Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 13612
Decret d'aprovació de les bases específiques que regiran la convocatòria de 18 places de la categoria de policia local, torn lliure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

Fets

1. En el BOIB núm. 183 de 27 d'octubre de 2020 es va publicar el decret d'aprovació de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal per a l'any 2018, la qual incloïa 15 places de la categoria de policia local, torn lliure.

2. En la sessió de la Mesa General de Negociació de data 21 de gener de 2021 es va aprovar, per unanimitat dels tres sindicats presents, STEI, UGT i CCOO, i de la pròpia Administració, el text de les bases específiques que han de regir la convocatòria de les places de la categoria de policia local, torn lliure.

3. En el BOIB núm. 19 de 13 de febrer de 2021 es va publicar el decret d'aprovació de les bases generals per les quals es regiran les convocatòries de les proves selectives de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià, incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per als anys 2018 i 2019, mitjançant torn lliure.

4. En el BOIB núm. 24 de 18 de febrer de 2021 es va publicar el decret de modificació de les resolucions de Batlia de data 22/10/2020, per les quals es va aprovar la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal per a l'any 2018 i 2019. El punt cinquè de la part dispositiva preveu el següent: Incrementar el nombre de places vacants de Policia a convocar, inicialment 15, en 3 més, sent un total de 18 places, motivat per les sol·licituds de jubilació anticipada lliurades dins el termini legal establert, comunicant la voluntat d'acollir-se a la modalitat de jubilació anticipada durant l'any 2021.

Atès tot això i com que les citades bases específiques s'ajusten a la normativa vigent, aquesta Tinença de Batlia, en virtut de la facultat que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, disposa la següent

Resolució

1. Aprovar les bases específiques per las quals es regirà la convocatòria de 18 places de la categoria de policia local, torn lliure.

2. Ordenar la publicació íntegra de les bases específiques en el BOIB, d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

 

Calvià, 22 de febrero de 2021

El tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures

(Delegació per resolució de Batlia de data 17/06/2019)

Juan Recasens Oliver

                    

 

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA COBERTURA DE DIVUIT PLACES DE POLICIA LOCAL PEL TORN LLIURE (PROCEDIMENT ORDINARI)

1. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA

Personal funcionari de carrera

Subgrup: C1

Classificació: Escala d'Administració Especial. Escala Serveis Especials. Escala Bàsica. Policia Local.

Denominació: Policia Local

2.  NORMATIVA APLICABLE

Aquest procés selectiu es regeix per les prescripcions contingudes en aquestes bases específiques  i, en allò que no s'hi prevegi, per les següents:

- Bases generals que regeixen les convocatòries de les proves selectives incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2018 i 2019 aprovades en Mesa General de Negociació de data 21 de gener de 2021 (BOIB núm. 19 de 13 de febrer de 2021).

- Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.

- Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears,

- Resolució de la directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública de 27 d'octubre de 2020, per la qual s'aproven els temaris que han de regir les convocatòries de proves selectives per a l'accés a les diverses categories dels cossos de policia local de les Illes Balears.

- Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local.

- Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

- Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i demés normativa que li sigui d'aplicació.

3. TAXES PER A OPTAR A PROVES DE SELECCIÓ: 14,00 €

4. CARACTERÍSTIQUES DEL TRIBUNAL

Als efectes prevists en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei (BOE núm. 129 de 30 de maig de 2002), el Tribunal es classifica amb la categoria de segona.

El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o presidenta: designat per la Batlia-Presidència.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un funcionari/ària de l'Ajuntament de Calvià.

c) Secretari/ària: el Secretari/ària de la Corporació o funcionari/ària en qui delegui.

El Tribunal pot acordar la incorporació d'assessors o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

No poden formar part del Tribunal les persones representants dels empleats públics, excepte per exercir funcions de vigilància i control del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i control, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10% de representants a l'Ajuntament de Calvià, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

5. SOL·LICITUDS

5.1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament de Calvià o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

 

5.2. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

5.3. Juntament amb la sol·licitud emplenada correctament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Còpia del DNI en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia de la titulació acadèmica exigida.

c) Declaració responsable de que compleix tots els requisits exigits a les bases de la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.

d) Còpia del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Púbica o el Govern de les Illes Balears o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

e) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta d'acreditació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds o en el termini per esmenar les sol·licituds de participació, determinarà l'exclusió definitiva de la persona aspirant.

f) La documentació que han d'aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats ha de ser mitjançant còpies, no obstant, en cas de dubte, es podrà sol·licitar l'aportació del document original.

g) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que estableix l'art. 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

h) Permisos de conduir en vigor.

5.4. L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

6. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

6.1. Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de batxiller, tècnic/a o tècnic/a superior  de FP o equivalent,  o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que es determinen en l'Annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

e) No haver estat separada del servei de l'Administració Local, Autonòmica o Estatal ni estar inhabilitada per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.

i) Tenir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana (nivell avançat), de conformitat amb el que estableix l'apartat 3.a) del Decret 11/2017, de 24 de març. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

j) Haver abonat la taxa per optar a proves de selecció.

