Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 28590
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’ordena la publicació de la modificació del Reglament de funcionament intern del Consell de la Joventut de les Illes Balears
Fets
1. El Consell de la Joventut de les Illes Balears (CJIB) és el màxim òrgan de canalització de la participació de la joventut en el desenvolupament social, polític, econòmic i cultural de les Illes Balears, segons l'article 1 del Decret 63/2016, de 21 d'octubre, pel qual es crea el Consell de la Joventut de les Illes Balears, se n'estableixen les normes bàsiques d'organització i funcionament i s'aproven els principis generals que regulen els consells de la joventut d'àmbit insular i local.
2. De conformitat amb allò previst a l'article 8 c) del Decret 63/2016, el ple del CJIB de dia 8 de juliol de 2017 va aprovar el Reglament de funcionament intern d'aquest òrgan, el qual va ser publicat en el BOIB núm. 134 de 2 de novembre de 2017 i rectificat mitjançant resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports publicada de correcció d'errors en el BOIB núm, 138 d'11 de novembre de 2017.
3. Durant la sessió de dia 19 de desembre de 2020, el ple del CJIB va aprovar una modificació del Reglament, la qual, d'acord amb allò previst a l'article 8c) del Decret 63/2016, també s'ha d'elevar a la consellera de Cultura, Participació i Esports (ara, consellera d'Afers Socials i Esports) perquè n'ordeni la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Atès que són diversos els articles i els apartats afectats per aquests canvis, es publica la versió consolidada del Reglament, per facilitar-ne la consulta i l'aplicació.
Fonaments de dret
1. L'article 8c) del Decret 63/2016, de 21 d'octubre, pel qual es crea el Consell de la Joventut de les Illes Balears, se n'estableixen les normes bàsiques d'organització i funcionament i s'aproven els principis generals que regulen els consells de la joventut d'àmbit insular i local.
2. L'article 25.1 e) del Reglament de funcionament intern del CJIB.
3. L'article 2.5 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel qual s'atribueixen a la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, les competències en matèria de joventut.
Atès tot això, dict la següent
Resolució
Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la versió consolidada del Reglament de funcionament intern del Consell de la Joventut de les Illes Balears aprovat pel Ple de l'òrgan de dia 8 de juliol de 2017 i modificat el Ple de dia 19 de desembre de 2020, el qual figura com a annex d'aquesta Resolució.
Interposició de recursos
Contra la modificació del Reglament de funcionament intern —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del Ple del CJIB, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació.
Palma, 4 de febrer de 2021
La consellera d'Afers Socials i Esports
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX
Reglament de funcionament intern del Consell de la Joventut de les Illes Balears
Aprovat per acord del Ple de dia dia 8 de juliol de 2017 i modificat per acord del Ple de dia 19 de desembre de 2020
Capítol I
Disposicions generals
Article 1
Naturalesa i adscripció
1. El Consell de la Joventut de les Illes Balears (en endavant, CJIB) es constitueix com un òrgan col·legiat de participació, representació i consulta en el desenvolupament de les polítiques en matèria de joventut i totes aquelles que afectin el jovent, adscrit a la conselleria competent en matèria de joventut de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, però sense integrar-se en l'estructura orgànica ni jeràrquica d'aquesta.
2. El CJIB i els membres d'aquest òrgan es defineixen com a democràtics, feministes i ecologistes i manifesten el seu acatament a la Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, a la Convenció Europea de Drets Humans, al Decret 63/2016, de 21 d'octubre, pel qual es crea el Consell de la Joventut de les Illes Balears, se n'estableixen les normes bàsiques d'organització i funcionament i s'aproven els principis generals que regulen els consells de la joventut d'àmbit insular i local, a aquest Reglament de funcionament intern (en endavant, Reglament) i a la resta de normativa d'aplicació.
3. El CJIB té com a llengua vehicular en totes les seves activitats la llengua catalana.
Article 2
Funcions i principis generals generals de participació juvenil
1. Les funcions del CJIB són les que s'indiquen en l'article 3 del Decret 63/2016 i, més concretament, les següents:
a) Defensar i promoure els drets de la joventut.
b) Participar en la regulació reglamentària de les condicions dels centres, les instal·lacions, els serveis, les activitats i els programes de la joventut, i, en general, totes les matèries incloses dins les competències de joventut i lleure.
c) Participar en la planificació global de les polítiques juvenils en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, mitjançant el Pla autonòmic de joventut de les Illes Balears, i propiciar la coordinació i la cooperació entre les diferents administracions públiques i la participació de les persones joves i de les associacions juvenils i les persones que actuen com a interlocutores.
d) Col·laborar amb l'Administració autonòmica mitjançant la preparació i realització d'estudis, l'emissió d'informes i qualssevol altres activitats relacionades amb la problemàtica i els interessos juvenils, tant a iniciativa pròpia com dels òrgans de l'Administració autonòmica, sempre que s'adeqüin a la naturalesa, als principis, als objectius i/o al pla de feina del CJIB.
e) Participar en els consells o organismes consultius que l'Administració de la Comunitat Autònoma estableixi per a l'estudi de la problemàtica juvenil o que resultin d'interès.
f) Fomentar la comunicació, la relació i l'intercanvi entre les organitzacions juvenils dels diferents ens territorials de les Balears, i, especialment, les relacions amb entitats interassociatives que tinguin com a finalitat la representació i la participació de la joventut.
g) Representar la joventut de les Illes Balears en els òrgans, institucions i fòrums estatals, comunitaris i internacionals.
h) Promoure el contacte amb el Consell de la Joventut d'Espanya com a òrgan de representació del jovent.
i) Proposar als poders públics, autonòmics o nacionals, l'adopció de mesures relacionades amb la finalitat que li és pròpia.
j) Promoure activitats dirigides a assegurar la participació del jovent en les decisions i mesures que els afectin.
k) Facilitar la comunicació amb els organismes equivalents de les comunitats autònomes que resultin properes en algun aspecte.
l) Facilitar, d'una manera especial, el contacte amb les comunitats que tinguin en tot el seu territori o en una part, com a pròpia, la llengua catalana.
m) Proposar mesures encaminades a la prevenció de situacions d'exclusió social entre la joventut, especialment les facilitadores de l'emancipació juvenil a través de la formació i l'ocupació, i les que promoguin l'accessibilitat universal, l'equitat, la igualtat d'oportunitats, la no discriminació i la convivència intercultural.
n) Informar i assessorar les associacions que poden designar representants al CJIB sobre les matèries que li demanin, promovent la seva participació activa en les actuacions que desenvolupi el CJIB.
o) Fer i canalitzar, d'una manera participativa, propostes d'ús i destinació del percentatge que s'estableixi dels pressuposts de despeses destinades a polítiques de joventut a càrrec del centre directiu de la conselleria competent en la matèria.
p) Proporcionar i fomentar la formació interna de les persones membres de les entitats.
q) Fomentar l'associacionisme juvenil, de manera particular estimulant els consells insulars i locals de la joventut, proporcionant-los l'assistència i el suport que els sigui sol·licitat.
r) Sensibilitzar la societat sobre la situació real de la població jove de les Illes Balears.
s) Demanar informes als consells insulars i locals de la joventut sobre el nombre de persones afiliades i seus de les entitats que formen el CJIB.
t) Les altres funcions que li atribueixin les disposicions vigents.
2. Els principis de la participació juvenil pels quals es regirà tota l'activitat del CJIB són els següents:
a) Participació, garantint que totes les entitats representatives siguin protagonistes en els processos de presa de decisions.
b) Personalitat jurídica pròpia, permetent l'acció pròpia i el desenvolupament d'aquelles iniciatives que es proposin per al compliment de les seves finalitats.
c) Autogestió, executada per les pròpies entitats juvenils membres, a través de les estructures democràtiques i els mitjans que s'estableixin i que assegurin una organització eficient.
d) Independència, de manera que les tasques de govern i organització de la seva estructura quedin deslligades del poder polític.
e) Autonomia, per proposar i dur a terme per pròpia iniciativa totes aquelles accions que siguin acordades pels seus membres.
Article 3
Autonomia
El CJIB gaudeix d'autonomia i independència per a l'exercici de les seves funcions de representació i participació en matèria de joventut i d'influència i de control en matèria de polítiques de joventut.
Article 4
Seu i àmbit d'actuació
1. El domicili del CJIB s'estableix a Palma, si bé les reunions ordinàries i extraordinàries dels diferents òrgans es poden fer a qualsevol indret de les Illes Balears, per acord de la Comissió Permanent.
2. L'àmbit d'actuació del CJIB és la comunitat autònoma de les Illes Balears, sense perjudici d'altres actuacions que hagi de dur a terme fora d'aquest territori per complir les seves finalitats.
Capítol II
Composició del Consell de la Joventut de les Illes Balears
Secció primera
Dels membres de ple dret
Article 5
Membres de ple dret
Poden ser membres de ple dret del CJIB les entitats següents:
1. Les associacions de joves constituïdes legalment i inscrites en els censos autonòmic o insulars d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut, que compleixin els requisits següents:
a) Estar formades en un mínim del 75% per joves amb una edat compresa entre 14 i 30 anys, ambdós inclosos.
b) No tenir ànim de lucre.
c) Actuar en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) Estar inscrites en el Registre d'Associacions de les Illes Balears o, estant inscrites en el Registre Nacional d'Associacions, tenir seu o delegació permanent a la comunitat autònoma de les Illes Balears; o, en funció de la tipologia, estar inscrites en el registre corresponent.
e) Tenir implantació com a mínim en una illa i acreditar un nombre mínim de 10 persones sòcies o afiliades.
2. Les seccions juvenils d'associacions de qualsevol àmbit que comptin amb òrgans de representació i decisió propis i plena independència per als assumptes juvenils, i que com a tals figuren en els estatuts de les associacions respectives.
3. Les federacions d'associacions legalment constituïdes i inscrites en els censos autonòmic o insulars d'entitats prestadores de serveis a la joventut que estiguin formades per un mínim de tres associacions de joves que compleixin tots els requisits que estableix l'apartat 1. En aquest cas, cap de les associacions no pot designar representants a títol individual en el CJIB.
4. Les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense ànim de lucre, que prestin serveis anualment a més de 20 joves com a mínim i que estiguin inscrites en els censos autonòmic o insulars d'entitats prestadores de serveis a la joventut
5. Els consells de la joventut insulars, sempre que compleixin els principis de la participació que regeixen el CJIB.
6. Els consells de la joventut locals o d'àmbit supramunicipal, sempre que compleixin els principis de la participació que regeixen el CJIB.
Article 6
Documents que han de presentar les associacions i les federacions
Les associacions juvenils, federacions o agrupacions constituïdes legalment, a què fan referència els apartats 1 i 3 de l'article anterior, que vulguin formar part del CJIB, han d'aportar la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, subscrita per la persona que actua com a representant legal de l'entitat, dirigida a la Comissió Permanent del CJIB, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB; l'acatament a Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament i la declaració expressa que l'estructura i el funcionament de l'entitat són democràtics.
b) Una còpia dels estatuts pels quals es regeix l'associació o federació.
c) Un certificat, expedit per l'organisme competent, que acrediti la inscripció de l'associació o federació en el registre que correspongui.
d) Suprimit
e) Suprimit
f) En el cas de federacions, un certificat emès per la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència, en el qual figuri el llistat de les associacions que en formen part.
g) Suprimit
h) Suprimit
Article 7
Documentació que han de presentar les seccions juvenils
Les seccions juvenils d'altres associacions o organitzacions amb personalitat jurídica pròpia i sense ànim de lucre, a què fa referència l'apartat 2 de l'article 5, que vulguin formar part del CJIB, han d'aportar la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, subscrita per la persona que actua com a representant legal de l'entitat, dirigida a la Comissió Permanent del CJIB, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB i l'acatament a Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament; i la declaració expressa que l'estructura i el funcionament de l'entitat són democràtics.
b) Una còpia dels estatuts o de les normes reguladores pels quals es regeix l'associació o organització.
c) Un certificat, expedit per l'organisme competent, que acrediti la inscripció de l'associació o organització en el registre que correspongui.
d) Suprimit.
e) Un certificat emès per la Secretaria de l'associació o organització sobre la representació pròpia per als assumptes específicament juvenils.
f) Suprimit.
g) Suprimit.
