Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 13321
Extracte del decret d’alcaldia de data 19 de febrer de 2021, pel qual s'aprova la convocatòria de l'ajuntament de Santa Eulalia del Riu per a la concessió d'ajudes per al lloguer de l'any 2021
BDNS (Identif.): 550007
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/550007 )
Primer. .- Beneficiaris/àries
Podran sol·licitar les ajudes per al lloguer d'habitatges que preveu aquesta convocatòria les persones físiques majors d'edat, empadronades a Santa Eulària des Riu almenys amb dos anys de continuïtat amb antelació a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria, que, a més de complir els requisits generals que estableix aquestes bases, compleixin els requisits específics següents a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria:
Que siguin titulars en qualitat d'inquilins d'un contracte de lloguer en vigor. El contracte haurà d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans. La condició de llogater/a s'acreditarà mitjançant l'aportació d'aquest contracte. Així mateix, només es podrà sol·licitar una ajuda per habitatge en règim de lloguer.
Estar al corrent del pagament dels imports del contracte de lloguer dels mesos compresos entre setembre de 2020 i febrer de 2021, ambdós inclosos, o haver formalitzat acord d'ajornament amb l'arrendador/a.
Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situada dins de l'àmbit territorial de Santa Eulària des Riu.
Que totes les persones físiques que tinguin o vagin a tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat gaudeixin de la nacionalitat espanyola. En el cas de persones estrangeres, hauran de tenir la residència legal a España en vigor.
Que l'habitatge objecte del contracte de lloguer ho sigui per un import màxim mensual que sigui igual o inferior a 1.200 euros mensuals.
Que els ingressos de les persones que tinguin el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits d'ingressos màxims establerts en aquestes bases. Que els inquilins i els integrants de la unitat de convivència tinguin el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat, siguin o no titulars del contracte de lloguer. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti la identitat de totes les persones físiques que tenen el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer.
Que els ingressos íntegres de la unitat de convivència no excedeixin de 22.558,77 € (3 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) en el cas que estigui formada per una sola persona adulta; i de 3.759,80 € addicionals (0,5 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) per cada persona més que formi part de la unitat de convivència quan estigui composta per més d'un individu.
No podrà ser beneficiària d'aquestes ajudes per al lloguer d'habitatges aquella persona física que incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvenciones, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; ni aquella persona física que hagi set subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes que, per causes imputables a la persona sol·licitant, preveu el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge.
Complint amb el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel fet de ser aquests ajuts de quantia a atorgar a cada persona beneficiària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant la presentació per la persona sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex 3.
No es podran concedir les ajudes per al lloguer d'habitatges quan l'inquilí/ina sol·licitant o qui tingui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
a. Ser propietari/ària o usufructuari/ària d'algun habitatge a Espanya. A tals efectes es considerarà que és propietari/ària o usufructuari/ària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquest s'ha obtingut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no en disposen de l'ús i el gaudi per alguna de les causes següents:Separació o divorci.
b. Tenir parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador/a de l'habitatge.
c. Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendadora de l'habitatge.
No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu en la data de publicació de la resolució provisional de l'ajuda. No obstant això, aquest requisit es podrà reparar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
No podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones sol·licitants amb una condonació dels rebuts de lloguer superior a 2 mensualitats completes o parcials però equivalents a 2 mensualitats completes, en tots dos casos durant els mesos de setembre de 2020 a febrer de 2021.
No podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones sol·licitants amb un ajornament dels rebuts de lloguer superior a 4 mensualitats completes o parcials però equivalents a 4 mensualitats completes, en tots dos casos durant els mesos de setembre de 2020 a febrer 2021.
Segon. .- Objecte de les ajudes
Aquestes ajuden tenen per objecte facilitar el gaudi d'un habitatge en règim de lloguer a sectors de la població amb escassos recursos econòmics i que no gaudeixen de cobertura adequada mitjançant altres plans d'ajuda al lloguer, a través de l'atorgament d'ajudes directes als llogaters consistents en el finançament d'una part de la renda que el llogater ha de satisfer per l'habitatge llogat.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2021, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 26 de novembre de 2020 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 214 de 26/12/2019.
Quart. Dotació pressupostària
Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 450.000 €, amb càrrec a nivell de vinculació jurídica a la partida 2311-48068 de l'exercici pressupostari de l'any 2021.
Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si és procedent, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
La quantia de l'ajuda serà de dos mensualitats, amb un import màxim d'ajuda de 1.200 euros prenent com a referència la mitjana de les mensualitats corresponents al període comprès entre els mesos de setembre 2020 a febrer 2021, ambdós inclosos, o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència més curta que aquest termini.
Si les sol·licituds vàlides que tindrien teòricament dret a rebre la subvenció superen la suma total de les ajudes, la comissió avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
En cas que en el contracte de lloguer hi figuri més d'una persona arrendatària, en el cas que es concedeixi la subvenció, l'import de l'ajuda serà abonat en el número de compte bancari especificat en l'annex 1 en el seu apartat A.
En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, se suplementarà la partida pressupostària de cada rang d'ajudes per la part proporcional sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajudes. En el supòsit que amb la partida pressupostària de la convocatòria aportada per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu es cobreixin totes les sol·licituds que compleixin els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims, la nova aportació es destinarà a l'increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa, amb un suplement de fins a 2 mensualitats addicionals prenent com a referència la mitjana de les mensualitats corresponents al període comprès entre els mesos de setembre 2020 a febrer 2021, ambdós inclosos o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència més curta que aquest termini i un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent-hi l'increment esmentat.
