Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 30016
Aprovació de la concessió de subvencions 2021-2022 per a la reactivació econòmica per la crisi derivada de la COVID-19 en matèria de sostenibilitat i eficiència urbana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 5 de març de 2021, ha adoptat el següent acord:

<<1.- Modificar el punt segon de l'acord del Consell Executiu de dia 11 de novembre de 2020 en el sentit següent:

Allà on diu:

Segon. Autoritzar una despesa per un import total de vint-i-dos milions dos-cents mil euros (22.200.000,00 €) de la partida 65.23199.76202.”

Dirà el següent:

Segon. Autoritzar una despesa per un import total de vint-i-dos milions dos-cents mil euros (22.200.000,00 €) de la partida 65.23199.76202 en les següents anualitats:

  • Any 2021: 16.650.000 euros.
  • Any 2022: 5.550.000 euros.

2.- Aprovar i concedir les subvencions que figuren en els fulls adjunts a favor de les Corporacions Locals de Mallorca que es relacionen i per a les actuacions que s'esmenten (aplicació pressupostària 65.23199.76202). 

3.- Disposar una despesa total de 21.201.392,45 euros a favor de les Corporacions Locals de Mallorca que figuren en el full adjunt, que queda desglossada de la manera següent:

  • Any 2021: 15.901.044,34 euros.
  • Any 2022: 5.300.348,11 euros.

4.- Anul·lar la diferència entre l'import autoritzat de 22.200.000,00 euros  i  la quantitat disposada de 21.201.392,45 euros: 998.607,55 euros, que queda desglossada de la manera següent:

  • Any 2021: 748.955,68 euros.
  • Any 2022: 249.651,87 euros.

5.- Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

6.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. La notificació de les adjudicacions de les actuacions subvencionades al Consell de Mallorca s'ha de fer en el termini de dos (2) mesos comptador a partir de la data de l'adjudicació de l'actuació o actuacions subvencionades, havent de presentar el corresponent certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex X). Una vegada adjudicada l'actuació, la subvenció del Consell de Mallorca i l'aportació municipal es reduirà, si s'escau, proporcionalment al percentatge de baixa de l'adjudicació, respectant sempre que l'aportació mínima municipal sigui d'un terç de la despesa màxima a executar.

6.2.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 11 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

6.3.- Acabar les actuacions fins el dia 31 de març de 2023 i presentar la justificació de les despeses fins el dia 30 d'abril de 2023. El còmput d'aquests terminis s'iniciarà a partir de la data de la publicació en el BOIB de la concessió de les subvencions als ajuntaments beneficiaris.

En el cas d'actuacions que la seva execució necessiti d'autoritzacions i/o informes sectorials, se suspendrà l'inici del còmput dels terminis d'acabament i de justificació de les actuacions abans esmentats fins que aquestes autoritzacions i/o informes sectorials siguin emesos en sentit favorable i tenguin entrada oficial al Consell de Mallorca (Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local) una vegada remesos pels respectius ajuntaments. A partir de la data d'entrada en el Consell de Mallorca d'aquests documents, s'iniciaran els terminis d'acabament i de justificació de les actuacions abans esmentats, i com a màxim les actuacions hauran d'acabar el dia 30 d'abril de 2023 i la justificació s'haurà de presentar el dia 31 de maig de 2023. 

La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

A) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex X d'aquesta convocatòria.

Aquest certificat també haurà d'acreditar els següents punts:

Pel que fa a les obres:

a) Que durant el transcurs de les obres s'han emès les certificacions d'obra juntament amb les corresponents relacions valorades, i a la finalització de l'obra s'ha emès el certificat final d'obra per part del tècnic director de la mateixa.

Així mateix, si s'han realitzat obres que totalment o parcialment siguin marges o parets de pedra en sec, que figura a l'expedient un certificat que acredita que les obres s'han realitzat sota la supervisió d'un mestre artesà en paret seca degudament signada i identificada.

b) Que s'ha fet l'acta de recepció de l'obra signada conjuntament pel director, el contractista i un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local.

Que s'han emès abans de la contractació de l'obra els següents documents:

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei segons el model de l'Annex VI.

-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial segons el model de l'Annex VII.

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal segons el model de l'Annex VIII.

Pel que fa a l'adquisició d'immobles:

-Que s'ha formalitzat l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble i s'ha inscrit en el Registre de la Propietat. Així mateix, a l'escriptura pública s'ha fet constar l'import de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca i que el període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys, i que aquests aspectes han estat objecte d'inscripció en el registre de la propietat mitjançant una nota marginal.

-Que figura a l'expedient un informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es fa constar el preu de l'immoble a adquirir.

B) Un informe, segons el model que figura com Annex XI d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

6.4.- Fer constar la publicitat de les Administracions Públiques (Govern de les Illes Balears i Consell de Mallorca) que participen en el finançament de les actuacions en totes les modalitats de difusió de l'actuació: xarxes socials, etiquetant els comptes de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (@PEiDL_mallorca) i del Consell de Mallorca (@ConselldeMca) així com del Govern de les Illes Balears (@goib), mitjans de comunicació, etc. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'actuació a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. A aquest acte d'inauguració s'ha de convidar les Administracions Públiques que participen en el finançament de les actuacions (Govern Balear i Consell de Mallorca). Durant tota l'execució de les actuacions, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tindran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte (Govern de les Illes Balears i Consell de Mallorca).  El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. En tot el material imprès de difusió de les actuacions subvencionades ha de figurar el logotip del Govern Balear i del Consell de Mallorca.

6.5.-En qualsevol moment es podrà inspeccionar la documentació d'aquestes subvencions que obrin en poder dels ajuntaments beneficiaris o requerir-los perquè presentin els documents relacionats amb els projectes subvencionats que el Consell consideri convenients. 

6.6.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

6.7.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

7.- La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres d'acord amb el que s'indica el punt 12.1 d'aquesta convocatòria, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat, i, en cas contrari, que la justificació sigui d'import inferior a la subvenció concedida que resulti de l'adjudicació de l'obra, si s'escau, s'haurà de reintegrar la diferència amb els corresponents interessos de demora.

8.- Per les especials característiques d'aquesta convocatòria de subvencions derivades d'un conveni subscrit amb el Govern de les Illes Balears, no s'admetran ampliacions de terminis per a l'acabament ni per a la justificació de les despeses de la subvenció.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció o augment de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

En el cas d'augment de l'import concedit, s'haurà de sol·licitar aquest augment abans de dia 30 de setembre de 2021.

9.- La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Si s'incompleix el compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura pública sense l'autorització del Consell de Mallorca, aquest incompliment serà causa de revocació de la subvenció econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l'adquisició de l'immoble.

10.- Adjudicades totes les actuacions subvencionades, cada ajuntament, si s'ha produït un romanent derivat de l'adjudicació de totes les actuacions, podrà elegir entre reintegrar les quantitats al Consell de Mallorca a requeriment d'aquest d'acord amb el que preveu el punt 12 d'aquesta convocatòria, o sol·licitar aplicar el romanent a una nova actuació de les admeses en aquesta convocatòria. En aquest cas, no serà d'aplicació la norma del punt 3 que preveu que les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria han de ser d'un import igual o superior a 15.000,00 euros, IVA inclòs.

La nova actuació s'ha de demanar per part de cada Entitat Local en el termini de dos mesos comptador a partir de l'adjudicació de la darrera actuació subvencionada a l'Entitat Local. Per demanar aquesta nova actuació s'ha d'emprar el model de sol·licitud d'aquesta convocatòria i s'han de presentar, segons el tipus d'actuació sol·licitada, els mateixos documents que s'exigeixen en aquesta convocatòria. Aquesta nova actuació ha d'estar finalitzada el dia 31 de març de 2023 i justificades les despeses de la subvenció al Consell de Mallorca el dia 30 d'abril de 2023.

11.- Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Base de Dades Nacional de Subvencions i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rebi la notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptador des del dia següent al de la recepció de la notificació.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.>>

 

Palma, 5 de març de 2021

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

(Per delegació del conseller de Promoció Econòmica

i Desenvolupament Local. Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)

Rosa Mª Cañameras Bernaldo

Documents adjunts