Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 36825
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 de març de 2021 de delegació de competències i de signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 10 de juliol de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 95, d'11 de juliol, es varen delegar determinades competències i la signatura d'alguns documents comptables i administratius en determinats òrgans de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, i es va establir el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria i de l'Institut Balear de la Dona.

2. Mitjançant la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 19 de desembre de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.173, de 26 de desembre, es va aprovar el règim de delegació de competències en determinats òrgans d'aquesta Conselleria i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria esmentada.

3. Amb l'aprovació del Decret 8/2021, de 13 de febrer de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern, s'extingeixen, entre d'altres, la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat i la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, alhora que es crea la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

4. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, determina, juntament amb l'estructura orgànica de la resta de conselleries, la de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, que s'estructura en la Secretaria General i cinc direccions generals: de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat; de Relacions Institucionals i Cooperació Local; de Funció Pública, d'Emergències i Interior, i de Comunicació.

5. Aquesta nova estructura administrativa exigeix aprovar un nou règim de delegació de competències i de signatura d'alguns documents en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, així com establir el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria esmentada.

Fonaments de dret

1. Els articles 8, 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Els articles 25, 31, 32, 33 i 42 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Delegar en el secretari general de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les competències atribuïdes a l'òrgan de contractació per la legislació de contractes del sector públic, per als expedients de contractació menor. Per a la resta de contractes, el valor estimat dels quals no superi els cinc-cents mil euros (500.000 €), sigui quin sigui el procediment d'adjudicació, es delega l'exercici de les competències següents: aprovar els plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars, aprovar l‘expedient i disposar l'obertura del procediment d'adjudicació, designar els membres de les meses de contractació, formalitzar els contractes i les modificacions que se'n facin, i aprovar la liquidació dels contractes i la devolució de les garanties.

b) En matèria de subvencions, la resolució de concessió de les subvencions que tramitin els òrgans directius de la Conselleria l'import de les quals no superi els cinc-cents mil euros (500.000 €), a excepció de les tramitades d'acord amb l'article 7.1 c) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. També es deleguen, sigui quin sigui el procediment de concessió, les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament i els sancionadors, sempre que, en tots els casos, la quantia de la subvenció no superi els 500.000 €.

c) En matèria de personal, les facultats i actuacions següents:

1r. Les relatives a la concessió dels permisos de reducció de jornada per atendre un familiar de primer grau per malaltia molt greu i per a les víctimes de violència de gènere o de terrorisme prevists en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2n. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

3r. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de treball vacants i dotats adscrits a la Conselleria.

d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4 c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.

e) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros.

f) En matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la resolució de les sol·licituds d'accés a la informació pública.

2. Delegar en el secretari general la signatura dels documents comptables i administratius d'autorització i disposició de despeses, reconeixement d'obligacions i proposta de pagament relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a 500.000 euros. Així mateix, es delega la signatura  dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

3. Delegar en el director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en les matèries següents:

a) En matèria de fundacions, l'exercici de les funcions administratives pròpies del protectorat sobre fundacions, quan correspongui a la Conselleria.

b) En matèria de selecció de personal de l'Administració local, la proposta de nomenament de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els òrgans de selecció de personal a què fa referència el segon paràgraf de la lletra f) de l'article 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració local, i, en general, en qualsevol òrgan de selecció i provisió de llocs de treball en procediments convocats per les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de les relacions de col·laboració.

4. Delegar en el director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local la signatura de les resolucions sobre la inscripció en el Registre d'Associacions dels actes que s'hi han de registrar de conformitat amb la legislació vigent.

5. Delegar en el director general d'Emergències i Interior les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en les matèries següents:

a) En matèria d'emergències, la direcció del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL), aprovat pel Decret 40/2014, de 29 d'agost, com també la direcció i la coordinació efectives de les emergències derivades de riscs que siguin objecte dels plans especials de protecció civil que preveu l'article 22 de la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears.

 

b) En matèria d'activitats classificades, la resolució de denegació d'inscripció en el Registre Autonòmic d'Activitats Itinerants que preveu l'article 55 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

6. Delegar en el director general d'Emergències i Interior l'inici i la resolució dels procediments sancionadors i altres mesures en aplicació del que preveu l'article 13.2 del Decret llei 11/2020, de 10 de juliol, pel qual s'estableix un règim sancionador específic per fer front als incompliments de les disposicions dictades per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

7. Delegar la resolució de la remissió i la tramesa d'expedients administratius als Jutjats i els Tribunals de Justícia, així com l'exercici de les actuacions que calguin, inclosos els actes d'execució de sentències:

  • en la directora general de Funció Pública, en matèria de funció pública.
  • en el director general d'Emergències i Interior, en relació amb els actes derivats dels procediments sancionadors prevists en l'apartat 6 anterior.
  • en el secretari general de la Conselleria, en relació amb la resta de matèries.

8. Disposar que, en els supòsits d'absència, malaltia o vacant de la persona titular de la Secretaria General, l'han de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són de la seva competència, pròpia o delegada, per aquest ordre:

- la persona titular de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat.

- la persona titular de la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

- la persona titular de la Direcció General de Funció Pública.

- la persona titular de la Direcció General d'Emergències i Interior.

- la persona titular de la Direcció General de Comunicació.

9. Disposar que, en els supòsits d'absència, malaltia o vacant de qualsevol de les persones titulars de les direccions generals de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, les ha de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són de la seva competència, pròpia o delegada, la persona titular de la Secretaria General d'aquesta Conselleria i, en els casos d'absència, malaltia o vacant d'aquesta darrera, la persona titular de la direcció general que correspongui segons l'ordre fixat en l'apartat anterior.

10. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 10 de juliol de 2019 de delegació de competències i de signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria i de l'Institut Balear de la Dona, i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 19 de desembre de 2019 de delegació de competències en determinats òrgans d'aquesta Conselleria, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria esmentada.

11. Disposar que aquesta Resolució tengui efectes des del dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

12. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 8 de març de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ​​​​​​​Mercedes Garrido Rodríguez