Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

Núm. 25821
Aprovació definitiva del Reglament regulador de l'ús de les instal·lacions esportives municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada transcorregut el termini d'exposició pública i no havent-se presentat reclamacions o suggeriments davant l'acord d'aprovació inicial del Reglament general de les Instal·lacions esportives municipals de Mancor de la Vall, s'ha d'entendre aquest definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.

El text íntegre d'aquest Reglament, es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

«REGLAMENT GENERAL DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS

Capítol I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Consideracions generals

És objecte de l'Ajuntament de Mancor de la Vall la protecció, foment i desenvolupament de les activitats fisicoesportives i en general, l'activitat

esportiva que pretén exercitar qualsevol persona.

Les característiques de les instal·lacions esportives municipals estan d'acord amb els citats objectius, d'aquí que la seva reglamentació es fomenti en els següents principis generals:

- Caràcter eminentment popular.

- Autèntica promoció social.

- Sense finalitat lucrativa.

- Proveir tota la gamma possible d'especialitats esportives practicables en les instal·lacions.

Per al millor compliment d'aquestes finalitats, l'Ajuntament de Mancor de la Vall ha desenvolupat una sèrie de normes que serviran, per una banda, per garantir els drets dels usuaris de les instal·lacions esportives municipals i d'una altra, per fixar les necessàries obligacions o deures d'aquests amb el personal, amb els altres usuaris o amb el propi equipament esportiu.

Article 2.- Instal·lacions esportives municipals

S'entén per instal·lació esportiva municipal qualsevol espai obert o tancat, infraestructura, immoble, equipament o espai natural ubicat al municipi de Mancor de la Vall, d'ús esportiu, dotat de les condicions suficients per practicar-hi activitat esportiva o d'entrenament, de titularitat municipal o conveniada amb una altra administració i gestionades directament o indirecta a través de qualsevol de les fórmules previstes per l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Les instal·lacions esportives municipals romandran obertes al públic i qualsevol ciutadà/na podrà accedir a les mateixes i utilitzar-les, d'acord al Reglament vigent i sempre que la disponibilitat del servei i els horaris ho permetin.

En cada instal·lació podran practicar-se els esports als quals especialment estigui destinada. Serà també possible la pràctica d'altres esports, sempre que es pugui tècnicament i prèvia autorització municipal.

Les instal·lacions esportives municipals podran ser destinades a l'esport educatiu escolar, al d'oci, al de competició i de forma puntual a activitats de caràcter social no esportives, sempre que compleixin els requisits que per a cada cas es contemplin.

 

Capítol II USUARIS

Article 3.- Condició d'usuaris

A l'efecte de la present normativa, s'entén per usuaris de les instal·lacions esportives municipals a aquelles persones o entitats que utilitzen aquestes, ja sigui participant en programes promoguts i gestionats pel propi Ajuntament, o bé participant del lloguer o cessió d'aquests espais esportius.

Quan l'usuari/a de la instal·lació sigui un/a menor, seran responsables de les conseqüències dels seus actes els seus pares/mares o tutors/es legals.

Encara que l'usuari/a estigui exempt/a d'abonar la taxa per l'ús de l'activitat o servei, sempre estarà obligat/da a complir el present Reglament.

Totes les instal·lacions esportives municipals són de lliure accés, no existint cap tipus de discriminació per raó de raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. No obstant, les usuàries i els usuaris hauran de respectar les normes de règim intern establertes per a l'accés a les instal·lacions.

Article 4.- Drets dels usuaris

Els usuaris de les instal·lacions esportives municipals tindran els següents drets:

  • Ser tractats amb educació i amabilitat per tot el personal que realitza treballs a les instal·lacions esportives municipals i per la resta d'usuaris.
  • Gaudir, d'acord a les normes d'ús establertes, de tots els serveis que presti l'Ajuntament de Mancor de la Vall i les seves instal·lacions.
  • Fer ús de les instal·lacions en els dies i horaris assenyalats en el programa o cessió pactada, si bé, l'Ajuntament de Mancor de la Vall per necessitats de programació o força major anul·larà o variarà les condicions establertes, comunicant sempre aquesta circumstància als/les afectats/des amb el temps suficient.
  • Fer ús dels serveis i espais complementaris com vestuaris, lavabos, etc. en els termes prevists en el present Reglament o en l'ús intern de cadascuna de les instal·lacions, si n'hi ha.
  • Presentar les queixes, suggeriments o reclamacions que estimi convenients per escrit a les oficines de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Article 5.- Obligacions dels usuaris

Els usuaris de les instal·lacions esportives municipals tindran les següents obligacions:

