Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 23769
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer de 2021 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en l'article 6, estableix les competències que té atribuïdes el conseller o consellera competent en matèria de funció pública.

2. A més, el punt 4 de l'article 6 de la Llei 3/2007 disposa que també corresponen al conseller o consellera competent en matèria de funció pública les competències que, en matèria de personal, li atribueix la normativa vigent i, en general, les que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans. Per tant, s'han de tenir en compte la resta de normes vigents per saber a qui corresponen certes competències no esmentades en els punts 2 i 3 d'aquest article.

3. Així mateix, l'article 7.2 de la Llei 3/2007 disposa que el conseller o consellera competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers i en els presidents de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica. Aquest apartat igualment permet que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, d'altra banda, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.

4. A més, l'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

5. Arran d'aquesta possibilitat de delegació, es va dictar la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).

6. L'article 11.d) de la Llei 3/2003 estableix que correspon als consellers, en l'àmbit de les competències materials atribuïdes a la seva conselleria, dirigir-ne els recursos humans, d'acord amb la legislació específica. La legislació a què es refereix és, principalment, la Llei 3/2007 i la normativa de desplegament.

7. El 14 de febrer de 2021 es publicà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el 15 de febrer de 2021 es publicà el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Aquesta nova estructura orgànica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fa recomanable dictar una nova resolució que deixi sense efecte l'anterior.

Fonaments de dret

1. L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a les delegacions de competències.

2. Els articles 25 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la delegació interorgànica de l'Administració autonòmica, així com els articles 11 i 14 de la mateixa Llei, quant a les persones titulars de les conselleries i quant a les persones titulars de les secretaries generals, respectivament, amb relació a la gestió dels recursos humans de la conselleria corresponent.

3. Els articles 6 i 7 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, pel que fa a les competències del conseller o consellera competent en matèria de funció pública i l'alteració de les competències.

4. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Delegar en les persones titulars de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma, així com en les persones titulars dels òrgans que tenguin atribuïdes les funcions en matèria de personal dels ens del sector públic de la Comunitat Autònoma que tenguin personal funcionari adscrit, quant al personal adscrit a cadascun, amb excepció del personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius en matèria de gestió de personal que s'enumeren a continuació:

  1. Proposar, en els termes que determini la normativa vigent, la concessió de la retribució econòmica de les gratificacions per serveis extraordinaris al personal funcionari o de les hores extres al personal laboral, prestats fora de l'horari i la jornada habituals de feina, quan no s'hagin de compensar amb temps de descans.
  2. Iniciar els procediments disciplinaris del personal funcionari quan els fets puguin constituir faltes greus o molt greus, i del personal laboral en qualsevol cas, i resoldre els procediments disciplinaris del personal laboral quan els fets puguin constituir faltes lleus.
  3. Tramitar i resoldre els permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents, així com les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i part, adopció o acolliment.
  4. Tramitar i resoldre els permisos i drets que reconeix la legislació a les funcionàries per raó de violència de gènere.
  5. Tramitar i resoldre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.
  6. Formalitzar les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal.

2. Delegar en la directora general de Funció Pública l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura de les resolucions derivades dels expedients administratius en matèria de gestió de personal, sempre que no sigui personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, que s'enumeren a continuació:

  1. Adjudicar i emetre, si escau, les resolucions de cessament de les comissions de serveis de caràcter voluntari entre les conselleries i els ens del sector públic de la Comunitat Autònoma que tenguin personal funcionari adscrit, amb la proposta prèvia de la secretaria general de les conselleries o de l'òrgan dels ens del sector públic que tengui atribuïdes les funcions corresponents en matèria de personal.
  2. Formalitzar els contractes de feina del personal laboral, excepte les modalitats contractuals de durada determinada que es deleguin en el conseller o consellera competent en matèria de funció pública docent, per al personal no docent que presti serveis en centres docents.
  3. Declarar les situacions administratives del personal funcionari, excepte les del personal docent i les del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  4. Declarar les suspensions dels contractes de treball del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  5. Resoldre els procediments de concessió de retribucions econòmiques per gratificacions per serveis extraordinaris al personal funcionari i d'hores extres al personal laboral, prestats fora de l'horari i la jornada habituals de feina, i del complement de productivitat.
  6. Resoldre els procediments de concessió del complement per realització de torns del personal laboral que preveu l'article 87 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  7. Resoldre els procediments de concessió del complement de nocturnitat del personal laboral que preveu l'article 88 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  8. Resoldre els procediments relatius als encàrrecs de funcions de categoria superior o inferior del personal laboral de l'article 19 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  9. Reconèixer l'adquisició i el canvi de grau personal del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  10. Reconèixer el temps de serveis previs, excepte els del personal funcionari docent i els del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  11. Reconèixer els triennis, excepte els del personal docent i els del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  12. Resoldre els procediments per concedir ajudes i bestretes amb càrrec al fons social a favor del personal funcionari i laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte els del personal docent.
  13. Emetre els informes previs, les autoritzacions i qualsevol altre tipus de control previst en la normativa pressupostària o de funció pública, quan aquesta normativa atribueixi la competència a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, quant al compliment dels principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat en la selecció de personal laboral fix i temporal dels ens del sector públic instrumental, en els termes en què s'estableixi, com també, si escau, quant a les convocatòries que es dictin per cobrir aquests llocs de feina.
  14. Autoritzar les comissions de serveis del personal de l'Administració autonòmica a altres administracions públiques o a entitats de dret públic, a proposta dels organismes afectats.
  15. Emetre els informes a què fa referència la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, quan l'emissió correspongui a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.
  16. Resoldre els procediments relacionats amb la prestació de serveis en règim de teletreball.
  17. Convocar i resoldre les comissions de serveis d'atribució temporal de funcions.
  18. Disposar les actuacions que han de dur a terme les persones adscrites a la Unitat de Suport Conjuntural.
  19. Resoldre els procediments de comissions de serveis per cooperació internacional.
  20. Resoldre els procediments de nomenament i de cessament de personal funcionari interí, excepte els del personal funcionari docent i els del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  21. Resoldre els procediments d'integració, de permutes de destinació, de trasllat per motius de salut i de trasllat per causes de violència de gènere.
  22. Resoldre les comissions de serveis forçoses.
  23. Adjudicar llocs de feina mitjançant adscripció provisional en els supòsits que correspongui i resoldre els procediments de canvis d'adscripció provisional, excepte els del personal docent i els del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  24. Concedir les bestretes de nòmina (VIAP) regulades en l'article 69.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals.

3. Delegar en el secretari o secretària general de les conselleries, o en la persona titular de l'òrgan que tengui atribuïdes les funcions en matèria de personal dels ens del sector públic de l'Administració autonòmica que tenguin personal funcionari adscrit, la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats que tenguin adscrits.

4. Delegar en el secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional:

4.1. L'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius, en matèria de gestió del personal laboral amb la categoria d'auxiliar tècnic educatiu o de personal funcionari que s'enumeren a continuació:

  1. Convocar i resoldre els concursos per constituir les borses de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la CAIB, per dur a terme treballs ocasionals o urgents o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. L'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics i, si escau, assessorament tècnic i jurídic.
  2. Gestionar i tramitar les borses d'auxiliar tècnic educatiu esmentades en la lletra anterior. La Direcció General de Funció Pública li prestarà, si escau, assessorament tècnic i jurídic.
  3. Formalitzar els contractes laborals eventuals de durada determinada o per cobrir llocs de treball per interinitat, així com els cessaments, excepte en els supòsits de nomenament i cessament per reingrés de personal laboral fix o de resultes de processos de concurs per a la provisió de llocs de treball o d'ofertes públiques d'ocupació.
  4. Gestionar les borses del cos ajudant facultatiu, escala socioeducativa, en el supòsit de substitució de baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada, i fer a la Direcció General de Funció Pública les propostes de nomenament i de cessament. La Direcció General de Funció Pública posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics. En tot el procés s'actuarà de manera coordinada entre la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Formació Professional i la Direcció General de Funció Pública.

4.2. Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal laboral no docent per prestar serveis de neteja en els centres docents, en les modalitats d'interinitat i de contractació eventual, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.

5. Disposar que la delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan delegant i que s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, pel que fa al coneixement o la resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú, sempre d'acord amb el que preveuen els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.

6. Disposar que la delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució del recurs de reposició i qualsevol altre tràmit que se'n derivi.

7. Disposar que els òrgans en els quals s'han delegat les competències esmentades poden, al seu torn, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans dels organismes autònoms que en depenen, d'acord amb el segon paràgraf de l'article 7.2 de la Llei 3/2007.

8. Disposar que les resolucions adoptades en virtut de qualsevol de les delegacions de competències a les quals es refereix aquesta Resolució han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan delegant i de la publicació oficial d'aquesta delegació.

9. Ordenar l'aplicació d'aquesta Resolució a tots els actes que s'hagin de dictar a partir que entri en vigor, per la qual cosa també s'hi inclouen els que resolguin expedients ja iniciats.

10. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).

11. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

12. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produiran a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 24 de febrer de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez