Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 44406
Acord del Consell de Govern de 12 de març de 2021 pel qual s’estableixen els nivells d’alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears i s’estableixen mesures excepcionals de prevenció del contagi de la COVID-19 aplicables temporalment a les illes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I

L'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària i s'aprova el nou Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 inclou un seguit exhaustiu de mesures de prevenció del contagi de la COVID-19 perquè, en el cas que es produeixi, es pugui disposar d'unes possibilitats més grans de traçar i controlar els rebrots de la malaltia.

A banda d'un seguit de mesures de prevenció genèriques, aquest Pla conté mesures adreçades concretament a diferents sectors d'activitat. Totes aquestes mesures, combinades amb l'establiment de 5 nivells d'alerta sanitària per a cada illa, que determinen de manera automàtica una intensitat major o menor de l'aplicació de les mesures establertes —nivells revisables per part del Consell de Govern, a proposta de la persona titular de la Conselleria de Salut i Consum, amb l'informe previ i preceptiu del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, en funció de l'evolució dels indicadors epidemiològics i avaluat el risc sanitari i la proporcionalitat de les mesures que comporta—, constitueixen en conjunt un sistema de protecció de la salut pública enfront de la COVID-19 ampli, i marcat pel principi de prudència i de protecció de la salut individual i col·lectiva.

II

El dia 26 de febrer de 2021, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut i Consum i amb l'informe previ del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, va determinar els nivells d'alerta sanitària que havien de vigir des del dia 27 de febrer fins al dia 15 de març de 2021, de manera que Menorca restà en el nivell d'alerta 2; Mallorca i Formentera, en el nivell d'alerta 3, i Eivissa va mantenir el nivell d'alerta 4. Així doncs, tot i que la situació epidemiològica de les quatre illes presentava una evolució positiva generalitzada, el principi de prudència que, en l'àmbit epidemiològic, ens condueix a prendre mesures de contenció tan bon punt es presenta una situació de risc però no suprimir aquestes mesures fins que no es demostra una consolidació de la situació de millora, varen comportar que es mantinguessin les mesures que en aquell moment eren aplicables a l'illa d'Eivissa i s'establissin mesures excepcionals de caràcter temporal que intensificaven les restriccions pròpies dels nivells d'alerta sanitària 2 i 3 per a les illes de Mallorca, de Menorca i Formentera.

En data 11 de març, el Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses ha emès un informe del qual es conclou que, com a conseqüència del seguiment i l'avaluació del risc sanitari que s'han fet dins aquesta darrera quinzena, a l'illa de Menorca no només s'ha consolidat l'evolució positiva de totes les dades epidemiològiques i no només es troba en una situació de risc baix, sinó que, sortosament, comença a presentar de manera generalitzada dades pròpies del nivell 0 d'alerta sanitària i d'absència de transmissió comunitària.

Per la seva banda, l'illa de Formentera continua amb la millora manifesta de la situació epidemiològica respecte de la que presentava fa ara poc més d'un mes i comença a presentar també dades properes a les de Menorca. Ara bé, les particularitats que presenta l'illa, amb un cens molt reduït, en què els paràmetres habituals d'avaluació de la situació epidemiològica poden sofrir variacions abruptes en terminis de temps molt breus, si d'una banda permeten rebaixar el nivell d'alerta sanitària aplicable a l'illa, de l'altra, i com ja s'ha fet palès, aconsellen fer-ho amb prudència i amb l'aplicació de les mesures específiques de seguretat i prevenció que, a hores d'ara, s'han mostrat efectives en la interdicció del contagi.

A una conclusió semblant a la de Formentera, si bé assolida per motius molt distints, s'arriba pel que fa a l'illa de Mallorca, la qual presenta una evolució des d'un punt de vista epidemiològic més convencional però igualment positiva, amb una evolució dels indicadors més lenta però constant cap a la millora, consolidada a hores d'ara dins una situació de risc mitjà i amb unes expectatives d'evolució cap al risc baix, que ja s'entreveuen en alguns indicadors epidemiològics.

Finalment, l'illa d'Eivissa continua l'evolució cap a una situació de major control i presenta indicadors que permeten considerar-la fora del risc extrem, si bé l'anàlisi i l'evolució constant positiva de les dades eivissenques actuals i comparar-les amb la situació dramàtica que presentava l'illa a finals del mes de gener i la primera quinzena de febrer no ens han de permetre oblidar que Eivissa es troba encara en una situació de risc sanitari alt, que exigeix extremar la prudència en la represa de l'activitat social convencional.

En conseqüència, de l'informe esmentat es desprèn que allò més oportú és situar en el nivell 3 el nivell d'alerta sanitària de l'illa d'Eivissa, mentre que les illes de Mallorca i Formentera poden passar a un nivell 2 i l'illa de Menorca, a un nivell 1 d'alerta sanitària.

També resulta clar de l'informe esmentat que és oportú procedir de la mateixa manera que es va fer ara fa dues setmanes i, per tant, a partir de l'experiència acumulada, esdevé necessari ser prudent en les passes que cal fer dins el desitjat procés de tornada a una certa normalitat i, en conseqüència, cal ser molt prudents en la relaxació de les mesures tendents a limitar l'activitat social i lúdica, pel risc que comporten amb vista a la transmissió de la COVID-19. Així doncs, es mantenen en bona mesura, si bé amb distintes illes destinatàries, bona part de les mesures temporals i excepcionals aplicables que es varen preveure en l'Acord del Consell de Govern de 26 de febrer de 2021, que perseguien i persegueixen limitar les activitats socials de la ciutadania.

Per tot això, i atès l'informe del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut i Consum, en la sessió de 12 de març de 2021, adoptà entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Disposar que els nivells d'alerta sanitària per a cada una de les illes habitades de la comunitat autònoma de les Illes Balears són els següents:

  • Per a l'illa de Mallorca, el nivell d'alerta sanitària 2.
  • Per a l'illa de Menorca, el nivell d'alerta sanitària 1.
  • Per a l'illa d'Eivissa, el nivell d'alerta sanitària 3.
  • Per a l'illa de Formentera, el nivell d'alerta sanitària 2.

Aquests nivells seran efectius des de la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a les 24.00 hores del dia 11 d'abril de 2021, i quedarà sense efecte qualsevol acord anterior, emès en la mateixa matèria, en tot allò que s'hi oposi.

Segon. Establir les mesures preventives i de seguretat excepcionals següents, de caràcter temporal, que seran aplicables a les illes de Mallorca i Formentera des que es publiquin fins a les 24.00 hores del dia 11 d'abril de 2021, i deixar sense efecte qualsevol acord anterior, emès en la mateixa matèria, en tot allò que s'hi oposi específicament, excepte el que disposa l'apartat h) d'aquest punt, que esdevendrà efectiu a partir de les 00.00 hores del dia 15 de març de 2021.

a) Mesures relatives a les activitats socials

- Tret dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions de caràcter familiar o social que es duguin a terme en espais públics o privats queden limitades a la participació d'un màxim de 6 persones, provinents d'un màxim de dos nuclis de convivència. Tenen la consideració de reunions familiars o socials les celebracions d'aniversaris.

- Fora dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions socials a les platges i altres espais oberts o a l'aire lliure s'han de reduir a la participació d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència, les quals han de dur mascareta en tot moment, excepte, si s'escau, en el moment precís de la ingesta d'aliments i begudes. Els ajuntaments respectius han de regular els horaris de tancament de les platges del seu terme municipal.