  • Utilitzar les instal·lacions, material i mobiliari adequadament, mantenint-ho en ordre, evitant possibles desperfectes i mals en les instal·lacions o a la salut i als drets dels altres usuaris. A tal efecte, si l'usuari/a es tracta d'una entitat o d'un club esportiu, aquest designarà una persona encarregada de què es compleixi aquesta obligació.
  • Guardar el degut respecte als altres usuaris i al personal de les instal·lacions, així com atendre en tot moment les indicacions del personal de les instal·lacions esportives.
  • Accedir a la instal·lació per realitzar l'activitat amb indumentària esportiva completa, observant-se especialment la necessitat de calçat adequat per a cada paviment. Aquesta norma regeix també per a les activitats a realitzar en pistes i instal·lacions a l'aire lliure.
  • Complir els horaris establerts en la cessió de les instal·lacions esportives. La infrautilització o no utilització de la instal·lació cedida pot ser motiu de sanció.
  • Abandonar les instal·lacions una vegada finalitzada l'activitat en la qual es participi o es trobi inscrit. Les persones localitzades dintre de qualsevol instal·lació esportiva municipal, l'entrada del qual s'hagi realitzat de forma irregular, hauran d'abandonar la instal·lació.
  • Qualsevol usuari/a que ocasioni desperfectes materials a les instal·lacions esportives municipals serà directament responsable, per tant s'ha de fer càrrec de les despeses que origini el desperfecte ocasionat i podrà ser sancionat/da.
  • No deixar objectes fora de les taquilles dels vestuaris, si n'hi ha, o dels mateixos vestuaris. Només es podrà ocupar aquests espais durant la realització de l'activitat.
  • L'Ajuntament de Mancor de la Vall no es farà responsable davant l'usuari/a en cas d'accidents o desperfectes derivats de l'incompliment per part d'aquest/a, de les presents Normes, d'un comportament negligent d'altre usuari o un mal ús de les instal·lacions, equipaments i serveis.
  • L'Ajuntament de Mancor de la Vall recomana als usuaris sotmetre's a un reconeixement mèdic previ abans d'iniciar qualsevol activitat programada, reservant-se el dret d'exigir-lo si ho estimés convenient.
  • L'Ajuntament de Mancor de la Vall no es farà responsable de la pèrdua, robatori o furt de peces o objectes que es produeixin en les instal·lacions esportives que d'ell depenen.

Capítol III ACCÉS A L'ÚS DE LES INSTAL·LACIONS

Article 6.- Destinataris de les instal·lacions

Les instal·lacions esportives de Mancor de la Vall estan destinades a ser usades per centres educatius, clubs esportius i, si els horaris i el servei ho permet, per entitats de Mancor de la Vall no esportives o usuaris/es individuals.

Les formes d'accés a les instal·lacions esportives municipals es realitzaran d'acord amb l'activitat i les particularitats de cada instal·lació.

Article 7.- Tancament de les instal·lacions

El personal de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, responsable de les instal·lacions, podrà tancar-les en qualsevol moment per raons de seguretat, climatològiques i quan es produeixin circumstàncies que puguin ocasionar danys físics a persones i/o desperfectes a les instal·lacions. En aquests casos es tendrà dret a la devolució dels diners pagats per accedir a la instal·lació, si n'és el cas, o realitzar qualsevol activitat. També, per interès esportiu o d'ordre tècnic, l'Ajuntament de Mancor de la Vall, es reserva la possibilitat de tancar l'ús de les mateixes, encara havent-se reservat, avisant d'això amb la suficient antelació, o de suspendre reserves ja programades per activitats d'interès per part de l'Ajuntament.

Article 8.- Accidents

L'Ajuntament de Mancor de la Vall no es fa responsable dels accidents que es puguin produir per la pràctica esportiva en totes les seves instal·lacions,

sempre que no siguin organitzades pel mateix ajuntament. A tal efecte, es recomana estar en possessió d'una assegurança mèdica i d'accidents que cobreixi el que pugui succeir durant la pràctica esportiva.

Article 9.- Responsabilitat

Els desperfectes que s'originin per negligència o mal ús de les instal·lacions, seran per compte dels usuaris d'aquestes. Les Federacions o Entitats Esportives responsables de les programacions de partits i competicions seran responsables subsidiàriament dels desperfectes que originin els equips participants en les mateixes.

Article 10.- Indumentària

La pràctica esportiva, sigui de l'especialitat que sigui, es realitzarà amb el material i la vestimenta adequada per tal de protegir les condicions de la instal·lació. D'aquesta forma s'haurà de tenir present, sobretot, el calçat, utilitzant soles que no marquin els trispols especials de les pistes. Pel mateix motiu s'insta a no utilitzar en la instal·lació el mateix calçat emprat en el carrer i, de manera especial, en la temporada de pluges. Es disposarà, si és possible, d'un calçat esportiu per a ús exclusiu en entrenaments i competicions.

Article 11.- Prohibicions expresses

Tots els usuaris han de tenir present que a les instal·lacions esportives:

  • No està permès ni fumar, ni menjar ni beure, a excepció dels esportistes, que si podran tenir la seva pròpia beguda i alimentació necessària per la pràctica esportiva. Així mateix, a l'espai destinat al públic i en recintes a l'aire lliure, també es podrà beure i menjar, sempre amb respecte a les instal·lacions i tenint cura de no embrutar i no deixar deixalles, depositant aquestes a les respectives papereres i d'acord a la normativa municipal establerta al respecte.
  • El consum de begudes alcohòliques en les instal·lacions esportives municipals només es permet a la zona del bar - restaurant.
  • No estar permès introduir utensilis de vidre.
  • No estar permesa la publicitat de begudes alcohòliques i tabac.
  • No estar permès deixar fems.
  • Mo estar permès l'accés d'animals en totes les instal·lacions esportives municipals a excepció dels cans guies o d'aquells animals que així ho contempla la legislació supramunicipal pertinent.
  • No estar permès jugar i/o escalfar amb pilotes o altres objectes, en vestuaris, passadissos d'accés a pistes, graderies i totes aquelles zones que no es considerin espais esportius.
  • No està permesa la utilització de les instal·lacions esportives per impartir classes amb la finalitat d'obtenir un benefici particular o altres activitats col·lectives organitzades, sense la prèvia autorització de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.
 

​​​​​​​Capítol IV RESERVES PROGRAMADES

Article 12.- Prioritat en les reserves

Es podran realitzar reserves programades atenint-se a la següent prioritat d'ús:

a) Activitats del titular de la instal·lació.

b) Activitats de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, en cas de no ser el titular de la instal·lació.

c) Activitats dels centres educatius, en horari lectiu.

d) Activitats d'entitats esportives de Mancor de la Vall.

e) Activitats d'entitats no esportives de Mancor de la Vall.

f) Altres tipus d'usuaris.

Article 13.- Utilització de les instal·lacions per part de centres educatius

Durant el curs escolar, tendran accés preferent a les instal·lacions els centres educatius del poble, perquè imparteixin l'ensenyament d'Educació Física.

La cessió en cada cas serà per a tot l'horari escolar, deixant de ser efectiva fora d'aquest horari i en dies no lectius per part del centre escolar.

Article 14.- Utilització de les instal·lacions per part de clubs i entitats

Es considerarà horari per a activitats no escolars, a partir de la finalització de l'horari lectiu escolar.

La utilització en horaris no escolars, depenent del tipus d'activitats i les seves característiques, podrà no estar exempta del pagament de la taxa corresponent.

La cessió, en cada cas, vindrà determinada per les condicions que estableixi l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

L'Ajuntament de Mancor de la Vall es reserva el dret de modificar dies, horaris, etc., així com de retirar la concessió si calgués d'acord amb noves

activitats, celebracions de caràcter puntual, per mal ús de la instal·lació o perquè les activitats realitzades vagin en detriment de les causes originals de la cessió.

La presentació de sol·licituds per entrenaments durant la temporada esportiva deurà realitzar-se en les oficines de l'Ajuntament de Mancor de la Vall per escrit abans del 31 de maig de cada any. La temporada esportiva s'entén des del dia 15 d'agost al dia 31 de maig de l'any següent. La pròrroga d'utilització durant els mesos de juny, juliol i agost, s'haurà de sol·licitar també per escrit i contar amb l'aprovació de l'Ajuntament de Mancor de la Vall.

Les cessions d'instal·lacions esportives a entitats es faran d'acord amb els Criteris per establir els horaris de les instal·lacions esportives municipals, article 17 d'aquest reglament.

Una vegada aprovat el pla d'ús de cada instal·lació, es confirmarà a cada entitat l'espai i el temps concedit. A partir d'aquest moment tots els canvis produïts hauran de ser comunicats per escrit a l'Ajuntament de Mancor de la Vall amb almenys 1 setmana d'antelació.

Aquella entitat que per causes no previsibles decideixi renunciar a l'ús autoritzat, deurà comunicar-ho per escrit a l'Ajuntament de Mancor de la Vall amb una antelació mínima d'una setmana, no podent cedir a altra entitat la seva autorització d'ús.

La no utilització i/o infrautilització, es podran sancionar amb la pèrdua de tots els drets sobre la concessió per un període de fins a dos anys.

La concessió d'ús dels entrenaments o altres lloguers, quedarà supeditada als actes organitzats o autoritzats per l'Ajuntament de Mancor de la Vall, sense poder reclamar quan per aquesta circumstància s'hagi de suspendre o variar l'horari o algun entrenament anteriorment autoritzat.

Correspondrà a l'entitat usuària sol·licitar i obtenir de les autoritats competents, les autoritzacions preceptives exigibles, així com estar en possessió de les preceptives assegurances mèdiques i de responsabilitat civil per a aquestes activitats.

D'igual forma, l'entitat usuària s'encarregarà de realitzar totes aquelles tasques de muntatge i desmuntatge de diversos mitjans materials necessaris per al desenvolupament de l'activitat.

L'accés d'espectadors/es estarà determinat per les característiques de l'activitat i de la instal·lació, essent l'entitat organitzadora responsable del comportament d'aquests.

La durada dels partits oficials s'estima en dues hores, a fi de no entorpir ni endarrerir a altres equips que utilitzin les mateixes instal·lacions. Si fos necessari més temps, serà per increments de mitja hora.

Article 15.- Utilització de les instal·lacions per part d'usuaris/es individuals

Totes aquelles instal·lacions esportives que per les seves característiques l'Ajuntament de Mancor de la Vall llogui a particulars en les hores que quedin lliures d'entrenaments, cursos o competicions, es podran utilitzar previ abonament del preu públic corresponent, amb els mateixos drets i obligacions que per a la resta de reserves, sempre que el servei es pugui dur a terme.

L'Ajuntament de Mancor de la Vall es reserva el dret d'arribar a acords, convenis, etc. amb clubs o altres entitats pel manteniment i ús d'algunes instal·lacions esportives.

Article 16.- Protocol d'actuació per a la cessió de les instal·lacions esportives de Mancor de la Vall

Aquest protocol marca les pautes i terminis que han de seguir les entitats o els usuaris de Mancor de la Vall a l'hora de sol·licitar una instal·lació esportiva, tant per activitats puntuals com per activitats de temporada.

El fet de cedir una instal·lació per una temporada no implica la concessió per la temporada següent, essent requisit indispensable renovar la sol·licitud anualment.

Les cessions d'instal·lacions per temporada estan destinades només a les entitats esportives de Mancor de la Vall i s'han de fer d'acord amb el següent protocol:

  • Fins al 31 de maig: Emplenar i entregar al registre de l'Ajuntament el full de sol·licitud d'equipaments esportius. A aquesta sol·licitud hi han de figurar les dades de l'entitat sol·licitant, les dades de contacte de la persona designada per l'entitat que actuarà com a interlocutora en tot aquest procediment, previsió d'equips per la temporada, especificant clarament el nom i categoria de cada equip i la demanda d'horaris per la temporada, ajustats als criteris establerts.
  • De l'1 al 30 de juny: estudi de les sol·licituds rebudes i establiment dels horaris de la temporada a les entitats esportives.
  • De l'1 al 15 de setembre: Revisió i reajustament d'horaris per possibles baixes d'equips.
  • Dia 16 de setembre: Horaris definitius de la temporada.

Aquests terminis podran variar en funció de les necessitats i del desenvolupament de les sol·licituds dels clubs. Si el dia marcat cau en cap de setmana, s'ampliarà fins al primer dia hàbil següent.

Les cessions d'instal·lacions esportives per dies o actes puntuals estan destinades a qualsevol tipus d'usuari/a i s'han de sol·licitar tal com s'estableix a l'ordenança reguladora de l'ús dels espais municipals.

Article 17.- Criteris per establir els horaris de les instal·lacions esportives municipals

Els criteris que es seguiran per repartir els horaris d'ús de les instal·lacions esportives municipals i les no municipals conveniades amb l'ajuntament, són una eina per ajudar a repartir els horaris de les instal·lacions, siguin o no compartides entre diferents entitats del poble.

Aquests criteris valoren diferents aspectes i característiques de les entitats i de la seva activitat.

En el cas que una sola entitat sigui usuària única de la instal·lació esportiva, a l'hora d'establir els seus horaris s'ha de fer d'acord al criteri número 1 de categoria o edat dels esportistes.

Per determinar el nombre d'hores d'instal·lació que pertoca a cada club, es tendrà en compte un total de 35 hores disponibles a la setmana per pista esportiva (de 15'30 a 22'30; 7 hores al dia per a 5 dies de la setmana).

No entren dintre aquest còmput els caps de setmana, que es reserven per partits.

Una vegada repartit l'horari, cada club o associació podrà repartir les seves hores de la manera que consideri més oportuna, sempre tenint presents les recomanacions detallades a continuació:

1. Categoria o edat dels esportistes:

  1.  Les categories d'iniciació, benjamí, aleví i infantil (de 6 a 14 anys) o inferiors, disposaran de la instal·lació de 15'30 a 19h (ambdues incloses), essent les primeres hores per les categories de menor edat i les darreres per les de major edat.
  2.  Les categories de cadet, juvenil, jove (de 14 a 18 anys) disposaran de la instal·lació de 19 a 20'30h), essent les primeres hores per les categories menor edat i les darreres per les de major edat.
  3.  Les categories majors d'edat disposaran de la instal·lació a partir de les 20'30h.

2. Nombre d'entrenaments: Per tal de donar cabuda a tota la demanda i en igualtat de condicions, com a norma general, cada equip farà dues sessions d'entrenament per setmana, d'una durada màxima de 90 minuts per sessió. Aquesta durada o nombre setmanal de sessions podria ser superior sempre que hi hagués disponibilitat horària de la instal·lació i aquest augment no perjudiqui cap altra entitat usuària. La decisió final d'aquest augment serà sempre de l'Ajuntament.

3. Dies d'entrenament per clubs i instal·lacions: En el cas d'instal·lacions amb més d'una entitat usuària, aquestes procuraran programar els seus entrenaments seguint la tendència d'horaris dels darrers anys. Serà l'Ajuntament de Mancor de la Vall l'encarregat d'establir un punt de partida d'acord amb aquesta tendència.

Aplicats aquests criteris, i en cas que així i tot no s'hagin pogut determinar els horaris de les diferents instal·lacions amb conflicte horari, s'aplicarà una puntuació a cada entitat en funció d'uns barems, la qual se traduirà en nombre d'hores disponible d'instal·lació. Aquests barems per puntuar seran:

  • Antiguitat de l'entitat: 3 punts per any.
  • Equips en categories base (fins a 18 anys): 3 punts per equip.
  • Equips en categories superiors (a partir de 18 anys): 1 punt per equip.
  • Esportistes de l'entitat (categories base, fins a 18 anys): 0'3 punts per esportista.
  • Esportistes de l'entitat (categories superiors, a partir de 18 anys): 0'1 punt per esportista.

Qualsevol dubte o conflicte horari que no es resolgui amb aquests criteris i baremació, serà resolt d'ofici per batlia o la persona o persones en qui delegui.

Capítol V NORMES ESPECÍFIQUES DE FUNCIONAMENT

Article 18.- Poliesportiu

Cal dir que tots els convenis signats entre l'Ajuntament i les administracions educatives supramunicipals seran respectats, així com tots els compromisos que en ells s'inclouen.

Descripció: S'entén per poliesportiu les instal·lacions que alberguen almenys una pista poliesportiva, que s'hi pot practicar més d'una modalitat esportiva, coberta amb els seus respectius serveis de dutxes i vestuari.

Accés: Qualsevol persona pot acudir a aquestes instal·lacions i fer ús d'elles, sense que existeixi cap tipus de restricció referent a això, excepte quan hi hagi una reserva prèvia de pista o que el servei no es pugui prestar per causes d'organització interna del propi servei. Tota reserva de la instal·lació serà efectuada al bar – restaurant Sa Piscina i tendrà preferència davant l'ús públic del poliesportiu.

Reglament particular:

  • S'accedirà a la pista únicament amb roba i calçat esportiu adequat.
  • Els usuaris podran accedir al vestuari quinze minuts abans de l'horari programat i en el cas que fossin partits de competició, una hora abans de l'inici d'aquest, devent abandonar-los 30 minuts després de finalitzar l'activitat.
  • L'hora d'accés i desocupació de la pista serà les que es tinguin reservades, no podent ocupar aquesta amb anterioritat, encara que sigui per a escalfaments, etc.
  • Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà l'accés a la pista als equips mitja hora abans, per realitzar l'escalfament, desocupant aquests la pista en el moment de finalitzar la competició.
  • Les porteries, cistelles, pals i altres accessoris necessaris per a la pràctica esportiva, que siguin mòbils, seran degudament col·locats i retirats pels usuaris, per a això seran assessorats pel personal encarregat de la concessió del bar – restaurant Sa Piscina.
  • El material que cada equip deixi a cada poliesportiu, deurà estar recollit en carros, xarxes o bosses propietat del club, no fent-se la instal·lació responsable d'aquest material.
  • Tot el material que es col·loqui en la pista deurà anar proveït en la part inferior d'un protector per no deixar marques.
  • No està permès accedir a l'interior del pavelló amb patinets, patins, bicicletes o altres elements que puguin fer malbé el seu paviment.
  • Els entrenadors en cas d'activitats d'entitats esportives i els responsables del manteniment del poliesportiu en cas d'activitats d'usuaris privats seran qui vetllin pel compliment de les normes.
  • El poliesportiu ha d'estar tancat i amb els focus apagats a les 22:30h. Queda exempt d'aquesta norma el dia que hi hagi un partit de competició oficial que finalitzi més tard d'aquesta hora, havent-se d'apagar els focus com a màxim 30 minuts més tard de l'hora de finalització del partit.

