació dels serveis prestats en les Administracions Públiques:

a. Certificat dels serveis prestats emès per l'òrgan competent en matèria de personal de l'Administració on s'hagin prestat, amb la indicació de la naturalesa jurídica, el temps exacte de la duració, tipus de funcions i tasques desenvolupades.

2.  Acreditació de l'experiència professional en entitats públiques o privades:

a.  Certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre el període d'alta i grup de cotització acompanyat de copia del contracte de treball i/o certificació de l'empresa acreditativa de les funcions desenvolupades i, en el seu cas, certificació de la naturalesa pública de dita empresa. L'experiència professional per compte pròpia haurà d'acreditar-se mitjançant copia de la documentació d'alta com autònom i certificat d'empresa on constin les funcions realitzades.

3. Acreditació de la formació específica: Es presentarà la formació acadèmica en matèria de música, gestió cultural, econòmica, jurídica, de direcció d'empreses, gestió de personal, comptabilitat, direcció financera, resolució de conflictes o publicitat i màrqueting, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o Màster que garanteixin el compliment dels objectius del Patronat. Únicament es valorarà la formació obtinguda mitjançant titulació en centres oficials estatals o internacionals.

4. Acreditació de la certificació d'haver impartit docència en matèries relacionades amb aquesta convocatòria.

5.  Acreditació de la titulació en idioma anglès. Títol oficial superior al B1.

6. Acreditació de la titulació de català. Mitjançant la presentació del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

SISENA. SISTEMA SELECTIU.

El sistema de selecció serà mitjançant dues fases:

- Primera fase: concurs de mèrits.

- Segona fase: entrevista personal.

1. Valoració de mèrits.

2. Entrevista amb l'òrgan de selecció. Els candidats/es finals acudiran a una entrevista presencial.

6.1 PRIMERA FASE. Màxim 15 punts.

La valoració d'aquests mèrits serà efectuada per l'òrgan de selecció a partir de la documentació aportada pel candidat/ajuntament amb la sol·licitud.

La baremació dels mèrits al·legats es farà amb referència amb la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

L'òrgan de selecció realitzarà la valoració de la formació específica dels candidats/es relacionats amb el lloc de treball objecte de la convocatòria d'acord amb els següents criteris de valoració:

- Per títol de Màster Universitari en gestió cultural, màrqueting, direcció i administració d'empreses, o similars.

1 punt per Màster, fins un màxim de 3.

- Altres titulacions acadèmiques de llicenciatura, titulació de grau, o equivalents diferents a l'aportada com requisit per accedir a aquesta convocatòria:

0,4 punts per llicenciatura, titulació de grau, o equivalents, fins un màxim d'1,2 punts

- Per impartir docència en cursos de formació relacionats directament amb l'objecte d'aquesta convocatòria:

0,2 punts per cada 10 hores, fins un màxim de 0,8 punts. S'haurà d'aportar certificat expedit per entitats de formació amb reconeixement oficial.

- Altra formació específica relacionada amb l'objecte d'aquesta convocatòria:

0,1 punts per cada 30 hores de formació relacionada directament amb l'objecte d'aquesta convocatòria i que hagin estat realitzades durant els últims 10 anys, fins un màxim de 4 punts. No es valoraran cursos o fraccions inferiors a 30 hores. S'haurà d'aportar certificat o diploma del curs expedit per entitats de formació amb reconeixement oficial.

- Desenvolupament en llocs de responsabilitat semblants al lloc convocat. Es valorarà cada any o fracció superior a 8 mesos en llocs de responsabilitat d'infraestructures o estructures culturals o en l'organització d'esdeveniments culturals, fins un màxim de 4 punts. Per a la valoració d'aquesta experiència es tindrà en compte la rellevància i característiques de l'estructura o esdeveniment (pressupost i personal al seu càrrec).

Por personal al seu càrrec:

o  Inferior a 50 persones = 0,1

o  Entre 51 i 100 persones = 0,2

o  Superior a 101 persones = 0,5

Por pressupost gestionat (despesa en empreses i/o AAPP o facturació en empreses privades):

o  Inferior a 4MM = 0,15

o  Superior a 4 MM i inferior a 7MM = 0,25

o Superior a 7 MM = 0,5

-  Gestió de patrocinis i desenvolupament de públics:

Es valorarà amb 0.2 punts per cada participació directa del candidat/a en la consecució i gestió de patrocinis o la participació en projectes de desenvolupament de públics, haurà de justificar-se mitjançant certificat de funcions, fins un màxim d'1 punt.

-  Certificat en idioma anglès: Por disposar de certificat d'estudis en anglès nivell B2 o superior, 0,5 punt.

- Coneixements orals i escrits de català. Por disposar de certificat de nivell C2 o llenguatge administratiu, 0,5 punt.

6.2 SEGONA FASE. ENTREVISTA PERSONAL

Un cop examinades les sol·licituds i acreditats els requisits exigits en la convocatòria, en cas que es consideri oportú es convocarà a les persones aspirants per a la celebració d'una entrevista personal, la qual versarà sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional, les seves propostes organitzatives del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa i qualssevol altres qüestions que l'òrgan de selecció consideri necessàries amb la finalitat de determinar la idoneïtat de la persona candidata per al seu nomenament. Es valoraran, entre d'altres, les competències directives per ocupar el lloc de treball.

SETENA. ÒRGAN DE SELECCIÓ.

L'òrgan de selecció serà nomenat per la Presidència del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa. Estarà format per cinc membres: el President, o en qui delegui, el secretari i tres vocals. Es podran nomenar assessors externs a aquest òrgan a fi de procedir a l'avaluació de mèrits i a les entrevistes finals, cadascun tindrà vot, sent de qualitat el del President de l'òrgan.

Podrà assistir a les sessions un representant dels treballadors, que tindrà veu però no vot.

L'òrgan de selecció queda facultat per a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les presents proves selectives, en tot el que no estigui previst a les Bases.      

El Director/a serà designat per la Junta Rectora, una vegada sigui seleccionat/da el candidat/a per l'òrgan de selecció i després de la proposta del President del Patronat, haurà de presentar el candidat/a en el termini de 10 dies hàbils, tota la documentació que es pugui requerir i en signar a continuació el corresponent contracte.

VUITENA. NATURALESA DEL CONTRACTE I LEGISLACIÓ APLICABLE.

El contracte de prestació de serveis serà de naturalesa laboral i es celebrarà a l'empara de això disposat en el Reial Decret 1383/1985, d'1 d'agost, regulador de la relació laboral especial del personal d'alta direcció, sent aplicable el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors únicament en els casos en que es produeixi remissió expressa de dit Reial Decret a aquell, o així es faci contar en el contracte. En les qüestions no regulades en la present normativa s'aplicarà el Conveni Col·lectiu del personal del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

NOVENA. PERÍODE PROVA I DURACIÓ DEL CONTRACTE.

La persona seleccionada tindrà un període de prova de sis mesos, de conformitat amb això establert en el RD 1382/1985, d'1 d'agost, regulador de la relació laboral especial del personal d'alta direcció. Transcorregut el citat termini sense que s'hagi produït desistiment, el contracte produirà plens efectes.

El contracte tindrà una duració de cinc anys, i podrà ser prorrogat al termini d'aquest per acord de les parts per dos anys més.

Com a conseqüència de la posada en marxa del present procés de selecció es generarà una llista de substitució de vigència de dos anys, quedarà anul·lada quan es generi un nou procés de selecció.

DECENA. RECURSOS

Contra la present convocatòria, les seves bases i quants actes administratius es derivin de la mateixa podrà interposar-se pels interessats, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant l'Alcalde, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seva última publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, segons quin sigui posterior en el temps; o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l'endemà al de la seva última publicació; tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.”

  

Eivissa, 18 de març de 2021

El president del Patronat

José Juan Tur Cardona