Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 29393
Resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa per a la concessió i segon pagament de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears (tercera i quarta relació)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 4 de març de 2021, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000015, del tenor literal següent:

« En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril.

Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública.

En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.

Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.

En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000 €), import cofinançat pel Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021.

D'aquesta quantia, les bases estableixen una distribució per a cadascun dels municipis calculat d'acord amb els mateixos criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes, i que és la següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Dins el termini establert a la convocatòria i al seu extracte, han tengut entrada al Consell Insular d'Eivissa de forma telemàtica la sol·licitud i documentació prevista en la convocatòria per part de les persones relacionades al punt primer de l'acord.

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, òrgan instructor del procediment, ha examinat les sol·licituds i ha comprovat que les persones físiques o jurídiques que consten a l'annex compleixen els requisits establerts a la convocatòria, així com també que es troben al corrent de pagaments a la Seguretat Social, am l'Agència Tributària Estatal i amb l'Agència Tributària Autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Consta a l'expedient, l'informe de seguiment de la subvenció de la tercera i quarta relació, per al pagament del mes de febrer, de data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb l'establert a l'art. 88.3 de la LGS.

Hi ha crèdit adequat i suficient tal i com consta a la retenció de crèdit núm. 2/2021000000433, de 3 de febrer de 2021, per import de 4.770.000,00 euros a càrrec de la partida 4220 47900, d'aquest import el Govern Balear ha aportat 2.385.000 €.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Vist l'informe proposta de la cap de Secció d'Indústria de data 3 de març de 2021, favorable en relació a la concessió i segon pagament de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears

Atès que en data 4 de març de 2021, la Intervenció del Consell Insular d'Eivissa, emet informe de fiscalització prèvia plena en sentit favorable.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

RESOLC

PRIMER.- Concedir les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, a les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen amb les quanties individuals indicades, que corresponen al mes de febrer:

MUNICIPI D'EIVISSA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

28

2021/2612M

XXXXXXX

B16555179

1.500 €

29

2021/2449A

XXXXXXX

E-07282049

1.500 €

30

2021/2427G

XXXXXXX

A07714207

1.500 €

31

2021/2516R

XXXXXXX

41436836 J

1.500 €

32

2021/2623Q

XXXXXXX

41447458D

1.500 €

33

2021/2545F

XXXXXXX

41437479 N

1.500 €

34

2021/2550N

XXXXXXX

X4182395Y

1.500 €

35

2021/2552Z

XXXXXXX

B57474728

1.500 €

36

2021/2560E

XXXXXXX

41430465J

1.500 €

37

2021/2562R

XXXXXXX

X4728264Q

1.500 €

38

2021/2581C

XXXXXXX

B07637416

3.000 €

39

2021/2611G

XXXXXXX

B57429342

1.500 €

40

2021/2661P

XXXXXXX

J16541906

1.500 €

41

2021/2667Z

XXXXXXX

B16535296

1.500 €

42

2021/2741L

XXXXXXX

41445776Y

1.500 €

43

2021/2843Y

XXXXXXX

B07868243

1.500 €

44

2021/2862W

XXXXXXX

E07462021

1.500 €

45

2021/2863A

XXXXXXX

X4459865G

1.500 €

46

2021/2866Y

XXXXXXX

X6056982R

1.500 €

47

2021/2874Z

XXXXXXX

B57799603

1.500 €

48

2021/2875S

XXXXXXX

46956819L

1.500 €

49

2021/2333W

XXXXXXX

E57803926

1.500 €

50

2021/2514E

XXXXXXX

41452972A

1.500 €

51

2021/2423T

XXXXXXX

X4766357K

1.500 €

52

2021/2429Y

XXXXXXX

B5774789 1

1.500 €

53

2021/2620J

XXXXXXX

B57472334

1.500 €

54

2021/2454P

XXXXXXX

B5786763 2

1.500 €

55

2021/2458N

XXXXXXX

041441499F

1.500 €

56

2021/2554Q

XXXXXXX

B07711674

1.500 €

57

2021/2563W

XXXXXXX

B57490534

3.000 €

58

2021/2566M

XXXXXXX

X1310715Z

1.500 €

59

2021/2598Z

XXXXXXX

E57022337

1.500 €

60

2021/2610A

XXXXXXX

B57680258

1.500 €

61

2021/2669Q

XXXXXXX

B07668387

1.500 €

62

2021/2691S

XXXXXXX

41433569N

1.500 €

63

2021/2750M

XXXXXXX

77757619R

1.500 €

64

2021/2767E

XXXXXXX

B57228306

1.500 €

65

2021/2780N

XXXXXXX

B57539074

1.500 €

66

2021/2822P

XXXXXXX

B57904047

1.500 €

67

2021/2698E

XXXXXXX

41437663N

1.500 €

68

2021/2706F

XXXXXXX

41454870S

1.500 €

69

2021/2710B

XXXXXXX

B66998584

1.500 €

70

2021/2846D

XXXXXXX

E16570046

1.500 €

71

2021/2716V

XXXXXXX

X5899014C

1.500 €

72

2021/2857C

XXXXXXX

52518158G

1.500 €

73

2021/2859E

XXXXXXX

B16621419

1.500 €

74

2021/2884R

XXXXXXX

47251407T

1.500 €

75

2021/2577Q

XXXXXXX

E57866022

1.500 €

 