- Es recomana posposar la celebració de cerimònies i celebracions nupcials civils o religioses, primeres comunions i batejos. En cas que es dugui a terme la celebració, la participació queda limitada a un màxim de 10 persones si té lloc en espais exteriors o a l'aire lliure, i de 6 persones en locals o espais tancats i sempre que no se superi el 30 % de la capacitat d'aquests espais o locals tancats.

- Els parcs i jardins urbans, àrees recreatives o de descans d'àrees naturals oberts al públic, qualsevol que en sigui la titularitat, han de romandre tancats entre les 21.00 hores del vespre i les 07.00 hores del matí de cada dia. És obligatori l'ús de mascareta en les reunions socials que s'hi duguin a terme, llevat del moment precís de la ingesta d'aliments i begudes, si s'escau. Aquestes reunions, si s'esdevenen, han de ser d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència.

- Llevat dels supòsits en què s'estableixi específicament una altra cosa, es pot fer activitat física a l'aire lliure sense contacte, incloent-hi les excursions, en grups d'un màxim de 10 persones.

- Es prohibeix la realització de fires, mostres, festes populars, revetles, sopars a la fresca i altres esdeveniments populars, qualsevol que en sigui la denominació, tant d'organització privada com municipal o insular.

b) Mesures en l'àmbit del desenvolupament de l'activitat laboral, professional o funcionarial

- El desenvolupament de l'activitat laboral o funcionarial s'ha de dur a terme preferentment en règim de teletreball, sempre que aquest règim de prestació no sigui incompatible amb les característiques del lloc de feina.

- Es recomana evitar reunions de treball o professionals fetes de manera presencial.

 

c) Mesures relatives a serveis socials

- A la Illa de Mallorca, els casals, clubs, centres de gent gran o, en general, els centres recreatius destinats a gent gran, qualsevol que en siguin la denominació i titularitat, com també els centres que en la pràctica en facin les funcions, únicament poden romandre oberts al públic o als seus associats per dur a terme activitats dirigides, que s'han de fer sense contacte físic i sempre respectant la distància de seguretat interpersonal ampliada de dos metres. Aquestes activitats s'han de dur a terme en grups estables de màxim 6 persones. La capacitat d'aquests centres queda limitada al 50 % de la capacitat habitual. Aquests centres han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic. Es prohibeix el servei de bar i les activitats en què es consumeixin aliments i/o begudes, tret de la hidratació necessària durant la realització d'altres activitats permeses.

- A la illa de Formentera, els casals, clubs, centres de gent gran o, en general, els centres recreatius destinats a gent gran, qualsevol que en siguin la denominació i titularitat, com també els centres que en la pràctica en facin les funcions, poden dur a terme la seva activitat habitual amb una reducció de la cabuda al 50 % de la capacitat màxima habitual en espais interiors. Es recomana traslladar l'activitat a l'aire lliure sempre que sigui possible. L'ús de la mascareta és obligatori en tot moment, excepte durant el moment precís de la ingesta d'aliments o begudes. Les activitats dirigides s'han de fer sempre respectant la distància de seguretat interpersonal ampliada de dos metres. Es poden dur a terme en grups d'un màxim de 15 persones en espais exteriors i de 10 persones en espais interiors. Aquests centres han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic.

d) Mesures relatives a la comunitat educativa

- Les acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyaments no reglats i centres de formació poden dur a terme l'activitat docent presencial, amb una limitació de la capacitat de les aules o espais on s'imparteix la docència reduïda al 50 % de la capacitat habitual, capacitat que no es pot ampliar.

- Les acadèmies de ball poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permeten grups d'un màxim de 10 persones simultàniament a la mateixa sala. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat. Aquestes acadèmies han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic i els titulars o explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta. En conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit, es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local. No és aplicable aquesta restricció als centres docents que imparteixin ensenyaments oficials de dansa, els quals es regeixen per les normes específiques establertes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

- Això no obstant, respecte de l'activitat de formació professional per a l'ocupació, s'ha de reprendre l'activitat formativa presencial en les condicions que es determinin per resolució del president del SOIB. En tot cas, en funció de l'evolució de la situació epidèmica es poden plantejar fórmules mixtes d'alternança de formació presencial i a distància.

e) Mesures relatives a la pràctica esportiva

- Es permet la pràctica i un màxim de 3 entrenaments setmanals d'esports d'equip i de contacte, amb possibilitat de contacte físic, exclusivament per a esportistes federats a partir de 6 anys. Es permeten les competicions autonòmiques d'àmbit insular d'esports d'equip i de contacte exclusivament per a esportistes federats a partir de 12 anys (categoria infantil). Les competicions autonòmiques d'esports d'equip i de contacte d'àmbit autonòmic interinsular per a aquests mateixos esportistes es poden reprendre a partir del dia 9 d'abril, encara que es recomana que es prioritzin els partits d'àmbit insular.

- A la resta d'esports s'ha d'assegurar el manteniment de la distància de seguretat de metre i mig i evitar en tot cas les situacions en què es produeixi contacte físic.

- A les competicions esportives d'àmbit estatal es permet la presència de públic, amb una reducció de la cabuda al 50 % de la capacitat màxima autoritzada de la instal·lació i de 400 persones assistents en el cas que es tracti de competicions en instal·lacions descobertes i una reducció de la cabuda al 25 % de la capacitat màxima autoritzada de la instal·lació i 200 persones assistents en el cas d'instal·lacions cobertes. En el cas de competicions esportives de menors, d'àmbit autonòmic o insular, es permet l'assistència de dues persones acompanyants per menor, fins a un màxim del 25 % de la cabuda. En tot cas, hi ha d'haver 3 seients de separació entre persones, llevat que es tracti de convivents, i s'han d'habilitar intercalant-hi files que no es puguin fer sevir.

- Les sales d'activitats dirigides poden romandre obertes al públic, amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permet la presència simultània a la mateixa sala d'un grup de màxim 10 persones en el cas d'activitats d'intensitat baixa o d'un grup de màxim 6 persones en el cas d'activitats d'intensitat alta. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva.

- Les sales de musculació poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva.

- Les sales d'activitats dirigides i de musculació han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic i els titulars o explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts de les sales.

- Es permet l'ús de vestidors de tota casta d'instal·lacions esportives, amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima habitual. Queda permès l'ús de les dutxes, de manera alternada, de forma que no es pot fer servir el cubicle immediatament contigu a un cubicle en ús. Les dutxes inhabilitades per aquesta raó han d'estar senyalitzades permanentment. Malgrat això, queda prohibit l'ús dels vestidors en els esports d'equip o de contacte, excepte en el cas dels desplaçaments interilles o d'equips provinents d'altres comunitats autònomes.

f) Mesures relatives als serveis i projectes de lleure infantil i juvenil i en els locals d'oci infantil

- Els locals d'oci infantil han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai i a grups d'un màxim de 10 persones. La dispensació i el consum de menjar i beguda en els locals queda limitada als menors per un temps limitat a 30 minuts, àpats que s'han de dur a terme sota la supervisió de persones adultes.

- Els casals de joves, les ludoteques i altres centres anàlegs han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai i a grups d'un màxim de 10 persones, amb l'ús obligatori de la mascareta per part dels participants.

g) Mesures relatives a activitats culturals

- Les sales de cinema i els circs de carpa han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual permesa sempre que no es permeti el consum de begudes o aliments. En cas que l'establiment permeti el consum d'aliments i begudes a la sala, ha de reduir la capacitat al 40 % de la cabuda màxima habitual permesa.

- Els teatres, auditoris i espais similars poden dur a terme l'activitat amb els seients preassignats, sempre que no superin el 50 % de la capacitat màxima autoritzada.

- Els recintes, locals i establiments, permanents o temporals, diferents dels que preveuen els apartats anteriors i que acullin activitats culturals, tant de manera habitual com esporàdica, poden dur a terme l'activitat sempre que el públic romangui assegut i que no se superi el 50 % de la capacitat màxima autoritzada del recinte, local o establiment, i sempre que no se superi una assistència de 200 persones en espais tancats i de 400 persones si es tracta d'activitats a l'aire lliure.

- En totes las activitats culturals que es duguin a terme en els establiments o espais descrits en els tres paràgrafs precedents, les portes s'han d'obrir amb l'antelació suficient per permetre accedir a l'espai de manera escalonada, i s'han de fixar franges horàries adequades per a l'accés. La sortida del públic s'ha de fer de manera escalonada per zones, seguint les instruccions que es donin per megafonia. S'ha de garantir en tot moment la distància entre persones i evitar les aglomeracions. La gerència de l'espai ha d'assegurar que durant l'espectacle es compleixen en tot moment les mesures de seguretat establertes.

- Les biblioteques, els arxius i museus han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual permesa.

h) Mesures relatives a l'activitat d'hoteleria i restauració

- Es permet el servei de restauració de bars, cafeteries i restaurants en espais interiors fins a les 17.00 hores de cada dia a l'illa de Mallorca i Formentera, reduït al 30 % de la capacitat màxima autoritzada, amb una ocupació màxima de 4 persones per taula o agrupació de taules, d'un màxim de 2 nuclis de convivència, sense que es puguin dividir agrupacions majors entre taules o agrupacions de taules contigües. La disposició de les taules ha de garantir una distància mínima d'1,5 metres entre la posició de més proximitat entre els seients de dues taules o agrupacions de taules. Tant la comanda com el servei s'han de fer amb els clients asseguts a taula. Es prohibeix el servei i el consum a les barres. Els explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm, per la qual cosa en els interiors hi ha d'haver mesuradors de CO2 visibles pel personal i la clientela. En cas que se superin les 800 ppm, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local.

- S'estableixen les excepcions següents a les limitacions anteriors envers l'ús d'espais interiors dedicats a la restauració:

  • Els restaurants d'hotels i altres allotjaments turístics dedicats a ús exclusiu dels seus clients allotjats han de reduir la capacitat dels espais interiors dedicats al servei de restauració a un 50 % de la capacitat màxima autoritzada de l'establiment.
  • Els serveis de restauració integrats en centres i serveis sanitaris, sociosanitaris i socials, i els serveis de menjador escolar o de caràcter social.
  • Altres serveis de restauració de centres de formació no inclosos en el paràgraf anterior i els serveis de restauració dels centres de treball destinats al personal que hi fa feina.

- Resta permesa l'activitat de les terrasses de bars, cafeteries i restaurants fins a les 17.00 hores de cada dia a l'Illa de Mallorca i a l'illa de Formentera, reduïda al 50%de la capacitat màxima autoritzada, amb una ocupació màxima de 4 persones per taula o agrupació de taules d'un màxim de 2 nuclis de convivència en el cas de l'illa de Mallorca, i de 6 persones per taula o agrupació de taules a l'illa de Formentera, sense que es puguin dividir agrupacions majors entre taules o agrupacions de taules contigües. La disposició de les taules ha de garantir una distància mínima d'1,5 metres entre la posició de més proximitat entre els seients de dues taules o agrupacions de taules. Tant la comanda com el servei s'han de fer amb els clients asseguts a taula. Tenen la mateixa consideració que les terrasses els patis descoberts i les zones de jardí interiors dels locals. Es permet l'accés als interiors dels locals mentre estiguin obertes les terrasses, tant per accedir al bany com als patis descoberts o jardins interiors.

L'ocupació màxima per taula, tant interior com exterior, s'ha d'adaptar a les dimensions de la taula, de manera que les taules de menys de 45 cm de costat o diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 2 persones i les taules de més de 45 cm de costat o diàmetre però menys de 90 cm de costat o 90 cm de diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 4 persones. A les taules s'ha de disposar d'informació recordatòria de les normes de prevenció de la COVID-19 en l'àmbit de la restauració.

En el cas que aquests establiments disposin de tendals o cobertes a les zones de terrassa, a banda de la coberta superior, només poden tenir o fer servir un màxim total de dos tancaments verticals laterals, frontals o de fons simultàniament, tant si es tracta de tancaments totals o parcials, que es despleguin des de la coberta o cap a la coberta, i en el cas dels establiments que disposin de tendals o pèrgoles fixades a la façana del local, d'un màxim d'un d'aquests tancaments verticals laterals o frontals.

Les autoritats municipals, sempre que el trànsit rodat no es vegi impossibilitat, poden autoritzar l'ocupació de la via pública destinada al trànsit rodat o a estacionament de vehicles immediatament adjacent a les terrasses o façana dels locals destinats a restaurants, bars o cafeteries per ocupar-la provisionalment amb taules com a terrassa d'aquests locals. En cap cas la suma de les places de les terrasses o dels espais exteriors ocupats ordinàriament pel local i les autoritzades provisionalment no pot excedir de la capacitat ordinària de la terrassa del local o, en el cas que el local no disposi ordinàriament de terrassa, del 50 % de la capacitat ordinària autoritzada del local. Aquestes places provisionals de terrassa resten sotmeses a les mateixes regles de disposició, màxim d'ocupació de taules i distàncies que les places ordinàries.

- No es poden vendre begudes alcohòliques per al consum fora de l'establiment. En el cas de les comandes per endur-se i a domicili, només es poden subministrar begudes alcohòliques quan vagin acompanyades de menjar.

- Els establiments de restauració han d'anunciar la recomanació d'usar RadarCovid.

-Els establiments de restauració han d'anunciar en un lloc visible a l'exterior la capacitat permesa de l'establiment, tant a l‘interior del local com a la terrassa.

-Tots els establiments de restauració tenen com a hora de tancament la legalment autoritzada, i no poden superar en cap cas les 24.00 h. Entre el tancament de les terrasses i les 22.00 h només es permet l'activitat de prestació de servei per endur-se o a domicili. Entre les 22,00 hores i les 24,00h supòsit en el qual es permet l'activitat de prestació de servei a domicili.

- Resta suspesa l'activitat dels locals d'oci nocturn.

- Les zones comunes en espais interiors dels hotels, dels allotjaments turístics i de les instal·lacions juvenils que preveu el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada. En els albergs, refugis, hostatgeries o establiments anàlegs, qualsevol que en sigui la denominació, que comptin amb habitacions o sales habilitades per a la pernoctació d'ús compartit i capacitat múltiple, es prohibeix la pernoctació en la mateixa estança de persones que formin part d'unitats de convivència diferents.

i) Mesures relatives al transport públic

- Els autobusos interurbans tenen limitada la cabuda i només es poden ocupar les places amb seient, i no es poden admetre passatgers que viatgin drets. Pel que fa a la limitació de la cabuda del vehicle, s'exceptua el passatge amb mobilitat reduïda, el qual pot fer servir el servei malgrat s'hagi assolit el límit màxim d'ocupació.

- Els serveis de tren i metro tenen limitada la cabuda i només es poden ocupar els seients i les places de persones dretes senyalitzades expressament al terra. Aquesta norma no és aplicable a les persones amb mobilitat reduïda, les quals poden emprar el servei malgrat s'hagi assolit el límit màxim d'ocupació.

j) Mesures relatives a l'activitat de jocs i apostes

- Es permet l'obertura al públic dels espais interiors dels establiments de jocs i apostes, amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual. El tancament dels locals no pot excedir de les 17.00 hores. Els explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm, per la qual cosa hi ha d'haver mesuradors de CO2 visibles pel personal i la clientela en els interiors. En cas que se superin les 800 ppm, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local.

k) Mesures relatives a l'activitat comercial

- Els establiments comercials han de concloure l'activitat a les 20.00 hores i amb una reducció al 75 % de la cabuda. S'exceptuen d'aquestes limitacions les benzineres i els establiment dedicats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat), farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, quioscs i establiments dedicats a la venda de premsa i papereria, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor.

Malgrat això, els centres comercials i les grans superfícies que han de concloure l'activitat a les 20.00 hores poden obrir amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda de dilluns a divendres. Aquests establiments poden obrir els dissabtes i festius d'obertura comercial amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda. En cap cas, les grans superfícies i els centres comercials no poden obrir els diumenges i festius que no siguin d'obertura comercial. S'exceptuen d'aquesta darrera reducció de capacitat i d'obligació de tancament els centres comercials i les grans superfícies o part d'aquests establiments que estiguin destinats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat) o dedicats a farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, quioscs i establiments dedicats a la venda de premsa i papereria, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor, o els ubicats en mercats permanents. També s'exceptuen d'aquestes obligacions de tancament les sales de projecció cinematogràfica que hi hagi en els centres comercials.

Tercer. Establir les mesures preventives i de seguretat excepcionals següents, de caràcter temporal, que seran aplicables a l'illa de Menorca des que es publiquin fins a les 24.00 hores del dia 11 d'abril de 2021, i deixar sense efectes qualsevol acord anterior, emès en la mateixa matèria, en tot allò que s'hi oposi específicament, excepte el que disposa l'apartat h) d'aquest punt, que esdevendrà efectiu a partir de les 00.00 hores de dia 15 de març de 2021.

a) Mesures relatives a les activitats socials

- Tret dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions de caràcter familiar o social que es duguin a terme en espais públics o privats queden limitades a la participació d'un màxim de 6 persones, provinents d'un màxim de dos nuclis de convivència. Tenen la consideració de reunions familiars o socials les celebracions d'aniversaris.

- Fora dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions socials a les platges i altres espais oberts o a l'aire lliure s'han de reduir a la participació d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència, les quals han de dur mascareta en tot moment, excepte, si s'escau, en el moment precís de la ingesta d'aliments i begudes. Els ajuntaments respectius han de regular els horaris de tancament de les platges del seu terme municipal.

- La participació en cerimònies i celebracions nupcials civils o religioses, primeres comunions i batejos queda limitada a un màxim de 20 persones si es du a terme en espais exteriors o a l'aire lliure, o de 10 persones en locals o espais tancats i sempre que no se superi el 50 % de la capacitat d'aquests espais o locals tancats.

- Els parcs i jardins urbans, àrees recreatives o de descans d'àrees naturals oberts al públic, qualsevol que en sigui la titularitat, han de romandre tancats entre les 21.00 hores del vespre i les 07.00 hores del matí de cada dia. És obligatori l'ús de mascareta a les reunions socials que s'hi duguin a terme, llevat del moment precís d'ingesta d'aliments i begudes, si s'escau. Aquestes reunions, si s'esdevenen, han de ser d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència

- Llevat dels supòsits en què s'estableixi específicament una altra cosa, es pot fer activitat física a l'aire lliure sense contacte, incloent-hi les excursions, en grups d'un màxim de 15 persones.

- Es prohibeix la realització de fires, mostres, festes populars, revetles, sopars a la fresca i altres esdeveniments populars, qualsevol que en sigui la denominació, tant d'organització privada com municipal o insular.

b) Mesures en l'àmbit del desenvolupament de l'activitat laboral, professional o funcionarial

- El desenvolupament de l'activitat laboral o funcionarial s'ha de dur a terme preferentment en règim de teletreball, sempre que aquest règim de prestació no sigui incompatible amb les característiques del lloc de feina.

- Es recomana evitar reunions de treball o professionals fetes de manera presencial.

c) Mesures relatives a serveis socials

- Els casals, clubs, centres de gent gran o, en general, els centres recreatius destinats a gent gran, qualsevol que en siguin la denominació i titularitat, com també els centres que en la pràctica en facin les funcions, poden dur a terme la seva activitat habitual amb una reducció de la cabuda al 50 % de la capacitat màxima habitual en espais interiors. Es recomana traslladar l'activitat a l'aire lliure sempre que sigui possible. L'ús de la mascareta és obligatori en tot moment, excepte durant el moment precís de la ingesta d'aliments o begudes. Les activitats dirigides s'han de fer sempre respectant la distància de seguretat interpersonal ampliada de dos metres. Es poden dur a terme en grups d'un màxim de 15 persones en espais exteriors i de 10 persones en espais interiors.

Aquests centres han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic.

d) Mesures relatives a la comunitat educativa

- Les acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyaments no reglats i centres de formació poden dur a terme l'activitat docent presencial, amb una limitació de la capacitat de les aules o espais on s'imparteix la docència reduïda al 50 % de la capacitat habitual, capacitat que no es pot ampliar.

- Les acadèmies de ball poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permeten grups d'un màxim de 15 persones simultàniament a la mateixa sala. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat. Aquestes acadèmies han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic, i els titulars o explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta. En conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit, es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local. No són aplicables aquestes restriccions als centres docents que imparteixin ensenyaments oficials de dansa, els quals es regeixen per les normes específiques establertes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

- Això no obstant, respecte de l'activitat de formació professional per a l'ocupació, s'ha de reprendre l'activitat formativa presencial en les condicions que es determinin per resolució del president del SOIB. En tot cas, en funció de l'evolució de la situació epidèmica es poden plantejar fórmules mixtes d'alternança de formació presencial i a distància.

e) Mesures relatives a la pràctica esportiva

- Es permeten els entrenaments i les competicions autonòmiques d'àmbit insular d'esports d'equip i de contacte exclusivament per a esportistes federats a partir de 6 anys. Les competicions autonòmiques d'esports d'equip i de contacte d'àmbit autonòmic interinsular per a aquests mateixos esportistes es poden reprendre a partir del dia 9 d'abril, encara que es recomana que es prioritzin els partits d'àmbit insular.

- A la resta d'esports s'ha d'assegurar el manteniment de la distància de seguretat de metre i mig, i evitar en tot cas les situacions en què es produeixi contacte físic.

- A les competicions esportives d'àmbit estatal es permet la presència de públic, amb una reducció de la cabuda al 50 % de la capacitat màxima autoritzada de la instal·lació i de 500 persones assistents en el cas que es tracti de competicions en instal·lacions descobertes, i una reducció de la cabuda al 30 % de la capacitat màxima autoritzada de la instal·lació i 200 persones assistents en el cas d'instal·lacions cobertes. En tot cas, hi ha d'haver 3 seients de separació entre persones, llevat que es tracti de convivents, i s'han d'habilitar intercalant-hi files que no es puguin fer sevir.

