Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 32004
Aprovació inicial reglament funcionarment de "mesa general conjunta" del personal funcionari i laboral de l'ajuntament d'Andratx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació Municipal, en sessió ordinaria de data 26 de febrer de 2021, adopta el següent ACORD:

«Atès l'Acta de la Mesa General de Negociació Conjunta de dia 12 de març de 2020 on s'acordà l'aprovació del Reglament de Mesa General de Negociació Conjunta.

Atès l'Informe realitzat per l'Assessor Jurídic de dia 11 de juny de 2020 de viabilitat jurídica del Reglament de Mesa General de Negociació Conjunta.

Atès l'Informe de la Tècnica de Personal de dia 28 de setembre de 2020.

Atès el Decret de Incoació de l'Expedient per a l'Aprovació del Nou Reglament de la Mesa de Negociació Conjunta de l'Ajuntament d'Andratx de data 12 de febrer de l'actual

Atès l'Informe de Secretaria de data 12 de febrer de l'actual.

Atès l'Informe del Tècnic de Personal de dia 12 de febrer de l'actual, que proposa el següent acord:

«s'informa favorablement, per tal que el Ple de l'Ajuntament d'Andratx adopti el següent:

ACORD

Primer.- Aprovar inicialment el Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d'Andratx, d'acord amb les modificacions plantejades per l'informe jurídic de data 11 de juny de 2020 i l'informe jurídic de data 04 de febrer de 2021.

Segon.- Sotmetre l'aprovació a tràmit d'informació pública durant el termini de 30 dies mitjançant anunci en el Bolletí Oficial de les Illes Balears , en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament i mitjançant publicació del text a la pàgina web de la Corporació.

Tercer.- Donar compte als representants sindicals.»

ES PROPOSA AL PLE L'ADOPCIÓ DEL SEGÜENT ACORD:

Primer.- Aprovar inicialment el Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d'Andratx, d'acord amb les modificacions plantejades per l'informe jurídic de data 11 de juny de 2020 i l'informe jurídic de data 04 de febrer de 2021.

Segon.- Sotmetre l'aprovació a tràmit d'informació pública durant el termini de 30 dies mitjançant anunci en el Bolletí Oficial de les Illes Balears , en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament i mitjançant publicació del text a la pàgina web de la Corporació.

Tercer.- Donar compte als representants sindicals.»

 

Andratx, 3 de març de 2021

La regidora Margarita Esteva Jofre

 

Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació Conjunta  del personal funcionari i laboral de l´Ajuntament d'Andratx.

Preàmbul.

El Reial Decret Legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic estableix que els/les empleats/ades públics/ques tenen dret a la negociació col·lectiva, representació i participació institucional per a la determinació de les seves condicions de treball, l'exercici d'aquest drets es garanteix i es dur a terme, en part, a través de la Mesa General de Negociació que estarà present en dita mesa representants de l'Ajuntament d´Andratx i els representants dels empleats públics.

La negociació col·lectiva dins del seu àmbit respectiu, i en relació a les competències legalment atribuïdes a l'Ajuntament   d´Andratx, s'efectuarà per ambdues parts sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe negocial, publicitat i transparència, principis que redundarà a millorar les condicions de treball dels empleats públics, buscant una major eficàcia i eficiència en el funcionament de l'administració i en la qualitat del servei que es presta als ciutadans.

Aquest Reglament disposa de cinc capítols que recullen l'objecte i àmbit, l'organització, el règim de funcionament i les matèries objecte de negociació que remet directament a la legislació aplicable. Finalment, en el capítol IV trobem els acords i els pactes i en el capítol V s'estableix la publicitat i els tràmits a realitzar per a la modificació del reglament, que requerirà en tot cas, els mateixos tràmits que la seva aprovació.

CAPÍTOL I OBJECTE I ÀMBIT.

ARTICLE 1: NATURALESA I OBJECTE.

Aquest reglament té per objecte regular l'estructura, composició i funcionament de la Mesa General de Negociació dels empleats públics per la negociació de les condicions de treball comunes al personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d´Andratx. La negociació es portarà a terme, per les dues parts, sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe en la negociació, publicitat i transparència.

