Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 27514
Bases reguladores del procés selectiu de creació d'una borsa de treball per cobrir una plaça de psicolèg/a al servei de centres de dia amb caràcter laboral mitjançant concurs, per proveir temporalment necessitats urgents en els serveis socials de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern ha acordat en sessió del dia 25 de febrer de 2021:

1. Aprovar les bases que han de regir el procés selectiu per la creació d'una Borsa de treball per la cobertura d'una plaça de psicòleg/a amb caràcter laboral mitjançant concurs, per proveir temporalment necessitats urgents en el departament de serveis socials de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Les contractacions de personal temporals estaran vinculats a la lluita contra els efectes del COVID-19, i la seva durada es fixarà pel termini indispensable per atendre els efectes de la pandèmia.

2. Ordenar la publicació d'aquesta resolució al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i al Butlletí Oficial de les Illes Balears per a la seva tramitació.

BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU DE CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR UNA PLAÇA DE PSICOLÈG/A AL SERVEI DE CENTRES DE DIA AMB CARÀCTER LABORAL MITJANÇANT CONCURS, PER PROVEIR TEMPORALMENT NECESSITATS URGENTS EN ELS SERVEIS SOCIALS DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

PRIMERA.- Objecte

L'objecte de la present convocatòria és la creació, mitjançant concurs, d'una plaça de psicòleg/a, grup A2, pel servei de centres de dia en règim de personal laboral de caràcter temporal.

El motiu de la provisió d'aquesta borsa és reforçar les tasques a l'àmbit social davant l'augment de mesures per la prevenció de contagi de Covid-19.

 SEGONA.- Funcions a desenvolupar:

  1. Suport amb la coordinació del centre de dia.

  2. Planificar i coordinar activitats del centre, organitzant i distribuint els recursos necessaris.

  3. Planificar activitats juntament amb el personal d'atenció directa.

  4. Dur a terme activitats d'estimulació cognitiva amb les persones usuàries.

  5. Atendre i donar suport a les famílies.

  6. Coordinació amb l'equip de Benestar Social de l'Ajuntament.

TERCERA.- Requisits i condicions de les persones aspirants

a) Tenir nacionalitat espanyola sense perjudici del que disposa l'article 57 del Text Refós aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) Tenir complerts 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, d'acord amb la legislació vigent.

c) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se incurs en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos en la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

d) No trobar-se incurs en causa d'incapacitat previstes a la legislació vigent.

e) Estar en possessió d'una titulació oficial d'estudis universitaris de grau en psicologia o similar.

f) Acreditar els coneixements de la llegua catalana corresponent al nivell C1 o equivalent, mitjançant certificat emès per l'Òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent (Ordre del Conseller d'Educació Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, 12 de març de 2013).

g) Acreditar no haver estat condemnat/condemnada per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, tràfic d'éssers humans o explotació de menors, mitjançant l'aportació del Certificat de delictes de naturalesa sexual.

h) Permís de conducció B i disponibilitat de vehicle.

QUARTA.- Instàncies i termini de presentació

Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model a disposició dels interessat en la seu electrònica  de l'Ajuntament. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar o electrònicament en la seu municipal o en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 5 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per motius d'urgència, qualsevol sol·licitud que es registri d'entrada a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar fora del termini dels 5 dies hàbils següents a la publicació de les bases al BOIB, no s'admetrà i l'aspirant quedarà exclòs del procediment de selecció.

Juntament amb la sol·licitud emplenada (annex I) les persones aspirants han d'adjuntar còpia de la documentació següent:

a) Document nacional d'identitat en vigor, o en cas de no posseir nacionalitat espanyola document acreditatiu de la personalitat, i si n'és el cas permís de residència.

b) Titulació oficial d'estudis universitaris de llicenciatura o grau en psicologia.

c) Certificat català C1 o equivalent.

d) Certificat de delictes de naturalesa sexual.

e) Permís de conducció B.

f) Mèrits aportats que s'avaluaran en la fase de concurs.

La participació en aquest procediment selectiu implica l'obligació, a requeriment de l'ajuntament, d'acreditar els requisits, així com la concreció o aclariment dels mèrits, en un termini màxim de 24 hores.

El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

CINQUENA.- Mèrits

1. Experiència professional

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 10 punts que s'atorguen seguint els criteris següents:

  • Experiència en serveis d'estades diürnes a l'administració pública: 0,40 punts per mes complet.

  • Experiència en serveis en serveis d'estades diürnes a una fundació, entitat o empresa: 0'30 punts per mes complet.

2. Formació

Formació complementaria d'especialista universitari en dependència, geriatria, gerontologia, direcció de centres sociosanitaris o altres àrees relacionades amb atenció a salut i la dependència: 25 punts

Cursos relacionats amb el lloc de feina: 1 punt per cada 10 hores de formació amb un màxim de 5 punts.

SISENA.- Tribunal Qualificador

El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:

President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Pere Santandreu Sureda, director de l'Auditori de Sa Màniga.

Vocal: Joana Sureda Rosselló, psicòloga municipal.

Suplent: Josep Melià Ques, assessor jurídic.

Vocal: Antonia Girart Salas, treballadora social municipal.

Suplent: Josep Melià Ques, assessor jurídic ajuntament.

Vocal: Catalina Terrasa Ginard, Educadora social

Suplent: Antonia Brunet Riera, bibliotecària municipal

Secretari/ària: Maria Isabel Pont Riera, bibliotecària municipal de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Suplent: Isabel Jareño Castillo, administrativa de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

En el seu cas, l'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l'assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple. El Tribunal Qualificador podrà disposar la incorporació d'assessors/res especialistes per tal que l'assessorin, si bé amb veu i sense vot. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

SETENA.- Puntuació i nomenament

El tribunal avaluarà els mèrits al·legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler de la corporació i a la pàgina web oficial de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l'ordre de situació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre segon els criteris següents:

  1. Major puntuació a l'apartat de formació reglada.

  2. Major puntuació a l'apartat d'experiència laboral.

  3. Sorteig.

A partir del dia següent de la publicació i durant un termini d'un dia hàbil els aspirants podran al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs. La resolució de les observacions o reclamacions s'hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.

La puntuació final d'aquest procés selectiu es publicarà al tauler d'edictes de la corporació i a la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i l'aspirant seleccionat haurà de presentar, en el termini d'un dia, els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base tercera.

Si dins el termini indicat i llevat de casos de força major, l'aspirant proposat no presentés la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenat i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la instància.

VUITENA.- Borsa de treball

Es crearà una borsa de treball amb els aspirants admesos, ocupant els llocs d'aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir aquesta plaça en el supòsit de renúncia o baixa del titular.

L'ordre d'oferta d'incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.

S'ha de comunicar a la persona aspirant a qui correspongui, el lloc i el termini en els quals s'ha de presentar. Quedarà constància en l'expedient mitjançant una diligència, que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. La persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament en el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació. Si no manifesta la conformitat dins termini, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància similar, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà a la següent de la llista.

La borsa tindrà una vigència d'un any, des que es publiqui en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

En tot cas, l'existència d'aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l'ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

NOVENA.- Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal www.Sant Llorenç des Cardassar.org.

Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

   

Sant Llorenç des Cardassar, 4 de març de 2021

El batle

Mateu Puigròs Sureda