Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 56643
Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de 17 març de 2021, de suplència i d’autorització de les unitats administratives de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni per a la disposició material de fons corresponent a pagaments de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 73.3 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la disposició material de fons s'ha d'efectuar, necessàriament, amb la signatura del director general competent en matèria de tresoreria i, si escau, de l'interventor general, sens perjudici de l'eventual delegació o suplència d'altres unitats administratives degudament autoritzades. No obstant això, el mateix precepte legal preveu que no és necessària la signatura manuscrita de l'interventor general quan es tracti de moviments interns de fons entre comptes de la Comunitat Autònoma, ni tampoc quan es tracti de pagaments suportats per documents comptables que hagin estat tramitats d'acord amb els automatismes que s'estableixin en el sistema informàtic corresponent.

2. Al seu torn, l'article 76.3 Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, després de reiterar que la disposició material de fons s'ha d'efectuar, necessàriament, amb la signatura del director general competent en matèria de tresoreria i, si escau, de l'interventor general, sens perjudici de l'eventual delegació o suplència en altres òrgans o unitats administratives, afegeix que, en els casos en què no pertoqui la signatura manuscrita de l'interventor general, la disposició material de fons s'ha d'efectuar, necessàriament, amb les signatures del director general competent en matèria de tresoreria —sens perjudici de l'eventual delegació o suplència en altres òrgans o unitats administratives— i d'un representant de les unitats administratives de la direcció general competent en matèria de tresoreria degudament autoritzat per als pagaments de l'Administració de la Comunitat Autònoma. Així mateix, per als pagaments dels organismes autònoms amb pressupost propi i de la resta d'entitats integrants de la Hisenda pública autonòmica, la disposició material de fons s'ha d'efectuar, necessàriament, amb les signatures del director general competent en matèria de tresoreria —sens perjudici de l'eventual delegació o suplència en altres òrgans o unitats administratives— i d'un representant dels òrgans o les unitats administratives que la direcció de l'ens hagi autoritzat degudament.

3. Tot plegat exigeix l'aprovació d'un règim de suplències i d'autoritzacions en aquest àmbit de la disposició material de fons corresponent a pagaments de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i també de l'Agència Tributària de les Illes Balears, sens perjudici que, en aquest darrer cas, es dicti una resolució específica que inclogui també la delegació de la competència per dictar les ordres de pagament corresponents.

Fonaments de dret

1. L'article 73.3 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Els articles 9 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. L'article 76.3 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Els articles 25, 32 i 42 d de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 25 /2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, nomena la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni.

8. L'Ordre de 25 d'agost de 2017 per la qual s'aproven les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques i de l'Escola Balear d'Administració Pública, modificada per les ordres de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 10 de gener de 2018 i de 20 de maig de 2019, o la que la substitueixi.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, la signatura de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per a la disposició material de fons corresponent a pagaments de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears correspon als òrgans i les unitats administratives següents, per aquest ordre:

1r. Cap del Departament de Tresoreria

2n. Cap del Servei de Gestió Financera

3r. Cap del Servei de Gestió Financera del Sector Públic

4t. Caps de secció adscrits al Servei de Gestió Financera

5è. Caps de secció adscrits al Servei de Gestió Financera del Sector Públic

6è. Qualsevol altra unitat administrativa adscrita al Servei de Gestió Financera, per ordre de major rang o jerarquia administrativa, en primer lloc, i d'antiguitat en el càrrec, en segon lloc.

2. Autoritzar tots els òrgans i les unitats a què es refereix el punt anterior, pel mateix ordre de prelació, per als casos de pagaments de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en què no pertoqui la signatura manuscrita de l'interventor general, per a la signatura de la disposició material de fons que, d'acord amb l'article 76.3 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'ha de fer conjuntament amb la de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni o la de la persona que, d'acord amb el que disposa el punt anterior, el supleixi.

3. Disposar que les delegacions que conté aquesta Resolució produeixin efectes, una vegada publicada aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a partir del 16 de març de 2021.

4. Deixar sense efectes la Resolució de la directora general del Tresor i Política Financera de 6 de març de 2019 de suplència i d'autorització de les unitats administratives de la Direcció General del Tresor i Política Financera per a la disposició material de fons corresponent a pagaments de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 18 de març de 2021

La directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni Catalina Ana Galmés Trueba