MUNICIPI DE SANT JOSEP

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

13

2021/2413J

XXXXXXX

E16582249

1.500 €

14

2021/2525X

XXXXXXX

4556432V

1.500 €

15

2021/2683F

XXXXXXX

B07707631

1.500 €

16

2021/2738Q

XXXXXXX

41460958P

1.500 €

17

2021/2798F

XXXXXXX

B57890881

1.500 €

18

2021/2867F

XXXXXXX

Y3547592V

1.500 €

19

2021/2868P

XXXXXXX

B16553398

1.500 €

20

2021/2703G

XXXXXXX

B57654279

1.500 €

21

2021/2764L

XXXXXXX

X6927658N

1.500 €

22

2021/2780N

XXXXXXX

B57539074

1.500 €

 

MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

12

2021/2487H

XXXXXXX

B07452782

1.500 €

13

2021/2568F

XXXXXXX

B07327414

1.500 €

14

2021/2613Y

XXXXXXX

41457673N

1.500 €

15

2021/2617X

XXXXXXX

41446161T

1.500 €

16

2021/2666J

XXXXXXX

41442770J

1.500 €

17

2021/2668S

XXXXXXX

B57953952

1.500 €

18

2021/2682Y

XXXXXXX

41449299X

1.500 €

19

2021/2692Q

XXXXXXX

B88428446

1.500 €

20

2021/2696C

XXXXXXX

B16504201

1.500 €

21

2021/2775F

XXXXXXX

41437683D

1.500 €

22

2021/2813E

XXXXXXX

B07413081

1.500 €

23

2021/2848B

XXXXXXX

41447313W

1.500 €

24

2021/2860T

XXXXXXX

041447674H

1.500 €

25

2021/2443C

XXXXXXX

41432461P

1.500 €

26

2021/2520M

XXXXXXX

041448343 C

1.500 €

27

2021/2548X

XXXXXXX

70508386 T

3.000 €

28

2021/2554Q

XXXXXXX

B07711674

1.500 €

29

2021/2559K

XXXXXXX

E57323818

1.500 €

30

2021/2574J

XXXXXXX

E07639362

1.500 €

31

2021/2579H

XXXXXXX

B07941586

1.500 €

32

2021/2593D

XXXXXXX

046952717B

1.500 €

33

2021/2640X

XXXXXXX

41438768J

1.500 €

34

2021/2736Z

XXXXXXX

E01599000

1.500 €

35

2021/2773M

XXXXXXX

B07569445

1.500 €

36

2021/2641B

XXXXXXX

E07470636

1.500 €

 

MUNICIPI DE SANT ANTONI

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

15

2021/2459J

XXXXXXX

B57106882

1.500 €

16

2021/2680G

XXXXXXX

50866954Q

1.500 €

17

2021/2686X

XXXXXXX

47255371P

1.500 €

18

2021/2763H

XXXXXXX

B07866411

1.500 €

19

2021/2787L

XXXXXXX

B57349631

1.500 €

20

2021/2849N

XXXXXXX

B57538183

1.500 €

21

2021/2333W

XXXXXXX

E57803926

1.500 €

22

2021/2483Z

XXXXXXX

B16624066

1.500 €

23

2021/2583E

XXXXXXX

41448584P

1.500 €

24

2021/2694H

XXXXXXX

A0708106 0

1.500 €

25

2021/2749G

XXXXXXX

B07716822

1.500 €

 

MUNICIPI DE SANT JOAN

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

2

2021/00002845P

XXXXXXX

B16506404

1.500 €

3

2021/2600Q

XXXXXXX

B16616211

1.500 €

4

20212749G

XXXXXXX

B07716822

1.500 €

 

SEGON.- Autoritzar i disposar una despesa global de 150.000 euros a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades en l'acord primer, amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

TERCER.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament global de 150.000 euros, corresponent al mes de gener, a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades a l'acord primer, amb càrrec a la a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

QUART.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

- Que, de conformitat amb l'indicat al punt 10 de la present convocatòria d'ajudes, per a rebre el pagament, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar (si no l'ha aportat anterioment), també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:

L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, o al següent enllaç https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO.

- Que han de complir les obligacions establertes al punt 9 de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

- Que han de presentar al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa el document Annex III que es troba adjunt a les bases de la convocatòria, en el cas de l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat en el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent.

- Que els incompliments i falsedat de les condicions requerides per obtenir les ajudes són causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- Que contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar, davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.»

 

Eivissa, 5 de març de 2021

El cap de Secció de Cultura, Educació i Patrimoni

José V. Garibo Redolat