Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 29611
Aprovació de la modificació de la convocatòria per a la concessió de subvencions per a persones autònomes i microempresas afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària del covid-19 (any 2021), aprovada per mitjà Decret d'Alcaldia de data 25 de gener de 2021 i publicat el extracte de la convocatòria al BOIB número 13 del 30 de gener de 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació a l'Decret d'Alcaldia de data 26 de febrer de 2021, pel qual s'aprova la modificació en la convocatòria per a la concessió de subvencions per a persones autònomes i microempreses afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de l'covid-19 (any 2021), aprovada mitjançant Decret d'Alcaldia de data 25 de gener de 2021 i publicat l'extracte de la convocatòria al BOIB número 13 del 30 de gener de 2021:

PRIMER. Es fa públic el text definitiu de la convocatòria modificada per a la concessió de subvencions per a persones autònomes i microempreses afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de l'covid-19 (any 2021):

“CONVOCATÒRIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A PERSONES AUTÒNOMES I MICROEMPRESES AFECTADES PER LA SITUACIÓ ECONÒMICA DERIVADA DE LA CRISI SANITÀRIA DE LA COVID-19 (ANY 2021).

Article 1.- Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a persones autònomes i microempreses afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19 (any 2021).

Article 2.- Bases reguladors

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2021, aprovats inicialment pel ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data de 26 de novembre de 2020 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 214 del 26 /12/2020.

Article 3.- Instrucció i resolució de l'ajuda

1.- La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu serà l'òrgan per a la instrucció i resolució de la subvenció. Una vegada comprovada la documentació presentada i que figura en l'expedient, i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió avaluadora), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant publicació en el tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal (www.santaeulalia.net) amb un termini de 10 dies hàbils des de la publicació en el tauler d'anuncis per a formular al·legacions.

2.- La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la comissió avaluadora en el termini màxim de 6 mesos, una vegada acabat el corresponent termini de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.- La proposta de resolució provisional i definitiva no crea cap dret a favor del beneficiari davant l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.

4.- Excepcionalment i amb la voluntat de poder realitzar el pagament de l'ajuda al més aviat possible i sempre que hi hagi crèdit suficient per cobrir l'import màxim de totes les sol·licituds presentades en la seua totalitat, la comissió avaluadora podrà fer una proposta de resolució, que tendrà caràcter de resolució definitiva, amb totes aquelles sol·licituds presentades que estiguin completes i que compleixin amb tots els requisits de la present convocatòria. La proposta de resolució haurà de ser aprovada per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i ser publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB). Aquesta excepció no s'aplicarà en el cas que el total de sol·licituds presentades pugui donar lloc al prorrateig de la partida pressupostària per a aquest ajut.

 

Article 4.- Beneficiaris/àries i requisits

1.- Seran beneficiaris/àries de les línies d'ajudes les persones físiques, jurídiques o l'agrupació d'aquestes amb activitat mercantil, que a més compleixin amb els requisits següents:

a) Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites durant l'any 2020.     

b) Que el domicili social i/o l'activitat principal de la persona sol·licitant estigui ubicada al terme municipal de Santa Eulària des Riu . En el cas que la persona sol·licitant sigui una persona autònoma no obligada a la possessió del títol habilitant (o antiga llicència d'obertura) aquest requisit és que el domicili fiscal de la persona sol·licitant estigui ubicat al terme municipal de Santa Eulària des Riu.     

c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute i es comprovarà d'ofici per part d'aquest Ajuntament.      

d) Que no estiguin incurses en alguna de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.     

Complint amb el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel fet de ser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/ària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant la presentació per la persona sol·licitant de la declaració responsable, presentant el corresponent annex 1.

e) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i amb el Consell Insular d' Eivissa. I aquest requisit es acreditar mitjançant la presentació pel / la sol·licitant de la declaració responsable, presentant el corresponent Annex 1.

f) Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, com ara una comunitat de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels seus membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris/àries.       

