Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 33782
Convocatòria i bases del concurs específic per a la provisió del lloc de feina de Cap de negociat de Despeses

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 779/2021 de 23 de febrer de 2021, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del concurs específic per a proveir de forma definitiva el lloc de feina de Cap de negociat de Despeses de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DEL CONCURS ESPECÍFIC PER A PROVEÏR DE FORMA DEFINITIVA EL LLOC DE FEINA DE CAP DE NEGOCIAT DE DESPESES DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de les presents bases es regular el procediment per a la provisió definitiva del lloc de feina de Cap de Negociat de Despeses d'aquest Ajuntament (Lloc de feina núm. 305).

Característiques del lloc de feina convocat:

Lloc de feina núm. 305 RPT. Cap de Negociat de Despeses.

Específic anual: 11.421,11 €

Complement de destí: 21

Funcions:

Les funcions del lloc de feina seran les fixades a la relació de llocs de feina de l'Ajuntament de Marratxí, entre les que figuren les següents:

  • Coordinar i supervisar les tasques del personal adscrit al Negociat de Despeses de la Intervenció municipal.

  • Controlar el seguiment i execució, sota la supervisió de l'Interventor municipal, del pressupost de despeses general de la Corporació.

  • Coordinar, impulsar i supervisar les tasques comptables en relació als expedients d'execució de despeses per part de l'Ajuntament de Marratxí.

  • Informar quan escaigui els expedients propis del Negociat de Despeses.

  • Expedir informes, certificacions i emplenar plataformes i altres instruments de control dels ingressos de dret públic derivats de les competències i funcions del Negociat de Despeses.

  • Executar, amb la col·laboració del personal tècnic de la Intervenció municipal, les operacions de major dificultat tècnica del Negociat de Despeses. 

SEGONA. Requisits.

Podran prendre part a aquest Concurs específic els funcionaris de carrera d'aquest Ajuntament, pertanyents als subgrups A2 i C1 de l'escala d'Administració general, que duguin un mínim de dos anys continuats de permanència al lloc de feina que ocupen, excepció feta dels supòsits d'adscripció provisional com a conseqüència del reingrés després d'una excedència o del supòsit d'excedències quan es dugui en aquesta situació més de dos anys continuats.

TERCERA. Instàncies.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l'Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s'indica a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies hauran d'anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs. Quant els mèrits al·legats constin a l'expedient personal de l'interessat, no serà necessària la seva acreditació, si be per a que siguin valorats serà necessari que els interessats manifestin a la instància quins d'ells volen que se'ls valori. Els demés mèrits al·legats sense constància a l'expedient i que no s'acompanyin de suport documental no seran valorats.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà únicament al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial (seu electrònica), i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

Una vegada resoltes les al·legacions s'aprovarà mitjançant resolució de l'Alcaldia el llistat definitiu d'aspirants admesos i exclosos, que únicament es publicarà al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial (seu electrònica).

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

CINQUENA. Comissió de valoració.

La comissió de valoració quedarà constituïda en la forma següent:

President:

  • Titular: Paula Baltasar Cózar

  • Suplent: Gabriel Enrique Llorens González

Secretari (amb veu i vot):

  • Titular: Joana Maria Arguimbau Lladó

  • Suplent: Felip Ramis Llabrés

Vocals en representació del personal fix de l'Ajuntament, designat pel senyor Batle:

  • Titular 1: Catalina Bibiloni Martorell

  • Titular 2: Jaume Canyelles Veny

  • Titular 3: Maria Esperança Vich Bibiloni

  • Suplent 1: Maria Enriqueta Ramis Cañellas

  • Suplent 2: Maria Zanoguera Orell 

Així mateix es permetrà l'assistència, sense formar part de la comissió i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

La comissió de valoració no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. La comissió podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d'aquests no podrà ser superior al número de membres de la comissió.

Els membres de la comissió de valoració hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres de la comissió de valoració quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals de la comissió de valoració hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior al de la categoria convocada.

Categoria de la comissió de valoració: segona.

SISENA. Concurs.

En subjecció a l'establert als articles 79 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (RDL 5/2015, de 30 d'octubre), 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, 76 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears i al Capítol II del Decret 33/1994, de 28 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de feina i promoció professional de les Illes Balears (RPLFIB), els mèrits a valorar en aquest concurs seran els que s'esmenten a continuació (valorats sempre en referència a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds). 

Mèrits de necessària consideració (article 14 RPLFIB):

1. Grau personal corresponent al complement de destí consolidat per l'aspirant (Puntuació màxima d'aquest apartat: 4 punts):

  • Nivell 14 a 17: 2 Punts.

  • Nivell 18 a 22: 4 Punts. 

2. Serveis prestats amb anterioritat a l'Administració pública (Puntuació màxima d'aquest apartat: 50 punts).

  • Serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí, amb adscripció específica al Negociat de Despeses o d'Ingressos de la Intervenció municipal i en lloc de feina de qualsevol categoria professional: 0,18 Punts per mes complet.

  • Serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada, no recollits a l'apartat anterior: 0,10 Punts per mes complet.

  • Serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada o serveis prestats a qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,05 Punts per mes complet.

  • Serveis prestats a qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada: 0,025 Punts per mes complet. 

3. Antiguitat reconeguda a l'Administració pública (Puntuació màxima d'aquest apartat 6 Punts).

  • Per cada any d'antiguitat a l'Administració pública: 0,40 Punts per any complet. 

4. Cursos de formació i perfeccionament:

  • Cursos de formació i perfeccionament directament relacionats amb les funcions específiques del Negociat d'Intervenció: Gestió pressupostària local, Comptabilitat pública local i control intern: funció interventora (fiscalització) i control financer). (Puntuació màxima d'aquest subapartat 2 punts).

Únicament es valoraran els cursos realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats). La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació impartida o rebuda amb aprofitament i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència.

  • Cursos de formació i perfeccionament complementaris o transversals en relació al lloc de feina convocat. (Puntuació màxima d'aquest subapartat de 1,5 punts).

Únicament es valoraran els cursos de les següents matèries tranversals: Gestió econòmica de les administracions públiques, Dret tributari, Dret administratiu, Igualtat de gènere, Informàtica de gestió, Prevenció de riscos laborals i Qualitat) i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats). La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació impartida o rebuda amb aprofitament i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència.

En relació als cursos o activitats expressades en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores, excepció feta dels crèdits ECTS que equivalen a 25 hores. No es valoraran els certificats que no indiquin el número d'hores o crèdits o amb contingut de la formació indefinit. Tampoc es valorarà la formació que constitueixi una part d'altres estudis o cursos que s'hagin aportat per a la seva valoració o s'exigeixin com a requisit, ni la formació repetida a menys que s'hagi produït un canvi substancial en el seu contingut. 

5. Coneixement de la llengua catalana (Puntuació màxima d'aquest apartat: 1,5 punts).

En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l'EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.

  • Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 0,50 punts.

  • Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 1 punt.

  • Certificat de nivell E (coneixements específics de llenguatge administratiu): 0,50 punts.

Es valorarà únicament un certificat, excepció feta en el supòsit de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti.

Altres mèrits / mèrits específics de la convocatòria (article 15 i 18 RPLFIB): 

1. Titulació acadèmica (Puntuació màxima d'aquest apartat: 4,20 punts):

Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l'aspirant.

  • Per cada titulació acadèmica de batxiller, batxiller superior, tècnic especialista de formació professional, formació professional de grau superior, ensenyances professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i les ensenyances esportives de grau superior, així com tots els títols que hagin sigut declarats equivalents: 1 punt.

  • Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1,5 punts.

  • Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyança artística superior: 2 punts.

  • Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2,5 punts.

  • Per cada títol de doctor: 3 punts. La valoració del títol de doctor implicarà la no valoració del títol de diplomatura, grau o llicenciatura que hagi donat accés al mateix.

  • Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau universitari en matèria de Comptabilitat i/o Gestió econòmica: 0,05 punts per cada crèdit ECTS, fins a un màxim de 3 punts.

  • Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau universitari no comprès a l'apartat anterior: 0,025 punts per cada crèdit ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. 

2. Coneixement d'altres llengües (Puntuació màxima d'aquest apartat: 0,80 punts).

En aquest apartat es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), escoles d'administració pública i universitats, sempre que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu i segons el criteri que s'indica a continuació:

Nivells del Marc comú europeu MCE

Puntuació

Certificat de nivell A1

0,10

Certificat de nivell A2

0,20

Certificat de nivell B1

0,30

Certificat de nivell B1+

0,40

Certificat de nivell B2

0,50

Certificat de nivell B2+

0,60

Certificat de nivell C1

0,70

Certificat de nivell C2

0,80

Per a una mateixa llengua únicament es valorarà la titulació de nivell superior. 

3. Memòria d'execució del lloc de feina (Puntuació màxima d'aquest apartat: 10 punts).

Els aspirants hauran de presentar una memòria consistent en un anàlisi del lloc de feina convocat, on constin com a mínim els requisits, condicions i mitjans necessaris per a exercir-lo des del punt de vista del candidat.

Aquesta memòria s'haurà d'exposar oralment davant de la comissió de valoració, la qual podrà sol·licitar l'explicació detallada o ampliació in situ de la informació continguda a la mateixa o sobre la resta de mèrits aportats.

La memòria a presentar, que es valorarà amb una puntuació màxima de 5 punts, es presentarà per escrit juntament amb la sol·licitud de participació i tindrà una extensió màxima de 6 pàgines a dues cares i es redactarà amb el tipus de lletra i mida d'Arial 11. L'exposició i defensa oral de la memòria davant de la comissió de valoració tindrà una puntuació màxima de 5 punts.

Puntuació màxima assolible: 80 punts.

En el supòsit d'empat tindrà preferència en l'assignació del lloc de feina aquell aspirant que tingui major puntuació a l'apartat 3 dels mèrits específics (memòria d'execució del lloc de feina), en segon lloc l'aspirant que tingui major puntuació a l'apartat 3 del mèrits de necessària consideració (antiguitat a l'Administració pública), en tercer lloc l'aspirant que tingui major puntuació a l'apartat 2 dels mèrits de necessària consideració (serveis prestats amb anterioritat a l'Administració pública) i en el supòsit de mantenir-se l'empat aquest es resoldrà per sorteig.

SETENA. Resolució de la convocatòria.

El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos, comptats a partir del dia següent a aquell en que es publiqui el llistat definitiu d'aspirants admesos i exclosos. Un cop acomplert aquest termini, la Comissió de valoració publicarà en el tauler d'anuncis electrònic d'aquest Ajuntament la proposta provisional de qualificacions.

A la vista de l'esmentada proposta, els interessats podran formular observacions o reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional de qualificacions.

Una vegada revisades les observacions i reclamacions presentades dins termini la Comissió de valoració elevarà a definitives les qualificacions fins a les hores provisionals, efectuant la corresponent proposta d'adjudicació de llocs de feina. La proposta de qualificacions definitives juntament amb la proposta d'adjudicació de llocs de feina s'exposaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament (seu electrònica).

VUITENA. Presa de possessió.

Un cop efectuats els nomenaments, els aspirants nomenats hauran de prendre possessió del lloc de feina adjudicat en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir del següent al de la notificació del nomenament.

No obstant això, aquest termini es podrà ampliar a sol·licitud de l'interessat, per causes degudament justificades, fins a un màxim d'un mes.

NOVENA. Irrenunciabilitat del destí.

Amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds caducarà el termini per a renunciar o desistir de participar al concurs de trasllat. Una vegada transcorregut l'esmentat termini, les sol·licituds formulades seran vinculants pel peticionari i els destins irrenunciables, excepció feta de que abans de la presa de possessió s'obtingués un altre destí mitjançant convocatòria publica.

DESENA.

La Comissió de valoració queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions de la Comissió de valoració podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Marratxí,  4 de març de 2021

El batle

Miquel Cabot Rodríguez