- Les sales d'activitats dirigides poden romandre obertes al públic, amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permet la presència simultània a la mateixa sala d'un grup de màxim 15 persones en el cas d'activitats de baixa intensitat o d'un grup de màxim 10 persones en el cas d'activitats d'alta intensitat. Es recomana l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva.

- Les sales de musculació poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada habitual. Es recomana l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva.

-Tant les sales d'activitats dirigides com les de musculació han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic, i els titulars o explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local.

- La resta de zones interiors d'instal·lacions i centres esportius es poden fer servir amb una reducció de la capacitat al 75 % de la cabuda màxima autoritzada habitual.

- Es permet l'ús de vestidors de tota casta d'instal·lacions esportives, amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual. Resta permès l'ús de les dutxes, de manera alternada, de forma que no es pot fer servir el cubicle immediatament contigu a un cubicle en ús. Les dutxes inhabilitades per aquesta raó han d'estar senyalitzades permanentment.

f) Mesures relatives als serveis i projectes de lleure infantil i juvenil i en els locals d'oci infantil

- Els locals d'oci infantil han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai i a grups d'un màxim de 15 persones. La dispensació i el consum de menjar i beguda en els locals queda limitada als menors per un temps limitat a 30 minuts, àpats que s'han de dur a terme sota la supervisió de persones adultes.

- Els casals de joves, les ludoteques i altres centres anàlegs han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai i a grups d'un màxim de 15 persones, amb l'ús obligatori de la mascareta per part dels participants.

g) Mesures relatives a activitats culturals

- Les sales de cinema i els circs de carpa han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual permesa sempre que no es permeti el consum de begudes o aliments. En cas que l'establiment permeti el consum d'aliments i begudes a la sala, ha de reduir la capacitat al 40 % de la cabuda màxima habitual permesa.

- Els teatres, auditoris i espais similars poden dur a terme l'activitat amb els seients preassignats sempre que no superin el 50 % de la capacitat màxima autoritzada.

- Els recintes, locals i establiments, permanents o temporals, diferents dels que preveuen els apartats anteriors i que acullin activitats culturals, tant de manera habitual com esporàdica, poden dur a terme l'activitat sempre que el públic romangui assegut i que no se superi el 50 % de la capacitat màxima autoritzada del recinte, local o establiment, i sempre que no se superi una assistència de 200 persones en espais tancats i de 500 persones si es tracta d'activitats a l'aire lliure.

- En totes las activitats culturals que es duguin a terme en els establiments o espais descrits en els tres paràgrafs precedents, les portes s'han d'obrir amb l'antelació suficient per permetre accedir a l'espai de manera escalonada, i s'han de fixar franges horàries adequades per a l'accés. La sortida del públic s'ha de fer de manera escalonada per zones, seguint les instruccions que es donin per megafonia. S'ha de garantir en tot moment la distància entre persones i evitar les aglomeracions. La gerència de l'espai ha d'assegurar que durant l'espectacle es compleixen en tot moment les mesures de seguretat establertes.

- Les biblioteques, els arxius i museus han de reduir la capacitat al 75 % de la cabuda màxima habitual permesa.

h) Mesures relatives a l'activitat d'hoteleria i restauració

- Es permet el servei de restauració de bars, cafeteries i restaurants en espais interiors fins a les 17.00 hores de cada dia. Aquests espais interiors han de reduir al 50 % la capacitat màxima autoritzada i només es permet una ocupació màxima de 4 persones per taula o agrupació de taules, d'un màxim de 2 nuclis de convivència, sense que es puguin dividir agrupacions majors entre taules o agrupacions de taules contigües. Les taules que no es poden fer servir per reducció de la capacitat han d'estar expressament senyalitzades. Tant la comanda com el servei s'han de fer amb els clients asseguts a taula. Es prohibeix el servei i el consum a les barres.

Els explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm, per la qual cosa hi ha d'haver mesuradors de CO2 visibles pel personal i la clientela en els interiors. En cas que se superin les 800 ppm, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local.

- S'estableixen les excepcions següents a les limitacions anteriors envers l'ús d'espais interiors dedicats a la restauració:

  • Els serveis de restauració integrats en centres i serveis sanitaris, sociosanitaris i socials, i els serveis de menjador escolar o de caràcter social.
  • Altres serveis de restauració de centres de formació no inclosos en el paràgraf anterior i els serveis de restauració dels centres de treball destinats al personal que hi fa feina.

- Resta permesa l'activitat de les terrasses de bars, cafeteries i restaurants fins a les 22.00 hores de cada dia, excepte els divendres, dissabtes i vigílies de festius, en què l'horari de tancament és a les 18.00 hores, amb una ocupació màxima de 6 persones per taula o agrupació de taules d'un màxim de 2 nuclis de convivència, sense que es puguin dividir agrupacions majors entre taules o agrupacions de taules contigües. La disposició de les taules ha de garantir una distància mínima d'1,5 metres entre la posició de més proximitat entre els seients de dues taules o agrupacions de taules. Tant la comanda com el servei s'han de fer amb els clients asseguts a taula. Tenen la mateixa consideració que les terrasses els patis descoberts i les zones de jardí interiors dels locals. Es permet l'accés als interiors dels locals mentre estiguin obertes les terrasses, tant per accedir al bany com als patis descoberts o jardins interiors.

L'ocupació màxima per taula, tant interior com exterior, s'ha d'adaptar a les dimensions de la taula, de manera que les taules de menys de 45 cm de costat o diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 2 persones i les taules de més de 45 cm de costat o diàmetre però menys de 90 cm de costat o 90 cm de diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 4 persones. A les taules s'ha de disposar d'informació recordatòria de les normes de prevenció de la COVID-19 en l'àmbit de la restauració.

En el cas que aquests establiments disposin de tendals o cobertes a les zones de terrassa, a banda de la coberta superior, només poden tenir o fer servir un màxim total de dos tancaments verticals laterals, frontals o de fons simultàniament, tant si es tracta de tancaments totals com parcials, que es despleguin des de la coberta o cap a la coberta, i en el cas dels establiments que disposin de tendals o pèrgoles fixades a la façana del local, d'un màxim d'un d'aquests tancaments verticals laterals o frontals.

Les autoritats municipals, sempre que el trànsit rodat no es vegi impossibilitat, poden autoritzar l'ocupació de la via pública destinada al trànsit rodat o a estacionament de vehicles immediatament adjacent a les terrasses o façana dels locals destinats a restaurants, bars o cafeteries per ocupar-la provisionalment amb taules com a terrassa d'aquests locals. En cap cas la suma de les places de les terrasses o dels espais exteriors ocupats ordinàriament pel local i les autoritzades provisionalment no pot excedir de la capacitat ordinària de la terrassa del local o, en el cas que el local no disposi ordinàriament de terrassa, del 50 % de la capacitat ordinària autoritzada del local. Aquestes places provisionals de terrassa resten sotmeses a les mateixes regles de disposició, màxim d'ocupació de taules i distàncies que les places ordinàries.

- No es poden vendre begudes alcohòliques per al consum fora de l'establiment. En el cas de les comandes per endur-se i a domicili, només es poden subministrar begudes alcohòliques quan vagin acompanyades de menjar.

- Els establiments de restauració han d'anunciar la recomanació d'usar RadarCovid.

-Els establiments de restauració han d'anunciar en un lloc visible a l'exterior la capacitat permesa de l'establiment, tant a l'interior del local com a la terrassa.

-Tots els establiments de restauració tenen com a hora de tancament la legalment autoritzada, i no poden superar en cap cas les 24.00 h. Entre el tancament de les terrasses i les 24.00 h només es permet l'activitat de prestació de servei per endur-se o a domicili, llevat dels dies en què el tancament de les terrasses es produeixi a les 22.00 h, supòsit en el qual només es permet l'activitat de prestació de servei a domicili fins a les 24.00 hores.

- Resta suspesa l'activitat dels locals d'oci nocturn.

- Les zones comunes en espais interiors dels hotels, dels allotjaments turístics i de les instal·lacions juvenils que preveu el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada. En els albergs, refugis, hostatgeries o establiments anàlegs, qualsevol que en sigui la denominació, que comptin amb habitacions o sales habilitades per a la pernoctació d'ús compartit i capacitat múltiple, es prohibeix la pernoctació en la mateixa estança de persones que formin part d'unitats de convivència diferents.

i) Mesures relatives al transport públic

- Els autobusos interurbans tenen limitada la cabuda i només es poden ocupar les places amb seient, i no es poden admetre passatgers que viatgin drets. Pel que fa a la limitació de la cabuda del vehicle, s'exceptua el passatge amb mobilitat reduïda, el qual pot fer servir el servei malgrat s'hagi assolit el límit màxim d'ocupació.

j) Mesures relatives a l'activitat de jocs i apostes

- Es permet l'obertura al públic dels espais interiors dels establiments de jocs i apostes, amb una reducció de la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada habitual. El tancament del locals no pot excedir de les 17.00 hores. Els explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local.

k) Mesures relatives a l'activitat comercial

- Tots els establiments comercials han de concloure l'activitat a les 22.00 hores. S'exceptuen d'aquestes limitacions les benzineres i els establiment dedicats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat), farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, quioscs i establiments dedicats a la venda de premsa i papereria, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor.

Quart. Establir les mesures preventives i de seguretat excepcionals següents, de caràcter temporal, que seran aplicables a l'illa d'Eivissa des que es publiquin fins a les 24.00 hores del dia 11 d'abril de 2021, i deixar sense efectes qualsevol acord anterior, emès en la mateixa matèria, en tot allò que s'hi oposi específicament, amb l'excepció de les regles de l'apartat b) d'aquest punt, relatives a les reunions de caràcter familiar i social, i les disposicions que conté l'apartat i) d'aquest punt, relatives a l'activitat d'hoteleria i restauració, les quals seran vigents a partir de les 00.00 hores del dia 15 de març de 2021.

a) Mesures preventives de caràcter general

- Es recomana a la ciutadania d'Eivissa aquedar-se en els seus domicilis a les 20.00 h.

b) Mesures relatives a les activitats socials

- Llevat dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions de caràcter familiar o social que es duguin a terme en espais públics o privats resten limitades a la participació d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència. Tenen la consideració de reunions familiars o socials les celebracions d'aniversaris.

- Fora dels supòsits en què s'estableixi expressament una altra cosa, les reunions socials a les platges i altres espais oberts o a l'aire lliure s'han de reduir a la participació d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència, les quals han de dur la mascareta en tot moment, excepte, si s'escau, en el moment precís de la ingesta d'aliments i begudes. Els ajuntaments respectius han de regular els horaris de tancament de les platges del seu terme municipal.

- Es recomana posposar la celebració de cerimònies i celebracions nupcials civils o religioses, primeres comunions i batejos. En cas que es dugui a terme la celebració, la participació queda limitada a un màxim de 10 persones si té lloc en espais exteriors o a l'aire lliure, i de 6 persones a locals o espais tancats i sempre que no se superi el 30 % de la capacitat d'aquests espais o locals tancats.

- Els parcs i jardins urbans, àrees recreatives o de descans d'àrees naturals oberts al públic, qualsevol que en sigui la titularitat, han de romandre tancats entre les 21.00 hores del vespre i les 07.00 hores del matí de cada dia. És obligatori l'ús de mascareta en les reunions socials que s'hi duguin a terme, llevat del moment precís de la ingesta d'aliments i begudes, si s'escau. Aquestes reunions, si s'esdevenen, han de ser d'un màxim de 6 persones que provenguin d'un màxim de 2 unitats de convivència.

- Tret dels supòsits en què s'estableixi específicament una altra cosa, es pot fer activitat física a l'aire lliure sense contacte, incloent-hi les excursions, en grups d'un màxim de 10 persones.

- Es prohibeix la realització de fires, mostres, festes populars, revetles, sopars a la fresca i altres esdeveniments populars, qualsevol que en sigui la seva denominació, tant d'organització privada com municipal o insular.

c) Mesures en l'àmbit del desenvolupament de l'activitat laboral, professional o funcionarial

- El desenvolupament de l'activitat laboral o funcionarial s'ha de dur a terme preferentment en règim de teletreball, sempre que aquest règim de prestació no sigui incompatible amb les característiques del lloc de feina.

- Es recomana evitar reunions de treball o professionals fetes de manera presencial.

d) Mesures relatives a serveis socials

- Els casals, clubs, centres de gent gran o, en general, els centres recreatius destinats a gent gran, qualsevol que en siguin la denominació i la titularitat, com també els centres que en la pràctica en facin les funcions, únicament poden romandre oberts al públic o als seus associats per dur a terme activitats dirigides, que s'han de fer sense contacte físic i sempre respectant la distància de seguretat interpersonal ampliada de dos metres. Aquestes activitats s'han de dur a terme en grups estables de màxim 6 persones.

La capacitat d'aquests centres queda limitada al 30 % de la cabuda habitual. Aquests centres han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, que han d'estar col·locats en llocs visibles al públic.

-Es prohibeix el servei de bar i les activitats en què es consumeixin aliments i/o begudes, tret de la hidratació necessària durant la realització d'altres activitats permeses.

e) Mesures relatives a la comunitat educativa

- Les acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyaments no reglats i centres de formació poden dur a terme l'activitat docent presencial, amb una limitació de la capacitat de les aules o espais on s'imparteix la docència reduïda al 50 % de la capacitat habitual, capacitat que no es pot ampliar.

-Les acadèmies de ball poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permeten grups d'un màxim de 10 persones simultàniament a la mateixa sala. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat. Aquestes acadèmies han de disposar d'aparells mesuradors de CO2, els quals han d'estar col·locats en llocs visibles al públic, i els titulars o explotadors dels locals han d'assegurar la ventilació correcta i, en conseqüència, la concentració de CO2 no ha de superar en cap moment les 800 ppm. En cas que se superin, s'ha d'incrementar la ventilació o disminuir la cabuda fins que se situï per sota d'aquest indicador. En el cas d'espais en què no es pugui aconseguir el nivell de ventilació exigit es pot optar per equips purificadors d'aire fixos o portàtils amb filtres d'alta eficàcia HEPA de qualificació igual o superior a H13, que han de proporcionar un cabal d'aire net suficient per a, almenys, cinc renovacions per hora de tot l'aire de l'espai. Aquests equips s'han d'instal·lar de manera que puguin arribar a tots els punts del local. No és aplicable aquesta restricció als centres docents que imparteixin ensenyaments oficials de dansa, els quals es regeixen per les normes específiques establertes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

- Això no obstant, respecte de l'activitat de formació professional per a l'ocupació, s'ha de reprendre l'activitat formativa presencial en les condicions que es determinin per resolució del president del SOIB. En tot cas, en funció de l'evolució de la situació epidèmica es poden plantejar fórmules mixtes d'alternança de formació presencial i a distància.

f) Mesures relatives a la pràctica esportiva

- Es permet dur a terme un màxim de 3 entrenaments setmanals d'esports d'equip i de contacte, amb possibilitat de contacte físic, per a esportistes federats a partir de 12 anys (categoria infantil), sempre que es facin en grups estables. A la resta d'esports s'ha d'assegurar el manteniment de la distància de seguretat de metre i mig, i evitar en tot cas les situacions en què es produeixi contacte físic.

- Resten suspeses les competicions d'esports d'equips i de contacte, amb l'excepció de les competicions de categories estatals. Les competicions autonòmiques d'esports d'equip i de contacte d'àmbit autonòmic interinsulars per a esportistes federats a partir de 12 anys (categoria infantil) es poden reprendre a partir del dia 9 d'abril.

- No es permet la presència de públic a les competicions esportives.

- Les sales d'activitats dirigides poden romandre obertes al públic per al desenvolupament d'activitats d'intensitat baixa, amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual, i es permet la presència simultània a la mateixa sala d'un grup màxim de 6 persones. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva.

- Les sales de musculació poden romandre obertes al públic amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima autoritzada habitual. No es pot fer ús de les màquines d'activitat cardiorespiratòria. En tot cas, és obligatori l'ús de la mascareta, tant per al personal monitor com per a qui du a terme l'activitat esportiva, i que entre els practicants es mantengui una distància mínima de 3 metres en el moment de la pràctica de l'exercici.

- A les instal·lacions esportives cobertes l'activitat esportiva no federada es pot dur a terme si es redueix la capacitat màxima al 30 % de la cabuda màxima autoritzada ordinària.

- A les piscines esportives cobertes l'activitat esportiva no federada es pot dur a terme si es redueix la capacitat màxima al 30 % de la cabuda màxima autoritzada ordinària, i es permet un màxim de 3 persones fent servir simultàniament el mateix carril de natació i un total de 24 persones fent ús simultani de la piscina.

- Es permet l'ús de vestidors de tota casta d'instal·lacions esportives, amb una reducció de la capacitat al 30 % de la cabuda màxima habitual i sempre que els usuaris facin servir la mascareta obligatòria en tot moment. Resta permès l'ús de les dutxes, de manera alternada, de forma que no es pot fer servir el cubicle immediatament contigu a un cubicle en ús. Les dutxes inhabilitades per aquesta raó han d'estar senyalitzades permanentment. Malgrat això, resta prohibit l'ús dels vestidors en els esports d'equip o de contacte, excepte en el cas dels desplaçaments interilles o d'equips provinents d'altres comunitats autònomes.

g) Mesures relatives als serveis i projectes de lleure infantil i juvenil i als locals d'oci infantil

- Els locals d'oci infantil han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai i a grups d'un màxim de 6 persones. Resten prohibits la dispensació i el consum de menjar i beguda en els locals.

- Els casals de joves, les ludoteques i altres centres anàlegs han de limitar la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada de l'espai, dur a terme exclusivament activitats dirigides i limitar-ne la capacitat a grups d'un màxim de 6 persones en espais interiors i de 10 persones màxim en espais exteriors, els quals han de fer servir en tot moment la mascareta.

h) Mesures relatives a activitats culturals

- Les sales de cinema i els circs de carpa han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual permesa. En cap cas, no s'hi permet el consum de begudes o aliments.

- Els teatres, auditoris i espais similars poden dur a terme l'activitat amb els seients preassignats, sempre que no superin el 50 % de la capacitat màxima autoritzada.

- Els recintes, locals i establiments, permanents o temporals, diferents dels que preveuen els apartats anteriors i que acullin activitats culturals, tant de manera habitual com esporàdica, poden dur a terme l'activitat sempre que el públic romangui assegut i que no se superi el 30 % de la capacitat màxima autoritzada del recinte, local o establiment, i sempre que no se superi una assistència de 100 persones en espais tancats o a l'aire lliure.

- En totes las activitats culturals que es duguin a terme en els establiments o espais descrits en els tres paràgrafs precedents, les portes s'han d'obrir amb l'antelació suficient per permetre accedir a l'espai de manera escalonada, i s'han de fixar franges horàries adequades per a l'accés. La sortida del públic s'ha de fer de manera escalonada per zones, seguint les instruccions que es donin per megafonia. S'ha de garantir en tot moment la distància entre persones i evitar les aglomeracions. La gerència de l'espai ha d'assegurar que durant l'espectacle es compleixen en tot moment les mesures de seguretat establertes.

- Les biblioteques, arxius i museus han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima habitual permesa.

i) Mesures relatives a l'activitat d'hoteleria i restauració

- Es prohibeix el servei de restauració de bars, cafeteries i restaurants en espais interiors. No es permet el consum a les barres dels establiments. Queda prohibida també la utilització de màquines recreatives, màquines de joc i similars en els interiors d'aquests establiments.

- S'estableixen les excepcions següents al tancament al públic dels establiments o espais interiors dedicats a la restauració:

  • Restaurants d'hotels i altres allotjaments turístics, que poden romandre oberts sempre que sigui per a ús exclusiu dels seus clients allotjats, sense perjudici que també puguin fer serveis d'entrega a domicili o recollida a l'establiment. En aquests casos, s'ha de reduir la capacitat dels espais interiors dedicats al servei de restauració a un 50 % de la capacitat màxima autoritzada de l'establiment.
  • Els serveis de restauració integrats en centres i serveis sanitaris, sociosanitaris i socials, i els serveis de menjador escolar o de caràcter social.
  • Altres serveis de restauració de centres de formació no inclosos en el paràgraf anterior i els serveis de restauració dels centres de treball destinats al personal que hi fa feina.

- Resta permesa l'activitat de les terrasses de bars, cafeteries i restaurants, reduïda al 50 % de la capacitat màxima autoritzada, fins a les 17.00 hores. L'ocupació màxima permesa és de 4 persones per taula o agrupació de taules, provinents d'un màxim de 2 nuclis de convivència, sense que es puguin dividir agrupacions majors entre taules o agrupacions de taules contigües. La disposició de les taules ha de garantir una distància mínima d'1,5 metres entre la posició de més proximitat entre els seients de dues taules o agrupacions de taules. Tant la comanda com el servei s'han de fer amb els clients asseguts a taula. Tenen la mateixa consideració que les terrasses els patis descoberts i les zones de jardí interiors dels locals. Es permet l'accés als interiors dels locals mentre estiguin obertes les terrasses, tant per accedir al bany com als patis descoberts o jardins interiors.

L'ocupació màxima per taula s'ha d'adaptar a les dimensions de la taula, de manera que les taules de menys de 45 cm de costat o diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 2 persones i les taules de més de 45 cm de costat o diàmetre però menys de 90 cm de costat o 90 cm de diàmetre només poden ser ocupades per un màxim de 4 persones. A les taules s'ha de disposar d'informació recordatòria de les normes de prevenció de la COVID-19 en l'àmbit de la restauració.

En el cas que aquests establiments disposin de tendals o cobertes a les zones de terrassa, a banda de la coberta superior, només poden tenir o fer servir un màxim total de dos tancaments verticals laterals, frontals o de fons simultàniament, tant si es tracta de tancaments totals com parcials, que es despleguin des de la coberta o cap a la coberta i, en el cas dels establiments que disposin de tendals o pèrgoles fixades a la façana del local, d'un màxim d'un d'aquests tancaments verticals laterals o frontals.

Les autoritats municipals, sempre que el trànsit rodat no es vegi impossibilitat, poden autoritzar l'ocupació de la via pública destinada al trànsit rodat o a estacionament de vehicles immediatament adjacent a les terrasses o façana dels locals destinats a restaurants, bars o cafeteries, per ocupar-la provisionalment amb taules com a terrassa d'aquests locals. En cap cas, la suma de les places de les terrasses o dels espais exteriors ocupats ordinàriament pel local i les autoritzades provisionalment no pot excedir de la capacitat ordinària de la terrassa del local o, en el cas que el local no disposi ordinàriament de terrassa, del 50 % de la capacitat ordinària autoritzada del local. Aquestes places provisionals de terrassa resten sotmeses a les mateixes regles de disposició, màxim d'ocupació de taules i distàncies que les places ordinàries.

- No es poden vendre begudes alcohòliques per al consum fora de l'establiment. En el cas de les comandes per endur-se i a domicili, només es poden subministrar begudes alcohòliques quan vagin acompanyades de menjar.

- Els establiments han d'anunciar la recomanació d'usar RadarCovid.

-Els establiments de restauració han d'anunciar en un lloc visible a l'exterior la capacitat permesa de l'establiment, tant a l'interior del local com a la terrassa.

-Tots els establiments de restauració tenen com a hora de tancament la legalment autoritzada, i no poden superar en cap cas les 24.00 h. Entre el tancament de les terrasses i les 22.00 h només es permet l'activitat de prestació de servei per endur-se o a domicili. Entre les 22.00 hores i les 24.00h només es permet l'activitat de prestació de servei a domicili.

- Les zones comunes en espais interiors dels hotels, dels allotjaments turístics i de les instal·lacions juvenils que preveu el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, han de reduir la capacitat al 50 % de la cabuda màxima autoritzada. En els albergs, refugis, hostatgeries o establiments anàlegs, qualsevol que en sigui la denominació, que comptin amb habitacions o sales habilitades per a la pernoctació d'ús compartit i capacitat múltiple, es prohibeix la pernoctació en la mateixa estança de persones que formin part d'unitats de convivència diferents.

- Queda suspesa l'activitat dels locals d'oci nocturn.

j) Mesures relatives al transport públic

- Els autobusos interurbans tenen limitada la cabuda i només es poden ocupar les places amb seient, i no es poden admetre passatgers que viatgin drets. Pel que fa a la limitació de la cabuda del vehicle, s'exceptua el passatge amb mobilitat reduïda, el qual pot fer servir el servei malgrat s'hagi assolit el límit màxim d'ocupació.

k) Mesures relatives a l'activitat de jocs i apostes

- Es prohibeix l'ús per part dels clients dels espais interiors dels establiments de jocs i apostes, els quals han de romandre tancats al públic.

l) Mesures relatives a l'activitat comercial

- Tots els establiments comercials han de concloure l'activitat a les 20.00 hores, llevat de les benzineres i els establiment dedicats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat), farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, quioscs i establiments dedicats a la venda de premsa i papereria, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor.

-Tots els establiments comercials, centres comercials i recintes comercials que en tenguin han de reduir al 50 % la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l'estacionament de vehicles dels clients.

-Tots els establiments comercials poden obrir amb una capacitat del 50 %.

-Els centres comercials i grans superfícies han de senyalitzar clarament la cabuda que correspon a cada establiment a l'entrada o en cada entrada de l'establiment corresponent.

- Els centres comercials i les grans superfícies han d'assegurar per mitjans telemàtics o presencials que el control de la capacitat es fa en cada planta de l'establiment en el cas que tenguin distribució en plantes, i han d'instal·lar aparells o sistemes de control que permetin el còmput de persones presents i informin en tot moment de la capacitat a les seves instal·lacions. Els espais i els circuits d'entrada i de sortida han d'estar clarament senyalitzats.

- Els centres comercials i les grans superfícies han d'assegurar la ventilació correcta, i es recomana que es mantenguin els nivells de CO2 per sota de 800 ppm en tot l'establiment. A aquest efecte, han d'instal·lar aparells de medició de CO2 que han de ser visibles per al públic.

- L'activitat de mercats ambulants ha de restar reduïda a la concurrència d'un màxim del 75 % dels llocs habituals o permesos, i són els ajuntaments els responsables d'establir la delimitació i sistemes de control d'accés a les zones on es dugui a terme l'activitat del mercat.

Cinquè. Establir que malgrat el que disposen els punts segon, tercer i quart, entre el dia 26 de març fins al dia 11 d'abril de 2021, les reunions i trobades familiars i socials a les illes es regiran per les regles següents:

- Durant el període esmentat, a les illes de Mallorca, Menorca i Formentera únicament es permeten les reunions i trobades familiars i socials d'un màxim de quatre persones a l'interior i sis a l'exterior, en espais públics, sempre que pertanyin, com a màxim, a dos nuclis de convivència, excepte si són persones convivents.

- A l'illa d'Eivissa tan sols es permeten les reunions i trobades familiars i socials d'un màxim de sis persones a l'exterior, en espais públics, sempre que pertanyin, com a màxim, a dos nuclis de convivència, excepte si són persones convivents. Això no obstant, en espais privats, únicament es permeten les reunions d'un sol nucli de convivència.

En qualsevol cas, s'ha de tenir en compte per a totes les illes que es considera que les persones menors d'edat formen part d'un nucli de convivència amb cadascun dels progenitors, encara que visquin en domicilis diferents; que es considera que les persones amb vincle matrimonial o de parella formen també un nucli de convivència, encara que visquin en domicilis diferents, i, finalment, que la cura, l'atenció o l'acompanyament a persones menors d'edat, persones grans o dependents, amb discapacitat o especialment vulnerables, per motius justificats, no es considera una reunió social o familiar, sinó un deure inexcusable.

No estan incloses en la limitació que preveu aquest punt les activitats laborals, les institucionals, les de transport i les dels centres docents que imparteixen els ensenyaments a què fa referència l'article 3 de la Llei orgànica d'educació, incloent-hi l'ensenyament universitari, ni aquelles per a les quals s'estableixen mesures específiques en el nou Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, o en aquest Acord.

Sisè. En tot allò que no estigui específicament regulat per les mesures preventives. excepcionals que recullen els punts segon, tercer i quart d'aquest Acord són aplicables en el territori de cada illa les mesures que estableix el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020 i les modificacions posteriors, corresponents al nivell d'alerta sanitària declarat en el punt primer d'aquest Acord.

Setè. Notificar aquest Acord a la Delegació del Govern a les Illes Balears, als consells insulars i als ajuntaments de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com a la direcció operativa del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL) per a la transició cap a una nova normalitat derivada de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19.

Corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als ajuntaments, en l'àmbit de les seves competències, les funcions de vigilància, inspecció i control del compliment correcte de les obligacions que preveu aquest Acord, a l'efecte de garantir-ne l'efectivitat. Amb aquesta finalitat, les administracions esmentades poden sol·licitar la col·laboració de les forces i cossos de seguretat de l'Estat. L'incompliment de les mesures pot ser sancionat de conformitat amb la normativa aplicable en matèria de salut pública.

Vuitè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Novè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que el dicta, en el termini d'un mes comptador des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, alternativament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des que es publiqui, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de març de 2021

La secretària del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez