Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 53746
Acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera de data 12 de març de 2021 per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l’illa de Formentera any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Comissió de Govern ha adoptat el següent acord:

16. COMERÇ

PRP2021/270 PROPOSTA D'ACORD PER LA QUAL S'APROVEN LES BASES REGULADORES I LA CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA D'AJUDES ADREÇADES A PAL·LIAR LES CONSEQÜÈNCIES DE LES RESTRICCIONS MOTIVADES PER LA CRISI SANITÀRIA DE LA COVID-19 EN ELS SECTORS ECONÒMICS DE LA RESTAURACIÓ I ALTRES A L'ILLA DE FORMENTERA ANY 2021.

...

Es fa avinent que aquesta línia de subvencions s'atorga en execució del Pla estratègic de subvencions per al 2020-2021 (BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021) modificat per acord del Ple del Consell Insular de Formentera de 26 de febrer de 2021, i, concretament, en virtut del propi acord de la Comissió de Govern del dia d'avui (12 de març de 2021) que ha inclòs i programat una línia de subvencions impulsada des de les àrees de comerç i economia i dirigida a les petites i mitjanes empreses i autònoms de Formentera amb les següents pautes:

Objectius i efectes perseguits: ajudar al sector productiu de Formentera que hagi patit els efectes de la pandèmia en la seva activitat, sobretot a les a les petites i mitjanes empreses i autònoms.

Cost previst: 630.000 euros. Assumits a parts iguals entre el Consell de Formentera i el Govern de les Illes Balears.

Finançament: es durà a terme amb fons propis, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos del Consell Insular de Formentera. I amb càrrec amb l'aportació feta pel Govern de les Illes Balears segons el conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera, signat en data 24 de febrer de 2021, per tal d'articular la col·laboració per part de l'Administració autonòmica, amb una aportació de 210.000 euros, amb l'objectiu de col·laborar amb el Consell Insular de Formentera en la convocatòria de subvencions per pal·liar els efectes de les restriccions en l'activitat dels esmentats sectors motivades per la necessitat de fer front a la pandèmia de la COVID-19. Aquest conveni s'ha aprovat per la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera el 12 de febrer de 2021. I s'espera signar un altre també amb el Govern de les Illes Balears i aquest Consell Insular de Formentera (a propòsit de les competències estrictament municipals) on el Govern aportarà els restants 105.000 euros.

La part resolutiva de l'ACORD és la següent: 

Primer. Aprovar les bases reguladores per atorgar en règim de concurrència no competitiva ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021, que obren a l'expedient 2021/1224, de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la  Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i d'ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015), així com també aprovar simultàniament la convocatòria corresponent.

Segon. Aprovar la dotació econòmica de la convocatòria per un import total de tres-cents mil euros (300.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 2021.1.430.48000.01 del vigent pressupost, amb la següent distribució:

- El Consell Insular de Formentera aportarà inicialment el 50%, cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec a la partida pressupostària 2021.1.430.48000.01 del pressupost de 2021.

- El Govern de les Illes Balears aportarà l'altre 50%,  cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), a càrrec de la partida 32101.413G01.46100.40, d'acord amb el conveni signat amb el Consell Insular de Formentera, en data 24 de febrer de 2021, mitjançant el qual es realitza una aportació de 210.000 euros, per concedir d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres. Els 60.000,00 euros restants es disposaran en una propera ampliació pressupostària.

El crèdit destinat a la present convocatòria podrà ser ampliat segons les disponibilitats pressupostàries.

Tercer. Aprovar el pagament avançat del 100% de l'ajut a les persones físiques o jurídiques sol·licitants que compleixin els requisits establerts a les bases, de conformitat amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears, així com a l'article 25.3 del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, avui substituït per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

Quarta. Publicar les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver publicat aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

O bé directament es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver publicat aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta, que es produeix tres mesos després d'interposar el recurs d'alçada sense que se n'hagi notificat la Resolució o l'Acord.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El text de la justificació, així com el de les bases i la convocatòria simultània va annexat i correlatiu:

TEXT JUSTIFICATIU:

Ana Juan Torres, vicepresidenta primera i consellera d'Habitatge, Majors, Comerç i Emprenedoria del Consell Insular de Formentera, formula a la Comissió de Govern la següent Proposta d'acord:

Atès que, mitjançant Reial decret 463/2020 de 14 de març, el Govern espanyol decretà l'estat d'alarma, limitant la llibertat de circulació ciutadana a determinats supòsits i decretant el tancament de la majoria de comerços i la totalitat dels llocs d'oci, educatius i culturals, iniciant un període de quarantena en tot el país, i donades les sis pròrrogues posteriors a aquest Reial decret que allargaren l'estat d'alarma fins el 21 de juny de 2020.

Vist que per aturar la propagació de les infeccions causades pel SARS-CoV-2, el Govern d'Espanya, mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre de 2020 (BOE núm. 282) va declarar l'estat d'alarma a tot el territori nacional.

Vist que mitjançant Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, es va prorrogar l'estat d'alarma a tot el territori nacional fins el 9 de maig de 2021.

Vista que la situació tan negativa de la pandèmia a l'illa de Formentera ha fet que en els Consells de Govern de les Illes Balears celebrats els dies 22 i 29 de gener de 2021 s'hagués declarat el nivell 4 i nivell 4 reforçat respectivament d'alerta sanitària a Formentera (BOIB núm. 10, de 23 de gener de 2021 i BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2021), segons el previst a l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària i s'aprova el nou Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Ateses aquestes circumstàncies, es fa imprescindible d'ajudar els sectors econòmics de la restauració i altres de l'illa de Formentera amb l'objectiu de protegir la nostra economia, tot aportant liquiditat a aquests establiments per fer front a aquesta situació.

Vist que, abans, el 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte per a la reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, s'acordaren tot un seguit de mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes de les restriccions econòmiques motivades pel nivell 4 d'alerta sanitària en els diferents sectors econòmics afectats. Dins aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

Vist que, en aquest sentit, la voluntat d'aquest fons és possibilitar línies de d'ajudes adreçats als sectors econòmics especialment afectats pel decret de tancament de 14 de març de 2020 i per les declaracions de nivell 4 i 4 reforçat d'alerta sanitària, que han derivat en restriccions dràstiques per a determinades activitats econòmiques, aprovades pel citat l'Acord del Consell de Govern de 22 i 29 de gener de 2021, concretament, el sector de la restauració, les empreses esportives amb espais tancats propis, les acadèmies d'activitat física, dansa, ioga, així com empreses amb dedicacions principals de jacuzzis, balnearis (SPA) i similars, empreses amb epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques d'activitats esmentades que tancaren abans de desembre de 2020 o, en el cas de Formentera, en algun període comprés entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 i que en la primera setmana de febrer de 2021 tinguessin vigent un ERTO (ja sigui de força major o bé per limitació) i que no haguessin acomiadat a personal treballador afectat per l'ERTO (de força major o per limitació) des de l'inici de la seva adjudicació, com també, la cadena de valor que hi estigui associada.

Vist que l'article 30.21 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, segons la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, atribueix a la Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la Comunitat Autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica.

Vist que d'acord amb l'article 31.13 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears també correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el desenvolupament legislatiu i l'execució en matèria de règim local. D'acord amb aquest títol competencial, el Parlament de les Illes Balears va aprovar la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Vist que l'article 2 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la CAIB, estableix, per una banda, que les competències en matèria d'economia i treball corresponen a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball i, per altra, que les relacions amb les institucions de govern de les illes i dels municipis, relacions de col·laboració, cooperació i coordinació amb els ens territorials corresponen a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors mitjançant la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni.

Vist que el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, mitjançant la Resolució de 18 de gener de 2021 (BOIB núm. 8, de 19 de gener), va delegar les competències per tramitar i concedir les d'ajudes, a favor del sector de la restauració, per pal·liar els efectes econòmics de les restriccions decretades per aturar la propagació del COVID-19 en la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

Vist que l'article 86 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears atribueix al Govern de les Illes Balears, en les matèries de la seva competència, l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspongui a l'Estat.

Vist que l'article 32 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, estableix que, els consells insulars poden fer ús dels instruments de foment prevists en aquesta Llei, com a manifestació de l'exercici de la seva pròpia competència, d'acord amb la lletra d de l'article 36.1 la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. D'acord amb això, els consells insulars poden atorgar d'ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris insulars respectius, amb les particularitats del règim juridicoadministratiu singular de Formentera, reconegut per l'Estatut d'autonomia com a consell insular unimunicipal i, en concret, en exercici de les competències estrictament insulars (no de les competències municipals, però igualment administrades i gestionades pel Consell Insular de Formentera, atesa la naturalesa jurídica múltiple de l'ens).

Vist que aquest article 32 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, ha estat modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021), la qual preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar d'ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

Vist, com a particularitat específica de tractament jurídic, que el Consell Insular de Formentera (com a ens d'administració, gestió i representació del municipi de Formentera, i segons el seu règim juridicoadministratiu especial, conforme a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears) té igualment, com a competència pròpia, la de desenvolupament econòmic local, d'acord amb el que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Vist que la situació actual de crisi en el sector de la restauració, entre d'altres, derivada de l'aplicació de les mesures restrictives per combatre l'expansió de la pandèmia de la COVID-19 posen de relleu la concurrència de circumstàncies especials d'interès públic que han justificat el conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera, signat en data 24 de febrer de 2021, per tal d'articular la col·laboració per part de l'Administració autonòmica, amb una aportació de 210.000 euros, amb l'objectiu de col·laborar amb el Consell Insular de Formentera en la convocatòria de subvencions per pal·liar els efectes de les restriccions en l'activitat dels esmentats sectors motivades per la necessitat de fer front a la pandèmia de la COVID-19. Aquest conveni s'ha aprovat per la Comissió de Govern del Consell Insular el 12 de febrer de 2021.

Donat que està prevista la signatura d'un segon Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera (en exercici de les competències municipals que aquest ens gestiona) per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics per un import de 105.000 euros.

Vist que el Consell Insular de Formentera efectuarà en el Pla Estratègic de Subvencions per a 2020-2021, aprovat definitivament per Acord del Ple de data 22 de desembre de 2020 (objecte de publicació al BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021), les actualitzacions precises per a incloure aquestes subvencions i per ampliar el seu crèdit fins igualar les aportacions realitzades per entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb l'Acord del Ple del Consell Insular de data 26 de febrer de 2021, que estableix una regla ad hoc per prorrogar degudament les subvencions que facin front a les necessitats de la COVID-19.

Atès el Decret de presidència que estableix l'estructura organitzativa i competencial del Consell Insular de Formentera, així com les delegacions de Presidència i del Ple, per al mandat 2019-2023, de data 3 de juliol de 2019 (BOIB núm. 102 de 25 de juliol del 2019), i les derivacions provisionals del Decret de presidència del Consell Insular de Formentera de delegació de competències en matèria d'Esports, Recursos humans i Serveis insulars, per baixa mèdica i maternal de la consellera Paula Ferrer Magaña, de 8 de febrer de 2021 (Resolució núm. 2021/175).

