Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 23769
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer de 2021 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal
Antecedents
1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en l'article 6, estableix les competències que té atribuïdes el conseller o consellera competent en matèria de funció pública.
2. A més, el punt 4 de l'article 6 de la Llei 3/2007 disposa que també corresponen al conseller o consellera competent en matèria de funció pública les competències que, en matèria de personal, li atribueix la normativa vigent i, en general, les que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans. Per tant, s'han de tenir en compte la resta de normes vigents per saber a qui corresponen certes competències no esmentades en els punts 2 i 3 d'aquest article.
3. Així mateix, l'article 7.2 de la Llei 3/2007 disposa que el conseller o consellera competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers i en els presidents de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica. Aquest apartat igualment permet que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, d'altra banda, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.
4. A més, l'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.
5. Arran d'aquesta possibilitat de delegació, es va dictar la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).
6. L'article 11.d) de la Llei 3/2003 estableix que correspon als consellers, en l'àmbit de les competències materials atribuïdes a la seva conselleria, dirigir-ne els recursos humans, d'acord amb la legislació específica. La legislació a què es refereix és, principalment, la Llei 3/2007 i la normativa de desplegament.
7. El 14 de febrer de 2021 es publicà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el 15 de febrer de 2021 es publicà el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Aquesta nova estructura orgànica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fa recomanable dictar una nova resolució que deixi sense efecte l'anterior.
Fonaments de dret
1. L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a les delegacions de competències.
2. Els articles 25 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la delegació interorgànica de l'Administració autonòmica, així com els articles 11 i 14 de la mateixa Llei, quant a les persones titulars de les conselleries i quant a les persones titulars de les secretaries generals, respectivament, amb relació a la gestió dels recursos humans de la conselleria corresponent.
3. Els articles 6 i 7 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, pel que fa a les competències del conseller o consellera competent en matèria de funció pública i l'alteració de les competències.
4. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Delegar en les persones titulars de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma, així com en les persones titulars dels òrgans que tenguin atribuïdes les funcions en matèria de personal dels ens del sector públic de la Comunitat Autònoma que tenguin personal funcionari adscrit, quant al personal adscrit a cadascun, amb excepció del personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius en matèria de gestió de personal que s'enumeren a continuació:
2. Delegar en la directora general de Funció Pública l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura de les resolucions derivades dels expedients administratius en matèria de gestió de personal, sempre que no sigui personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, que s'enumeren a continuació:
3. Delegar en el secretari o secretària general de les conselleries, o en la persona titular de l'òrgan que tengui atribuïdes les funcions en matèria de personal dels ens del sector públic de l'Administració autonòmica que tenguin personal funcionari adscrit, la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats que tenguin adscrits.
4. Delegar en el secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional:
4.1. L'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius, en matèria de gestió del personal laboral amb la categoria d'auxiliar tècnic educatiu o de personal funcionari que s'enumeren a continuació:
4.2. Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal laboral no docent per prestar serveis de neteja en els centres docents, en les modalitats d'interinitat i de contractació eventual, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.
5. Disposar que la delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan delegant i que s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, pel que fa al coneixement o la resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú, sempre d'acord amb el que preveuen els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.
6. Disposar que la delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució del recurs de reposició i qualsevol altre tràmit que se'n derivi.
7. Disposar que els òrgans en els quals s'han delegat les competències esmentades poden, al seu torn, delegar-les en òrgans dependents jeràrquicament i en òrgans dels organismes autònoms que en depenen, d'acord amb el segon paràgraf de l'article 7.2 de la Llei 3/2007.
8. Disposar que les resolucions adoptades en virtut de qualsevol de les delegacions de competències a les quals es refereix aquesta Resolució han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan delegant i de la publicació oficial d'aquesta delegació.
9. Ordenar l'aplicació d'aquesta Resolució a tots els actes que s'hagin de dictar a partir que entri en vigor, per la qual cosa també s'hi inclouen els que resolguin expedients ja iniciats.
10. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).
11. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produiran a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 24 de febrer de 2021
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez