Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES
Núm. 45275
Resolució d’aprovació del projecte de reforç de ferm a la Ma-14 (Felanitx-Manacor) i millora de la intersecció de Son Macià, amb Clau 18-21.0-RF
El conseller de Mobilitat i Infraestructures l'11 de març de 2021 he resolt el següent:
<<Fets
1. El Sr. Enrique Pérez Rodríguez, enginyer de camins, canals i ports de l'empresa consultora Técnica y Proyectos SA (TYPSA), el desembre de 2020 va elaborar el projecte de reforç de ferm a la Ma-14 (Felanitx-Manacor) i millora de la intersecció de Son Macià, amb Clau 18-21.0-RF i ordres d'estudi de 20/11/2018 i de 28/09/2020. La Sra. Lara Ataún Bueno, enginyera de camins, canals i ports del Consell Insular de Mallorca, va dirigir aquest projecte.
2. El projecte està format per 5 documents:
3. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de dos milions vuit-cents vint-i-un mil dos-cents quatre euros amb vuitanta-un cèntims (2.821.204,81 €), i inclou:
Pressupost d'execució de la contracta |
2.791.315,70 € |
Dos milions set-cents noranta-un mil tres-cents quinze euros amb setanta cèntims |
Gestió de residus |
1.975,95 € |
Mil nou-cents setanta-cinc euros amb noranta-cinc cèntims |
Foment del patrimoni |
27.913,16 € |
Vint-i-set mil nou-cents tretze euros amb setze cèntims |
4. El 25 de febrer de 2021 s'ha emès l'informe de supervisió previst en l'article 235 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (informe núm. 2021-06, SEFYCU 2575281).
D'acord amb l'informe de supervisió esmentat el projecte no s'ha de subjectar a tramitació ambiental, i el tràmit d'informació pública no és preceptiu.
A l'apartat 7 de l'informe es fa referencia a què el projecte no preveu ocupacions temporals ni expropiacions, si bé adverteix de la necessitat d'acreditar la disponibilitat dels terrenys, en els termes que disposa l'article 236 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, especialment als efectes de poder executar les obres complementaries previstes en el plànol 9B del projecte que discorren fóra de l'àmbit de la Ma-14.
En l'esmentat apartat de l'informe també es fa referència a què, tot i que el projecte no preveu afectar serveis, abans de l'inici de les obres caldria sol·licitar informació a les companyies de serveis.
Fonaments de dret
1. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula la planificació de les carreteres de les Illes Balears, així com el seu finançament, construcció, conservació, explotació i ús.
2. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins. I de conformitat amb el que s'estableix en l'article 70.15 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer) el Consell Insular de Mallorca exerceix, com a pròpia, la competència en matèria de carreteres i camins.
3. L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres.
4. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.
5. L'article 36 del Reglament orgànic de la corporació i la base 23.4 del pressupost de l'exercici 2021 estableixen que correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) quan la competència no correspon al Ple del Consell Insular. No obstant això, l'acord de delegació d'atribucions adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost) recull que correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen d'Informe preceptiu de la Secretaria General, com és el cas.
Per tot això, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar el projecte de reforç de ferm a la Ma-14 (Felanitx-Manacor) i millora de la intersecció de Son Macià, amb Clau 18-21.0-RF, redactat el mes de desembre de 2020, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de dos milions vuit-cents vint-i-un mil dos-cents quatre euros amb vuitanta-un cèntims (2.821.204,81 €), que inclou:
Pressupost d'execució de la contracta |
2.791.315,70 € |
Dos milions set-cents noranta-un mil tres-cents quinze euros amb setanta cèntims |
Gestió de residus |
1.975,95 € |
Mil nou-cents setanta-cinc euros amb noranta-cinc cèntims |
Foment del patrimoni |
27.913,16 € |
Vint-i-set mil nou-cents tretze euros amb setze cèntims |
2. Advertir que, a la vista de l'apartat 7 de l'informe de supervisió núm. 2021-06, emès el 25 de febrer de 2021, caldrà acreditar la disponibilitat dels terrenys en els termes que disposa l'article 236 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i, abans de l'inici de les obres, caldrà sol·licitar informació a les companyies de serveis i, en el seu cas, acordar les actuacions a realitzar>>.
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'aquesta publicació. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 12 de març de 2021
El conseller de Mobilitat i Infraestructures
Iván Sevillano Miguel