Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 27274
Bases generals reguladores de les subvencions per a activitats culturals a les empreses, entitats, associacions i particulars del municipi de Calvià
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE SUBVENCIONS DESTINADES A ASSOCIACIONS VEÏNALS PER AL FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA I LA DIGITALITZACIÓ I EL SUFRAGI DE DESPESES CORRENTS DE L'EXERCICI 2021
La Junta de Govern Local, en la sessió de 2 de març, va adoptar l'acord relatiu a l'aprovació de la convocatòria i les bases reguladores de la concessió de subvencions que transcric literalment a continuació:
L'Ajuntament de Calvià, conscient de la importància que té l'existència d'un teixit associatiu suficientment desenvolupat i consolidat, mostra el seu compromís amb la realització de les actuacions pròpies de les associacions veïnals municipals.
Per altra banda, la situació sanitària actual ocasionada per la pandèmia de la COVID-19, que impossibilita la realització d'activitats d'autofinançament per part de les entitats, ha dificultat que les associacions veïnals, que manquen d'ànim de lucre, puguin fer front a determinades despeses bàsiques per a la seva autoorganització i la seva autogestió.
Un altre element rellevant per a la convocatòria d'aquestes subvencions és la ferma aposta de l'Ajuntament de Calvià de fomentar la digitalització de la ciutadania i, en concret, de totes les associacions veïnals. En consonància amb els preceptes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 70 bis 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i amb la clara i ferma voluntat de donar suport a aquest procediment de capacitació digital, es vol subvencionar l'adquisició d'un dispositiu informàtic i els costos de connexió a Internet d'aquest.
És per tot l'exposat, i en desenvolupament del Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament, en el qual s'inclou la línia d'ajudes per fomentar la dinamització de les diferents zones del municipi, que l'Ajuntament de Calvià, mitjançant la Direcció General de Participació Ciutadana i Joventut, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca, per mitjà de convocatòria, les entitats i associacions veïnals sense ànim de lucre perquè sol·licitin els ajuts econòmics d'acord amb les següents:
BASES
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència no competitiva per al suport i promoció del teixit associatiu veïnal i cultural i la participació de la ciutadania, així com la seva digitalització. de conformitat amb allò previst en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, el previst en l'article 232 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals i, en darrer lloc, l'article 70 bis 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
SEGONA. ACTIVITATS I DESPESES SUBVENCIONABLES
Les subvencions estan dirigides a col·laborar amb les associacions de veïns en el finançament de les despeses de l'exercici 2021 enquadrades en alguna de les modalitats establertes en aquestes bases. S'estableixen les següents modalitats de subvenció:
MODALITAT A
Poden ser objecte de les ajudes d'aquesta modalitat les despeses corrents suportades al llarg de l'exercici 2021 en el marc de les actuacions pròpies de les associacions de veïns, és a dir, les despeses habituals que s'assumeixen pel correcte desenvolupament de les activitats d'associacionisme (amb una finalitat no lucrativa i que fomentin la participació i la millora de la qualitat de vida dels veïns dels nuclis poblacionals que conformen el municipi de Calvià).
En concret, seran objecte d'aquesta subvenció les següents despeses en béns corrents i serveis:
MODALITAT B
Poden ser objecte de les ajudes d'aquesta modalitat les despeses relacionades amb el procés de digitalització de les associacions de veïns del municipi de Calvià.
En concret, seran objecte d'aquesta subvenció les següents despeses:
No tenen la consideració de despeses subvencionables:
TERCERA. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Durant l'exercici pressupostari vigent es destina la quantitat total de vint-i-quatre mil euros (24.000,00 €) en total a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent:
301 92400 4800010 “Subvenció dinamització zones”.
Concretament, es destina a la modalitat A la quantitat de nou mil sis-cents euros (9.600,00 €), i a la modalitat B la quantitat de catorze mil quatre-cents euros (14.400,00 €).
En el cas de romanent en la quantia global assignada al present pla de subvencions, el sobrant es destinarà a finançar altres projectes per raons d'interès públic i social.
QUARTA. ENTITATS BENEFICIÀRIES DE LA SUBVENCIÓ. REQUISITS
Poden ser beneficiàries de les subvencions que regulen aquestes bases les associacions o entitats municipals que compleixin els següents requisits:
No poden obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen en l'article 13 de la Llei 38/2003. En particular, cal fer especial esment al fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament i de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.
CINQUENA. PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I TRAMITACIÓ
1. Contingut de la sol·licitud
Per obtenir la subvenció, el sol·licitant ha de presentar la següent documentació, en el format normalitzat que es facilita:
A. Sol·licitud de subvenció, fent especial esment de la línia de subvenció que se sol·licita (A, B o A i B) (Annex I).
La sol·licitud de les actuacions per subvencionar s'ha de presentar degudament emplenada i signada pel representant de l'entitat segons el model que s'adjunta (Annex I) i s'ha d'acompanyar amb les següents declaracions responsables:
a) Declaració de la persona representant legal de l'entitat de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció, i d'estar facultada per actuar en nom de l'entitat.
b) Declaració responsable de complir tots els requisits establerts en la base quarta de les bases reguladores.
c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i l'autonòmica, amb l'Ajuntament de Calvià i amb la Seguretat Social.
d) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant relativa a les subvencions rebudes d'institucions públiques o privades per al mateix concepte de la present subvenció.
B. Declaració de documentació ja presentada (Annex II)
No és necessari presentar la documentació que ja hagi estat presentada a l'Ajuntament si es fa constar en l'Annex II aquesta circumstància.
C. Sol·licitud de transferència bancària (Annex III)
Certificat bancari del compte corrent de l'entitat, en el qual s'ha de fer, si pertoca, el pagament de la subvenció.
L'annex III no és necessari en el cas que l'Ajuntament ja disposi d'aquestes dades.
D. Relació de despeses de béns per als quals se sol·licita la subvenció, així com la seva quantificació (Annex IV).
En cap cas no es podrà sol·licitar el pagament duplicat del mateix bé o assegurança.
En el supòsit que la documentació no estigui actualitzada, la persona beneficiària serà requerida en el termini improrrogable de 10 dies hàbils per tal d'aportar-la, essent la seva aportació condició prèvia per efectuar el pagament de la subvenció.
2. Presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals a comptar del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que s'ha de publicar també en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en el tauler d'anuncis de la corporació i en la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, s'han de presentar en el Registre General de la Corporació, en les seves dependències o pels mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (registre electrònic, oficines de correus, oficines d'assistència en matèria de registres o qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents). En cas de presentar la sol·licitud i la documentació en dependències que no siguin de la corporació, per assegurar-ne la presentació en termini s'ha de remetre la documentació escanejada, dins el termini de presentació de sol·licituds, a l'adreça electrònica següent:
participacionciudadana@calvia.com
Es pot accedir a la Seu Electrònica municipal a través del següent enllaç:
http://www.calvia.com/web/plantilles/jstl/sede/plt/sede.plt?KPAGINA=966&KIDIOMA=1&KNODE=692
En el següent enllaç es pot obtenir informació sobre les oficines municipals d'assistència en matèria de registres:
http://calvia.com/responsive/general.plt?KPAGINA=842&KIDIOMA=2
Es pot accedir al Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat a través del següent enllaç:
https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do . Per presentar documentació és necessari comptar amb un certificat digital de representant de l'entitat sol·licitant o disposar d'accés amb el sistema Cl@ve.
Les sol·licituds han d'anar adreçades al Servei de Participació Ciutadana.
SISENA. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
1. Tenint en compte el perfil del beneficiari i la manca de lucre en les entitats que poden optar a la subvenció, així com la inexistència de necessitat –i la dificultat– de comparar els projectes entre si i establir una prelació de totes les sol·licituds, el procediment és el de concurrència no competitiva d'aquestes. El límit en serà la suficiència del crèdit necessari per atendre les necessitats del teixit associatiu del municipi de Calvià.
Els expedients s'han de tramitar per ordre de presentació de les sol·licituds i la documentació completa prevista en la base cinquena, fins a exhaurir el crèdit pressupostari.
Únicament es tindrà en compte la data de presentació de les sol·licituds a l'efecte de la determinació de l'ordre de tramitació quan la documentació presentada estigui completa segons l'estipulat en l'article 4.
2. Rebudes les sol·licituds, acompanyades de la documentació descrita en la base cinquena, seran estudiades per una comissió de valoració que estarà composta pels següents membres de l'Ajuntament de Calvià:
President: el tinent de batle delegat de Joventut, Participació Ciutadana, Medi Ambient, Transició Ecològica i Memòria Democràtica, o persona en qui delegui.
Secretari: un funcionari/ària de l'Ajuntament, que actuarà amb veu però sense vot.
Vocals: dos tècnics/ques del Servei de Participació Ciutadana.
3. Un cop examinades les sol·licituds per la Comissió de Valoració, l'òrgan competent en matèria de Participació Ciutadana ha d'emetre una proposta de resolució, a la vista del que hagi acordat la Comissió de Valoració, que s'elevarà a la Junta de Govern Local, la qual ha d'acordar la concessió de les subvencions. Per a això es podran demanar tots els informes que es considerin necessaris d'altres organismes, així com documentació o aclariments de la persona sol·licitant.
4. Si la Comissió de Valoració adverteix que la sol·licitud o la documentació exigides no reuneixen els requisits que preveu la base cinquena, es requerirà els interessats perquè en el termini de 10 dies esmenin la falta o acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la petició, amb resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Les resolucions que acordin la concessió de la subvenció han de ser notificades a les persones interessades comunicant-los el termini per a la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació.
6. Un cop comunicat al Servei de Participació la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació, en els termes que preveu l'article següent, la Comissió de Valoració ha de comprovar-ne la procedència. L'òrgan competent en matèria de Participació ha de resoldre sobre el pagament de la quantitat corresponent a la vista del que s'ha acordat per la Comissió de Valoració.
7. Les sol·licituds per la modalitat B s'han de referir a despeses que no s'hagin executat amb anterioritat a la presentació d'aquestes sol·licituds. Per altra banda, les sol·licituds per a la modalitat A s'han de referir a despeses corresponents a l'exercici 2021.
La quantitat de la subvenció no pot ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts o subvencions de qualsevol procedència, al cost de les despeses subvencionables.
En el cas que la proposta de subvenció de qualsevol de les despeses incloses en aquestes bases excedeixi la quantitat expressada en la sol·licitud, s'ha de concedir la subvenció amb el límit de l'esmentada sol·licitud.
El límit màxim de l'ajut que s'atorga és:
MODALITAT A
Quatre-cents euros per associació veïnal, sense que en cap cas es puguin subvencionar més despeses corrents.
MODALITAT B
Sis-cents euros per associació veïnal, sense que en cap cas es puguin subvencionar més despeses.
En aquesta modalitat, s'estableixen els següents límits:
SETENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els perceptors de les subvencions estan obligats a:
a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.
b) Fer les despeses per les quals es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes prevists.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, i facilitar la informació que se'ls requereixi.
d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en relació a la sol·licitud inicial, i justificar-les adequadament.
e) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.
f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, i també de tots els estats comptables i registres específics que s'exigeixen en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora meritat des del moment del pagament de la subvenció fins al moment en què se n'acordi la procedència del reintegrament, en els supòsits previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la seva normativa de desenvolupament.
VUITENA. JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS I PAGAMENT
La justificació de la realització de l'objecte de la subvenció s'ha de fer, abans del dia 10 de febrer de 2022, mitjançant la presentació de la següent documentació:
Aquest reintegrament pot fer-se voluntàriament per part del beneficiari, sense requeriment previ, mitjançant l'ingrés a la tresoreria municipal, o en el compte bancari número ES08 2038 3289 9364 0000 2649 de l'Ajuntament de Calvià, indicant en el concepte “reintegrament de subvenció”.
La no justificació de la despesa iniciarà l'expedient de devolució de la subvenció.
NOVENA. REFORMULACIÓ
La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions als beneficiaris i en aplicació del principi de proporcionalitat, en podrà modificar l'assignació mitjançant una resolució motivada, davant la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:
a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.
b) Amb la justificació prèvia de la causa que origina la impossibilitat d'executar les despeses que motiven la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació dels ajuts concedits.
c) Es podrà reduir la subvenció fins a arribar al 50 % de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.
d) En el cas de donar-se la circumstància a), es podrà procedir fins i tot a la seva revocació.
DESENA . PUBLICACIÓ I RECURSOS
ONZENA.- INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS
Les ajudes d'aquesta convocatòria seran incompatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
ÍNDEX
ANNEX I: SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER COBRIR LES DESPESES GENERALS DE LES ASSOCIACIONS VEÏNALS, ACREDITACIÓ DE REPRESENTANT I DECLARACIÓ D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I SEGURETAT SOCIAL
ANNEX II: DECLARACIÓ DE DOCUMENTACIÓ JA PRESENTADA
ANNEX III: SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
ANNEX IV: RELACIÓ DE DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS
Calvià, 3 de març de 2021
El tinent de batle de Participació Ciutadana, Medi Ambient, Transició Ecològica i memòria democràtica Rafel Sedano Porcel
ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER COBRIR LES DESPESES GENERALS DE LES ASSOCIACIONS VEÏNALS, ACREDITACIÓ DE REPRESENTANT I DECLARACIÓ D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES
Entitat/associació_____________________________________________ amb NIF___________ representada per ______________________________________________ càrrec ___________________ amb NIF _______________ i adreça/domicili social_________________________________________________________ amb codi postal____________telèfon__________________fax____________________e-mail_________________________________________
DECLARA
1. Que en la reunió de _________________________ (indicau l'òrgan que va prendre l'acord) celebrada el dia __ d ______ de 20 ___ es va acordar el nomenament de ____________________________ amb DNI núm. _____________________ com a ___________________ de l'esmentada entitat i, per tant, és la persona autoritzada per fer sol·licituds i tramitar subvencions, i no es troba inhabilitada per contractar amb les administracions públiques.
2. Que l'esmentada entitat està al corrent de pagament de totes les seves obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i amb l'Ajuntament de Calvià, com també amb la Seguretat Social.
3. Que assabentat/ada de la convocatòria pública de l'Ajuntament de Calvià de subvencions destinades a associacions veïnals per al foment de la participació ciutadana i de l'associacionisme i el sufragi de despeses corrents, i d'acord amb el que en preveuen les bases,
SOL·LICITA
(marcau amb X)
MODALITAT A: despeses corrents suportades en el marc de les actuacions pròpies de les associacions de veïns per la quantitat màxima de 400 euros.
MODALITAT B: despeses relacionades amb el procés de digitalització de les associacions de veïns per la quantitat màxima de 600 euros.
MODALITAT A i B: despeses corrents suportades en el marc de les actuacions pròpies de les associacions de veïns per la quantitat de 400 euros i despeses relacionades amb el procés de digitalització de les associacions de veïns per la quantitat de 600 euros.
Amb la present sol·licitud s'adjunta la documentació següent:
a) Declaració de la persona representant legal de l'entitat de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció, i d'estar facultada per actuar en nom de l'entitat.
b) Declaració responsable de complir tots els requisits establerts en la base quarta de les bases reguladores.
c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i l'autonòmica, i amb l'Ajuntament de Calvià, així com també amb la Seguretat Social.
d) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de les subvencions rebudes d'institucions públiques o privades per a l'esmentat programa.
Calvià, ______ d __________________ de 2021
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX II DECLARACIÓ DE DOCUMENTACIÓ JA PRESENTADA
El senyor / La senyora __________________________________________________, amb DNI _______________________, actuant en representació de l'entitat ___________________________, amb càrrec de ______________________________________
DECLARA
Que l'esmentada entitat ja ha presentat la documentació següent als departaments de l'Ajuntament de Calvià indicats i que no s'han produït modificacions del contingut:
Document |
Departament |
Objecte |
Data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Calvià, ________ d ________________________ de 2021
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX III SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR:
NIF DEL PERCEPTOR __________________________________________________
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL _________________________________________
ADREÇA _____________________________________________________________
LOCALITAT ___________________________________________________________
CODI POSTAL _________________________________________________________
PROVÍNCIA ___________________________________________________________
TELÈFON ____________________________________________________________
FAX _________________________________________________________________
DADES BANCÀRIES:
ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL ________________________________________
CODI BANC ______________________ CODI OFICINA _______________________
DC ________COMPTE NÚM. _____________________________________________
Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
_____________________ , ________ d ________________________ de 2021
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L'ENTITAT BANCÀRIA:
Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina:
El/La director/a / El/La delegat/ada El/La perceptor/a
* Aquest document no serà necessari si l'Administració ja disposa d'aquestes dades.
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX IV RELACIÓ DE DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS
DESPESES PREVISTES
CONCEPTE |
IMPORT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPORT TOTAL: |
|
La documentació a aportar per justificar la sol·licitud és la que estableix l'apartat D de la base cinquena de la present subvenció.
Calvià, ________ d ________________________ de 2021
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