ARTICLE 2: DEFINICIÓ I ÀMBIT.

La Mesa General de Negociació (MGN) és l'òrgan de negociació col· lectiva per la determinació de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d´Andratx, i és l'òrgan constituït en aquesta administració per exercir les funcions i competències que legalment se li atribueixen, respecte les matèries previstes en la legislació aplicable.

CAPÍTOL II ORGANITZACIÓ. 

ARTICLE 3: REPRESENTATIVITAT I COMPOSICIÓ DE LA MESA.

La MGN té una composició paritària. Estaran legitimats per ser-hi presents, d'una part, els representants de l'Ajuntament d´Andratx i, per altra, les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal, les organitzacions sindicals més representatives de les Illes Balears, així com els sindicats que hagin obtingut el 10% o més dels representants en les eleccions als òrgans de representació de l'Ajuntament d´Andratx, en cap cas es podrà superar el número de quinze membres. D'aquesta manera estarà formada per:

Presidència:

- El/la regidor/a de Recursos Humans, que ostentarà la presidència. En cas d'absència, ostentarà la presidència l'Alcalde/essa President/a o la persona que ostenti la Tinença d'Alcaldia.

Vocals:

- Vocals en representació de l'Ajuntament d´Andratx, els mateixos membres que els nomenats per la representació sindical.

- Vocals en representació dels sindicats legitimats: cada sindicat tindrà dret com a mínim a un representant, exercint-se el vot de forma ponderada en funció de la seva representativitat d'acord amb els resultats obtinguts en les últimes eleccions sindicals.

Secretari/a:

- La Secretaria de la Mesa, recau en un/a funcionari/a de la Corporació que comptarà amb el suport tècnic i jurídic dels Serveis de la Corporació, i disposarà de veu, i sense vot.

En la composició de la MGN es tendirà a la paritat entre home i dona.

Cada sindicat legitimat tindrà dret, com a mínim, a un lloc repartint-se la resta en proporció a la seva representativitat. Correspondrà als respectius sindicats amb legitimitat per formar part de la MGN, la designació dels membres que han d'assistir a les reunions i cada sindicat podrà ser assistit per un assessor/a, amb veu i sense vot. Per part de l'Administració podran assistir-hi els assessors que es considerin necessaris, amb veu i sense vot.

La representació de la Corporació i la representació de les Organitzacions Sindicals podran delegar-se. Els representants de les Organitzacions Sindicals podran delegar l'assistència a la Mesa, en un altre membre de la Organització Sindical que represente. La delegació faculta al delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant. Les delegacions deuran notificar-se prèviament a la Mesa.

La MGN quedarà vàlidament constituïda amb la presència d'un mínim de tres membres de cadascuna de les parts. La representació de l'Ajuntament i la representació de les Organitzacions sindicals podran delegar-se. Els representants de les Organitzacions Sindicals podran delegar l'assistència a la MGN, en un altre membre del sindicat que representi. La delegació faculta al delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant. Les delegacions hauran de notificar-se prèviament a la MGN.

ARTICLE 4.- ÒRGANS: PLE, PRESIDENCIA I SECRETARIA.

 Són òrgans de la MGN: el Ple, la Presidència i la Secretaria.

4.1.- EL PLE.

 Està format per tots els membres de la MGN. Per al seu funcionament el Ple de la MGN podrà nomenar Comissions Tècniques i/o de treball, a les que dotarà d'atribucions i competències específiques.

4.2.- LA PRESIDÈNCIA:

Serà el president/a de la MGN, el/la regidor/a designat per la corporació amb competències delegades per l'Alcaldia, i tindrà les següents funcions:

  • Convocar la MGN.
  • Fixar l'odre del dia tenint en compte les peticions dels altres membres, formulades amb la suficient antelació.
  • Moderar i dirigir els debats, especialment atorgant l'ús de la paraula a qui el sol·liciti i retirant-lo en els següents supòsits:
    • Fer ús de la paraula sense haver estat atorgat.
    • Reproduir intervencions anteriors.
    • Qualsevol altre supòsit que impedeixi el normal desenvolupament de les sessions.
  • Donar per conclòs el punt de l'ordre del dia quan la qüestió ha estat suficientment debatuda
  • Vetllar pel compliment dels acords presos en la MGN.
  • Totes aquelles que el Ple li atribueixi.

4.3.- LA SECRETARIA:

Actuarà com a secretari/a un empleat/da municipal designat per la presidència, de comú acord amb la part social.

Les seves atribucions seran:

- Recollir per escrit el desenvolupament de les sessions en actes.

- Realitzar les convocatòries de les sessions, per ordre de la Presidència.

- Custodiar la documentació de la MGN.

- Rebre tot tipus de notificacions, recollir les excuses d'assistències o qualsevol altre escrit que hagi de posar-se en coneixement dels altres membres de la MGN. - Realitzar les funcions de tràmit i suport tècnic necessari per al funcionament de la MGN.

En cas d'absència del secretari/a la Presidència designarà un empleat/da públic/a perquè el substitueixi.

ARTICLE. 5- PERMISOS DE REPRESENTACIÓ SINDICAL.

De conformitat amb l'article 9.2 de la LOLS, els representants sindicals que participin a la MGN amb vinculació amb l'Ajuntament, tindran dret a la concessió dels permisos retribuïts necessaris per a l'adequat exercici de la seva labor com a negociadors i que es considerarà de treball efectiu, sempre que la convocatòria per part de l'Administració coincideixi amb l'horari de treball de l'empleat municipal.  

En els casos en què per exercir la funció representativa de personal no existeixi una convocatòria expressa per part de l'Administració, s'atendrà als límits dels crèdits horaris mensuals dins de la jornada de treball i retribuïts com de treball efectiu establerts a l'article 41 del TREBEP i al 68.e) del TRET.  

Tota convocatòria, ja sigui per part de l'Administració o a instància dels representants fora de la jornada laboral, no estarà subjecte a cap limitació ni donarà per a cap tipus de permís ni compensació.  

CAPÍTOL III RÈGIM DE FUNCIONAMENT I MATÈRIES OBJECTE DE NEGOCIACIÓ:

ARTICLE. 6- RÈGIM DE FUNCIONAMENT.

La MGN quedarà vàlidament constituïda amb la presència d'un mínim de tres membres de cadascuna de les parts.

La MGN funcionarà en règim de sessions ordinàries i extraordinàries. La MGN es reunirà de forma ordinària trimestralment el primer dimecres laborable.

Les sessions ordinàries seran aquelles que es convoquin amb l'antelació mínima  exigida, que en tot cas serà de 5 dies hàbils. Les extraordinàries seran aquelles que per raó d'urgència es convoquin en un termini inferior a l'establert per les sessions ordinàries i que en tot cas ha de ser amb una antelació mínima de 48 hores.

Es fixa la periodicitat de les sessions ordinàries en el primer dijous de cada tres mesos, en horari de matins, o en el següent dia hàbil en cas que aquell sigui festiu.

Les sessions ordinàries requeriran la prèvia convocatòria per part de la Presidència, amb indicació de l'ordre del dia, lloc i data de la sessió. La convocatòria es farà mitjançant correu electrònic, dirigit a tots els membres de la MGN designats com a titulars. Els membres de la MGN accepten com a vàlida la convocatòria feta a l'adreça de correu electrònic de l'Ajuntament. En cas de modificació, serà responsabilitat de cada membre notificar al/ a la secretari/ària de la MGN la nova adreça electrònica de notificació.  

Les sessions es celebraran en convocatòria única en el lloc, dia i hora que es convoquin.  

Les sessions extraordinàries les convocarà la Presidència, indicant que es tracta d'una sessió extraordinària. La sessió extraordinària es farà a proposta de la presidència o per petició raonada dels membres de la mesa que representin la seva majoria absoluta, i es farà també en horari de matins.  

La convocatòria de la MGN ha d'incloure les propostes a debatre així com tota aquella documentació que es cregui necessària per la presa de l'acord. Per aquells temes que requereixin disposar d'informació prèvia, tant l'Ajuntament com la part social es comprometen a facilitar-la per què pugi ser inclosa dins de la convocatòria. 