Article 8
Documentació que han de presentar les entitats prestadores de serveis a la joventut
Les entitats prestadores de serveis a la joventut a què fa referència l'apartat 4 de l'article 5, que vulguin formar part del CJIB, han d'aportar la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, subscrita per la persona que actua com a representant legal de l'entitat, dirigida a la Comissió Permanent del CJIB, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB i l'acatament a la Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament; i la declaració expressa que l'estructura i el funcionament de l'entitat són democràtics.
b) Una còpia dels estatuts o les normes reguladores pels quals es regeix l'entitat.
c) Un certificat emès per la Secretaria de l'entitat, amb el vistiplau de la Presidència, sobre la composició de l' òrgan de govern.
d) La memòria anual aprovada pels òrgans de govern, estesa per la Secretaria de l'entitat, que acrediti la implantació d'aquesta en l'àmbit territorial de les Illes Balears i la prestació anual de serveis, sense ànim de lucre, a més de 20 joves fins a 30 anys.
e) L'acord dels òrgans de govern de l'entitat que sol·licita l'ingrés com a membre de ple dret del CJIB, acreditat mitjançant certificació expedida per la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència.
f) Un escrit signat per tres entitats membres del CJIB que siguin aval de la memòria de l'entitat.
Article 9
Documentació a presentar pels consells de joventut insulars
Els consells de la Joventut insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera que sol·licitin la integració com a membres del CJIB a què fa referència l'apartat 5 de l'article 5, han d'aportar la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, subscrita per la persona que actua com a representant legal de l'entitat, dirigida a la Comissió Permanent del CJIB, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB i l'acatament a la Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament; i la declaració expressa que l'estructura i el funcionament de l'entitat són democràtics.
b) Una còpia dels estatuts o de les normes per les quals es regeix el consell de la joventut insular i l'acta de constitució.
c) Un certificat, expedit per la Secretaria del consell de la joventut insular que acrediti el nombre d'entitats que formen part del consell.
d) Un certificat emès per la Secretaria del consell de la joventut insular que acrediti el compliment dels principis pels quals es regeix el CJIB.
e) Suprimit.
Article 10
Documentació que han de presentar els consells de la joventut locals i d'àmbit supramunicipal
Els consells de la joventut locals o d'àmbit supramunicipal a què fa referència l'apartat 6 de l'article 5 que vulguin formar part del CJIB han d'aportar la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, subscrita per la persona que actua com a representant legal de l'entitat, dirigida a la Comissió Permanent del CJIB, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB i l'acatament a la Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament; i la declaració expressa que l'estructura i el funcionament de l'entitat són democràtics.
b) Una còpia dels estatuts o de les normes pels quals es regeix l'entitat i de l'acta de constitució.
c) Un certificat expedit per la Secretaria del consell de la joventut local que acrediti el nombre d'entitats que formen part d'aquest.
d) Un certificat emès per la Secretaria del consell de la Joventut local o d'àmbit supramunicipal, que acrediti el compliment dels principis pels quals es regeix el CJIB.
e) Una còpia de l'acta de protocol signada, si és el cas, entre el consell de la joventut local i l'entitat de l'administració local que correspongui segons l'àmbit territorial del consell local esmentat.
f) Suprimit.
Secció segona
Dels membres observadors
Article 11
Membres observadors
Poden ser membres observadors del CJIB les agrupacions sense personalitat jurídica, els moviments, les entitats, els col·lectius o les persones que, sense complir els requisits per ser-ne membres de ple dret, es consideri d'especial interès que participin, amb veu però sense vot, en els òrgans i espais de treball del CJIB.
Article 12
Documentació que han d'aportar les entitats i persones per ser membres observadors
Les persones, entitats, moviments o agrupacions que vulguin formar part del CJIB han d'aportar a la Comissió Permanent la documentació següent:
a) La sol·licitud d'admissió, en nom propi, si és una persona física; o de l'entitat o col·lectiu a la qual representa, en la qual s'ha de fer constar la voluntat de formar part del CJIB i l'acatament a Constitució, a l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a la Convenció Europea de Drets Humans, així com a la normativa aplicable al CJIB i a aquest Reglament de funcionament intern.
b) Una còpia dels estatuts o de les normes pels quals es regeix, si s'escau.
c) Un mínim de deu firmes de joves d'entre 14 i 30 anys que participin en les activitats organitzades per la persona o col·lectiu.
d) Un document descriptiu de l'activitat de la persona o entitat i justificació de la necessitat de formar part del CJIB.
Article 13
Suprimit
Secció tercera
Procediment per ser membre de ple dret i membre observador del CJIB
Article 14
Òrgan competent per a la instrucció dels procediments d'admissió de nous membres
La Comissió Permanent del CJIB és l'òrgan competent per a la instrucció dels procediments d'admissió de membres en el Consell de la Joventut de les Illes Balears.
Article 15
Inici del procediment
1. Les organitzacions i entitats interessades a formar part del CJIB han de complir les condicions i requisits que es fixen en aquest Reglament i presentar la sol·licitud i la documentació corresponents davant la Comissió Permanent. En tot cas, l'estructura i funcionament d'aquelles hauran de ser democràtics i manifestaran el seu acatament a la Constitució, a la Convenció Europea de Drets Humans, a la normativa d'aplicació al CJIB i a aquest Reglament.
2. Amb caràcter general, no seran admeses aquelles sol·licituds d'entitats que de forma manifesta vulnerin els valors constitucionals i els drets fonamentals i promoguin actituds o actuacions contràries als valors i objectius del CJIB.
Article16
Procediment d'admissió de nous membres de ple dret i membres observadors
1. La Comissió Permanent, després de rebre la sol·licitud d'ingrés, ha de verificar, d'ofici, si l'entitat que pretén integrar-se en el CJIB acredita, en cada cas, el compliment dels requisits i les condicions d'admissió establertes i ha de dur a terme totes aquelles actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar el Ple. Així mateix, ha d'informar les entitats membres de la sol·licitud.
2. En el termini de 15 dies des de la recepció de la sol·licitud, la Comissió Permanent pot requerir a les entitats sol·licitants els aclariments pertinents i tota la documentació necessària que no hagi estat presentada, tenint un termini màxim d'esmena de defectes de 10 dies.
3. Amb totes les dades recollides, la Comissió Permanent ha d'elaborar un informe preliminar favorable o desfavorable segons els requisits exigits en la normativa d'aplicació al CJIB i en aquest Reglament. Aquest informe serà enviat a les entitats membres i a l'entitat sol·licitant i s'habilitarà un termini màxim de 20 dies perquè facin les al·legacions oportunes.
4. L'informe definitiu serà remès a les entitats membres juntament amb la resta de la documentació corresponent
5. Es poden donar diferents supòsits en relació amb la sol·licitud d'ingrés d'una entitat:
• Informe positiu de la Comissió Permanent: si no hi cap moció presentada, es farà efectiu l'ingrés a partir del dia següent en què el Ple aprovi l'admissió.