Segons l'article 3 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exemptes del pagament les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES08 2038 3289 9364 0000 2649. Aquest pagament ha d'estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), perquè la Corporació pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics.

D'acord amb allò que disposa l'article 28 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, pel que fa als requisits c) Titulació acadèmica exigida, f) antecedents penals per delictes dolosos, g) Permisos de conduir, i) Nivell de català i j) Pagament de la taxa, l'Ajuntament de Calvià els comprovarà, sempre que sigui possible, mitjançant consulta a les plataformes electròniques d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament. En cas d'oposició expressa, la persona interessada haurà d'aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, la documentació que acredita els requisits esmentats.

 

6.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

6.3. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. En cas que, una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant, es donin una o diverses causes d'exclusió, es podrà revocar el nomenament.

6.4 Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses en el web corporatiu, amb indicació de la causa d'exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils.

6.5. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada en el web corporatiu, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls ha d'advertir que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

6.6. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior, i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, la Tinença de Batlia delegada de Serveis Generals i Infraestructures dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses que es publicarà en el web corporatiu.

6.7. Si en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal Qualificador tingués coneixement que alguna persona no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió al batle president, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

7. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb allò que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294 de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (c/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria.

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades podran, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Calvià, situat al carrer de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB i en el web corporatiu (www.calvia.com) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

8. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció és pel sistema d'oposició i consta de dues parts:

1) Fase d'oposició:  L'oposició consisteix en la superació de totes les proves selectives previstes en aquesta convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants, que tenen caràcter eliminatori.

Totes les proves de la fase d'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És  necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

2) Fase de pràctiques: La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques, que està integrat per la superació, tant del curs de capacitació que realitzarà l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o, en el seu cas, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, com per una fase de pràctiques de sis mesos en el municipi de Calvià, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.

9. PARTS DE LA FASE D'OPOSICIÓ

El procés selectiu consistirà en la superació de les quatre proves, que  es realitzaran amb l'ordre següent:

1) Prova d'aptitud física

a) Té com a finalitat comprovar, entre d'altres  condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de la persona aspirant. De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix en superar, amb una nota de 5 o superior, les proves  físiques que s'indiquen a l'Annex I d'aquestes bases, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 3 proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui de 3 o superior. La nota mitjana d'apte/a s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte/a.

b) Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeixi o dificulti la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves. Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició  queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència de l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades. En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

c) En virtut dels articles 165.4 i 168.3 del Reglament marc en vigor, les persones que acreditin estar en possessió del certificat  d'aptitud física de l' EBAP a què fa referència l'article 165.3 d'aquest mateix reglament en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds resten exemptes de fer les proves físiques.

2) Prova de coneixements tipus test

La prova de coneixements tipus test consta de dos exercicis que es poden realitzar en una sola sessió:

1ª prova tipus test:

Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal Qualificador i es designarà per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, entre els 30 temes que figuren en l'Annex II d'aquestes bases. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada de la prova serà de 2 hores.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o  que presenten més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

Q=  {A-(E/4)} x 20

              P

Q: resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l'exercici

2ª prova tipus test de coneixement geogràfics, històrics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals de Calvià.

La prova consisteix a respondre per escrit 100 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, relacionades amb el contingut del temari proposat  a l'Annex III d'aquesta convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de dues hores.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o  que presenten més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'ha de aplicar la fórmula següent:

Q=  {A-(E/4)} x 20

              P

Q: resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l'exercici

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No s'han de sumar les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici (prova de coneixement tipus test) és necessari obtenir 20 punts com a mínim.

3) Prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents als del temari que figura a l'Annex II d'aquestes bases. La elecció d'aquests temes s'ha de fer per sorteig. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.

4) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants, amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions  del lloc de treball  a ocupar i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Aquesta prova  constarà de dues parts:

- La primera consistirà en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'apte/a o no apte/a, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'aptes.

- La segona  consistirà en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi.  La seva valoració és d'apte/a  o  no apte/a. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'aptes.

Aquesta prova serà efectuada per un/a o varis professionals de la Psicologia, que actuaran com a assessors/ores del Tribunal; s'utilitzaran els instruments tècnics per a l'avaluació, els quals hauran de comptar amb els requisits de fiabilitat i validesa propis de la psicometria. Els qüestionaris de personalitat disposaran d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que la persona avaluadora haurà de considerar.

10. QUALIFICACIONS DELS EXERCICIS I LLISTA PROVISIONAL DE PERSONES APROVADES

El Tribunal publicarà en el web corporatiu l'anunci de convocatòria de totes les proves relatives al procés selectiu amb almenys quaranta-vuit hores d'antelació al començament de la prova.

La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.

Si  dues o més persones aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la tercera prova (prova de desenvolupament).

2. La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

3. Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del segon test i el primer test de la segona prova.

4. Còmput de serveis prestats com a personal funcionari (ja sigui de carrera o interí) en el mateix cos, escala o especialitat al qual s'opta.

5. Sorteig.

Una vegada conclosa la valoració de la fase d'oposició del procés selectiu el Tribunal publicarà al web de l'Ajuntament de Calvià una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes a cada apartat, així com del número del document nacional d'identitat, degudament anonimitzat.

Una vegada publicada aquesta llista, s'iniciarà el període de pràctiques.

A l'efecte d'acreditar el requisit establert en l'apartat 6.1 d), es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de comprovar que no pateixen malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que s'estableix en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La realització d'aquest reconeixement implica el consentiment de les persones aspirants perquè els resultats del mateix siguin posats a disposició del Tribunal qualificador amb la finalitat expressada en l'apartat anterior.

11. PERÍODE DE PRÀCTIQUES

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació, tant del curs de capacitació, com de la fase de pràctiques, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques en un nombre superior al de les places convocades.

Per resolució de la Batlia es procedirà al nomenament de personal funcionari en pràctiques i en la resolució es determinarà la data en què començarà a vigir quest nomenament.

Aquest període de pràctiques es regirà per la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques per a les distintes categories de policia local (BOIB núm. 188 de 31/10/2020).

11.1. Curs de capacitació

L'Escola Balear d'Administració Pública, o en el seu cas, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, impartirà el curs de capacitació corresponent a la categoria de policia.

El curs de capacitació ha de dotar a les persones funcionàries en pràctiques de la qualificació professional necessària per a l'exercici de l'activitat professional, d'acord amb les exigències de desenvolupament de les funcions pròpies de la categoria de policia.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat, queden exemptes de realitzar-lo.

Les persones que anteriorment hagin superat tot un període de pràctiques i hagin estat nomenades com a personal funcionari de carrera a un altre ajuntament en la categoria de policia local, resten exemptes de realitzar el curs de capacitació, sempre que acreditin haver estat de manera ininterrompuda en situació de servei actiu en la Policia Local o en situació serveis especials des de llavors.

11.2. Desenvolupament de la fase de pràctiques

La fase de pràctiques tindrà una durada de sis mesos  Aquest període de pràctiques es realitzarà al final del curs de capacitació. Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació, començaran directament la fase de pràctiques.

El procés selectiu finalitza amb la superació de la fase de pràctiques. La valoració de les pràctiques ha de seguir el procediment que estableixen els articles 180, 181 i 182 del Decret 40/2019, així com allò establert a la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques per a les distintes categories de policia local (BOIB núm. 188 de 31/10/2020).

Al final del període de pràctiques, la persona responsable de supervisar-les, amb el vist i plau de la Prefectura de Policia, haurà de realitzar un informe individual per cada persona aspirant, reflectint si s'ha superat o no aquest període.

L'informe de valoració final es remetrà al president o presidenta del Tribunal Qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat del curs de capacitació.

11.3. Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

11.4. Relació de persones aspirants aptes

El Tribunal qualificador elevarà a la Tinença de Batlia delegada de Serveis Generals i Infraestructures la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes en el període de pràctiques, que dictarà i publicarà una resolució.

12. Mesures per al foment de la igualtat de gènere

Per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de Calvià, d'acord amb allò disposat en la disposició addicional 3ª de la Llei 4/2013 de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i en el Pla d'igualtat del personal de l'Ajuntament de Calvià, es determina que un mínim del 25% de les places convocades hauran de ser cobertes per dones.

L'adjudicació de les vacants convocades es realitzarà seguint una única llista final de les persones aspirants, atenent a l'ordre de puntuació obtinguda i als criteris de desempat legalment existents.

Quan l'objectiu del 25% establert no s'aconsegueixi atenent a l'anterior criteri, es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir amb l'objectiu perseguit, sempre que:

a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per la superació de les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades per l'aplicació d'aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en la fase d'oposició, superior al 15% enfront als candidats homes preterits.

Les places no cobertes per dones en el percentatge establert del 25 % seran cobertes per la resta d'aspirants que hagin superat les proves.

  

ANNEX I Proves d'aptitud física

Aquestes proves es realitzaran en un mateix dia en l'ordre següent:

1. Circuit d'agilitat i flexibilitat.

2. Força flexora de les extremitats superiors.

3. Resistència 1.000

4. Aptitud en el medi aquàtic.

1. Test d'agilitat 

Objectiu de la prova:

Mesurar l'agilitat en moviment de la persona aspirant (Agilitat = Velocitat + Coordinació). Aquesta dada s'obté mesurant la capacitat per dur a terme en el mínim temps  possible una sèrie d'habilitats i desplaçaments.

a) Posició inicial

La persona aspirant s'ha de situar dreta, darrere de la línia de sortida, sense trepitjar-la.

b) Circuit

S'ha de dur a terme en una zona totalment llisa i plana de 8m x 4m, dotada dels elements següents:

- 2 suports de 3 cm d'amplada,

- 6 piques d'1,60 m d'alçada amb banderoles o 2 tanques d'atletisme, regulades a 0,72m d'altura des del nivell del terra i situades a 6 m una de l'altra i en línia recta.

c) Execució

El jutge dirà, deixant un interval de  2 segons: «preparat/da…, llest/a…» i tocarà el xiulet, moment en què la persona aspirant ha de fer el recorregut fixat a la màxima velocitat que pugui. Ha de seguir  les indicacions cap al punt oposat al de la sortida; ha d'esquivar les piques; s'ha d'introduir (envoltar) en la segona tanca per davall, i ha de sobrepassar les dues tanques de salt per damunt.

d) Normes:

- No es permet cap mena de balanceig previ.

- Es tenen dues oportunitats per fer la prova. Han de transcórrer com a mínim 30 segons entre una repetició i la següent i s'ha de comptabilitzar el millor temps obtingut dels dos intents duts a terme. Un intent nul  restarà una oportunitat; dos intents nuls desqualifiquen la persona aspirant.

- No és permès fer la prova descalces, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.

e) Recorreguts nuls:

- Si la persona aspirant no supera un obstacle, s'ha de considerar un intent nul.

- L'intent també es considerarà nul quan la persona aspirant modifiqui el recorregut assenyalat o tombi o desplaci alguna barra o tanca.

Test d'agilitat homes

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a 40 anys

De 40 anys i un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<= 9,2”'

>=11,5”

<=12,6”

<=14,9”

9

9,3” - 9,8”

11,6” - 11,7”

12,7” - 12,9”

15,0” - 15,4”

8

9,9” - 10,3”

11,8” - 11,9”

13,0” 13,2”

15,5” - 15,8”

7

10,4” - 10,7”

12,0” - 12,1”

13,3” - 13,5”

15,9” - 16,1”

6

10,8” - 11,1”

12,2” - 12,4”

13,6” - 13,8”

16,2” - 16,4”

5

11,2” - 11,5”

12,5” - 12,7”

13,9” - 14,0”

16,5” - 17,0”

4

11,6” - 11,9”

12,8” - 13,5”

14,1” - 14,5”

17,1 – 17,5”

3

12,0” - 12,5”

13,6” - 14,0”

14,6” - 15,1”

17,6” - 17,9”

Eliminat

>=12,6”

>=14,1”

>=15,2”

>=18,0”

Test d'agilitat dones

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a 40 anys

De 40 anys i un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=10,5”

<=12,7”

<=14,9”

<=17,9”

9

10,6” - 11,1”

12,8” - 13,0”

15,0” - 15,4”

18,0” - 18,4”

8

11,2” - 11,6”

13,1” - 13,3”

15,5” - 15,8”

18,5” - 18,8”

7

11,7” - 11,9”

13,4” - 13,6”

15,9” - 16,1”

18,9” - 19,1”

6

12,0” - 12,2”

13,7” - 13,9”

16,2” - 16,4”

19,2” - 19,5”

5

12,3” -12,8”

14,0” - 14,5”

16,5” - 17,0”

19,6” - 20,00”

4

12,9” - 13,5”

14,6” - 14,9”

17,1” - 17,5”

20,1” - 20,5”

3

13,6” - 14,0”

15,0” - 15,6”

17,6” - 17,9”

20,6”- 20,9”

Eliminada

>=14,1”

>=15,7”

>=18,0”

>=21,0”

 

2. Força flexora de les extremitats superiors                     

Objectiu de la prova

Valorar la força relativa de les extremitats superiors i la capacitat d'elevar el pes corporal, mitjançant la flexió de les extremitats superiors, dependent de dues variables: la força flexora dels braços i el pes corporal de la persona aspirant.

a) Posició inicial i execució (homes)

L'aspirant ha d'estar agafat a la barra horitzontal amb les dues mans, separades al màxim per l'amplada de les espatlles, i mirant endavant. Els braços han d'estar completament estirats i l'aspirant ha d'estar en suspensió total sense tocar el terra amb els peus.

En sentir el senyal, l'aspirant ha de fer el màxim de flexions de braços, sense límit de temps, llevat que el jutge l'indiqui que ha d'abandonar la prova. Es comptabilitza una flexió de braços, sempre que l'aspirant hagi fet el recorregut complet; és a dir, des de la suspensió total amb els braços estirats fins a la flexió total de braços de manera que la barbeta de l'aspirant  superi en altura a la barra de subjecció sense tocar-la.

Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció segons el parer del jutge; quan amolli la barra, o quan la barbeta quedi paral·lela o per davall la barra horitzontal.

b) Posició inicial i execució (dones)

L'aspirant s'ha de situar en posició de suspensió, amb els braços flexionats, agafada a la barra horitzontal sense tocar el terra. Els palmells de les mans han de mirar cap al cos; les cames han d'estar totalment estirades i juntes, la barbeta per dalt de la barra horitzontal sense tocar-la.

L'aspirant s'ha de mantenir en suspensió com més temps millor en la posició inicial descrita en el paràgraf anterior.

Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció segons el parer del jutge; quan amolli la barra, a més, quan la barbeta estigui paral·lela o per sota de la barra horitzontal.

c) Normes

- No es permet cap mena de balanceig del cos.

- No es permet la flexió de les extremitats inferiors.

- No es permet l'ajuda amb moviments de peus o cames.

- No es permet creuar els peus ni les cames.

- Només es permet un intent per aspirant.

- Estan prohibits els guants i complements similars. Tampoc no es permeten productes de fixació en la barra i en les mans.

d) Avaluació (homes)

El jutge donarà l'ordre d'inici, l'aspirant ha de dur a terme l'exercici complet descrit. Es comptabilitza el nombre exacte de repeticions correctes.

e) Avaluació (dones)

El jutge donarà l'ordre d'inici, l'aspirant començarà a ser cronometrada en el temps màxim que es mantingui amb els braços flexionats i amb les cames completament estirades, sense tocar  la barra fixa horitzontal amb la barbeta.             

Força flexora de les extremitats superiors homes (repeticions)

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a  40 anys

De 40 anys i  un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

>=17

>=14

>=11

>=8

9

15 - 16

13

9 -10

7

8

13 - 14

11 - 12

7 - 8

6

7

11 - 12

9 - 10

6

5

6

9 - 10

7 - 8

5

4

5

7 - 8

5 - 6

4

3

4

5 - 6

4

3

2

3

4

3

2

1

Eliminat

<=3

<=2

<=1

0

Força flexora de les extremitats superiors dones (temps x segons)

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a  40 anys

De 40 anys i  un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

>=1'21”

>=1'06”

>=51”

>=36”

9

1'11” - 1'20”

1'01” - 1”05”

46” - 50”

31” - 35”

8

1'06” - 1'10”

56” - 1'00”

41” - 45”

26” - 30”

7

1'01” - 1'05”

51” - 55”

36” - 40”

21” - 25”

6

56” - 60”

46” - 50”

31” - 35”

16” - 20”

5

51” - 55”

45”

30”

15”

4

45” - 50”

40” - 44”

25” - 29”

11” - 14”

3

40” - 44”

32” - 29”

20” - 24”

6” - 10”

Eliminada

<=39”

<=31”

<=19”

<=5”

3. Resistència 1000 metres.

​​​​​​​Objectiu de la prova

Mesurar la capacitat de resistència aeròbica, qualitat física indicadora de l'estat de salut de la persona aspirant sense una fatiga excessiva.

a) Posició inicial

L'aspirant s'ha de situar dret, darrere  la línia de sortida, sense suports en terra.

b) Material

No és permès fer la prova descalces, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de  sortida, etc.

c) Execució de la prova

La prova de resistència aeròbica és de 1000 metres per a homes i per a dones.

d) Normes

- Estan prohibits els tacs de sortida, gambals i plataformes de sortida.

- No es permet emprar sabatilles d'esport amb tacs.

- No es permet córrer descalç/a.

- La prova es farà en grups de 30 persones com a màxim.

- Les persones participants disposen d'un sol intent per superar la prova.

- Si el jutge considera que la persona aspirant incorre en alguna irregularitat durant la carrera,queda eliminada.

- Es permet una sortida nul·la per persona aspirant. La persona aspirant que faci una segona sortida nul·la queda eliminada.

Resistència homes

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a  40 anys

De 40 anys i  un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=3'10”

<=4'00”

<=4'50”

<=6'10”

9

3'20” - 3'11”

4'10” - 4'01”

5'00” - 4'51”

6'20” - 6'11”

8

3'30” - 3'21”

4'20” - 4'11”

5'10” - 4'01”

6'30” - 6'21”

7

3'40” - 3'31”

4'30” - 421”

5'20” - 5'11”

6'40” - 6'31”

6

3'50” - 3'41”

4'50” - 4'31”

5'35” - 5'21”

6'50” - 6'41”

5

4'10” - 3'51”

5'00” - 4'51”

5'50” - 5'36”

7'10” - 6'51”

4

4'20” - 4'11”

5'10” - 5'01”

5'54” - 5'51”

7'16” - 7'11”

3

4'25” - 4'21”

5'15” - 5'11”

6'00” - 5'55”

7'25” - 7'17”

Eliminat

>=4'26”

>=5'16”

>=6'01”

>=7'26”

Resistència dones

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia fins a  40 anys

De 40 anys i  un dia fins a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=3'5”

<=4'15”

<=5'00”

<=6'25”

9

3'35” - 3'26”

4'25” - 4'16”

5'05” - 5'01”

6'35” - 6'26”

8

3'45” - 3'36”

4'35” - 4'26”

5'10” - 5'06”

6'45” - 6'36”

7

3'55” - 3'46”

4'45” - 4'36”

5'35” - 5'11”

6'55” - 6'46”

6

4'10” - 3'56”

5'00” - 4'46”

5'50” - 5'36”

7'10” - 6'56”

5

4'25” - 4'11”

5'15” - 5'01”

6'05” - 5'51”

7'25” - 7'11”

4

4'30” - 4'26”

5'20” - 5'16”

6'10” - 6'06”

7'39” - 7'26”

3

4'40” - 4'31”

5'30” - 5'21”

6'20” - 6'11”

7'40”

Eliminada

>=4'41”

>=5'31”

>=6'21”

>=7'41”

​​​​​​​4. Prova de natació                

Objectiu de la prova

Desenvolupament global de la persona aspirant dins del medi aquàtic. Es mesura la capacitat aeròbica amb el desplaçament o translació corporal en el medi aquàtic, la força explosiva (sortida), la força ràpida (en els girs), la velocitat de reacció (sortida), la velocitat cíclica (que és la capacitat de realitzar moviments cíclics, iguals i repetitius) a la màxima velocitat contra poca resistència, velocitat gestual en la sortida i els girs.

a) Posició inicial

La persona aspirant s'ha de situar en el trampolí o plataforma individual de salt en posició de sortida, i s'ha de llançar a l'aigua de cap.

Després del llançament, no es permet desplaçar-se per davall l'aigua més enllà de la zona delimitada.

b) Execució de la prova

El jutge dirà, deixant un interval de dos segons: «preparats,... llests…» i  tocarà el xiulet. En aquest instant, la persona aspirant s'ha de llançar a l'aigua de cap i iniciar la carrera de natació cronometrada.

Els 50 metres del recorregut són amb lliure elecció d'estil, encara que el cos de la persona spirant s'ha de mantenir en posició ventral dins l'aigua.

La prova acaba quan la persona aspirant toqui la paret de la piscina  amb la mà en el moment d'arribar i de manera visible per al jutge.

Hi ha la possibilitat d'una sortida nul·la per a cada participant; si es produeix una segona sortida nul·la, la persona aspirant serà desqualificada i la seva puntuació serà la de no apta.

Totes les persones aspirants han de dur obligatòriament gorra de bany. Es permet usar ulleres de natació. Es prohibeix qualsevol altre complement.

No és permès en cap moment de l'execució de la prova agafar-se a les cordes o anelles de separació dels carrers ni tampoc canviar de carrer.

En la posició de sortida, els peus han d'estar paral·lels i oberts a l'amplada dels malucs.

c) Avaluació

El temps invertit en la prova es cronometrarà en segons.

Tenint en compte les característiques d'aquesta prova, només una vegada  acabada el jutge decidirà si la persona aspirant ha completat el recorregut d'acord amb les regles que s'han exposat anteriorment.

 

​​​​​​​Natació homes

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=35”

<=40”

<=45”

<=50”

9

37” - 36”

42” - 41”

47” - 46”

52” - 51”

8

39” - 38”

44” - 43”

49” - 48”

54” - 53”

7

41” - 40”

46” - 45”

51” - 50”

56” - 55”

6

43” - 42”

48” - 47”

53” - 52”

58” - 57”

5

45” - 44”

50” - 49”

54”

59”

4

46”

51”

55”

1'00”

3

47”

55” - 52”

57” - 56”

1'02” - 1'01”

Eliminat

>=48”

>=56”

>=58”

>=1'03”

Natació dones

Puntuació

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

<=40”

<=45”

<=50”

<=55”

9

42” - 41”

47” -46”

52” - 51”

57” - 56”

8

44” - 43”

49” - 48”

54” - 53”

59” - 58”

7

46” - 45”

51” -50”

56” - 55”

1,01” 1,00”

6

48” - 47”

53” - 52”

58” - 57”

1,03” - 1,02”

5

49”

54”

59”

1,04”

4

50”

55”

1,00”

1'05”

3

52” - 51”

1,00” - 56”

1,02” - 1,01”

1'07” - 1'06”

Eliminada

>=53”

>=1,01”

>=1,03”

>1'08”

  

 

ANNEX II Temes coneixements generals (primera prova tipus test i prova de desenvolupament)

Els temes que s'enuncien amb concrecions en forma d'enumeració només es refereixen als elements expressament consignats després dels dos punts.

Pel que fa a la normativa reguladora inclosa dins els temaris que han de regir cada procés selectiu, se n'ha d'exigir el coneixement de la versió vigent en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

1. Constitució Espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució Espanyola. Principis constitucionals bàsics.

2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3. Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

15. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

16. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

17. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

19. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

20. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i del bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

21. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. De les policies locals.

22. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

23. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la constitució.

28. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

29. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

30. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

 

Annex III Temes coneixements del terme municipal de Calvià i les seves Ordenances municipals ​​​​​​​(segona prova tipus test)

Tema 1.- Història del municipi de Calvià. Fets històrics més rellevants.

Tema 2.- Evolució urbanística de Calvià.

Tema 3.-Principals característiques geogràfiques del Terme Municipal de  Calvià:  Ubicació, orografia, litoral, monuments.

Tema 4.-  Població, activitats econòmiques, xarxa  viària, urbanitzacions.

Tema 5.- L'Ajuntament: Organització administrativa, àrees municipals, edificis municipals.

Tema 6 .- Policia Local.  Organització.

Tema 7.- Ordenança Municipal per al foment de la convivència a Calvià. Objecte i àmbit d'aplicació. Drets i deures de la població.

Tema 8.- Ordenança Municipal per al foment de la convivència a Calvià. Normes generals de convivència ciutadana. Seguretat en llocs públics.