 Per tal que un tema sigui inclòs a l'ordre del dia, haurà de contenir els següents extrems:   

A.- Presentar-se dins del termini de 7 dies hàbils anteriors a la convocatòria.

B.- Incloure la proposta completa i formal d'acord a ser debatut per la MGN, que com a mínim ha de contenir una exposició dels antecedents, unes conclusions i una proposta d'acord.

C.- Tota aquella altra documentació que en forma d'antecedents o informació complementària es consideri convenient.

El primers punts de l'ordre del dia seran aquells que haguessin quedat pendents en la sessió anterior. L'alteració de l'ordre o la inclusió de punts nous s'haurà de justificar degudament i haurà de ser aprovada de mutu acord per les dues parts negociants. 

ARTICLE 7.- ACTES DE LES REUNIONS:

De cada sessió o reunió que porti a terme la MGN s'aixecarà acta, i quedarà degudament enregistrada telemàticament; aquest arxiu electrònic, serà incorporat a l'expedient electrònic i contindrà, com a mínim:

- Lloc i data en què ha tingut lloc.

- Hora de començament i acabament de la reunió.

- Nom i cognoms dels assistents de cada una de les parts.

- Assumptes compresos en l'ordre del dia, així com els acords o pactes que s'adoptin o, en el seu cas, indicació de no haver-se assolit cap acord.

- A petició expressa d'algun representant de l'Administració o de les organitzacions sindicals, es farà constar en acta el posicionament o opinió del sindicat o Administració respecte algun punt de l'ordre del dia.

L'esborrany de l'acta es farà arribar a tots els assistents que siguin membres de la MGN, per al seu coneixement i en el seu cas, per la formulació d'observacions que siguin susceptibles de ser-hi incorporades. L'esborrany de l'acta es farà arribar, per part de la secretaria, mitjançant correu electrònic, perquè les parts puguin plantejar les seves esmenes, en el termini dels 10 dies hàbils posteriors a la celebració de la sessió de la MGN.

Les actes s'aprovaran en la següent sessió ordinària de la MGN i els acords urgents se signaran en la mateixa sessió que es preguin. El primer punt de l'ordre del dia de cada sessió ordinària serà l'aprovació de l'acta de la sessió anterior.

ARTICLE 8 .- MATÈRIES OBJECTE DE NEGOCIACIÓ:

Són matèries de negociació de la MGN les susceptibles de regulació comuna pel personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d´Andratx establertes en la legislació vigent.

CAPÍTOL IV ACORDS I PACTES:

ARTICLE 9.- VALIDESA DELS ACORDS I PACTES.

Per la validesa dels pactes i acords presos en el sí de la MGN, serà necessària l'aprovació expressa i formal en el cas dels Acords per part dels òrgans de govern competents de l'Ajuntament d´Andratx, no així en el cas dels pactes que es corresponguin estrictament a l'àmbit competencial de l'òrgan administratiu que ho subscribeixi i s'aplicaran directament al personal de l'àmbit corresponent.

L'adopció dels acords i pactes requerirà el vot favorable dels representants de l'Administració i de la majoria de la part sindical a raó de la representació que de forma ponderada en número de delegats tinguin les organitzacions sindicals legitimades per formar part de la MGN.

En els acords que siguin preceptius es farà la publicació amb la màxima urgència en els diaris oficials que pertoquin.

CAPÍTOL V PUBLICACIÓ I MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT:

ARTICLE 10.- PUBLICACIÓ I ENTRADA EN VIGOR DEL REGLAMENT.

Aquest Reglament, una vegada aprovat, serà aprovat pel Ple de la Corporació i publicat al BOIB i entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí.

ARTICLE 11.- MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT.

La modificació d'aquest Reglament haurà de ser aprovada pel Ple de la MGN vigent en cada moment amb el vot favorable per part dels representants de l'Administració i de la majoria absoluta de la part sindical.

ARTICLE 12.- MEDIACIÓ.

En qualsevol moment de la negociació, i per resoldre els conflictes sorgits en la MGN, i per mutu acord, les parts podran instar la intervenció d'un/a mediador/a que serà nomenat/ada de comú acord i podrà formular la proposta corresponent.