• Informe positiu de la Comissió Permanent si s'hagués presentat alguna moció en contra de l'admissió: la sol·licitud d'ingrés se sotmetrà a votació en el Ple. Prosperarà la moció si obté 2/3 dels vots emesos.
• Informe negatiu de la Comissió Permanent: ha d'estar motivat per l'incompliment dels requisits taxats en aquest Reglament, en aquest cas no serà procedent l'ingrés de l'entitat sol·licitant. En cas d'haver estat denegada la sol·licitud d'ingrés, l'entitat sol·licitant podrà cursar novament aquesta sol·licitud esmenant els requisits incomplerts per ser presentada a la següent sessió del Ple. Si persisteix la denegació, i a petició expressa de l'entitat sol·licitant, podrà cursar la sol·licitud davant del Ple, la qual prosperarà amb el vot favorable dels 2/3 dels vots emesos.
6. La sol·licitud d'ingrés es resoldrà en el proper Ple que se celebri després del tancament del corresponent expedient d'ingrés.
7. El termini màxim per a la instrucció del procediment d'admissió de nous membres en el CJIB és de quinze dies, i es computa des de la data en què estiguin en poder de la Comissió Permanent la totalitat dels documents exigibles en cada cas.
8. Entre la data de formulació de la proposta d'acord d'admissió o no admissió de membres i la de convocatòria del Ple hi ha d'haver un termini màxim de tres mesos.
9. Totes les propostes d'acord d'admissió o no admissió de membres s'han d'incloure en l'ordre del dia del primer Ple que es convoqui després de la formulació d'aquestes.
10. En el Ple que debati la proposta d'admissió d'una entitat en el si del CJIB, es convidarà a aquesta entitat a participar, amb veu, però sense vot.
Article 17
Òrgan competent per a resoldre sobre les sol·licituds d'admissió
1. Per adoptar acords sobre l'admissió de noves entitats integrades en el CJIB, en el moment de la votació hi hauran de ser presents la majoria dels membres que componen el Ple. Si arribat el moment de la votació resultàs que no hi ha el quòrum abans esmentat, es posposarà la votació per un termini màxim de mitja hora. Transcorregut aquest termini es podrà procedir vàlidament a la votació, només en el cas que hi hagués reglamentàriament reunits un terç dels membres del Ple.
2. El Ple ha de resoldre, per majoria de 2/3 dels representants presents, l'admissió o no admissió dels membres de ple dret; i per la majoria dels representants presents, l'admissió o no dels membres observadors. En cas d'empat, la persona que ocupa la Presidència té vot diriment.
Secció quarta
De la pèrdua de la condició de membre del CJIB
Article 18
Pèrdua de la condició de membre del CJIB
1. La condició de membre del CJIB es perdrà per:
a) La dissolució de l'associació, organització o entitat integrada en el CJIB.
b) L'acord o decisió, lliurement adoptats a l'efecte, per part de qualsevol entitat o persones partícips.
c) La realització de conductes o actuacions contràries als principis o objectius del CJIB, així com a la normativa d'aplicació d'aquest i aquest Reglament, valorades per majoria de 2/3 del Ple.
d) La pèrdua sobrevinguda de qualsevol de les condicions i requisits que han de complir les entitats per ser membres del CJIB.
e) Suprimit.
2. Si es perdés la condició de membre del CJIB per causa del que disposen les lletres c i e de l'apartat anterior, les entitats o organitzacions que sol·licitin de bell nou l'ingrés i siguin admeses una altra vegada, només ho poden ser en qualitat de membres observadors.
3. Per ser admeses, si és el cas, com a membres de nou, hauran d'acreditar el compliment, durant un any, de les obligacions que estableix l'article 23 d'aquest Reglament.
4. La pèrdua de la condició de membre del CJIB comportarà la pèrdua automàtica dels càrrecs per als quals, si escau, hagi estat elegit, que quedaran vacants fins que es produeixi una nova elecció. La pèrdua d'aquesta condició s'ha de publicar en el BOIB, d'acord amb allò previst a l'article 4.3 del Decret 63/2016, de 21 d'octubre.
Article 19
Òrgan competent per a la instrucció del procediment de pèrdua de la condició de membre del CJIB
La Comissió Permanent és l'òrgan competent per a la instrucció dels procediments de separació de membres del CJIB.
Article 20
Procediment per a la pèrdua de la condició de membre del CJIB
1. La Comissió Permanent del CJIB, d'ofici, o a instància de part, ha d'instruir els procediments de pèrdua de la condició de membre del CJIB, en els supòsits prevists a les lletres c, d i e de l'article 18.1 d'aquest Reglament i ha de garantir, en tot moment, el dret d'audiència de les persones interessades.
2. Acabada la instrucció, la Comissió Permanent ha d'elevar al Ple la proposta de separació, si és el cas, de membre de l'entitat objecte de l'expedient i s'inclourà en l'ordre del dia del primer Ple que es convoqui.
Article 21
Òrgan competent per resoldre sobre la pèrdua de la condició de membre del CJIB
1. Per adoptar acords sobre la separació d'entitats integrades en el CJIB, en el moment de la votació d'aquests hi han de ser presents la majoria de les persones representants que composen el Ple. Si arribat el moment de la votació resultàs que no hi ha el quòrum esmentat abans, es posposarà la votació durant un termini màxim de mitja hora. Transcorregut aquest termini es podrà procedir vàlidament a la votació, només si hi hagués reglamentàriament reunides un terç de les persones representants del Ple.
2. El Ple ha de resoldre, per majoria de 2/3 de les persones representants presents, la separació dels membres del CJIB.
Secció cinquena
Dels drets i deures de les entitats membres del CJIB
Article 22
Dels drets de les entitats membres de ple dret o membres observadors del CJIB
1. Les entitats membres de ple dret del CJIB gaudeixen dels drets següents:
a) Tenir representants en el Ple en la proporció que aquest Reglament estableix, amb dret a veu i vot; en cas dels membres de ple dret.
b) Aportar representants electors i elegibles per als òrgans del Consell de la Joventut.
c) Exercir, també, a través de les persones que en són representants, els drets de veu i vot, en tots aquells altres òrgans del CJIB en què participin.
d) Presentar candidatures perquè les persones que en són representants puguin ser escollides com a membres dels òrgans de govern i d'administració del CJIB.
e) Presentar suggeriments, mocions i propostes de resolució a les assemblees generals del CJIB.
f) Elevar la proposta d'inclusió de temes en l'ordre del dia dels plens a la Comissió Permanent, la qual ha de decidir sobre la seva inclusió o no.
g) Rebre les comunicacions i informacions sobre les activitats del CJIB i participar-hi.
h) Ser beneficiàries de les prestacions que ofereixi el CJIB en les condicions que, en cada cas, es determinin, així com utilitzar-ne la infraestructura i els serveis, d'acord amb les normes de règim interior que siguin d'aplicació.
i) Conèixer, prèvia sol·licitud a l'efecte, l'estat de comptes dels ingressos i les despeses del CJIB.
j) Promoure davant el Ple la creació i/o convocatòries de les comissions especialitzades del CJIB que es considerin oportunes.
k) Participar de les activitats que organitzi, promogui o hi participi el CJIB.