En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, que serà el coordinador/a del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com beneficiària, corresponen a l'agrupació. En el cas que hi hagi sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst en l'article 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre. La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, en aquest cas, no serà vàlida per justificar aquest requisit.

g) En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d'aquestes denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.     

h) Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquests, i no se subvencionarà la mateixa situació encara que la presentin dos beneficiaris/àries diferents. Així mateix, en cas que diverses persones físiques comparteixin el mateix centre d'activitat, establiment, local, lloc o formin part d'un ens amb personalitat jurídica o sense que sol·liciti l'ajuda, es podrà beneficiar únicament una d'aquelles persones físiques i quedaran excloses totes les altres.     

i) Ser autònoms/es o microempreses, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 d'euros en l'exercici 2020.       

j) Tenir el títol habilitant (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat. En aquest cas, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu comprovarà d'ofici l'obligació de la persona sol·licitant a disposar de l'esmentat títol o llicència.         

k) Que l'empresa o autònom/a no tengui una mitjana anual respecte a l'any 2020 de més de 10,00 treballadors/es al seu càrrec.     

l) En el cas que la persona sol·licitant tengui una activitat principal de venda sense establiment (mercadet) al terme municipal de Santa Eulària des Riu durant l'any 2020, ha d'acreditar que no comparteix parada mitjançant la presentació de la documentació justificativa que apareix en l'article 7.1 de la convocatòria.       

2.- Per ser beneficiari/ària en les línies 1, 2 o 3, és un requisit específic que la persona autònoma o microempresa tengui una reducció mínima d'una mitjana anual de l'activitat d'un 50,00% dels ingressos o facturació durant l'exercici 2020 respecte a l'exercici 2019. En el cas que l'autònom/a o microempresa no tengui activitat l'any 2019 i la seua activitat s'hagi iniciat entre el dia 01/01/2020 i el 13/03/2020, haurà de complir el requisit de presentar una reducció mínima d'un 50,00% dels ingressos o facturació de la mitjana dels trimestres posteriors a l'estat d'alarma de març de 2020 en els quals hagi exercit la seua activitat fins a desembre de 2020 respecte al primer trimestre del mateix any.

3.- Per ser beneficiari/ària de la línia 4, és un requisit específic que l'autònom/a o microempresa hagi iniciat per primer a vegada la seua activitat en el període comprès entre el 14/03/2020 i el 31/12/2020.

4.- Podran ser beneficiaris/àries dels ajuts, les persones autònomes o les microempreses que l'any 2019 o 2020 hagin realitzat un canvi de titularitat, sempre que la persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques creades tengui com a soci o sòcia la persona física que realitzava l'activitat o viceversa, acreditant la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

5.- L'Ajuntament ment de Santa Eulària des Riu podrà comprovar, d'ofici mitjançant autorització expressa de la persona sol·licitant o mitjançant requeriment en virtut de l'article 7.3 de la present convocatòria , l'acreditació de la situació de la persona sol·licitant d'estar al corrent amb les seues obligacions davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) , l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i el Consell Insular d'Eivissa. En el cas que, en realitzar la comprovació, existís un incompliment per part de la persona sol·licitant davant qualsevol de les esmentades administracions, es podrà esmenar aquest requisit durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut mitjançant el pagament del deute, aportant el certificat corresponent de trobar-se al corrent de pagament amb l'administració que té l'incompliment.

Article 5.- Crèdits pressupostaris

1.- El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 1.000.000,00 de euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4301-48001 del pressupost 2021. Les quantitats màximes segons la situació de la persona sol·licitant, seran les següents:

- Línia 1: Sol·licitants sense treballadors/es a càrrec seu en l'exercici 2020 i amb activitat durant l'any 2019 i 2020. A efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà que no té treballadors/es al seu càrrec en el cas que en el certificat o el document acreditatiu expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social en relació a l'any 2020 aparegui una mitjana de treballadors/es entre 0,00 i 0,99. La quantia màxima a percebre serà de 1.200,00 euros per sol·licitant.

- Línia 2: Sol·liciten tes que tenen entre 1 i 5 treballadors/es al seu càrrec en l'exercici 2020 i amb activitat durant l'any 2019 i 2020. A efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà que es troba en aquesta situació en el cas que en el certificat o el document acreditatiu expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social en relació a l'any 2020 aparegui una mitjana de treballadors/es entre 1,00 i 5,99. La quantia màxima a percebre serà de 1.600,00 euros per sol·licitant.

- Línia 3: Sol·licitants que tenen entre 6 i 10 treballadors es al seu càrrec en l'exercici 2020 i amb activitat durant l'any 2019 i 2020. A efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà que es troba en aquesta situació en el cas que en el certificat o el document acreditatiu expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social en relació a l'any 2020 aparegui una mitjana de treballadors entre 6,00 i 10,00. La quantia màxima a percebre serà de 2.000,00 euros per sol·licitant.

- Línia 4: Sol·licitants que siguin noves empreses o autònoms, sense treballadors / es o amb un màxim de 10, 00 de treballadors / es al seu càrrec i que ha yan iniciat la seva activitat entre el 2020.03.14 i el 31/12 / 2020. Es considera que es troba en aquesta situació en el cas que el certificat o el document acred itativo expedit per la Tesorerí a General de la Seguretat Social en relació a l'any 2020 apa conega una mitjana de treballadors entre 0,00 i 10,00. La quantia màxima a percebre serà de 1.000, 00 euros per persona sol·licitant.

2.- Quantitats addicionals:

1.- Sol·licitants que compleixin amb els requisits de les línies 1, 2 o 3 que desenvolupen la seua activitat íntegrament o parcialment en un local subjecte a l'impost sobre béns immobles (IBI) i no destinat a habitatge, en règim de lloguer o adquirit mitjançant un préstec hipotecari i que d'aquest últim, durant l'any 2020, encara no n'estigués liquidat el deute hipotecari i, en ambdós casos, que es trobin al corrent de pagament amb l'arrendador/a o el banc. Així mateix, serà obligatori que la persona sol·licitant compleixi els requisits que exigeix la Llei d'activitats per a l'exercici de la seua activitat. S'afegiran 500,00 euros addicionals als beneficiaris/àries de totes les línies que estiguin en aquesta situació; l'import s'afegirà al càlcul de l'ajuda de cada sol·licitud i en el cas que les quantitats s'hagin de prorratejar, la quantitat serà afegida abans del prorrateig.

2. - Sol·licitants que compleixin amb els requisits de les línies 1, 2 o 3 l'activitat principal dels quals sigui oci nocturn o allotjament hoteler, càmpings, agroturismes o hotels rurals, i queden exclosos d'aquesta quantitat addicional les estades turístiques en habitatges, anteriorment anomenades cases vacacionals, i regulades pel capítol IV de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears. S'afegiran 500,00 euros addicionals als beneficiaris/àries de totes les línies que estiguin en aquesta situació; l'import s'afegirà al càlcul de l'ajuda de cada sol·licitud i en el cas que les quantitats s'hagin de prorratejar, la quantitat serà afegida abans del prorrateig.

3.- Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superassin la suma total de la partida pressupostària dels ajuts, la comissió avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

4.- En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, se suplementarà la partida pressupostària sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajuts. En el cas que amb la partida pressupostària de la convocatòria aportada per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu es cobreixin totes les sol·licituds que compleixen amb els requisits de les ajudes amb els seus import s màxims, la nova aportació es destinarà a l'increment proporcional de l'import màxim de cada ajut complet (incloent-hi la quantitat addicional, si escau) de cada línia d'ajuts, amb un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent l'increment esmentat.

5.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

6.- Vista la necessitat que, per a la signatura dels convenis de col·laboració que incrementaran la partida pressupostaria, es requereix la reducció d'un mínim d'un 60,00% a un 50,00% en els ingressos o facturació i la millora de les condicions de la línia 4.

Vist que, en conseqüència, s'ha d'obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, queda sense efecte l'article 5.4 de la convocatòria l'extracte de la qual va ser publicat en el BOIB número 13, del 30 de gener de 2021 per a aquells sol·licitants que van presentar la sol·licitud entre el 31 de gener i 19 de febrer de 2021.

No obstant això, en el cas que amb el crèdit total de la convocatòria es cobreixin totes les sol·licituds que compleixen amb els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims i existeixi un sobrant, l'Ajuntament podrà proposar un increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa (incloent la quantitat addicional, en el seu cas) de cada línia d'ajudes, amb un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent l'increment esmentat. 

7.- En el cas que no es formalitzin els convenis de col·laboració amb el Govern dels Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa, per a augmentar les partides pressupostàries, i sigui necessari realitzar un prorrateig que redueixi les quantitats màximes de les ajudes per cada sol·licitant, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu suplementarà la partida pressupostària amb la quantitat necessària per a poder concedir l'import màxim de la subvenció per ajuda sense realitzar les ampliacions d'imports màxims que apareixen en l'article 5.4 i 5.6 de la present convocatòria.

Article 6.- Forma de presentació de sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.

Les sol·licituds s'han de presentar en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o per mitjà del seu registre telemàtic.

Article 7.- Sol·licitud i documentació necessària.

1.- Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació de caràcter obligatori (*):

1.1.- Annex 1: Sol·licitud de subvenció, completa, degudament emplenada i signada.

1. 2.- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:

1.2.a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del seu DNI/NIE.

1.2.B. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. La persona representant aportarà còpia del seu DNI/NIE.

1.2.c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, com per exemple una comunitat de béns, s'aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la persona representant o apoderada única de l'agrupació nomenada per aquesta i la fotocòpia del DNI/NIE de la persona representant o apoderada.

El document acreditatiu de la persona representant o apoderada única consistirà en la presentació d'un document signat per tots els participants en l'agrupació de persones físiques o jurídiques identificant: raó social, NIF de l'agrupació, nom i cognoms, DNI/NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació nomenarà un dels seus membres com a "persona representant única i apoderada per complir amb les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació, per tal de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions per a autònoms/es i microempreses afectats per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19 de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu any 2021". La presentació de la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que hi pugui haver, si és el cas, no serà vàlida per justificar la presentació de la documentació requerida en aquest subapartat.

1.3.- Còpia de l'escriptura de constitució o estatuts en vigor, en el seu cas.

1.4.- Certificat mitjà de plantilla emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o un altre document acreditatiu emès per aquesta, en el qual aparegui la mitjana de treballadors/es durant l'any 2020. En el cas que no tenguin treballadors/es al seu càrrec, certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació o altre ro document acreditatiu emès per aquesta. La data del certificat o document ha d'estar actualitzada a data posterior al dia 01/01/2021.

1.5.- Per acreditar la reducció mínima d'un 50 % en els ingressos o facturació de l'any 2020 respecte a l'any 2019, per accedir a les línies 1, 2 o 3, es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents:

  • Presentació de la liquidació anual d'IVA (model 390 o el model anual que correspongui de l'esmentat impost) dels exercicis 2019 i 2020.
  • Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2019 i 2020.
  • Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l' exercici 2019 i 2020.
  • En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost) , presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2019 i 2020 de tots els seus comuners.
  • Presentació de la informació comptable que ho justifiqui, i es podrà fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registre de vendes i ingressos; o del llibre de compres i despeses de l'exercici 2019 i 2020.
  • Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, vist que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent:

- Annex 2. Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada.         

- Fotocòpia d'una liquidació trimestral d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020.         

1.6.- En el cas que l'autònom/a o microempresa no tengui activitat l'any 2019 i la seua activitat s'hagi iniciat entre el dia 01/01/2020 i el 13/03/2020, l'acreditació d'una reducció mínima d'un 50,00% dels ingressos o facturació de la mitjana dels trimestres posteriors a l'estat d'alarma de març de 2020 en què hagi exercit la seva activitat fins a desembre de 2020 respecte al primer trimestre del mateix any, per accedir a les línies 1, 2 o 3, es realitzarà mitjançant UNA de les formes següents:

  • Presentació de les liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model trimestral que correspongui de l'esmentat impost) presentades durant tot l'exercici 2020.
  • Presentació de les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'exercici 2020.
  • En el cas de les comunitats de béns que no estiguin obligades a realitzar liquidacions trimestrals d'IVA (model 303 o el model que correspongui de l'esmentat impost) presentaran les liquidacions trimestrals d'IRPF (model 130) presentades durant tot l'any 2020 de tots els seus comuners.
  • Presentació de la informació comptable que ho justifiqui, i es podrà fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes; del llibre diari d'ingressos i despeses; del llibre registre de vendes i ingressos; o del llibre de compres i despeses de l'exercici 2020.
  • Aquells treballadors/es autònoms/es que es trobin en règim d'estimació objectiva, també conegut per sistema de mòduls, pel fet que no estan obligats a portar llibres que acreditin el volum d'activitat, hauran de presentar la documentació següent:

- Annex 2. Declaració responsable per a treballadors/es autònoms/es en règim d'estimació objectiva (mòduls), degudament emplenada i signada.         

- Fotocòpia d'una liquidació trimestrals d'IRPF (model 131) de l'exercici 2020.         

1.7.- Certificat o altre document acreditatiu de les dades bancàries de la persona sol·licitant emès per l'entitat bancària. En l'esmentat document haurà d'aparèixer el NIF/DNI/NIE i el nom, cognoms i la raó social de la persona sol·licitant de l'ajuda.

1.8.- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. El certificat ha d'estar actualitzat a data posterior al dia 01/01/2021.

1.9.- En el cas que el sol·licitant sigui una persona física, presentació de f otocopia de l'informe de vida laboral, emès per la Tresoreria í a Gen eral de la Seguretat Social, actualitzat amb data posterior a l'2021.01.01.

1.10.- En el cas que sigui una persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques, com una comunitat de béns, una declaració fiscal trimestral o anual presentada davant l'administració pertinent, aportada en referència a l'any 2020 (declaracions IVA, IRPF o/i la que sigui procedent segons la seua situació).

1.11.- En el cas que hi hagi un canvi de titularitat durant l'exercici 2019 o 2020, acreditarà la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.

1.12 .- En el cas que la persona sol·licitant tengui una activitat principal de venda sense establiment (mercadets) al terme municipal de Santa Eulària des Riu, haurà de presentar l'acreditació d'haver tengut la seua parada durant l'any 2020 mitjançant la presentació de la factura que acrediti la quota pagada del mercadet i el certificat del seu propietari/ària en el qual s'especifiqui el nombre de lloc, nom comercial, si escau, titular i lloc on es realitza aquest mercadet referent a l'any 2020 .

2.- Per acreditar la quantitat addicional per desenvolupar una activitat íntegra o parcialment en un local subjecte a l'impost sobre béns immobles (IBI) i no destinat a habitatge, en règim de lloguer o adquirit mitjançant un préstec hipotecari del qual, durant l'any 2020, encara no n'estigués liquidat el deute, i en ambdós casos, que es trobin al corrent de pagament amb l'arrendador/a o el banc, hauran de presentar:

  • En el cas de lloguer del local:

- Fotocòpia del contracte de lloguer en vigor, complet i signat per arrendador/a i llogater/a.         

- Fotocòpia de 2 rebuts de lloguer dels mesos de novembre i desembre de 2020.         

  • En el cas de locals amb préstec hipotecari del qual, durant l'any 2020, no n'estigués liquidat el deute:

- Fotocòpia de l'escriptura o del contracte hipotecari del bé immoble.         

- Fotocòpia de l'últim rebut de pagament de la hipoteca del mes de desembre 2020 o en el cas que hagi liquidat el deute durant l'any 2020, l'últim rebut pagat.         

3.- L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut dins els criteris d'avaluació establerts.

Article 8.- Justificació de les ajudes

Pel fet de concedir-se aquestes subvencions a causa d'una determinada situació en el perceptor/a no es requerirà altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sens perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència, tal com s'estableix en l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 9.- Règim de les subvencions

1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de la concurrència no competitiva.

2.- Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es pot al·legar com a precedents.

3.- En aquesta convocatòria no està prevista la reformulació de les sol·licituds presentades.

4.- S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i la pàgina web de l'Ajuntament (www.santaeulalia.net).

Article 10.- Termini per a la correcció d'errors

Si la sol·licitud no estigués degudament emplenada o no s'acompanyàs la documentació sol·licitada en aquestes bases, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà a la notificació, indicant-li que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud prèvia resolució, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que la documentació a esmenar sigui per justificar la quantitat addicional de l'article 5.2.1 i no es presenti o sigui insuficient per justificar l'import extraordinari, no s'afegirà aquesta a la subvenció de la línia a què opti la persona sol·licitant, no excloent-la de la línia de l'ajut que correspongui.

 

Article 11.- Compatibilitats

Les ajudes dónes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb aquelles subvencions concedides per un organisme insular de l'illa de Eivissa l'objecte de les quals estigui directament relacionat amb les ajudes a autònoms/es i microempreses afectats per la situació de crisi econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19 i la subvenció sigui d'import màxim igual o superior a 3.000,00 euros.

A aquests efectes, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, referent a les obligacions dels beneficiaris/àries, el beneficiari/ària haurà de comunicar a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin l'activitat subvencionada i qualsevol altra modificació de la mateixa naturalesa que afecti el pressupost de l'activitat presentada i aprovada.

Article 12.- Composició i funcions de la comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:

- President/a: Regidor/a de l'Àrea 3: Promoció Econòmica, Hisenda i Economia. Substitut/a: Regidor/a de l'Àrea 1: Medi Ambient i Sostenibilidad.

- Secretari/ària: Coordinador/a de Serveis Personals. Substitut/a: responsable tècnic/a de l'Escola Municipal de Formació.

- Dos vocals: Tècnics/ques del Departament de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i/o Comerç. Substitut/a: Tècnic/a del servei d'Ocupació i Coordinador/a de Serveis Socials.

Són funcions de la comissió avaluadora, que serà paritària si és tècnicament viable:

a. Estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts. En el cas que les persones sol·licitants identifiquin a l'annex que es troben en una línia, però la documentació presentada les situa en una altra línia, la comissió podrà reubicar la sol·licitud en la línia que correspongui.      

b. Emetre les propostes de resolució.      

c. Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.      

Article 13.- Obligacions del beneficiari/ària

Són obligacions dels beneficiaris/àries:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

b ) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions i, en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions.

c) Complir la resta d'obligacions que detalla l'article 14 de la Llei General de Subvencions.

d ) Conèixer i acceptar íntegrament la convocatòria; i saber que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'l pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció per considerar-se una infracció molt greu segons l'article 58.a de la Llei 38/2007, de 17 de novembre, general de subvencions, i són les sancions a aquesta infracció les tipificades en el títol IV de la mateixa llei. Així mateix, si és el cas, els fets es poden posar en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.

Article 14.- Pagament de les ajudes

El pagament de la subvenció s'efectuarà un cop s'hagi resolt la concessió de la subvenció i estigui publicada la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 15.- Revocació i reintegrament

Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari/ària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats indegudament rebudes.

Pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajut concedit i, si s'escau, l'exigència dels interessos de demora, en els casos següents:

1. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per obtenir la condició de beneficiari, incloent la falsificació o ocultació en les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.             

2. Incompliment greu de l'obligació de justificar la realitat de les despeses o inversions realitzades.             

3. No comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.             

Concretament, els supòsits de revocació i reintegrament de la subvenció estan regulats en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, els articles 91 a 93 de Reial decret 887/2006, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius establerts en la legislació estatal bàsica, sens perjudici del que estableixen els articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, l'article 84 de Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 16.- Infraccions i sancions.

L'incompliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol V de Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, el títol IV de Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 17.- Impugnació.

Contra la resolució de procediment, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar RECURS  CONTENCIÓS ADMINISTRATIU davant la sala corresponent de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà del dia en què tengui lloc la notificació o publicació de la resolució.

Amb caràcter previ i potestatiu, es podrà interposar RECURS DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'hagi dictat, en el termini d'UN MES a comptar des de l'endemà del dia en què tengui lloc la notificació o publicació de la resolució.

No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.

Les resolucions definitives o denegació de les subvencions que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i s'han de notificar a les persones interessades segons els articles 40 al 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 18.- Publicació

La present convocatòria es publicarà al web de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu extracte es publicarà, a través de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i entrarà en vigor endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria.

SEGON. Es concedeix un nou termini de 20 dies naturals des del dia següent a la publicació de la modificació de la convocatòria, en el present Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), per a la presentació de noves sol·licituds d'ajuts per a persones autònomes i microempreses afectades per la situació econòmica derivada de la crisi sanitària de la covid-19 (any 2021), preservant les sol·licituds presentades en temps i forma fins a la data.

 

Santa Eulària des Riu, 27 de febrer de 2021

L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres