Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 27751
Extracte de la Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s’aprova la II Convocatòria d’ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector del comerç majorista de mercaderies i a les sales de ball i discoteques de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 552009

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.ajutsmallorca.com:

Primer. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb empreses dedicades a:

- Comerç majorista de tota classe de mercaderies, de matèries agràries, productes alimentaris, begudes i tabacs que s'han vist afectats pel tancament de bars i restaurants.

- Sales de ball i discoteques amb expedient de regulació temporal de l'ocupació des del mes de març de 2020 per les mesures de contenció de la covid-19.  

La finalitat de la convocatòria és pal·liar el greuge sofert per aquestes entitats per les mesures sanitàries de contenció de la covid-19.

Segon. Beneficiaris

- Les persones físiques i jurídiques privades i les comunitats de béns i altres entitats sense  personalitat jurídica degudament constituïdes segons la normativa.

- Han de ser titulars d'empreses del sector del comerç majorista de mercaderies i de sales de ball i discoteques, amb l'establiment obert a Mallorca, amb seu social a Mallorca.

- Tenir els centres de treball a Mallorca.

- Tenir domicili fiscal a Mallorca.

- Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, Seguretat Social, Consell Insular de Mallorca i ens dependents i amb la Fundació Mallorca Turisme.

- Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

- No poden haver estat sancionats per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la covid-19.

- S'exigeix no haver acomiadat treballadors afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

- Si és una comunitat de béns s'ha d'indicar a la sol·licitud els comuners, quota de participació i adjuntar el contracte de constitució.

* Epígraf de l'IAE:

611 Comerç majorista de tota classe de mercaderies

612 Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentaris, begudes i tabacs.

9.691 Sales de ball i discoteques

- En cas de ser empreses de comerç majorista de mercaderies, haver reduït un 50% la facturació de febrer de 2020 a febrer de 2021, i aquesta davallada ha de venir donada pel tancament de bars i restaurants. Per presentar la sol·licitud de subvenció només cal presentar la declaració responsable sobre el compliment d'aquest requisit, sense perjudici que, en cas que les persones obtenguin la prestació sense complir els requisits per ser-ne beneficiaris, han de reintegrar tota la quantia percebuda indegudament i poden ser sancionades amb la tramitació de l'expedient corresponent.

- En cas de sales de ball i discoteques: haver presentat un expedient de regulació temporal de l'ocupació (ERTO) vigent des de març de 2020.

- En cas de comunitats de béns, s'ha d'indicar en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre, el qual té la condició de beneficiari i s'ha d'anomenar un representant. L'agrupació no es pot dissoldre fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, amb modificació al BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Quart. Quantia

El crèdit previst per aquesta convocatòria és de 1.310.000 € amb càrrec al pressupost de la Fundació Mallorca Turisme de 2021.

Cinquè. Import subvencionable

L'ajut és de 3.000 € per empresa (mateix CIF). En cas de sales de ball i discoteques poden sol·licitar ajut per dos establiments (màxim 6.000 €).

Només s'admetrà una ajuda per establiment a favor de la persona o entitat que figura com a titular del negoci. En cas de sales de ball i discoteques en la sol·licitud s'ha d'indicar el nom de l'establiment. 

Sisè. Compatibilitat amb altres subvencions

Els presents ajuts són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat, també amb la I Convocatòria extraordinària d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de la distribució majorista i sales de ball i discoteques

Aquest ajut és incompatible amb la percepció de qualsevol altra ajut concedida per la Fundació Mallorca Turisme per pal·liar els efectes de la covid-19.

Setè. Concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Vuitè. Termini i lloc per presentar les sol·licituds

La sol·licitud i documentació annexa es pot presentar a partir de les 9.00 h de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 26 de març de 2021, inclòs, o fins a l'exhauriment del crèdit.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme   (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0) a l'espai creat per la convocatòria «II Convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector del comerç majorista de mercaderies i a les sales de ball i discoteques de Mallorca». Podeu trobar informació i també presentar la sol·licitud en la pàgina www.ajutsmallorca.com

La sol·licitud només es pot presentar en línia a través del catàleg de tràmits «II convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector del comerç majorista de mercaderies i a les sales de ball i discoteques de Mallorca». No serà vàlida una altra forma de presentació, no valdrà presentar una instància general o aportar documentació sense anar al tràmit creat a l'efecte per a la presentació.

Novè. Sol·licitud

Només s'admet una ajuda per empresa o establiment.

En el cas de les sales de ball i discoteques s'ha d'indicar en la sol·licitud el seu nom i la localització. Si una mateixa persona té més d'una sala de ball o discoteca, pot presentar una sol·licitud fins a un màxim de dos establiments. No es consideren establiments diferents si en el mateix local es desenvolupen les dues activitats, ha de ser en espais diferents i han de venir incloses dins el certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques com a centres d'activitat diferent.

Dècim. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

a)  Persones físiques: còpia del DNI per les dues cares, o NIE i passaport, per les dues cares, si en tingués. Si és una persona jurídica: CIF.

b) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut.

c) En cas de sales de ball i discoteques: fotografia actual de la façana de l'establiment on es vegi el nom comercial, si hi fos i en té, i una fotografia de l'interior de l'establiment. d) En cas de sales de ball i discoteques: si es demana ajut per dos establiments s'han d'aportar els certificats d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.

e) Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant.

f) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admetran altres documents per acreditar la titularitat.  

Onzè. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca, entitats dependents i Fundació Mallorca Turisme.

b) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la documentació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.

Dotzè. Pagament

El pagament de l'ajut s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de  noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

Tretzè. Comprovació de la veracitat de les dades

Per comprovar la veracitat de les dades aportades pels sol·licitants dels ajuts es farà una auditoria externa la qual servirà per examinar els expedients i podrà donar lloc, en cas d'incompliment, a l'inici de l'expedient de reintegrament més les possibles accions administratives o penals en què poden incloure.

 

Palma, 4 de març de 2021

El director de la Fundació Mallorca Turisme Miguel Pastor Jordá