Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 18224
Aprovació de les bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència competitiva, de subvencions destinades a empreses del municipi d’Artà per protegir l’activitat econòmica local de l’impacte econòmic de la Covid-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, a la sessió de 25 de febrer de 2021, adoptà l'acord que, copiat literalment, diu:

<<Aprovació de les bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència competitiva, de subvencions destinades a empreses del municipi d'Artà per protegir l'activitat econòmica local de l'impacte econòmic de la Covid-19

Ateses les bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència competitiva, de subvencions destinades a empreses del municipi d'Artà per protegir l'activitat econòmica local de l'impacte econòmic de la Covid-19, redactades pel Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Artà;

Els reunits acorden, per unanimitat:

1. Aprovar les bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència competitiva, de subvencions destinades a empreses del municipi d'Artà per protegir l'activitat econòmica local de l'impacte econòmic de la Covid-19, en el marc dels articles 24, 25, 26 i 27 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, que queden redactades tal com es detalla més avall.

2. Publicar les bases i la convocatòria de manera simultània en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la web municipal. Així mateix, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, exposar l'expedient al públic durant un termini de 7 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el BOIB, perquè les persones interessades puguin examinar l'expedient a la Secretaria de l'Ajuntament i formular reclamacions, objeccions o observacions. En el cas que no se'n presentin, s'ha d'entendre elevat a definitiu l'acord d'aprovació.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

En cas de discrepància amb la versió catalana i la versió castellana preval la versió catalana.

 

Artà, 26 de febrer de 2021

El batle

Manuel Galán Massanet

 

“BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA, PER PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS DESTINADES A EMPRESES DEL MUNICIPI D'ARTÀ PER PROTEGIR L'ACTIVITAT ECONÒMICA LOCAL DE L'IMPACTE ECONÒMIC DE LA COVID-19

1. Objecte i finalitat

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar ajudes per preservar l'activitat econòmica del municipi d'Artà dels efectes adversos que hagi pogut originar la situació derivada de les mesures adoptades per contenir la difusió de la Covid-19. En concret, estableix el procediment per concedir ajudes per sufragar despeses en què hagin incorregut les persones que puguin adquirir la condició de beneficiàries, sempre que les despeses estiguin orientades a promoure l'estabilitat i la perdurabilitat de l'empresa, així com la continuïtat dels productes i serveis que presta (o la millora dels serveis) o la seva possible diversificació per canals alternatius als tradicionals.

1.2. La finalitat d'aquestes subvencions és ajudar les persones empresàries del municipi d'Artà a afrontar els efectes econòmics adversos derivats de la Covid-19 que hagin pogut patir. La crisi sanitària provocada pel brot de la Covid-19 s'està transmetent a l'economia i a la societat, i afecta tant l'activitat productiva com la demanda i el benestar de la ciutadania.

És per això que l'Ajuntament d'Artà, en aquest context, té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social per minimitzar l'impacte i aconseguir que es produeixi al més aviat possible una normalització de l'activitat econòmica local.

2. Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries de la subvenció les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, l'activitat de les quals es trobi recollida dins els epígrafs d'IAE següents:

641

COM. DET. FRUITES, VERDURES

681

HOSTALATGE A HOTELS I MOTELS

682

HOSTALATGE A HOSTALS I PENSIONS

683

HOSTALATGE A FONDES I CASES D'HOSTES

684

HOSTALATGE A HOTELS APARTAMENT

755

AGÈNCIES DE VIATGES

861

PINTORS, ESCULTORS, CERAMISTES, ARTESANS

887

MAQUILLADORS I ESTETICISTES

975

SERVEIS D'EMMARCACIÓ

6155

COM. ENG. D'OBRES D'ART

6461

COM. DET. TABACS A EXPENEDORIA

6512

COM. DET. PECES DE VESTIR I TOCADOR

6513

COM. DET. LLENCERIA I COTILLERIA

6514

COM. DET. MERCERIA I PAQUETERIA

6516

COM. DET. CALÇAT I COMPLEMENTS DE PELL

6522

COM. DET. PROD. DE DROGUERIA, PERFUMERIA

6523

COM. DET. PROD. PERFUMERIA I COSMÈTICA

6524

COM. DET. PLANTES I HERBES, HERBOLARIS

6531

COM. DET. MOBLES (EXCEPTE D'OFICINA)

6532

COM. DET. APARELLS D'ÚS DOMÈSTIC

6533

COM. DET. ART. PARAMENT, FERRETERIA, ORNAMENT

6594

COM. DET. LLIBRES, DIARIS, REVISTES

6595

COM. DET. ART. JOIERIA, RELLOTGERIA, BIJUTERIA

6596

COM. DET. JUGUETES, ART. D'ESPORTS, ARMES

6597

COM. DET. LLAVORS, ADOBS, FLORS, PLANTES

6599

COM. DET. ALTRES PROD. NCOP.

6612

COM. DET. EN HIPERMERCATS

6622

COM. DET. TOT TIPUS D'ART. EN ALTRES LOCALS

6714

RESTAURANTS DE DUES FORQUETES

6715

RESTAURANTS D'UNA FORQUETA

6723

CAFETERIES D'UNA TASSA

6731

BARS DE CATEGORIA ESPECIAL

6732

ALTRES CAFÈS I BARS

6746

CAFE BAR A TEATRES I CINES

6779

ALTRES SERVEIS D'ALIMENTACIÓ DE RESTAURACIÓ

6912

REPARACIÓ D'AUTOMÒBILS I BICICLETES

7212

TRANSPORT PER AUTOTAXI

9211

SERVEI DE NETEJA VIÀRIA I JARDINS

9311

ENSENYAMENT D'EDUCACIÓ PREESCOLAR

9339

ALTRES ACTIVITATS D'ENSENYAMENT

9652

ESPECTACLES A L'AIRE LLIURE

9653

ESPECTACLES FORA DE L'ESTABLIMENT

9654

EMPRESES D'ESPECTACLES

9669

ALTRES SERVEIS CULTURALS NCOP.

9683

ORG. D'ESPECTACLES ESPORTIUS FEDERACIÓ I CLUBS

9721

SERVEIS DE PERRUQUERIA DE SENYORA I SENYOR

9722

SALONS I INSTITUTS DE BELLESA

9731

SERVEIS FOTOGRÀFICS

Si una persona física o jurídica està d'alta a més d'un epígraf d'IAE, s'ha de tenir en compte l'IAE principal. Així mateix, s'ha d'entendre per epígraf principal el que representa una major xifra de negoci.

3. Despeses subvencionables

S'estableixen dues línies de despeses subvencionables, les quals es detallen a continuació:

a) Línia 1, de despeses corrents:

- Despeses per llicències d'ús d'eines i/o aplicacions informàtiques per a l'impuls i el desenvolupament del teletreball o el comerç electrònic per Internet vinculats a l'activitat empresarial.

- Despeses pel disseny web d'una pàgina destinada a la promoció comercial i/o venda de productes, despeses de domini, actualització, manteniment i revisió de la web esmentada, així com per l'actualització de la presència de l'empresa en xarxes socials i plataformes de comerç electrònic.

- Despeses en subministraments d'energia elèctrica, aigua i comunicacions (Internet, telèfon, etc.) vinculades al local comercial on se desenvolupa l'activitat.

- Despeses de préstecs hipotecaris d'immobles vinculats a l'activitat empresarial: imports pagats a entitats bancàries per l'adquisició del local on s'exerceix l'activitat principal.

- Rènting de maquinària o vehicles.

- Despeses en concepte d'arrendament de local comercial.

- Despeses d'assegurances vinculades a l'activitat empresarial (responsabilitat civil, accident de vehicle, etc.).

- Qualsevol altra despesa que sigui necessària per el funcionament de l'activitat econòmica que desenvolupa la persona sol·licitant.

b) Línia 2, de despesa en concepte de taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans de l'any 2021.

4. Requisits de les persones sol·licitants

La persona o l'entitat interessada han de complir els requisits següents:

a) Ha de tenir el domicili fiscal o centre de treball al municipi d'Artà.

b) Ha d'estar d'alta en l'impost d'activitats econòmiques i en el règim especial de la Seguretat Social de treballadors per compte propi en la data de la declaració de l'estat d'alarma.

c) Ha de comptar amb el títol municipal que l'habilita per exercir l'activitat corresponent. En el cas d'arrendaments o despeses d'hipoteca, ha de ser per a allò que se sol·licita a la subvenció.

d) La persona que representi legalment l'entitat ha de presentar una declaració de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció, i d'estar facultada per actuar en nom de l'entitat.

e) Ha de presentar una declaració d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals, autonòmiques i estatals, tant en el moment de la sol·licitud com en el moment del pagament de l'ajut.

f) Ha d'haver justificat qualsevol subvenció que li hagi estat concedida amb anterioritat per l'Ajuntament d'Artà, sempre que hagi finalitzat el termini corresponent de justificació.

5. Període subvencionable i quantia

5.1. El període subvencionable és el comprès entre el 14 de març de 2020 (declaració de l'estat d'alarma) i el 30 de març de 2021.

5.2. Les possibles persones beneficiàries poden sol·licitar fins al 100 % del total de les despeses subvencionables, incloent-hi les taxes i els impostos que no puguin compensar o recuperar, fins a l'import màxim individualitzat per persona o entitat beneficiària següent:

a) Línia 1: 750 euros (import màxim per sol·licitant). S'ha de calcular sumant la base imposable de les despeses presentades.

b) Línia 2: 30 % de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans de l'any 2020 amb l'aplicació de la ITR.

5.3. El crèdit pressupostari total màxim per a la subvenció és de 148.420,27 euros, 105.000,00 euros dels quals van destinats a la línia 1 i 43.420,27, a la línia 2. L'import corresponent a la línia 1 està consignat a l'aplicació pressupostària 2021/01/4301/48031/01 i l'import de la línia 2 està consignat a l'aplicació pressupostària 2021/01/2311/48000/01.

5.4. Si el crèdit pressupostari d'una línia no s'esgota, s'ha de traspassar a l'altra línia.

5.5. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional.

5.6. Aquesta subvenció és finançada pel Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament d'Artà.

6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

6.1. El termini per presentar sol·licituds comença a partir del dia següent de la finalització dels 7 dies d'exposició pública i finalitza el 30 de març de 2021. Atesa l'especificitat de la subvenció, s'opta per aprovar conjuntament les bases i la convocatòria.

6.2. Els models normalitzats, les bases i la resta de documentació associada a l'expedient ha d'estar disponible a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.

6.3. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir les obligacions i els deures que se'n deriven.

6.4. Només s'ha d'atendre una sol·licitud per empresa (persona física o jurídica) i activitat econòmica afectada, independentment que realitzi més d'una activitat econòmica o que disposi d'un o més establiments o locals per exercir la o les activitats. Si diverses persones físiques o jurídiques comparteixen el mateix establiment, només una pot optar a l'ajuda.

6.5. Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit, mitjançant el model normalitzat que s'adjunta a aquestes bases (annex 1) i dirigides a la Batlia, i han d'anar acompanyades de la documentació indicada en la base següent.

Les persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica a la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Artà (https://seu.arta.cat). Tota la documentació i la informació relativa a aquesta convocatòria s'ha de publicar a la pàgina web municipal (www.arta.cat).

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix la col·legiació obligatòria en l'exercici de l'activitat professional esmentada.

d) Les persones que representin a una altra d'interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Les sol·licituds també es poden presentar de forma presencial al Registre General de l'Ajuntament d'Artà o a través de qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Documentació a aportar amb la sol·licitud

7.1. Documentació relativa a l'empresa sol·licitant (segons escaigui):

a) Fotocòpia del CIF de l'empresa o DNI/NIE (autònoms o autònomes).

b) Fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant.

c) Poder de representació de la persona signant de la sol·licitud, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.

d) Representació per realitzar, per mitjans telemàtics, els tràmits del procediment.

e) En el cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat, i fotocòpia de l'escriptura del poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

f) Compte bancari on s'ha de realitzar el pagament de l'ajuda concedida, en la qual ha de figurar la persona o l'entitat sol·licitant com a titular. S'ha d'adjuntar el certificat bancari de titularitat de compte (annex 4).

g) Declaració responsable (annex 2).

7.2. Documentació relativa a l'activitat econòmica:

a) Justificant d'estar d'alta en el règim especial de treball autònom i en l'impost d'activitats econòmiques i declaració responsable de seguir d'alta en el moment de la sol·licitud (annex 2).

b) Certificat d'estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social (TGSS) i de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

c) Autorització de consulta de dades per part de l'òrgan gestor dels requisits amb la Tresoreria Municipal (annex 5).

d) Si la persona sol·licitant no és la titular del rebut de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans de 2021, fotocòpia del contracte d'arrendament o qualsevol altre document que acrediti que la sol·licitant és qui paga aquesta taxa.

En cas de no autoritzar o oposar-se a la comprovació d'aquests requisits, la persona sol·licitant ha d'aportar la documentació acreditativa.

7.3. Documentació justificativa de la subvenció:

7.3.1. Línia 1: la documentació justificativa de la línia 1 s'ha d'aportar en el moment de la sol·licitud:

a) Respecte a les despeses derivades de l'arrendament del local de negocis, si la persona sol·licitant de l'ajuda té el local o l'establiment llogat: contracte de lloguer i declaració responsable de no tenir mensualitats pendents de pagament.

b) Respecte a les despeses corrents: factura i justificant de pagament de les despeses (transferències bancàries, resguard de pagaments amb targeta, còpia de talons, extractes bancaris, etc.). No s'acceptaran les factures que hagin estat abonades en efectiu.

7.3.2. Línia 2: la documentació justificativa de la línia 2 s'ha d'aportar abans de dia 31/10/2021:

a) Aportació del justificant del pagament del rebut de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans de 2021 o autorització per a la consulta interactiva per part de l'òrgan gestor (annex 5).

7.4. L'Ajuntament pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases per completar o aclarir el dret a la subvenció o la documentació presentada. En el cas que no s'aporti la documentació establerta, o la sol·licitada posteriorment, s'ha d'entendre que la persona sol·licitant desisteix del procediment, amb l'obligació de reintegrar la subvenció percebuda, si s'escau.

8. Procediment, resolució i pagament de la subvenció

8.1. El procediment de concessió s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, segons el que estableix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

La gestió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria s'ha de subjectar als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com a l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

8.2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria és la Junta de Govern Local, amb l'assessorament d'una comissió tècnica, la qual ha d'instruir els procediments i comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria.

La Comissió Tècnica està formada pels membres següents:

- El batle, o el regidor o la regidora en qui delegui.

- La secretària interventora, o el funcionari o la funcionària en qui delegui.

- El tècnic del Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Artà.

En cas de ser necessari, s'ha de requerir les persones sol·licitants a aportar la documentació i la informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar el seu dret, i a esmenar els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. També es poden realitzar d'ofici totes les actuacions que siguin necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds.

Una vegada realitzades les actuacions anteriors, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe, amb la totalitat o amb un número determinat de les sol·licituds presentades, en el qual s'han d'indicar:

- Les sol·licituds que s'han d'estimar: s'hi ha d'incloure una relació de les persones beneficiàries i de les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna d'elles, i s'hi ha d'indicar que, de la informació disponible, es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per ser admeses a la convocatòria.

- Les sol·licituds que s'han de desestimar-se: s'hi han d'indicar les causes.

Les subvencions s'han de concedir a totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, sense que sigui necessari realitzar una comparació i una prelació de sol·licituds presentades en un moment concret i únic del procediment. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional entre totes les persones sol·licitants amb dret a l'ajuda, segons l'import de subvenció que els hagués hagut de correspondre.

8.3. Una vegada realitzat l'informe anterior, aquest s'ha d'elevar a la Junta de Govern Local, que l'ha d'examinar juntament amb els expedients remesos, i ha d'elaborar la proposta detallant la quantitat que s'ha de concedir (en el cas de ser l'informe favorable) o indicant les causes per les quals es desestimen.

Aquesta proposta de resolució provisional, que ha d'estar motivada degudament, s'ha de notificar mitjançant la publicació a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà. Si no figuren en el procediment ni es tenen en compte altres fets ni altres al·legacions o proves que les adduïdes per les persones interessades, s'ha de prescindir del tràmit d'audiència i la proposta de resolució formulada ha d'esdevenir definitiva.

En cas contrari, s'ha de donar audiència a les persones interessades perquè, en el termini de deu dies hàbils, presentin les al·legacions que estimin pertinents. Si no es formulen al·legacions, la proposta de resolució ha d'esdevenir definitiva i, en cas contrari, s'ha de realitzar una nova proposta de resolució, que s'ha d'elevar a l'òrgan competent, amb la resolució de les al·legacions presentades, la relació de sol·licitants i la quantia concedida.

8.4. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si escau, les condicions i les obligacions a les quals està subjecta la persona beneficiària.

Aquesta resolució definitiva s'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà. Els terminis per interposar recursos s'han de comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

La resolució també ha de donar per justificada la línia 1 de la subvenció, ha de reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ha d'ordenar el pagament de les obligacions reconegudes, mitjançant transferència bancària, al compte corrent assenyalat per la persona beneficiària.

Així mateix, no es podrà realitzar el pagament de la subvenció si la persona beneficiària no es troba al corrent de les obligacions tributàries (AEAT, Administració Tributària de les Illes Balears i hisenda local) i amb la Seguretat Social, és a dir, si és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

8.5. El pagament d'aquestes subvencions s'ha de realitzar en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

8.6. La persona sol·licitant pot desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a l'ajuda en qualsevol moment i mitjançant un escrit dirigit a l'Ajuntament. La corporació ha de dictar una resolució per expressar les circumstàncies que hi concorren, indicant-hi els fets produïts i les normes legals aplicables.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

9.1. Les persones beneficiàries tenen les obligacions establertes en l'article 14 de la Llei general de subvencions.

9.2. Així mateix, les persones beneficiàries poden presentar la renúncia a la subvenció en qualsevol moment previ a la justificació i, en aquest cas, han de reintegrar les quantitats que hagin percebut, si s'escau.

10. Justificació de les obligacions

10.1. L'Ajuntament d'Artà pot requerir la persona beneficiària a presentar la documentació que consideri oportuna en el termini que es fixi en el requeriment.

10.2. Les despeses relatives a la línia 1 s'han de justificar en el moment que es presenti la sol·licitud. Si no és així, s'han de justificar en el període establert en el requeriment corresponent.

10.3. Les despeses relatives a la línia 2 s'han de justificar abans del 31 d'octubre de 2021. Per justificar aquesta línia, és necessari haver pagat la totalitat de la quota corresponent a la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans de l'any 2021, independentment que sigui fraccionada o no.

11. Compatibilitat amb altres subvencions

11.1. Aquesta línia d'ajudes és compatible amb ajudes, subvencions, ingressos o recursos que altres administracions o ens públics o privats puguin posar en marxa, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses subvencionables. En aquest cas, s'ha de posar en marxa un procediment per reintegrar l'excés subvencionat, segons el procediment que estableix la Llei general de subvencions.

11.2. La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar, en la memòria justificativa, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut, pel que s'estarà al que es disposa en els articles 33 i 34 del Reglament de la Llei general de subvencions.

12. Incompliments

L'incompliment de les condicions que estableixen aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu el Reglament regulador de subvencions. També es poden imposar les sancions administratives i exigir les responsabilitats per la comissió de les infraccions administratives que preveu el Reglament esmentat.

13. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb la normativa de protecció de dades vigent, les dades personals que es facilitin seran tractades per l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears, tel. 971 829 595, ajuntament@arta.cat), responsable del tractament. Així mateix, la persona interessada pot contactar amb la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament (dpd@arta.cat).

La finalitat del tractament és tramitar i gestionar la convocatòria de subvencions per atenuar l'impacte econòmic de la Covid-19 en el municipi d'Artà.

La licitud per tractar les dades de caràcter personal obtingudes, tant en els formularis com en la documentació que s'hi pugui adjuntar, es basa, d'una banda, en l'article 6.1.a del Reglament general de protecció de dades, sobre el consentiment de la persona interessada (autorització per consultar dades tributàries), i, d'una altra banda, en l'article 6.1.c, sobre el compliment d'una obligació legal, i l'article 6.1.e, sobre el compliment d'una missió realitzada en interès públic segons la normativa següent:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

- Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les dades sol·licitades són les necessàries per tramitar correctament la sol·licitud. Així mateix, les dades podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, a l'Agència Estatal d'Administració Tributària i a d'altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció, així com a les entitats bancàries per abonar la subvenció, si escau. Per altra part, no se'n preveuen transferències a països tercers o organitzacions internacionals.

Les dades personals s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen obtenir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades. Així mateix, hi és d'aplicació el que disposa la política de gestió documental i d'arxius de l'Ajuntament d'Artà.

Les persones afectades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i d'altres drets, si escau, davant l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears), indicant a l'assumpte “Protecció de dades”, o a través de la seu electrònica (https://seu.arta.cat/).

Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ de Jorge Juan, 6, 28001 Madrid, o a través de seva seu electrònica <sedeagpd.gob.es>). No obstant això, en primera instància i amb caràcter potestatiu, la persona afectada pot contactar amb la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament d'Artà (dpd@arta.cat).

14. Legislació supletòria i interpretació de les bases

14.1. En tot allò que no regulen aquestes bases s'ha d'aplicar la normativa següent:

- Reglament municipal regulador de subvencions de l'Ajuntament d'Artà (BOIB núm. 55, de 22 d'abril de 2008).

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

- Resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.

2. Així mateix, l'òrgan amb facultats per aprovar les bases queda facultat per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació.

15. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web municipal.

16. Normativa d'aplicació

En tot el que no regulen aquestes bases és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/06, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de subvencions; l'Ordenança municipal de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el que sigui aplicable.

Documents adjunts