Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 58116
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 16 de març de 2021 mitjançant la qual es modifica la Resolució del director general del Servei de Salut de 12 d’abril de 2019 a través de la que es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d’àrea

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.- A través de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 d'abril de 2019 es va convocar un concurs oposició per cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea.

2.- Mitjançant la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 2 de juliol de 2020 es va modificar la Resolució del director general del Servei de Salut de 12 d'abril de 2019, per la qual es varen establir les bases comunes que regeixen, en règim descentralitzat per sectors sanitaris, les proves selectives per cobrir places vacants de diverses categories de personal estatutari corresponents a l'oferta pública d'ocupació dels anys 2017 i 2019.

3.- És necessari modificar l'Annex 1, Bases de la convocatòria, de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 d'abril de 2019 per canviar alguns dels punts i, també, per introduir altres de nous.

Fonaments de dret

1.- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i les disposicions que la despleguen.

2.- Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

3.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic.

5.- Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

6.- Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

7.- Decret 8/2018, de 23 de març, que regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

8.- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

9.- Instrucció 2/2020 del director general de Modernització i Administració Digital per la qual s'estableixen pautes per adaptar les convocatòries a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques en relació amb els llocs de presentació de la documentació.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.- Aprovar la modificació de l'Annex 1, Bases de la convocatòria, de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 d'abril de 2019 a través de la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea.

2.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web www.ibsalut.es

 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També s'hi pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, les persones interessades poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 16 de març de 2021

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Julio Miguel Fuster Culebras (Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191, de 7/11/2020)

 

 

Modificació de l'Annex 1, Bases de la convocatòria

Punt 3. Sol·licituds

L'apartat 3.12 queda redactat de la següent manera:

3.12.- Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagin fet constar en la sol·licitud i només poden demanar que es modifiquin mitjançant un escrit motivat presentat en el termini per registrar sol·licituds, sense perjudici de la possibilitat prevista en el punt 12.4 d'aquestes bases. A efectes de rebre notificacions, es considerarà el domicili que figuri en la sol·licitud com l'únic vàlid.   Seran responsabilitat de la persona aspirant els errors en la consignació del domicili i no comunicar qualsevol canvi de domicili.

Punt 9. Fase de concurs: valoració dels mèrits

S'afegeix el punt 9.6

9.6.- En aquells sectors en què el número de persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició sigui igual o inferior al número de places vacants convocades, no serà necessari acreditar ni valorar els mèrits sempre que resulti innecessari establir un ordre de prelació en la fase de concurs.

Punt 10. Resolució del concurs oposició

L'apartat 10.2 queda redactat de la següent manera:

10.2 - Amb l'objectiu d'assegurar que es cobreixen totes les places ofertes, quan de la documentació exigida en la base 11.2 es desprengui que alguna de les persones seleccionades no compleix els requisits per ser nomenada personal estatutari fix o renunciï abans de prendre possessió com a personal estatutari fix, o quan, per qualsevol altre motiu quedin places vacants en aquest procés selectiu i fins a la seva finalització, el Tribunal també ha de publicar una llista complementària de les persones aspirants que segueixen en puntuació a les persones proposades. Aquesta llista també s'elevarà al director general del Servei de Salut de les Illes Balears.

D'acord amb el que estableix el punt 12.4, s'elaborarà una llista complementària i s'utilitzarà, per una única vegada, per a la cobertura de possibles places vacants.

Les persones que figurin en aquesta llista complementària podran optar a les places que, en el seu cas, quedin vacants en un sector sanitari diferent al assenyalat en la seva sol·licitud de participació en el procés selectiu.

 

Punt 12. Nomenament de personal estatutari fix, adjudicació de places i presa de possessió

El punt 12 queda redactat de la següent manera:

12.1.- Una vegada revisada la documentació requerida en la base 11.2, les persones seleccionades obtindran un nomenament de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears mitjançant una resolució del director general, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

12.2.- En aquesta resolució s'adjudicaran les places -que tenen caràcter definitiu- segons l'ordre final de prelació, d'acord amb la petició de destinació i tenint en compte les places vacants que s'ofereixin. Les persones seleccionades que accedeixin pel torn de promoció interna tindran preferència per triar la plaça respecte de les persones seleccionades pel torn lliure, en conformitat amb l'article 34.6 de la Llei 55/2003. Les persones seleccionades del torn lliure amb alguna discapacitat s'integraran d'acord amb la nota obtinguda per cadascuna d'elles en la llista general de torn lliure únicament per a aquests efectes.

12.3.- La presa de possessió s'ha d'efectuar en el termini d'un mes comptador des de la data en que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució d'adjudicació de places. Perdran aquest dret les persones que no s'incorporin a la destinació respectiva en aquest termini, excepte en els casos d'impossibilitat acreditada i apreciada per l'òrgan convocant. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona seleccionada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat en el sector públic de les incloses en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si realitza alguna activitat privada -incloses les de caràcter professional- ha de declarar-lo en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de la presa de possessió, per tal que l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

12.4.- Si transcorregut el termini per a la presa de possessió de les persones seleccionades, per qualsevol motiu, quedassin places sense cobrir en un o varis sectors sanitaris, les persones titulars de les gerències territorials hauran d'informar d'aquesta circumstància al director general del Servei de Salut de les Illes Balears.

Als efectes d'oferir places vacants, s'elaborarà una llista única en la que, atenent a la puntuació obtinguda en el procés selectiu, constin la totalitat de participants que, d'acord amb el que estableix el punt 10.2, figurin en les diferents llistes complementàries. Aquesta llista única es publicarà en el portal web www.ibsalut.es.

Des de la Direcció de l'Àrea de Professionals i Relacions Laborals, seguint en tot cas l'ordre de prelació establert, hauran d'oferir-se les places a les persones incloses en la mencionada llista única, en base a les següents normes:

1.- Ha de realitzar-se una cridada telefònica a la persona aspirant.

2.- Si no és possible contactar, s'ha d'enviar de forma simultània un SMS i un correu electrònic.

3.- Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la comunicació per acceptar el nomenament.

4.- L'elecció de les places propostes se presentarà a través d'un formulari que es publicarà amb aquesta finalitat, el qual es remetrà, anticipadament i previ registre oficial, per correu electrònic a l'adreça que l'òrgan gestor designi.

És necessari deixar constància de les cridades telefòniques, dels SMS i dels correus electrònics enviats per mitjà de registres de caràcter informàtic o de centraleta disponibles en la Direcció de l'Àrea.

En aquest cas, resultaran d'aplicació els criteris de preferència establerts en el punt 12.2.

Les persones interessades que acceptin les places ofertes obtindran un nomenament de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears mitjançant una resolució del director general, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En aquesta resolució s'adjudicaran les places -que tenen caràcter definitiu- segons l'ordre final de prelació, d'acord amb la petició de destinació i tenint en compte les places vacants que s'ofereixen.

La presa de possessió es regirà pel que disposa el punt 12.3. Una vegada esgotat el termini de la presa de possessió, s'entendrà que el procés selectiu ha finalitzat a tots els efectes.

12.5.- D'acord amb l'article 17.2.a del Reial decret llei 1/1999, el personal estatutari que -d'acord amb el que disposa l'apartat anterior- obtingui una destinació definitiva no pot participar en els concursos de provisió de places durant un termini mínim d'un any comptador des de l'endemà de la presa de possessió de la plaça bàsica.