Article 19.- Pista de tenis

Descripció: S'entén per pista de tenis la instal·lació esportiva descoberta en la qual es practica exclusivament el tenis.

Accés: L'accés a la pista de tenis es de lliure accés o via sol·licitud de reserva, amb el pagament de la corresponent taxa, si escau. També es podrà accedir sempre que es realitzi un curs o es prengui part a una competició de tenis havent d'abandonar la instal·lació una vegada finalitzada l'activitat. Tota reserva de la instal·lació serà efectuada al bar – restaurant Sa Piscina i tendrà preferència davant l'ús públic de la pista de tenis.

Reglament particular:

  • S'accedirà a la pista únicament amb roba i calçat esportiu adequat.
  • Les hores d'accés i desocupació de la pista seran les que es tinguin reservades.
  • Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà l'accés a la pista als/les participants mitja hora abans per realitzar l'escalfament, desocupant la pista en el moment de finalitzar la competició.
  • Amb l'ús d'aquest tipus d'instal·lació esportiva no es tendrà accés als vestuaris, tret de quan es tracti d'ús per competició. En aquest cas, i sempre que sigui possible, es podria habilitar l'ús de vestuaris, prèvia sol·licitud a l'Ajuntament de Mancor de la Vall i amb l'autorització d'aquest.
  • Els entrenadors en cas d'activitats d'entitats esportives i els responsables del manteniment de la pista de tenis en cas d'activitats d'usuaris privats seran qui vetllin pel compliment de les normes.
  • La pista de tenis ha d'estar tancada i amb els focus apagats a les 22:30h. Queda exempt d'aquesta norma el dia que hi hagi un partit de competició oficial que finalitzi més tard d'aquesta hora, havent-se d'apagar els focus com a màxim 30 minuts més tard de l'hora de finalització del partit.

Article 20.- Camp de futbol de Turixant

Descripció: És la instal·lació esportiva que es dedica a la pràctica del futbol en qualsevol de les seves modalitats.

Accés: Sempre que no existeixi un conveni d'ús de la instal·lació amb el/s club/s de futbol de Mancor de la Vall, l'accés al camp de futbol es realitzarà

mitjançant sol·licitud de reserva, a les oficines de l'Ajuntament de Mancor de la Vall, en cas contrari, es podrà accedir a la instal·lació segons les clàusules estipulades al conveni signat.

Reglament particular:

  • S'accedirà a la gespa del camp de futbol únicament amb roba i calçat esportiu adequat.
  • Les hores d'accés i desocupació del camp de futbol seran les establertes una vegada es tinguin reservades les instal·lacions, no podent-se ocupar aquest fora d'aquest horari.
  • Quan es tracti de competicions oficials, es permetrà als equips l'accés al camp de futbol per realitzar l'escalfament el temps previ mínim que determini l'equip local, desocupant aquests el camp de futbol en el moment de finalitzar la competició.
  • El material que cada equip deixi en el camp de futbol, deurà estar recollit en cistelles, xarxes o bosses propietat del club i fent-se responsable d'aquest.
  • Està prohibit accedir a les instal·lacions del camp de futbol quan la porta d'accés estigui tancada.
  • Durant els entrenaments i competicions oficials únicament podran estar a la gespa del camp de futbol els/les esportistes, entrenadors/es i delegats/des d'equip que estiguin autoritzats/des, la resta d'acompanyants i seguidors/es ocuparan un lloc de la graderia.
  • El camp de futbol de Turixant ha de tenir els focus apagats a les 22:30h. Queda exempt d'aquesta norma el dia que hi hagi un partit de competició oficial que finalitzi més tard d'aquesta hora, havent-se d'apagar els focus com a màxim 30 minuts més tard de l'hora de finalització del partit.

Article 21.- Piscina municipal

Descripció: La piscina municipal és la instal·lació esportiva descoberta que es dedica a la pràctica de la natació recreativa o esportiva.