2. Són drets de les persones, col·lectius i entitats membres observadores del CJIB:
a) Tenir representants en el Ple en la proporció que aquest Reglament estableix, amb veu, però sense vot.
b) Presentar suggeriments, mocions i propostes de resolució a les assemblees generals del CJIB.
c) Elevar la proposta d'inclusió de temes en l'ordre del dia dels plens a la Comissió Permanent, la qual ha de decidir sobre la seva inclusió o no.
d) Rebre les comunicacions i informacions sobre les activitats del CJIB i participar-hi.
e) Ser beneficiaris de les prestacions que ofereixi el CJIB en les condicions que, en cada cas, es determinin, així com a utilitzar-ne la infraestructura i els serveis, d'acord amb les normes de règim interior que siguin d'aplicació.
f) Conèixer, prèvia sol·licitud a l'efecte, l'estat de comptes dels ingressos i les despeses del CJIB.
g) Promoure davant el Ple la creació i/o convocatòries de les comissions especialitzades del CJIB que es considerin oportunes.
h) Participar de les activitats que organitzi, promogui o hi participi el CJIB.
Article 23
Obligacions de les entitats membres del CJIB
Són obligacions de totes les organitzacions o entitats membres:
a) Contribuir al desenvolupament i promoció del CJIB.
b) Cooperar en les activitats que tendeixin a servir a les finalitats del CJIB.
c) Acatar les prescripcions que provenen de la normativa que regula el CJIB, així com els acords vàlidament adoptats pel Ple i la Comissió Permanent.
d) Assistir, a través de les persones que en són representants, a les reunions dels òrgans del CJIB en els quals estiguin integrats.
e) Informar els òrgans competents del CJIB de les modificacions que es produeixin en l'entitat que afectin les condicions i els requisits d'admissió de l'entitat com a membres del CJIB.
Capítol III
Organització del Consell de la Joventut de les Illes Balears
Secció primera
Del Ple del CJIB
Article 24
Naturalesa i composició del Ple
El Ple és el màxim òrgan de representació i decisió del CJIB i està integrat per la totalitat de les persones que són representants de les entitats membres. Els i les membres de la Comissió Permanent no han de computar com a persones representants de les seves entitats de base.
Article 25
Funcions del Ple
1. Corresponen al Ple del Consell de la Joventut de les Illes Balears, a més d'aquelles previstes a l'article 8 del Decret 63/2016, les funcions següents:
a) Aprovar les línies generals d'actuació i la planificació anual del CJIB.
b) Aprovar la Memòria de Gestió de la Comissió Permanent.
c) Conèixer la gestió i l'estat de comptes.
d) Aprovar la proposta de pressupost del Consell i el Balanç Econòmic Anual.
e) Aprovar la proposta de Reglament de funcionament intern del CJIB i les seves modificacions, així com la seva elevació a la consellera competent en matèria de joventut perquè el publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
f) Elegir les persones membres de la Comissió Permanent.
g) Elegir les persones representants del CJIB en els òrgans l'actuació dels quals incideixi en la joventut.
h) Acordar la creació de comissions de treball.
i) Aprovar la incorporació de membres de ple dret al CJIB.
j) Resoldre els procediments de pèrdua de la condició de membre del CJIB.
k) Aprovar la incorporació del CJIB en altres organismes i institucions relacionades amb la joventut.
l) Les altres que se li atribueixen a aquest Reglament o a altres normes d'aplicació.
2. Són delegables en la Comissió Permanent les competències establertes en els apartats g, h i k del punt anterior, així com altres que per la seva naturalesa puguin ser exercides per aquest òrgan, amb l'acord previ del Ple.
Article 26
Composició
1. El Ple l'integren les persones representants de les associacions, organitzacions, entitats i persones membres del CJIB.
2. Cada membre de ple dret pot tenir dos representants amb veu i vot.
3. Cada membre observador, si és una entitat o col·lectiu, pot tenir dos representants, amb veu, però sense vot, i un, si és una persona física.
4. A l'hora de designar les persones representants, les entitats s'han de regir pel criteri de paritat i de discriminació positiva i nomenar un home i una dona, o dues dones. En cas que la representació no segueixi cap d'aquests criteris, l'entitat només tindrà dret a un vot.
Article 27
Acreditació de les persones representants davant el Ple del CJIB
1. Per ser persona representant davant el Ple del CJIB és necessari complir els requisits següents:
a) Ser resident a les Illes Balears i tenir la condició política d'illenc, és a dir, espanyol amb veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de la Comunitat Autònoma.
b) No estar inhabilitada o incapacitada legalment.
c) Haver fet 18 anys i no haver-ne fet 31.
d) Estar afiliada a l'entitat de participació juvenil a la qual vol representar, acreditar un mínim de sis mesos de voluntariat en l'entitat a la qual representa i declarar que la seva participació en el CJIB és lliure i voluntària.
e) En els cas dels consells insulars i locals de joventut, ser membre d'aquests consells
2. Per acreditar la condició de representants davant el Ple del CJIB és suficient presentar la certificació de l'acord adoptat a aquest efecte, d'acord amb els seus estatuts, per l'òrgan competent de cada associació, organització o entitat membre del CJIB.
3. Les persones representants no poden delegar la representació als efectes d'assistir als plens.
4. El compliment de les funcions pròpies de les persones que siguin representants en el CJIB no suposa relació laboral o d'ocupació amb l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. L'exercici de les funcions pròpies de les persones representants no donarà lloc a cap retribució, sens perjudici d'allò establert en l'article 19 del Decret 63/2016, de 21 d'octubre.
Article 28
Pèrdua de la condició de persona representant
La condició de persona representant es perd per les causes següents:
a) Inici de la sessió del Ple següent per al qual va ser escollida com a persona representant.
b) Renúncia expressa, comunicada per escrit per l'entitat membre i dirigida al titular de la Presidència del CJIB.
c) Decisió expressa de l'entitat membre, comunicada per escrit a la persona que ocupa la Presidència per part de la persona que ocupa la Presidència de l'entitat.
Article 29
Sessions i convocatòria
1. El Ple es reunirà com a mínim dues vegades l'any en sessió ordinària.
2. El Ple es reunirà en sessió extraordinària quan així ho acordi la Presidència i quan ho sol·licitin la majoria absoluta dels membres del Consell, o la majoria absoluta de la Comissió Permanent.
3. En tot cas, les sessions del Ple seran convocades per la Presidència, amb un mínim de 30 dies d'antelació, mitjançant correu electrònic al qual s'ha d'adjuntar l'ordre del dia. En aquest escrit, signat per la persona titular de la Secretaria, s'indicarà a cada entitat membre, a més, la data, hora de primera i segona convocatòria i lloc de celebració.
4. L'ordre del dia el fixa la persona que ocupa la Presidència. No pot ser objecte de deliberació, votació ni acord, algun assumpte que no figuri en l'ordre del dia del Ple. No obstant això, l'ordre del dia es pot modificar al començament del Ple, sempre que estiguin presents la totalitat de les persones que l'integren i així s'acordi per majoria absoluta.
5. El quòrum per a la constitució vàlida del Ple és la majoria de les persones representants. Si no existeix quòrum, el Ple es reuneix en segona convocatòria, mitja hora després, sigui quin sigui el nombre d'assistents, sens perjudici d'allò previst en els articles 17 i 21 d'aquest Reglament. En tots els casos, és necessària la presència de les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria, o de les que els substitueixin.
6. La persona que ocupa la Presidència ha de presidir les sessions i ha de dirigir i moderar cada debat, així com concedir l'ús de la paraula i la seva durada, assistit per la persona titular de la Secretaria.
7. Els acords del Ple són adoptats per majoria simple de vots, llevat dels casos en què s'exigeixi un quòrum especial. El dret a vot és personal i indelegable, no s'admet cap tipus de delegació o representació i s'exercirà de forma directa en el moment de la votació.
8. La votació pot ser:
a) Per assentiment, quan siguin propostes que, un cop enunciades per part de la persona titular de la Presidència, no generin objecció ni oposició.
b) Ordinària, a mà alçada.
c) Secreta, quan ho sol·liciti alguna de les entitats membres i així s'acordi pel Ple, i quan es votin l'elecció i cessament dels representants electius de la Comissió Permanent.
9. En cas d'empat, la persona titular de la Presidència té el vot diriment.
10. Poden assistir al Ple persones convidades que prèviament estimi la Presidència o a petició de la Comissió Permanent.
11. El plenari es pot celebrar, parcial o totalment, de manera telemàtica per raons justificades. El procediment de votació de les persones que assisteixin de manera telemàtica serà el recollit a l'article 29.8.
12. Pel que fa a les votacions qualificades com a secretes, aquestes s'hauran de realitzar per correu electrònic, amb un mínim de 24 hores d'antelació al començament de la sessió plenària.
Secció segona
De la Comissió Permanent del Consell de la Joventut
Article 30
Caràcter, composició i mandat de la Comissió Permanent
1. La Comissió Permanent és l'òrgan encarregat d'executar els acords del Ple del Consell de la Joventut de les Illes Balears i responsable de la gestió ordinària del Consell.
2. La Comissió Permanent està composta per les persones que ocupin els càrrecs següents:
a) La Presidència
b) Les vicepresidències primera i segona.
c) Una vocalia per a cadascun dels consells de joventut insulars.
d) Quatre vocalies com a màxim.
e) La Secretaria
3. Suprimit.
4. El mandat de les persones que formen part de la Comissió Permanent és de dos anys, i poden ser reelegides una sola vegada. No obstant això, un cop exhaurit el mandat, continuaran en funcions fins que es renovi la composició del Ple i sigui escollida una nova Comissió Permanent.
5. Les persones que formen part de la Comissió Permanent que facin 30 anys podran continuar formant-ne part fins que se'n produeixi la renovació.
6. Les persones vocals de la Comissió Permanent han d'exercir les funcions que els siguin atribuïdes, per decisió de la pròpia Comissió Permanent o del Ple.
Article 31
Funcions de la Comissió Permanent
1. Corresponen a la Comissió Permanent del Consell de la Joventut del CJIB les funcions següents:
a) Preparar les convocatòries del Ple.
b) Presentar al Ple l'Informe Anual de Gestió, la proposta de Pressupost, el Balanç Econòmic Anual i la Planificació anual del CJIB.
c) Proposar al Ple l'aprovació del Reglament de funcionament intern.
d) Impulsar i coordinar les tasques de les comissions de treball que es constitueixin.
e) Informar sobre les sol·licituds d'admissions i sobre la tramitació d'expedients de pèrdua de la condició de membre del Consell.
f) Informar sobre la interpretació del present Reglament i del Reglament de funcionament intern, així com vetllar pel compliment d'aquests.
g) Executar les decisions del Ple del Consell.
h) Autoritzar les despeses en els supòsits que s'estableixin en el Reglament de funcionament intern.
i) Participar de manera preceptiva en l'elaboració de les característiques i requisits que han de tenir les places que es destinin al CJIB i ser consultada en els processos de selecció que es convoquin.
j) Les altres que se li atribueixen en el Reglament de funcionament intern o li siguin delegades pel Ple del Consell.
2. La Comissió Permanent por acordar la creació de comissions de treball que, per raó de la urgència del que es vol tractar, no es pugui demorar fins a la celebració del Ple. En qualsevol cas, el proper Ple ha de ratificar la creació d'aquesta comissió o rebutjar-la, cas en què quedarà dissolta de manera automàtica.
Article 32
Règim de funcionament
1. La Comissió Permanent es reunirà de manera ordinària almenys una vegada cada tres mesos i de manera extraordinària quan sigui convocada per la Presidència, per iniciativa pròpia o per petició d'una tercera part de les persones membres de la Comissió Permanent.
2. La convocatòria ha d'anar acompanyada de l'ordre del dia que ha de fixar la Presidència, que ha de tenir en compte les peticions formulades per a les altres persones membres de la Comissió Permanent, amb una antelació mínima de cinc dies, en cas de sessió ordinària; i de 72 hores, en el supòsit de sessió extraordinària.
3. Per a la vàlida constitució de la Comissió Permanent es requereix la presència de les persones que ocupen la Presidència i la Secretaria, o les que les substitueixin; i la de la meitat, almenys, de les seves persones membres. Si no existeix quòrum en segona convocatòria, es constituirà sempre que s'hi registri l'assistència d'una tercera part de les persones membres, incloses les persones que ocupen la Presidència i la Secretaria.
4. La Comissió Permanent també quedarà vàlidament constituïda, encara que no es compleixin els requisits de convocatòria, si totes les persones membres es reuneixen i així ho acorden per unanimitat.
5. A proposta de la Presidència o d'un terç de les persones membres de la Comissió Permanent, poden assistir a una reunió determinada amb veu i sense vot altres persones que no siguin de la Comissió Permanent i que sigui necessària la seva presència per tractar un tema determinat.
6. Els acords són adoptats per majoria simple de les persones assistents amb dret a vot i són immediatament executius. El vot de la Presidència decideix els empats.
7. No pot ser objecte d'acord cap assumpte que no hagi estat inclòs a l'ordre del dia, llevat que hi siguin presents totes les persones membres i per majoria declarin amb el seu vot favorable la urgència del tema en qüestió.
8. La persona que ocupi la Secretaria del CJIB ha d'estendre acta de cada reunió on han de figurar els acords adoptats i totes les circumstàncies que siguin procedents per al fidel reflex de les reunions. Les actes amb el vist-i-plau de la Presidència són aprovades a la mateixa reunió o a la posterior.
Article 33
Elecció de les persones integrants de la Comissió Permanent
1. La Presidència de la Comissió Permanent, abans que s'acabi el període de mandat dels càrrecs electius, ha de convocar, obligatòriament, el Ple del CJIB per procedir a la renovació de càrrecs.
2. En el termini que hi hagi entre la convocatòria del Ple per a l'elecció de càrrecs fins a quinze dies abans que aquesta es dugui a terme, les associacions, organitzacions i entitats membres del CJIB podran presentar candidatures als càrrecs electius de la Comissió Permanent, mitjançant una comunicació remesa a aquesta. Aquestes candidatures han de ser tancades i incloure, com a mínim, les persones candidates a la Presidència i les dues vicepresidències.
3. La Comissió Permanent, sempre en un termini no inferior a deu dies abans que es dugui a terme el Ple, ha d'informar totes les associacions, organitzacions i entitats membres del CJIB de les candidatures presentades.
4. Per procedir a la provisió dels càrrecs electius de la Comissió Permanent, en el moment de la votació d'aquests, hi han de ser presents la majoria de les persones representants que composen el Ple. Si arribat el moment de la votació resultàs que no hi ha el quòrum abans esmentat, es posposarà la votació durant un termini màxim de 30 minuts. Transcorregut aquest termini es podrà procedir vàlidament a la votació, només en el cas que hi hagi reglamentàriament reunides un terç de les persones representants del Ple.
5. Prèviament a cada votació, les persones candidates acreditades han de disposar d'un període de temps de deu minuts per exposar davant el Ple el seu pla d'actuació.
6. Cada representant tindrà un vot i serà elegida la candidatura que obtengui el vot de la majoria dels representants presents. Si cap l'obtengués, en una primera votació, es repetirà l'elecció entre les candidatures que hagin obtengut les dues votacions majors i serà elegida la que obtengui més vots. Si en aquesta segona votació cap candidatura no obté la majoria assenyalada, es procedirà a la convocatòria d'un nou procés electoral, en un termini màxim de tres mesos.
7. En el supòsit que la candidatura guanyadora no inclogui cap o algunes de les vocalies a què fa referència l'article 30, apartat 2 d, seran escollides les persones que obtinguin més vots.
Article 34
Adquisició, pèrdua de la condició de membre de la Comissió permanent i cessament
1. Les persones elegides per formar part de la Comissió Permanent prendran possessió dels seus càrrecs dins el termini de deu dies des que van ser nomenades.
2. Les persones que formen part de la Comissió Permanent perdran aquesta condició quan perdin la condició de membres del CJIB, d'acord amb el que estableix l'article 4.4 del Decret 63/2016 i per les altres causes que es determinen en aquest Reglament.
3. En el supòsit del cessament o dimissió de persones aïllades integrants de la Comissió Permanent, el Ple, a proposta de les entitats membres a les quals aquestes pertanyen, pot disposar la substitució, que s'entindrà efectuada pel temps que resti del mandat dels dos anys per al qual van ser designades inicialment.
4. Les persones integrants de la Comissió Permanent podran ser cessades si així ho aprova el Ple per majoria absoluta de les persones representants. Per a la presa en consideració de la cessació, aquesta haurà de ser sol·licitada, almenys, pel vint per cent de totes les entitats membres o a instàncies de dos terços de les persones integrants de la Comissió Permanent.
Secció tercera
De la Presidència del Consell
Article 35
Elecció i suplència de la Presidència
1. La persona que ocupi la Presidència del CJIB serà elegida pel Ple dins de la candidatura de la Comissió Permanent, d'acord amb el que s'estableix en aquest Reglament.
2. En cas d'absència, vacant, malaltia, impediment temporal o qualsevol altra causa legal, la persona que exerceix la Presidència serà suplerta per les persones titulars de les vicepresidències, per ordre.
Article 36
Funcions de la Presidència
1. Corresponen a la Presidència les funcions següents:
a) Exercir la representació del CJIB.
b) Exercir la Presidència del Ple i de la Comissió Permanent.
c) Acordar la convocatòria de les reunions, ordinàries i extraordinàries, i fixar l'ordre del dia del Ple i de la Comissió Permanent, tenint en compte, si escau, les peticions dels altres membres formulades amb l'antelació suficient.
d) Presidir i moderar les deliberacions del Ple i la Comissió Permanent.
e) Visar les actes i les certificacions dels acords del Ple i de la Comissió Permanent.
f) Coordinar l'execució dels acords adoptats per la Comissió Permanent i dirigir les línies d'actuació marcades pel Ple del Consell.
g) Impulsar l'activitat dels òrgans del Consell de la Joventut de les Illes Balears.
h) Donar compte de la gestió econòmica del Consell en els termes que estableix aquest Reglament.
i) Complir i fer complir el que disposa el present Reglament i el que estableixi el Reglament de règim intern que es desenvolupi.
2. La Presidència del CJIB podrà subscriure els convenis i acords relatius a les funcions i activitats que corresponen al CJIB que li hagi delegat expressament el conseller o consellera competent en matèria de joventut.
Secció cinquena
De les vicepresidències del CJIB
Article 37
Elecció i funcions de les persones que exerceixin les vicepresidències primera i segona
1. Les persones que exerceixin les vicepresidències primera i segona del CJIB seran elegides pel Ple dins de la candidatura de la Comissió Permanent, d'acord amb el que estableix l'article 33 d'aquest Reglament.
2. Les vicepresidències del Consell tindran les funcions següents:
a) La substitució de la Presidència, segons el seu ordre, en els casos de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal.
b) L'assistència a la Presidència en les seves tasques pròpies.
c) Les que li siguin delegades per la Presidència.
Secció sisena
De les persones representants dels consells de la joventut insulars
Article 38
Designació de les persones representants dels consells de la joventut insulars
Les persones representants dels consells de la joventut insulars en la Comissió Permanent han de ser designats pels mateixos consells de la joventut insulars.
Secció setena
De la Secretaria del Consell
Article 39
Elecció i suplència de la Secretaria del Consell
1. La persona que assumeixi les funcions de la Secretaria del Consell serà designada per la persona titular de la Direcció General d'Esports i Joventut, amb la consulta prèvia i d'acord amb la persona que ocupa la Presidència del CJIB, la qual ha de dur el nomenament a debat en el si de la Comissió Permanent.
2. En cas d'absència, malaltia o vacant, el secretari o secretària serà substituït per la persona suplent designada per la persona titular de la Direcció General d'Esports i Joventut, també prèvia consulta i acord a la Presidència del CJIB.
Article 40
Funcions i suport de la Secretaria del Consell
1. La Secretaria del Consell exercirà les funcions que corresponen a la secretaria dels òrgans administratius col·legiats, i, específicament, les següents:
a) Preparar l'ordre del dia i notificar les convocatòries de les reunions del Ple i de la Comissió Permanent, aixecant actes d'aquestes, d'acord amb les instruccions del president i amb el suport del personal assignat pel centre directiu al qual correspongui donar suport administratiu al Consell de la Joventut de les Illes Balears.
b) Portar i custodiar els arxius, el llibre de registre de membres del Consell i el llibre d'actes.
c) Rebre i donar compte als diferents òrgans del Consell de totes les sol·licituds i comunicacions que es remetin al Consell de la Joventut de les Illes Balears.
d) Desenvolupar les tasques administratives del CJIB.
e) Les altres que se li atribueixin segons la normativa aplicable.
2. La Secretaria del CJIB ha de rebre el suport del personal que s'assigni per part del centre directiu al qual correspongui donar suport administratiu al CJIB, amb la finalitat de vetllar pel compliment de la normativa d'aplicació i assistir-lo en les tasques administratives.
Capítol IV
De les comissions de treball
Article 41
Comissions de treball
1. Les comissions de treball són grups de treball del CJIB que es creen per elaborar documents i proposar actuacions concretes en aquells àmbits relacionats amb el jovent balear i en temes que afecten el funcionament intern de l'òrgan.
2. Les comissions de treball es crearan pel Ple, a proposta de la Comissió Permanent o de dues terceres parts de les persones representants del Ple, i han de tenir caràcter temporal mentre duri la comesa per a la qual van ser establertes, sens perjudici d'allò establert a l'apartat 2 de l'article 31. La proposta de creació ha d'incloure, en tot cas, la seva finalitat, composició i durada.
3. La seva supressió tindrà lloc quan hagi finalitzat el treball per a la qual va ser creada o quan així ho acordi justificadament la Comissió Permanent, donant compte al Ple.
Capítol V
Mitjans i gestió econòmica
Article 42
Dotació de mitjans del CJIB
1. Per a l'adequat compliment de les seves funcions, el CJIB ha de comptar amb els mitjans materials, tècnics i humans necessaris que li seran facilitats pel centre directiu al qual correspongui donar-li suport administratiu.
2. La Conselleria competent en matèria de joventut a la qual s'adscriu el CJIB ha de posar a la seva disposició un espai de trobada i treball en les dependències de l'òrgan al qual està adscrit, sens perjudici que es pugui reunir a altres espais.
3. La dotació de recursos humans correspon a l'òrgan competent en matèria de joventut a què s'adscriu el CJIB, el qual resoldrà, d'entre el personal que tingui adscrit, la persona o persones assignades per a les tasques d'assessorament tècnic i jurídic i suport a les tasques administratives del CJIB.
Article 43
Recursos econòmics
1. El pressupost de funcionament i activitats del CJIB s'ha de consignar en un subprograma específic dels Pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. El CJIB ha de formular anualment la seva proposta de depeses, que serà remesa al centre directiu competent en matèria de joventut abans de l'1 de juliol de l'any anterior.
3. La proposta d'estat de despeses ha de preveure les dotacions per a despeses de funcionament i per a les activitats i actuacions a realitzar durant el corresponent exercici pressupostari, sense més limitació que la seva acomodació als crèdits disponibles i la seva distribució raonable entre les partides de despeses necessàries per al seu funcionament normal i activitats.
Capítol VI
Règim jurídic
Article 44
Normativa aplicable i règim de recursos
1. En tot allò que no estigui previst en el seu decret de creació o en aquest reglament, s'ha d'aplicar allò establert al capítol II, secció 3a, del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i al capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Contra els acords del Ple, que exhaureixin la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes des de la notificació o publicació d'aquests, o directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de la notificació.
3. Contra els actes administratius de la Comissió Permanent i d'altres òrgans del CJIB, es pot presentar recurs d'alçada davant del Ple, en el termini d'un mes des de la notificació o publicació d'aquestes actes. La resolució del Ple posa fi a la via administrativa, de manera que posteriorment es pot recórrer a la via contenciosa administrativa.
Capítol VII
De la reforma del Reglament
Article 45
Procediment per a la reforma del Reglament
1. Aquest Reglament es pot revisar en virtut d'un acord del Ple, a proposta de la Comissió Permanent o d'una tercera part de les persones representants de les entitats membres del CJIB.
2. A la convocatòria del ple corresponent s'ha d'informar sobre l'article o els articles objecte de la revisió i les modificacions que es pretenen introduir.
3. L'acord de reforma del reglament requereix la majoria de dos terços dels vots presents. Una vegada aprovada, la modificació s'ha d'enviar a la consellera competent en matèria de joventut perquè n'ordeni la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.