Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 48050
Convocatòria de borsa de treball, pel sistema de concurs, de la categoria de tècnic/a auxiliar de biblioteques per a l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB)
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar en sessió ordinària de dia 16 de desembre de 2020, la CONVOCATÒRIA DE BORSA DE TREBALL, PEL SISTEMA DE CONCURS, DE LA CATEGORIA DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTEQUES PER A L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (IMEB)
CONVOCATÒRIA DE BORSA DE TREBALL, PEL SISTEMA DE CONCURS, DE LA CATEGORIA DE TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTEQUES PER A L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (IMEB)
Vistes les necessitats organitzatives de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB), es fa necessari procedir a la convocatòria d'una borsa de treball de la categoria TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTEQUES pel sistema de concurs.
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:
L'objecte d'aquesta convocatòria és confeccionar una borsa de treball de tècnic/a auxiliar de Biblioteques a l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, per cobrir places vacants, substituir a personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça, o bé a fi de cobrir de manera eventual necessitats de l'Administració que no puguin ser ateses en virtut del previst en els articles 74, 82 i 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme l'avaluació dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que hagin presentat els requisits previstos a la base tercera i que hagin superat l'exercici pràctic del punt 5.1. d'aquestes bases.
2. DRETS D'ACCÉS AL PROCÉS SELECTIU:
16,00 € (Ordenança fiscal publicada en el BOIB 139 de dia 22.09.2012).
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord amb l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, es permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir complits 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions de càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament.
En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant això l'anterior, cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració de minusvàlids de l'Institut Balear d'Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
e) No estar sotmesa a causa d'incompatibilitat específica.
f) Titulació acadèmica: Batxiller o equivalent.
g) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant el corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
h) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 5 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exemptes del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%. Als membres de famílies nombroses que tinguin reconeguda tal condició, se'ls aplicarà una reducció de la quota del 50%, d'acord amb la Llei 40/2003, de 18 de novembre. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES76 2038 3289 93 6000014262. Aquest pagament ha d'estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), per tal que l'IMEB pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics.
Per ser admeses només cal que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
Pel que fa als requisits f) Titulació acadèmica i g) Coneixements de llengua catalana, la persona aspirant els ha d'acreditar, excepte que indiqui en la sol·licitud de participació que autoritza a aquest Organisme (IMEB) perquè els comprovi per mitjans electrònics.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió a la presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat a la formalització del contracte laboral, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la data de signatura del contracte, amb la finalitat de què, per l'IMEB, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:
a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Recursos Humans” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria.
b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, les borses de treball.
c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB, situat a C/ de Julià Bujosa de Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, i en el web d'aquesta Corporació (www. Calvia.com) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'IMEB dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
5. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció es du a terme mitjançant concurs.
5.1. EXERCICI ÚNIC
Amb caràcter previ a la valoració dels mèrits, es farà una prova que consistirà en resoldre una prova tipus test que consistirà a respondre a un qüestionari de 40 preguntes plantejades pel tribunal, cadascuna de les quals tindrà quatre respostes alternatives, una sola de les quals serà correcta.
Cadascuna de les preguntes tindrà idèntic valor.
Les preguntes no contestades no es valoraran. Les preguntes que continguin una resposta errònia o aquelles que continguin més d'una resposta, penalitzaran amb una quarta part del valor assignat a la pregunta correcta.
La Comissió Tècnica de Valoració plantejarà l'exercici. que versarà sobre els següents temes:
1. Concepte de biblioteca. Classes de biblioteques
2. Biblioteques públiques: Concepte, seccions, serveis
3. Instal·lacions i equipaments de les biblioteques
4. Foment de la lectura. Activitats d'animació a biblioteques públiques. Formació d'usuaris
5. Els serveis d'accés al document. Préstec. Préstec interbibliotecari. Els serveis d'informació bibliotecària
6. Xarxa Bibliotecària del Consell de Mallorca. Xarxa de Biblioteques de Calvià
7. Catàlegs: Conceptes i classes
8. Procés tècnic dels fons de biblioteca
9. Classificació: La CDU
10. Encapçalament de matèries: Concepte, estructura, funcions
11. El document. Tipus de document
12. Marketing i difusió de la informació dels serveis bibliotecaris. Portals webs i xarxes social
El temps màxim per a la realització d'aquest exercici serà d'hora i mitja.
La qualificació d'aquest exercici és de “apte/a” o “no apte/a” i es puntuarà d'1 a 10. Per obtenir la qualificació d'apta la persona aspirant ha d'obtenir almenys un 5.
Els resultats de la prova seran publicats a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià – IMEB.
5.2. FASE DE CONCURS
La Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que hagin presentat els requisits previstos a la base tercera i que hagin superat l'exercici previst en el punt anterior.
Una vegada publicats els resultats definitius de l'exercici pràctic a la web, les persones interessades que l'hagin superat disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per presentar els mèrits susceptibles de valoració, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoren d'acord amb el que disposa l'apartat següent.
No es valoren els serveis prestats com a personal eventual, d'acord a l'establert en l'article 12.4 del EBEP, tret que els serveis hagin estat prestats des de la situació de serveis especials per tenir la persona aspirant la condició de funcionari/ària de carrera de l'Ajuntament de Calvià.
A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978 i de l'article 2.2. de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2), exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any en jornades completes i, en cas de períodes inferiors, es calcularà la part proporcional.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts.
Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb les següents especificacions:
- En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració de què es tracti.
- En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides.
Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
- En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 1/1/1992, s'ha d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.
Si del certificat aportat per la persona aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremació de l'apartat A.2) o A.3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A.3).
B) CONEIXEMENT ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
Coneixements superiors a l'exigit com a requisit per participar en aquesta convocatòria:
Certificat de nivell C1: 1,00 punts
Certificat de nivell C2: 1,50 punts
Certificat de llenguatge administratiu (LA): 0,50 punt
En el supòsit que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, tret del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), pel qual s'ha d'addicionar 0,50 punts.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Aquest apartat es valora amb un màxim de 2 punts.
C) TITULACIONS ACADÈMIQUES
- Es valoraran segones titulacions acadèmiques iguals o un grau per damunt de la plaça convocada. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo. Es valorarà a raó de 0,25 punts per cada titulació diferent a la presentada com a requisit.
- Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària relacionada amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada: 2 punts per cada una que s'acrediti.
Aquest apartat es valora amb un màxim de 4 punts.
D) TITULACIONS DE LLENGUA ESTRANGERA.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
Puntuacions.
Puntuació de cada nivell:
NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERÈNCIA
|
|
Puntuacions |
|
---|---|---|---|
|
|
EOI |
Universitats, escoles d'Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, amb els continguts del marc europeu comú de referència. |
A1 |
Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) |
0,05 |
0,01 |
A2 |
Bàsic 2 (2n curs de cicle elemental) |
0,2 |
0,05 |
B1 |
Intermedi 1 |
0,3 |
0,1 |
B1+ |
Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental) |
0,5 |
0,15 |
B2 |
Avançat (abans 1r curs de cicle superior) |
0,6 |
0,25 |
B2+ |
Avançat B2+ (abans 2n curs de cicle superior) |
0,7 |
0,4 |
C1 |
|
0,8 |
0,6 |
C2 |
|
1 |
0,8 |
ALTRES NIVELLS DE L'EBAP
|
Puntuacions |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1r curs de nivell inicial |
0,01 |
|||||||||
2n curs de nivell inicial |
0,05 |
|||||||||
1r curs de nivell elemental |
0,1 |
|||||||||
2n curs de nivell elemental |
0,15 |
|||||||||
1r curs nivell mitjà |
0,25 |
|||||||||
2n curs nivell mitjà |
0,4 |
|||||||||
1r curs nivell superior |
0,6 |
|||||||||
2n curs nivell superior |
0,8 |
Per a una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats.
En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es podrà sol·licitar un informe a l'EBAP.
La puntuació màxima d'aquest apartat és d'un punt.
E) ACCIONS FORMATIVES
Només s'han de valorar les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.
Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com pràctiques formatives no laborals i no curriculars per a estudiants o titulats, relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
La valoració dels cursos serà la següent:
Cursos rebuts:
Accions formatives directament relacionades amb les funcions de tècnic/a auxiliar de biblioteques: 0,02 punts per hora.
Pràctiques formatives per a titulats, relacionades amb la plaça objecte de la convocatòria: 0,01 punt per hora.
Cursos generals de les següents àrees: qualitat, igualtat de gènere, els d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet) i pràctiques formatives per a estudiants: 0,005 punts per hora.
Aquest apartat tindrà una puntuació màxima d'un punt.
Si no s'especifica la durada de les accions formatives es comptabilitzaran amb una durada de 5 hores.
Cursos impartits:
1. S'han de valorar a raó de 0,010 punts per hora. Si no s'especifica la durada, s'han de valorar amb 0,005 punts.
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 8 punts.
Forma d'acreditació:
- Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que les persones candidates en presentin la documentació acreditativa.
- Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP, els cursos impartits per centres docents homologats, els impartits per universitats públiques i/o privades, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
- Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament promoguts per l'Ajuntament de Calvià, o per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques, relacionats amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
- Es valoraran en aquest apartat de formació les pràctiques de caràcter professional no laborals fetes en empreses o administracions sempre que no formin part de la formació acadèmica.
- En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hi hagi repetit la participació.
- Cada acció formativa tindrà la valoració màxima que s'especifica en cada apartat.
- Només es valoraran aquells certificats que contemplin la durada de l'acció formativa en hores o en crèdits. En aquest últim cas la correspondència serà de 10 hores d'acció formativa per cada crèdit, excepte en els casos dels crèdits ECTS, que s'han de valorar segons el que indiqui el certificat.
6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
Estarà composta per les següents persones:
President/a: Borja Martorell Enseñat Suplent: Cristina López Moragues
Vocals:
Vocal 1: Natalia López Vives Suplent: Miquel Mas Mas
Vocal 2: Azucena Rodríguez Villar Suplent: Toni Mulet Bestard
Una persona designada per la representació dels treballadors i de les treballadores.
7. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
7.1. La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin superat l'exercici pràctic previst en la base 5.1. La puntuació final serà el resultat de la puntuació obtinguda en la fase de concurs.
7.2. Els empats que es produeixin es dirimiran, en primer lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A), «Experiència professional», del punt 5.2., «Fase de concurs». Si persisteix l'empat, en segon lloc, en favor dels qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat A.1), «Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada». Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.
7.3. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball és fins que l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i en tot cas, té una vigència màxima de quatre anys.
8. CRIDA
8.1. Quan sigui necessari cobrir un lloc de treball, s'oferirà a la persona aspirant que es trobi en el primer lloc de la borsa de treball.
8.2. Les contractacions que suposin una millora d'ocupació relacionada amb l'augment de jornada laboral (de mitja jornada a jornada superior), s'oferiran en primer lloc a les persones de la borsa que en aquest moment estiguin contractades, respectant l'ordre de la borsa.
8.3. Les persones aspirants que renunciïn de forma injustificada a l'oferta de contractació passaran a l'últim lloc de la llista.
8.4. Les persones que desitgin ser excloses de la borsa ho hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada a l'IMEB o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8.5. Es consideren causes justificades de renúncia del contracte les circumstàncies següents, que s'han de justificar per escrit i amb documents dins dels tres dies hàbils següents: passant a estar en situació de no disponible de la borsa, la qual cosa hauran de sol·licitar per escrit amb registre d'entrada a l'IMEB o en qualsevol de les formes determinades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Patir malaltia acreditada o prova mèdica, mitjançant el corresponent justificant mèdic.
- Malaltia greu o defunció d'un familiar fins al segon grau d'afinitat o de consanguinitat, acreditant certificat mèdic.
- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu fins que el menor compleixi els 3 anys d'edat.
- Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de qualsevol Administració pública, empresa pública o privada com a personal funcionari interí, com a personal laboral temporal o indefinit no fix o com a personal funcionari de carrera.
- Qualsevol altra que de forma excepcional l'IMEB estimi oportuna, d'ofici o a petició de la persona interessada, amb acord del comitè d'empresa de l'IMEB.
En aquests supòsits, les persones aspirants conservaran el seu lloc en la llista i podran ser citades novament quan deixin de concórrer les causes de renúncia, sempre que hagin comunicat per escrit a l'IMEB la seva disponibilitat en un termini no superior a 10 dies hàbils a partir de la finalització de la causa de la renúncia. La falta de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.
8.6. La posterior renúncia d'una persona laboral al lloc de treball que ocupa suposa l'exclusió de la borsa de treball per la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la trucada per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major que es resoldrà per comissió paritària, passant a ocupar l'últim lloc de la llista.
Les crides a les persones interessades es faran sempre telefònicament. S'utilitzaran altres mitjans com el correu electrònic, en el cas que així s'especifiqui en la sol·licitud.
En el cas d'haver intentat la comunicació infructuosament, la persona aspirant a qui s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista en les dues primeres ofertes. A partir de llavors passarà a l'últim lloc de la llista. La persona interessada haurà de comunicar a l'IMEB els possibles canvis en els números de telèfon o forma de contacte.
9. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
El termini per presentar la sol·licitud per formar part en aquest procés selectiu és de 15 dies hàbils a contar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el web de l'Ajuntament-IMEB (www.calvia.com).
Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'IMEB o en les dependències i mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10. INCIDÈNCIES
En tot allò que aquestes bases no preveuen s'ha d'estar al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es derivin de la pròpia convocatòria i de l'actuació de la Comissió Tècnica de Valoració poden ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració, conforme al que preveu la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Calvià, 11 de març de 2021
La presidenta de l'IMEB Olga Granados Expósito