Tema 9.- Ordenança Municipal per al foment de la convivència a Calvià. De l'ús de la via pública.

Tema 10.-Ordenança Municipal per al foment de la convivència a Calvià. Comerç ambulant no autoritzat d'aliments, begudes i altres productes. Consum de begudes alcohòliques i/o drogues i pràctica del «botelló» en els espais públics.

Tema 11.- Ordenança Municipal de Publicitat dinàmica.

Tema 12.- Ordenança Municipal de Protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions. Objecte i àmbit d'aplicació. Prevenció i correcció de la contaminació acústica. Avaluació del renou i les vibracions.

Tema 13.- Ordenança Municipal de Protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions. Normes específiques per a sistemes d'alarma i megafonia, relacions veïnals i activitats a l'aire lliure i en el medi ambient exterior.

Tema 14.- Ordenança Municipal de Protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions. Procediment d'inspecció i control i règim sancionador.

Tema 15.- Ordenança Municipal de recollida de residus municipals i neteja d'espais públics.  Disposicions generals. Objecte i àmbit d'aplicació. Definicions.

Tema 16.- Ordenança Municipal de recollida de residus municipals i neteja d'espais públics. Competències locals.  Forma de gestió dels serveis municipals. Drets i deures generals dels ciutadans.

Tema 17.- Ordenança Municipal de recollida de residus municipals i neteja d'espais públics.  Usos específics i activitats dels espais públics.

Tema 18.- Ordenança Municipal de Circulació. Competència, objecte i àmbit d'aplicació. De la circulació. Normes generals de comportament: Dels vianants. Dels conductors i la conducció. Dels ciclistes. Trànsit d'animals i bestiar.

Tema 19.- Ordenança Municipal de Circulació. De la velocitat. Accidents i danys.

Tema 20.- Ordenança Municipal de Circulació. Senyalització vial. Parada i estacionament.

Tema 21.- Ordenacions circulatòries especials. Àrees de circulació restringida o ACIRE. Zones d'estacionament regulat amb limitació horària. Zona Blava.

Tema 22.- Ordenança Municipal de Circulació. Normes comunes. De les activitats en la via pública. De la càrrega i descàrrega. De les ocupacions de la via pública i reserves d'espai. Altres autoritzacions i restriccions a la circulació.

Tema 23.- Ordenança Municipal de Circulació.  De la immobilització i retirada de vehicles . Dels vehicles abandonats o fora d'ús.

Tema 24.- Ordenança que regula el Pub Crawling. Llicències. Requisits de les llicències. Limitacions a les activitats. Promotors. Locals receptors. Rutes.

Tema 25.- Ordenança que regula el Pub Crawling. Agents. Grups. Locals de venda.

Tema 26.- Ordenança de benestar i tinència d'animals que viuen a l'entorn urbà. Objecte i finalitats de l'ordenança.

Tema 27.- Ordenança de benestar i tinència d'animals que viuen a l'entorn urbà. Obligacions i prohibicions dels propietaris.

Tema 28.- Ordenança de benestar i tinència d'animals que viuen a l'entorn urbà. Infraccions.

Tema 29.- Ordenança reguladora dels horaris de tancament d'establiments i espectacles públics i activitats recreatives. Horari de tancament.

Tema 30.- Ordenança reguladora dels horaris de tancament d'establiments i espectacles públics i activitats recreatives. Horari d'obertura.

Els temes anteriors es poden trobar a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià (www.calvia.com);  

- www.calvia.com/visita;  www.calvia.com/El;

  • Aguareles, A; Calvo, M.: Calvià Patrimoni. II Volums. Fundació Calvià, 2001.Calvià. Illes Balears.
  • Garcies, G; Verd,S.: Calvià del verde al azul. Historia, economia y sociedad. Col·lecció "Garbelló",2, Ajuntament de Calvià. Calvià. Illes Balears. ​​​​​​​

  

Annex IV Quadre d'exclusions mèdiques

I. Antropometria

1. La dinamometria, amb l'estenòmetre de Blok, inferior a les 30 divisions en la mà dominant i a les 25 divisions en la mà no dominant, pel que fa als homes; i inferior a les 25 i 20 divisions, respectivament, en les mans dominant i no dominant, pel que fa a les dones.

2. La capacitat vital, obtinguda amb l'espiròmetre, inferior als 3,5 litres en els homes i als 3 litres en les dones.

II. Malalties, lesions i defectes físics

1. Aparell circulatori

1.1. Insuficiència cardíaca en totes les manifestacions possibles, independentment de la causa.

1.2. Malformacions de cor o de grans vasos.

1.3. Lesions adquirides de cor o de grans vasos.

1.4. Trastorns de la conducció i del ritme cardíac.

1.5. Insuficiència coronària.

1.6. Pericarditis activa o residual.

1.7. Insuficiència arterial perifèrica.

1.8. Insuficiència venosa perifèrica.

1.9. Malformacions arteriovenoses. Derivació (Shunt) i aneurismes arterials. Limfoedema.

1.10. Hipertensió arterial. Hipotensió simptomàtica.

2. Aparell respiratori

2.1. Malalties respiratòries amb repercussió permanent o ocasional en la funció respiratòria.

2.2. Malformacions o lesions de les vies respiratòries altes o baixes, parènquima,

pulmó, pleures o tòrax.

3. Aparell genitourinari

3.1. Malformacions o lesions del tracte genitourinari.

3.2. Disfuncions urogenitals cròniques.

3.3. Nefropaties de qualsevol etiologia. Insuficiència renal. Hidronefrosi.

3.4. Litiasi del tracte urinari crònica.

3.5. Prolapse genital femení. Endometriosi.

4. Aparell digestiu.

4.1. Malformacions o lesions de l'aparell digestiu, inclosos el fetge, les vies biliars, el pàncrees exocrí i les glàndules salivals.

4.2. Disfuncions que comprometin la masticació, la deglució, la digestió o l'excreció.

4.3. Hèrnies i eventracions no tractades o reincidents.

4.4. Úlcera gastroduodenal.

4.5. Hepatopaties (inclouen alteracions metabòliques).

4.6. Malaltia inflamatòria crònica intestinal i síndrome de mala absorció.

4.7. Pancreopaties cròniques o reincidents.

5. Sistema hematopoètic: hemopaties que limitin l'exercici de la funció policial.

6. Aparell locomotor

6.1. Malformacions o lesions que incapacitin, limitin o comprometin el lliure moviment de qualsevol articulació o que puguin disminuir la força i l'agilitat de les extremitats, del tronc o del coll, o la seva repercussió estàtica.

6.2. Qualsevol altre procés de l'aparell locomotor que dificulti l'exercici de les funcions policials.

7. Trastorns psiquiàtrics i del sistema nerviós

7.1. Qualsevol tipus de psicosi o trastorn afectiu, neuròtic o de personalitat que afecti un comportament social i laboral adequat.

7.2. Retard mental, trastorn del desenvolupament psicològic o trastorn mental orgànic que incapaciti per a les funcions pròpies del lloc al qual aspira.

7.3. Trastorns mentals i del comportament causats per consum de substàncies psicotròpiques.

7.4. Detecció de marcadors biològics de consum de drogues d'abús il·legals o medicaments considerats d'abús que no s'utilitzin amb finalitats terapèutiques.

7.5. Epilèpsia o antecedents d'epilèpsia. Convulsions sense filiar.

7.6. Malformacions o lesions del sistema nerviós central o perifèric.

7.7. Síndromes vertiginoses de qualsevol etiologia.

7.8. Tremolor. Tics o espasmes.

7.9. Trastorns del son.

8. Glàndules endocrines: Malformacions o disfuncions de les glàndules endocrines o mixtes.

9. Infeccions: qualsevol malaltia infectocontagiosa activa o amb risc de contagi.

10. Òrgans dels sentits

10.1. Lesions que puguin donar trastorns de la sensibilitat epicrítica o protopàtica o del funcionalisme neuromotor.

10.2. Agudesa visual llunyana monocular sense correcció inferior a 4/10 (0,4).

10.3. Queratotomia radial.

10.4. Despreniment de retina.

10.5. Estrabisme manifest i no corregit.

10.6. Hemianòpsies o reduccions manifestes del camp visual.

10.7. Discromatòpsies. S'han de mesurar amb el test d'Ishihara i, en cas necessari i a criteri dels metges designats, s'ha d'aplicar el test de Farnsworth Munsell.

10.8. Glaucoma.

10.9. Qualsevol altre procés patològic que, segons el parer dels facultatius que duguin a terme la prova, dificulti de manera important l'agudesa visual.

10.10. Agudesa auditiva que suposi una pèrdua d'entre 1.000 i 3.000 Hz a 35 dB o de 4.000 Hz a 45 dB.

10.11. Malformacions o lesions de l'oïda interna, mitjana o externa, que en comprometin el bon funcionament o en determinin afeccions cròniques.

10.12. Malformacions o lesions dels òrgans de la fonació (llavis, paladar, boca, cordes vocals, etc.) que comprometin la funció fonatòria normal.

10.13. Tartamudesa manifesta.

11. Pell, fàneres i glàndules exocrines

11.1 Malformacions, tumoracions i lesions de la pell i les fàneres que puguin comprometre la funció policial.

11.2 Cicatrius que per l'extensió, la profunditat o les característiques puguin comprometre la funció policial.

11.3 Disfuncions de les glàndules exocrines que comportin compromís per a la funció policial.

11.4 Dermatosis generalitzades.

11.5 Tatuatges que siguin visibles amb l'uniforme reglamentari.

11.6 Altres alteracions dermatològiques que limitin o dificultin l'exercici de la funció policial.

12. Altres

12.1 Processos neoplàsics.

12.2 Processos hereditaris amb repercussió permanent sobre funcions orgàniques.

12.3 Malalties autoimmunes.

12.4 Diàtesi al·lèrgica.

12.5 Qualsevol afecció, lesió o disfunció que, segons el criteri dels facultatius, pugui comprometre la funció policial.