Accés: Per accedir a la instal·lació és necessari abonar la taxa establerta o participar d'una activitat programada que es faci a aquestes instal·lacions.

L'aforament de la piscina permet un nombre màxim de persones. Quan l'assistència sigui superior a aquest nombre, l'accés no estarà permès fins que no s'hagi reduït el nombre d'usuaris/es.

Tots els usuaris tenen el dret d'exigir l'aplicació de les normes. Per fer-ho, s'han d'adreçar al personal de la piscina.

Reglament particular:

  • És obligatori dutxar-se abans d'entrar a la piscina.
  • És obligatori complir les normes i els consells tècnics.
  • En cas de trobar-se malament, avisar immediatament al/la socorrista o monitor/a.
  • En cas de tenir alguna malaltia cardíaca, respiratòria o de tipus epilèptic, avisar els/les monitors/es o socorristes.
  • No està permès l'ús de les instal·lacions a tota persona amb malalties transmissibles.
  • La piscina petita és únicament d'ús infantil (fins a 5 anys inclosos) i dels adults/es acompanyants.
  • La piscina gran és per a majors de 6 anys (inclosos). Els/les menors de 12 anys han d'anar acompanyats/des d'un adult/a que se'n faci responsable.
  • Es recomana tenir un nivell suficient de natació per usar la piscina.
  • Es recomana respectar un mínim de 2 hores per banyar-se després d'una menjada.
  • Es recomana evitar el contacte directe dels peus amb el terra.
  • Es recomana dutxar-se amb sabó després de l'activitat en els vestidors.
  • Es recomana utilitzar ulleres de natació i gorra de bany per prevenir problemes oculars i capil·lars.
  • Es recomana acompanyar als/les menors de 6 anys als vestidors per tal d'ajudar-los a canviar-se de roba.
  • No està permès banyar-se amb calçat o amb roba no adequada.
  • No està permès menjar a la zona de bany.
  • No està permesa l'entrada d'animals en el recinte exterior de les piscines ni en el seu interior.
  • No està permesa l'entrada de botelles de vidre o d'altres envasos tallants o punxants.
  • No estar permès deixar fems en el recinte de la piscina.
  • No estar permès realitzar cap tipus d'activitat perillosa com pot ser córrer, saltar, empènyer, enfonsar ningú o practicar jocs que puguin comportar un risc físic, tant a dins com a fora de l'aigua.
  • S'ha de tenir molta cura a l'hora d'utilitzar qualsevol tipus de material (aletes, pilotes, matalassos, tubs de respiració...) que pugui suposar un risc per a la resta d'usuaris/es.
  • No està permès fer servir cap tipus de sabó o gel a les dutxes de les piscines.
  • No està permès l'ús d'aparells musicals que propaguin el so a l'ambient, excepte els necessaris per als cursets.
  • No està permès usar les piscines amb una ferida oberta, amb pèrdua de sang, amb afeccions a la pell o als ulls o amb malalties transmissibles. Els responsables de la piscina podran excloure les persones que presentin qualque símptoma dels descrits anteriorment.
  • No està permès banyar-se a la piscina si es porta algun cosmètic o producte oliós.

Article 22.- Skatepark

Descripció: S'entén per skatepark l'espai construït amb propòsits recreatius per als qui practiquen skateboarding, patinatge agressiu, roller, snakeboard, freestyle scooter i bmx amb la finalitat de practicar, i desenvolupar el seu esport i tècnica. Un skatepark està constituït per diverses estructures destinades a la realització dels trucs o figures.

Accés: L'accés a l'skatepark és lliure i obert a tothom que ho desitgi, sense necessitat de reserva o pagament de taxa.

Reglament particular:

  • En aquesta pista es permet l'ús de patinets, monopatins, patins en línia, bicicletes o les diferents variants d'aquestes modalitats esportives.
  • Es recomana usar sempre casc i proteccions.
  • Les hores d'accés i desocupació de la pista seran lliures, sempre respectant el descans dels veïnats i tenint en compte la visibilitat de la instal·lació per la pràctica de l'esport sense risc.
  • Amb l'ús d'aquest tipus d'instal·lació esportiva no es tendrà accés als vestuaris, tret quan es tracti d'un ús per competició. En aquest cas, i sempre que sigui possible, es podria habilitar l'ús de vestuaris, prèvia sol·licitud a l'Ajuntament de Mancor de la Vall i amb l'autorització d'aquest.
  • No estar permès afegir mòduls (rampes, baranes, taules, tancs, blocs, etc) que puguin fer malbé les instal·lacions o que posin en perill la seguretat dels usuaris.
  • Quan l'usuari descansi, haurà d'abandonar l'skatepark per a no molestar a la resta d'usuaris.
  • No està permès seure a les rampes si hi ha altres usuaris practicant esport.
  • L'skatepark ha de tenir els focus apagats a les 22:30h. Queda exempt d'aquesta norma el dia que hi hagi una competició oficial que finalitzi més tard d'aquesta hora, havent-se d'apagar els focus com a màxim 30 minuts més tard de l'hora de finalització de la competició.

Article 23.- Vestuaris i banys de les instal·lacions esportives.

Descripció: els vestuaris i els banys representen aquells espais higienicosanitaris habilitats a les instal·lacions esportives.

Reglament particular:

  • Respecteu l'espai dels altres abonats/des.
  • La instal·lació no es pot fer responsable dels objectes perduts o oblidats.
  • Aquestes dependències són patrimoni de tots els usuaris/es, per tant, mereix la màxima cura i respecte. La neteja i el manteniment serà efectiu si tots/es hi col·laboram.
  • És obligatori utilitzar sabatilles de bany en el vestuari.
  • És obligatori deixar la instal·lació utilitzada el més net possible per a la seva posterior utilització.
  • Avisar als encarregats de les instal·lacions de qualsevol desperfecte que hi hagi.
  • És recomanable eixugar-se a la zona de dutxes.
  • És imprescindible emprar només l'aigua necessària per dutxar-se.
  • No estar permès fumar a l'interior del vestidor.
  • No estar permès deixar la bossa ni la roba dins del vestidor del poliesportiu i de la piscina municipal.

Capítol VI RÈGIM DISCIPLINARI

Article 23.- Pèrdua de la condició d'usuari/a.

L'incompliment de les obligacions que es deriven de la condició d'usuari/a podrà dur implícita la pèrdua de tal condició, d'acord amb el que recull el present Reglament.

Tals incompliments es classificaran en lleus i greus, segons es detallen en els articles següents.

Article 24.- Incompliments lleus

Es considerarà lleu, l'incompliment d'algunes de les obligacions dels usuaris/es, quan la seva conseqüència no doni lloc a la qualificació de greu.

El mal tracte de paraula a altres usuaris/es, espectadors/es, professorat, tècnics, jutges o empleats/des de la instal·lació.

Causar mals lleus de forma involuntària a la instal·lació, material o equipament d'aquestes instal·lacions.

Article 25.- Incompliments greus

L'incompliment reiterat d'algunes de les obligacions dels usuaris/es.

El mal tracte de paraula i obra a altres usuaris/es, espectadors/es, professorat, tècnics, jutges o empleats/des de la instal·lació.

Causar mals greus de forma voluntària a la instal·lació, material o equipament d'aquestes instal·lacions.

Originar per imprudència o negligència accidents greus a un mateix o a altres persones.

Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, edat, estat de salut, etc. i la suplantació d'identitat.

La reincidència en incompliments resolts com lleus.

Article 26.- Conseqüències

Els incompliments lleus es corregiran amb prevenció per escrit o la pèrdua de la condició d'usuari/a per un període de 5 a 30 dies.

Els incompliments greus es corregiran amb la pèrdua de la condició d'usuari/a per un període comprès entre 30 dies i 5 anys, si la gravetat del mateix ho fes necessari.

Article 27.- Procediment

La instrucció del procediment anirà a càrrec d´un funcionari de l'Ajuntament i actuarà com a secretari/a, el secretari/a de la corporació o el funcionari/a en què delegui.

Les propostes es comunicaran per escrit als interessats/des donant-los cinc dies hàbils d'audiència perquè aquests/es puguin efectuar al·legacions i presentar els documents i informacions que estimin pertinents.

Una vegada conclòs el termini d'audiència i a la vista de les al·legacions presentades per l'usuari/a, l'instructor/a farà la proposta i informarà al/la Batlle/sa, com òrgan competent, per a resoldre el que procedeixi. Una vegada que resolgui el/la Batlle/sa, es notificarà a l'afectat/da, dintre del termini que li confereix la legislació administrativa.

Contra els acords adoptats, podran interposar-se els recursos que s'estimin oportuns, de conformitat amb la Llei del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

No obstant això, en el cas que l'usuari/a actuï de forma notòriament contrària al present Reglament, el personal de la instal·lació està autoritzat a exigir-li que abandoni aquesta instal·lació, o requerir la presència de les forces de seguretat, si la gravetat així ho exigís, sense perjudici de les posteriors accions aplicables al cas.»

Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Mancor de la Vall, 3 de març de 2021

El batle Guillem Villalonga Ramonell