El Consell Insular de Formentera vol adoptar les presents mesures per contribuir a la reactivació i sosteniment econòmic i social de l'illa de Formentera, ja que, ara més que mai, els recursos públics han d'estar al servei de la ciutadania perquè aquesta crisi afecta a tothom, i, en conseqüència, només podem afrontar-la unint esforços.

Fonaments de dret

1. Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, per la qual s'aprova l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, modificat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (BOE núm. 52, d'1 de març del 2007, correcció d'errates al BOE núm. 77, de 30 de març).

2. Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística (BOIB núm. 37, de 24 de març de 2018).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, entre d'altres l'article següent:

“Article 24

Àmbit d'aplicació

 

1. El règim especial regulat en aquest capítol és d'aplicació a l'activitat de foment que duguin a terme l'Administració de la comunitat autònoma i els ens públics de caràcter instrumental que en depenguin. També ho és respecte dels consells insulars, els ajuntaments i els ens públics de caràcter instrumental que depenguin d'alguna d'aquestes administracions o hi estiguin vinculats, sempre que el dit règim no entri en contradicció amb la legislació bàsica de l'Estat en matèria de subvencions.

2. Aquest règim especial té vigència fins al dia 31 de maig de 2021, data a partir de la qual no es poden aprovar bases reguladores ni iniciar procediments de concessió de subvencions a l'empara d'aquest capítol, que sí és aplicable, això no obstant i si escau, a les actuacions dels procediments en tramitació que s'hagin iniciat amb anterioritat a la dita data.

3. Les normes incloses en els articles 25 i 26 d'aquest capítol es refereixen únicament a les línies i els procediments de subvencions que, en el territori de les Illes Balears, tenguin per objecte impulsar el desenvolupament econòmic i social, el foment de les activitats d'R+D+I, els àmbits de l'educació, la cultura, la joventut o els esports, o pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'hagin produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19 amb relació als col·lectius següents: persones en situació de vulnerabilitat econòmica o social; treballadors autònoms i per compte d'altri; persones treballadores desocupades; petites i mitjanes empreses; institucions de recerca i entitats sense ànim de lucre que persegueixin finalitats assistencials, culturals, educatives, cíviques o esportives.”

4. Article 9.2.x  de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i també l'article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, segons els quals la presidenta del Consell Insular de Formentera, ha delegat en la Comissió de Govern, mitjançant Decret de Presidència de data 3 de juliol de 2019 (BOIB núm. 102 de 25 de juliol del 2019), entre d'altres, la competència de “L'aprovació de les Bases reguladores de les subvencions i els convenis o acords a través dels quals s'articulin les subvencions directes. Igualment s'inclouen l'adjudicació i atorgament de les subvencions i l'aprovació de la seva justificació, sigui quina sigui la quantia i naturalesa”, sense perjudici que es pugui delegar la funció de concedir les subvencions o prestacions en altres òrgans del Consell Insular de Formentera.

5. Preceptes bàsics i títol II, capítols I i II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvenciones de la CAIB; Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de març, per el que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de hisendes locals; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; i la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

6. Article 17.2 de la citada Llei general de subvencions respecte a l'aprovació de les bases presents, en el marc de les Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular de Formentera per a l'any 2021 (BOIB núm. 009, de 21 de gener de 2021), així com també s'està a la disposició addicional 14a de l'esmentada Llei general de subvencions, regles també aplicables als consells insulars.

7. Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2020-2021, aprovat definitivament pel Ple en Acord de 22 de desembre de 2020, BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021, i Acord de Ple del Consell Insular de data 26 de febrer de 2021, que estableix una regla ad hoc per a programar degudament les subvencions que facin front a les necessitats de la COVID-19..

8. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Article 11 de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost de 2016).

10. Articles 40, 41 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 18, punts 1 i 4 de la Constitució,  i l'article 15 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència.

11. Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les d'ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352, de 24 de setembre de 2013).

12. Especialment, pel que diu l'article 3, apartat 2, segons el qual l'import total de les d'ajudes de minimis concedides per un estat membre a una única empresa no pot excedir de 200.000 euros. D'acord amb l'apartat 4 del mateix article, les d'ajudes de minimis es consideren concedides en el moment en què es reconeix a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda en virtut del règim jurídic nacional aplicable, amb independència de la data de pagament de l'ajuda.

13. Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir en la comunitat autònoma de les Illes Balears i s'introdueixen modificacions puntuals al Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020 (BOIB núm. 209, de 15 de desembre).

14. Decret 18/2020, de 27 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'actualitzen les mesures establertes com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19, i es vinculen als nivells d'alerta sanitària (BOIB núm. 201 de 28 de novembre  de 2020), modificat pel Decret 6/2021, de 29 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen mesures temporals i excepcionals per raó de salut pública per a la contenció de la COVID-19 a totes les Illes Balears, a l'empara de la declaració de l'estat d'alarma (BOIB núm. 13 de 30 de gener  de 2021).

15. Acords  del Consell de Govern de data 22 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 i de data 29 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 reforçat d'alerta sanitària a Formentera (BOIB núm. 10, de 23 de gener de 2021 i BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2021 respectivament).

Vist l'informe jurídic de data 10 de març de 2021, emès pels serveis jurídics del Consell Insular de Formentera.

 

​​​​​​​TEXT DE LES BASES i DE LA CONVOCATÒRIA:

Bases reguladores de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera any 2021 i de la convocatòria extraordinària simultània.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir d'ajudes a persones físiques i jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) amb establiments oberts a l'illa de Formentera, que s'han vist afectats per les noves mesures de salut pública per contenir la COVID-19, adoptades pel Govern de l'Estat al llarg de l'any 2020 des del mes de març de 2020 amb la declaració de l'estat d'alarma a través del Reial decret 463/2020 de 14 de març, les posteriors pròrrogues, el nou estat d'alarma declarat a través del Reial decret 926/2020 i la posterior pròrroga mitjançant Reial decret 926/2020, i pels Acords del Consell de Govern de data 22 de gener de 2021 pels quals s'estableix el nivell 4 i de data 29 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 reforçat d'alerta sanitària a Formentera (BOIB núm. 10, de 23 de gener de 2021 i BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2021 respectivament), per pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics de l'illa de Formentera,  especialment en el sector de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives en espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga i similars, així com altres sectors si estan en situació d'ERTO (ja sigui de força major o bé per limitació).

La finalitat de la convocatòria és pal·liar els perjudicis provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica dels establiments afectats per l'adopció de les diferents mesures i alertes sanitàries per contenir la COVID-19 entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

A les bases que regulen la convocatòria, en tot el que no preveuen expressament aquestes bases, hi són aplicables les disposicions següents: els preceptes bàsics i Títol II, capítols I i II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del seu Reglament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol;  Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvenciones de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Reial decret legislatiu 2/2004 de 5 de març, per el que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de Hisendes Locals; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim Local; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i els bases d'execució del Pressupost General del Consell Insular de Formentera aplicables a l'exercici pressupostari.

En especial hom està al que estableix l'article 17.2 de la citada Llei general de subvencions respecte a l'aprovació de les bases presents, en el marc de les Bases d'execució del Pressupost general del Consell Insular per a l'any 2021 (BOIB núm. 009, de 21 de gener de 2021), així com també s'està a la disposició addicional 14a de l'esmentada Llei general de subvencions, regles també aplicables als consells insulars.

El Consell Insular de Formentera efectuarà en el Pla Estratègic de Subvencions per a 2020-2021, aprovat definitivament per Acord del Ple de data 22 de desembre de 2020 (objecte de publicació al BOIB núm. 4, de 9 de gener de 2021), les modificacions corresponents, segons el que deriva de l'Acord del Ple del Consell Insular de Formentera de data 26 de febrer de 2021, que estableix una regla ad hoc per a programar degudament les subvencions que facin front a les necessitats de la COVID-19.

2. Persones beneficiàries

2.1. Poden ser persones beneficiàries de les ajudes:

a) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, que hagin estat afectats per les restriccions adoptades pel Govern de l'Estat i el Govern de les illes Balears entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la COVID-19 a l'illa de Formentera.

b) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que hagin vist reduïda la seva activitat o van tancar en alguna data entre el dia 14 de març de 2020 i 29 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries.

c) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que hagin tancat en alguna data entre el dia 14 de març de 2020 i 29 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries, i que tenen un ERTO (força major o per limitació) i no han acomiadat personal treballador afectat per l'ERTO (força major o per limitació) des de l'inici de la seua adjudicació.

En tots els casos, per ser beneficiari d'aquestes ajudes, les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat (treballadors i treballadores per compte o autònoms, microempreses, pimes, C.B., S.C., S.L., S.A., amb activitat de tot l'any i temporals) que siguin titulars d'un negoci, han d'haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

2.2. Aquests beneficiaris han de ser autònoms o titulars d'empreses, persones físiques o jurídiques privades, amb activitats d'acord amb el paràgraf 2.3, amb establiments, centres de treballs i parades de mercat/mercat (venda sense establiment) en actiu a Formentera, amb domicili fiscal a l'illa de Formentera i, en cas de tenir personal contractat, ha de ser un màxim de 10 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

S'entendrà per establiment, centre de treball o parada de mercat/mercat (venda sense establiment) aquells espais físics on s'exerceixi l'activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment pot demanar una ajuda per un màxim de dos establiments o centres de treball. Els centres de treball o d'establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (Annex I).

En el cas dels parades de mercat/mercats (venda sense establiment) només podran demanar ajut per una parada o centre de treball.

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO de força majoro per limitació), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

2.3. L'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda ha d'estar inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

GRUPS (tots els epígrafs continguts dins cada grup):

681 - Servei d'hostalatge en hotels i motels

682 - Servei d'hostalatge en hostals i pensions

683 - Servei d'hostalatge en fondes i cases d'hostes

684 - Servei d'hostalatge en hotels-apartaments

651 - Comerç al detall de productes tèxtils, confecció, calçat, pells i articles de cuir

671 - Serveis en restaurants

672 - Serveis en cafeteries

673 - Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar

676 - Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries

685 - Allotjament en establiments turístics extra hotelers

686 - Explotació d'apartaments privats mitjançant agència o empresa organitzada

861 - Pintors, escultors, ceramistes, artesans, gravadors i artistes similars

971 - Bugaderies, tintoreries i serveis similars

972 - Salons de perruqueria i instituts de bellesa

EPÍGRAFS:

319.1 - Tallers de mecànica en general

319.9 - Tallers mecànics NCOP

652.2 - Comerç al detall de productes de drogueria

652.3 - Comerç al detall de perfumeria i cosmètica

652.4 - Comerç al detall de plantes i herbes, herbolaris

653.2 - Comerç al detall de productes d'ús domèstic

653.3 - Comerç al detall de productes d'articles de parament, ferreteria, adorn

653.9 - Comerç al detall de productes d'articles de la llar NCOP

659.4 - Comerç al detall de llibres, diaris i revistes

659.5 - Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria i bijuteria

659.6 - Comerç al detall de joguines, articles esportius, armes...

659.7 - Comerç al detall de llavors, abonaments, flors i plantes

663.2 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'articles tèxtils i de confecció

663.3 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent de calçat, pells i articles de cuir

663.4 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'articles de drogueria i cosmètics i de productes químics en general

663.9 - Comerç al detall fora d'un establiment comercial permanent d'altres classes de mercaderies NCOP

691.2 - Reparació de vehicles automòbils, bicicletes, i altres vehicles

755.2 - Servei al públic d'agències de viatges

854.1 - Lloguer de vehicles sense conductor

855.2 - Lloguer d'embarcacions

855.3 - Lloguer de bicicletes

933.1 - Ensenyament de conducció de vehicles

933.9 - Altres activitats d'ensenyament

942.2 - Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar

967.1 - Instal·lacions esportives

972.1 - Serveis de perruqueria de senyora i cavaller

972.2 - Salons i instituts de bellesa i gabinets d'estètica

2.4 Les persones físiques o jurídiques sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Tenir els centres de treball a l'illa de Formentera.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa de Formentera.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular de Formentera, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors.

El Consell Insular de Formentera podrà comprovar, d'ofici mitjançant autorització expressa de la persona sol·licitant o mitjançant requeriment en virtut del punt 5.5.12 de la  present convocatòria, l'acreditació de la situació de la  persona sol·licitant d'estar al corrent amb les seues obligacions davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i el mateix Consell Insular de Formentera. En el cas que, en realitzar la comprovació, existís un incompliment per part de la persona sol·licitant davant qualsevol de les esmentades administracions, es  requerirà l'aportació del certificat corresponent de trobar-se al corrent de pagament amb l'administració que té l'incompliment.

d) Constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord de Govern de 29 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 reforçat d'alerta sanitària, o haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com a mínim 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

e) En el cas dels establiments de restauració, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular de Formentera, o haver sol·licitat la inscripció abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

f) Que l'establiment disposi del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats li obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

h) En el cas de venda sense establiment (lloc de mercat/mercat), el títol habilitant vigent (permís de parada anual vigent o contracte amb el propietari en el cas del mercat de la Mola).

i) Tenir com a màxim 10 treballadors de mitjana anual.

j) No superar els 600.000 euros de facturació anual.

k) Tenir uns actius inferiors a 3.000.000 d'euros.

l) Haver estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com a mínim 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

m) Haver sofert una minva en la facturació del 35 % com a mínim en el exercici de l'any 2020 respecte de l'any 2019.

n) Tenir uns beneficis declarats inferiors als 35.000 euros per l'any 2020. (balanç)

o) Que el saldo bancari no superi els 25.000 euros en tots els comptes bancaris del sol·licitant, o de tots els membres de la unitat econòmica o de patrimoni a 31 de desembre de 2020.

2.5 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones físiques o jurídiques o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, així com l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.6 En cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. A l'Acord de concessió s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells. En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació, d'acord amb el model de l'Annex II.

2.7. No podran optar a les ajudes d'aquesta convocatòria els/les sol·licitants que s'haguessin presentat a la convocatòria extraordinària d'ajudes per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 de juliol 2020 (BOIB núm. 122, de 11 de juliol de 2020), modificada per la Resolució de 17 de juliol de 2020 del conseller de Model Econòmic Turisme i Treball (BOIB 128, de 18 de juliol de 2020), i se'ls hi hagi concedit la l'ajuda, independentment que l'hagin cobrada o no.

3.Import i crèdit pressupostari

El crèdit inicial previst per a aquesta convocatòria és de tres-cents mil euros (300.000,00 €) amb la següent distribució:

- El Consell Insular de Formentera inicialment aportarà cent cinquanta mil euros (150.000,00 €) a càrrec a la partida pressupostària 2021.1.430.48000.01 del pressupost de 2021.

- El Govern de les Illes Balears aportarà cent cinquanta mil euros (150.000,00 €) euros a càrrec de la partida 32101.413G01.46100.40, d'acord amb el conveni, aprovat per Acord de la Comissió de Govern de 12 de febrer de 2021, i signat entre el Consell Insular de Formentera i el Govern de les Illes Balears, en data 24 de febrer de 2021, mitjançant el qual es realitza una aportació de 210.000 euros, per concedir d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres. Els 60.000,00 euros restants es disposaran en una propera ampliació pressupostària.

El crèdit destinat a la present convocatòria podrà ser ampliat segons les disponibilitats pressupostàries.

4. Quantia de les ajudes

Els tipus d'ajudes per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària, són els següents:

a) Mercats/Parades de mercat (venda sense establiment) que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de 3 mesos i fins a 6 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 ---1.500 €

b) Establiments, centres de treballs que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària un mínim de tres mesos i fins a sis mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 --- 2.500 €

c) Establiments, centres de treballs que hagin estat d‘alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària més de 6 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 --- 3.500 €

La quantia màxima d'ajuda que pot rebre la persona física o jurídica privada sol·licitant serà:

- En el cas a): 1.500 € (Els Mercats/Parades de mercat només poden demanar l'ajuda per un lloc).

- En el cas b): 2.500 € per 1 establiment; 5.000 € per 2 establiments.

- En el cas c): 3.500 € per 1 establiment; 7.000 € per 2 establiments.

5. Sol·licitud. Tota la tramitació es farà en línia

(No és necessari imprimir cap document, llevat que es requereixin d'altres signatures)

5.1 La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu electrònica del Consell Insular de Formentera a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC):

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

Tota la informació la podeu trobar a la web del Consell Insular de Formentera:

www.consellinsulardeformentera.cat

La sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a la OVAC, a la web del Consell Insular de Formentera:

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació.

5.2 Només s'admetrà una sol·licitud per entitat. Aquesta sol·licitud pot incloure una petició d'ajudes per dos centres de treball d'un mateix titular, que s'han d'indicar a la sol·licitud.

5.3 Aquesta sol·licitud (Annex I) inclou:

- Annex I, que inclou:

a) La indicació del nom comercial (si en té) i la localització de l'establiment.

b) Autorització al Consell Insular de Formentera per a comprovar i acreditar, mitjançant certificats telemàtics, que està al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària dels Illes Balears i amb el mateix Consell Insular de Formentera i, alhora, per a la realització de consulta davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) sobre la totalitat dels saldos bancaris de tots els comptes de cada sol·licitant.

Si la persona interessada ho considera, pot denegar expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor obtingui de manera directa les acreditacions abans esmentades.

Si es denega el consentiment, s'hauran d'aportar els documents acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb les administracions abans esmentades i amb la Seguretat Social, a més d'acreditar la totalitat dels seus saldos bancaris, juntament amb la sol·licitud.

c) Una declaració responsable amb els termes següents, en cada cas:

- Que els centres de treball i establiments per als quals sol·licita l'ajuda estan ubicats a l'illa de Formentera.

- Que el domicili fiscal està a l'illa de Formentera.

- Que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda no té més de 10 treballadors (tenint en compte la mitjana anual de treballadors de l'any 2020).

- Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), en cas de tractar-se d'una empresa.

- Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, en cas de tractar-se d'una cooperativa.

- Que la persona que presenta la sol·licitud té poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant.

- Que el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut s'ha vist afectat per les mesures de salut pública dictades per la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 a Formentera adoptades pel Govern de l'Estat i pel Govern de les illes Balears entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021, i que ha estat donat d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors un mínim de 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021, i pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada.

- Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar o no va poder iniciar la seva activitat per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en alguna data entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

- Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar o no va poder iniciar la seva activitat per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en alguna data entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021 i, tenint un ERTO (força major o per limitació), no s'ha acomiadat a personal treballador afectat per l'ERTO (força major o per limitació) des de l'inici de la seua adjudicació.

- Que està al corrent de les obligacions davant l'Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social, i davant la hisenda del Consell Insular de Formentera, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, o que se li ha aprovat un ajornament del pagament del deute en alguna de les administracions abans esmentades; i es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que l'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda està inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) relacionats a l'apartat 2.3.

- Que, en el cas de pertànyer al sector restauració, està d'alta en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular de Formentera o que s'ha realitzat la sol·licitud d'inscripció abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

- Que l'establiment disposa del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas de que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o que l'ha sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

- Que no té cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

- Que ha estat donat d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors un mínim de 3 mesos entre el 14 de març de 2020 i el 29 de gener de 2021.

- Que no incorre en cap de les prohibicions per rebre d'ajudes o subvencions que estableix l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

-L'entitat beneficiària no ha estat sancionada o condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per Resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma.

-No ha incorregut en cap de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

-No li han estat concedits ajuts de minimis en un import superior als 200.000 € en els darrers tres darrers exercicis fiscals a comptar a partir de la concessió de l'ajut.

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc.[...]"

5.4 Han d'acompanyar la sol·licitud amb els següents annexos:

a) Annex II (només en cas que el sol·licitant estigui constituït com a comunitat de béns):

S'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris, al temps que s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.

En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

b) Annex III

- Declaració responsable en relació amb d'altres sol·licituds d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

c) Annex IV

- Declaració responsable que substitueix la presentació dels certificats que acrediten el compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Les convocatòries també poden admetre la substitució dels documents i les informacions a què es fa referència en els apartats anteriors per la presentació d'una declaració responsable del sol·licitant. En aquest cas, abans de la Proposta d'acord de concessió de la subvenció l'òrgan instructor requerirà la presentació de la documentació que acrediti la realitat de les dades contingudes en la declaració, en un termini no superior a quinze dies. Tot això d'acord amb el disposat a l'article 11 f) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol que disposen que la presentació de declaració responsable podrà substituir la presentació de la certificació d'estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 euros, i segons l'establert en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, referent a la Declaració responsables i comunicació.

d) Annex V

- Certificat de titularitat bancària emplenat degudament en tots els camps, amb signatura de la persona interessada i signatura i segell de l'entitat bancària o certificat de titularitat bancària en el qual consti que es tracta d'un compte bancari obert a nom de la persona sol·licitant de l'ajuda. Si és una empresa, a nom d'aquesta empresa i, si és autònom, a nom de l'autònom.

e) Annex VI

- Declaració responsable per a persones autònomes en règim d'estimació objectiva (Mòduls).

5.5 La sol·licitud (Annex I) s'ha de lliurar amb la documentació següent:

Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació de caràcter obligatori. La documentació, sempre que sigui possible, s'ha de presentar en format PDF:

5.5.1. Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:

a) Si el titular és una persona física, aportarà còpia del seu DNI/NIE.

b) Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. La persona representant aportarà còpia del seu DNI/NIE.

c) En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques sense personalitat jurídica pròpia, com per exemple una comunitat de béns, s'aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la persona representant o apoderada única de l'agrupació nomenada per aquesta i la fotocòpia del DNI/NIE de la persona representant o apoderada.

El document acreditatiu de la persona representant o apoderada única consistirà en la presentació d'un document signat per tots els participants en l'agrupació de persones físiques identificant: raó social, NIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI/NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació nomenarà un dels seus membres com a "persona representant única i apoderada per complir amb les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació, per tal de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres a l'illa de Formentera ". La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si és el cas, no serà vàlida per justificar la presentació de la documentació requerida en aquest subapartat.

5.5.2. Còpia de l'escriptura de constitució o estatuts en vigor, en el seu cas.

5.5.3. Per acreditar la reducció mínima d'un 35 % en els ingressos o facturació de l'any 2020 respecte a l'any 2019, es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents:

a) Presentació de la liquidació anual d'IVA (model 390 o el model anual que correspongui de l'esmentat impost) dels exercicis 2019 i 2020.

b) Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2019 i 2020, junt amb el model 390.

c) Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'exercici 2019 i 2020.

d) En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost), presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2019 i 2020 de tots els seus comuners.

e) Presentació de la informació comptable que ho justifiqui, i es podrà fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registre de vendes i ingressos; o del llibre de compres i despeses de l'exercici 2019 i 2020.

f) Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, vist que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent:

- Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada. (Annex VI)

- Fotocòpia d'una liquidació trimestral d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020.

5.5.4. En el cas que l'autònom/a o microempresa o pime no tengui activitat l'any 2019 i la seua activitat s'hagi iniciat entre el dia 01/01/2020 i el 13/03/2020, l'acreditació d'una reducció mínima d'un 35 % dels ingressos o facturació de la mitjana dels trimestres posteriors a l'estat d'alarma de març de 2020 en què hagi exercit la seva activitat fins a desembre de 2020 respecte al primer trimestre del mateix any, es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents:

a) Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2020.

b) Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'exercici 2020.

c) En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost) presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2020 de tots els seus comuners.

d) Presentació de la informació comptable que ho justifiqui, i es podrà fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registre de vendes  i ingressos; o del llibre de compres i despeses de l'exercici 2020.

e) Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, pel fet que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent:

  • Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada. (Annex VI)
  • Fotocòpia d'una liquidació trimestrals d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020.

5.5.5. Certificat o altre document acreditatiu de les dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària. En l'esmentat document haurà d'aparèixer el NIF/DNI/NIE i el nom, cognoms i la raó social de la persona sol·licitant de l'ajuda (Annex V).

5.5.6. Per acreditar saldos mitjans de tots els comptes bancaris: Presentació de certificat de saldos mitjans de tots els comptes bancaris a data 31/12/2020 validat per l'entitat bancaria.

5.5.7. Per acreditar nombre de treballadors: Certificat mitjà de plantilla emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o un altre document acreditatiu emès per aquesta, en el qual aparegui la mitjana de treballadors/es durant l'any 2020. En el cas que no tenguin treballadors/es al seu càrrec, certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació o altre document acreditatiu emès per aquesta. La data del certificat o document ha d'estar actualitzada a data posterior al dia 28/02/2021.

5.5.8. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària on consti el nom del centre de treball o de l'establiment pel qual es demana l'ajuda. El certificat ha d'estar actualitzat a data posterior al dia 28/02/2021.

5.5.9. En el cas que el sol·licitant sigui una persona física, presentació de fotocopia de l'informe de vida laboral, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, actualitzat amb data posterior a 28/02/2021.

5.5.10. En el cas que sigui una persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques, com una comunitat de béns, una declaració fiscal trimestral o anual presentada davant l'administració pertinent, aportada en referència a l'any 2020 (declaracions IVA, IRPF o/i la que sigui procedent segons la seua situació).

5.5.11. En el cas que hi hagi un canvi de titularitat durant l'exercici 2019 o 2020, acreditarà la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

5.5.12. En el cas que la persona sol·licitant tengui una activitat principal de venda sense establiment (parades de mercat) a l'illa de Formentera, haurà de presentar l'acreditació d'haver tengut la seua parada durant l'any 2020 (el permís de parada) i presentar el pagament d'ocupació de via pública de l'any 2019, en els casos dels mercats de Sant Francesc, Sant Ferran, es Pujols. En el cas de la Savina, la persona sol·licitant haurà de presentar l'acreditació d'haver tengut la seua parada durant l'any 2020 (el permís de parada) i els rebuts d'ocupació de via pública de l'any 2020 pagats a l'Autoritat Portuària de Balears (APB). En el cas del mercat de la Mola, el contracte de l'any 2020 entre l'adjudicatari de cada lloc i el propietari del mercat, el permís de parada i els rebuts pagats al propietari per acreditar la quota pagada per cada lloc.

El Consell Insular de Formentera podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut dins els criteris d'avaluació establerts.

La participació en aquesta convocatòria està subjecta als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència de la utilització dels recursos públics, i suposa l'acceptació dels termes i condicions que s'hi estableixen, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 18, punts 1 i 4 de la Constitució,  l'article la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

6. Termini i lloc per presentar les sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 20 dies a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC):

https://ovac.conselldeformentera.cat/ovac/catala/emiservicio/41E6BF9D755E4825AF8E6B49E85B5079.asp

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal el certificat digital de la persona representant de l'empresa per fer els tràmits.

7. Règim de concurrència

D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el procediment de concessió és de concurrència no competitiva, és a dir, per concórrer en la persona sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

El procediment de concessió de les d'ajudes és realitzarà per ordre d'entrada en el registre electrònic del Consell Insular de Formentera o per qualsevol altre dels establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 sempre a través dels seus registres electrònics segons els articles 38 a 46 de la Llei 40/2015 , d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques ( BOE núm. 236, de 2 de febrer de 2015), sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria. En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Les ajudes que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades, amb l'excepció de les ajudes per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 de juliol 2020 (BOIB núm. 122, de 11 de juliol de 2020), modificada per la Resolució de 17 de juliol de 2020 del conseller de Model Econòmic Turisme i Treball (BOIB 128, de 18 de juliol de 2020).

En conseqüència, no podran optar a les ajudes d'aquesta convocatòria els/les sol·licitants que s'haguessin presentat a la convocatòria extraordinària d'ajudes per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 de juliol 2020 (BOIB núm. 122, de 11 de juliol de 2020), modificada per la Resolució de 17 de juliol de 2020 del conseller de Model Econòmic Turisme i Treball (BOIB 128, de 18 de juliol de 2020) i se'ls hi hagi concedit la l'ajuda, independentment que l'hagin cobrada o no.

El beneficiari ha de comunicar el Consell Insular de Formentera, si fos el cas, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada (Annex III).

En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les de la present convocatòria i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i renunciar a l'altra.

8. Procediment, òrgan d'instrucció, acord

La instrucció de l'expedient administratiu correspon a la comissió avaluadora integrada per membres de les àrees d'Habitatge, Majors, Comerç i Emprenedoria i d'Hisenda del Consell Insular de Formentera. La comissió avaluadora que es nomeni serà l'encarregada de fer d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.

Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable dels deu dies hàbils següents, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva petició, amb l'Acord previ dictat en els termes que preveu l'art. 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El requeriment per millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament a l'adreça que ha indicat la persona interessada en la sol·licitud de la subvenció. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació sense que s'hi accedeixi.

A la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera li correspon aprovar Acord de concessió de les subvencions i reconèixer les obligacions econòmiques en concepte de subvenció.

La concessió de les d'ajudes es farà de forma directa entre les persones sol·licitants que reuneixen la totalitat de requisits i la documentació exigida en aquesta convocatòria, fins esgotar el crèdit disponible. L'Acord de concessió ha d'incloure, com a mínim, la identificació de la persona o entitat sol·licitant a la qual es concedeix la subvenció i l'import. La concessió es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació de les concessions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que es puguin utilitzar altres mitjans electrònics per informar-ne.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des del dia següent a la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Una vegada acabat el termini sense que hagi estat aprovada l'ajuda sol·licitada, s'ha d'entendre desestimada.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació de la Proposta d'acord en els casos i en els termes que, si n'és el cas, estableixin les bases reguladores de la subvenció.

b) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

e) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si n'és el cas, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

f) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la Proposta d'acord de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració Tributària de l'Estat (AEAT), de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica i amb el Consell Insular de Formentera. En tot cas, l'acreditació a la qual es refereix el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros. 

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en les bases reguladores.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Adoptar les mesures de difusió a què es refereix l'apartat 4 de l'article 34 d'aquesta Llei.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 d'aquesta Llei.

10. Obligació de mantenir/iniciar l'activitat durant l'any 2021.

a) En cas que el/la els/les sol·licitant/s, als/a les quals s'hagi concedit l'ajuda, tenguin una activitat de tot l'any, hauran de continuar amb l'activitat almenys durant quatre mesos al llarg de l'any 2021.

b) En cas que el/la els/les sol·licitant/s, als/a les quals s'hagi concedit l'ajuda, tenguin una activitat de temporada, hauran d'iniciar l'activitat durant l'any 2021 i mantenir-la almenys durant tres mesos.

11. Pagament

La liquidació i pagament de les d'ajudes s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen correctament els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant Acords de la Comissió de Govern de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, aquest podrà ser ampliat segons les disponibilitats pressupostàries del Consell Insular de Formentera per l'any 2021.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

12. Reintegrament

Són d'aplicació les causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. És causa de reintegrament, entre d'altres, l'obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per obtenir-la o amagant les que ho impedirien, segons l'art. 44 a).

També es causa de reintegrament l'incompliment de l'establert al punt 10 de les bases d'aquesta convocatòria.

13. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en els articles 50 a 63 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

14. Publicació de la convocatòria i de la concessió

Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al (BOIB) i, una vegada el Butlletí Oficial de les Illes Balears les hagi publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la seva publicació en el BOIB.

S'ha de penjar en el tauler d'anuncis i el web del Consell Insular de Formentera, i se li donarà la màxima difusió possible entre les persones que hi poden estar interessades, d'acord amb els articles 40, 41 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 18, punts 1 i 4 de la Constitució,  i amb l'article 15 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència.

Les resolucions de concessió de les d'ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i en el tauler d'anuncis i el web del Consell Insular de Formentera.

 

​​​​​​​15. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

16. Recursos

Contra aquest Acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs reposició davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'estableix l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

O bé directament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós administratiu que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquest Acord en el Butlletí oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Formentera, 16 de març de 2021

La presidenta del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer Kirschbaum

Documents adjunts