En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si és procedent, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
En el supòsit que amb el crèdit total de la convocatòria es cobreixin totes les sol·licituds que compleixin els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims i hi hagi un sobrant, l'Ajuntament podrà proposar un increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa, amb un suplement de fins a 2 mensualitats addicionals prenent com a referència la mitjana de les mensualitats corresponents al període comprès entre els mesos de setembre 2020 a febrer 2021, ambdós inclosos o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència més curta que aquest terminin i un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent-hi l'increment esmentat.
Excepcionalment i amb la voluntat de poder realitzar el pagament de l'ajuda al més aviat possible i sempre i quan hi hagi crèdit suficient per cobrir l'import màxim de totes les sol·licituds presentades en la seua totalitat, la comissió avaluadora podrà fer una proposta de resolució, que tindrà caràcter de resolució definitiva, amb totes aquelles sol·licituds presentades que estiguin completes i que compleixin tots els requisits d'aquesta convocatòria. La proposta de resolució haurà de ser aprovada per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i ser publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Aquesta excepció no s'aplicarà en el cas que el total de sol·licituds presentades pugui donar lloc al prorrateig de la partida pressupostària per a aquesta ajuda.
Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el supòsit que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació, es presentaran en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o en el registre telemàtic del mateix l'Ajuntament.
Sisè. Documentació necessària per sol·licitar l'ajut
Juntament amb la instància de sol·licitud d'ajuda per al lloguer d'habitatges s'ha de presentar la documentació necessària següent:
Annex 1: Sol·licitud d'ajudes de lloguer, degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant de l'ajuda, que haurà de ser membre de la unitat de convivència i ser arrendatària del contracte de lloguer objecte d'aquesta ajuda.
Els documents d'identitat de cada una de les persones físiques titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i els dels membres de la unitat de convivència de 18 anys o més.
Annex 2: Model d'autorització. Aquest annex serà presentat per la persona sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si és el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència de 18 anys o més.
Acreditació dels ingressos de la persona sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència de 18 anys o més, de la forma següent segons la situació de cada membre de més de 18 anys:
- Treballadors/es per compte aliè i que, a més, hagin rebut algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol tipus de modalitat (ERTO, subsidi, atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020, han de presentar:
Presentació de totes les nòmines de l'any 2020 o document acreditatiu degudament signat per part de l'empresa contractant, en el qual apareguin totes les quantitats rebudes pel treballador/a l'any 2020.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts durant l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tingui ajudes o prestacions concedides en aquest exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, que s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
Informe de vida laboral actualitzat a data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
- Treballadors/es per compte aliè durant l'any 2020, han de presentar::
Presentació de totes les nòmines de l'any 2020 o document acreditatiu degudament signat per part de l'empresa contractant, en el qual apareguin totes les quantitats rebudes pel treballador/a durant l'any 2020.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts durant l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTO, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tingui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, que s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
- Treballadors/es per compte propi i que, a més, hagin rebut algun tipus d'ajuda o prestació por desocupació de qualsevol tipus de modalitat o tinguin una pensió durant l'any 2020, hauran de presentar::
Presentació de tots els trimestres d'IRPF en els quals hagi tingut activitat durant l'any 2020 o declaració anual d'IRPF de la persona autònoma en relació a l'exercici 2020.
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts durant l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tingui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, que s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
- Treballadors/es per compte propi durant l'any 2020, han de presentar::
Presentació de tots els trimestres d'IRPF en els quals hagi tengut activitat durant l'any 2020 o declaració anual d'IRPF de l'autònom en relació a l'exercici 2020.
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts durant l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tengui ajudes o prestacions concedides en aquest exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, que s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
- Pensionistes que, a més, hagin rebut algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol tipus de modalitat durant l'any 2020, han de presentar:
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts en l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tengui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, i s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
- Pensionistes durant l'any 2020, han de presentar:
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts en l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tengui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
- Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol tipus de modalitat durant l'any 2020, han de presentar:
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts en l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tengui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, i s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
- Si la persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap tipus de prestació per desocupació o pensió durant aquell mateix anys, ha de presentar:
Informe de vida laboral actualitzat en data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Certificat integrat de prestacions emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat en data posterior al 31/12/2020; aquest document s'haurà de presentar complet, és a dir, juntament amb tots els certificats generats en el document esmentat.
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts en l'exercici 2020, en relació a ajudes o prestacions per desocupació (ERTE, subsidi, atur, etc.) rebudes durant l'any esmentat. En el cas que el membre de la unitat de convivència no tengui ajudes o prestacions concedides en aquell exercici, l'informe que s'emetrà en sol·licitar l'informe d'imports anuals de l'any 2020 serà de no haver set beneficiari/ària de prestacions o subsidis per desocupació durant l'any esmentat, i s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud.
En el cas que no es puguin obtenir els documents sol·licitats en aquest apartat perquè el membre de la unitat de convivència de més de 18 anys no ha estat mai d'alta a la Seguretat Social com a treballador/a per compte aliè o propi, haurà d'informar d'això marcant la casella corresponent en l'annex 1 de la convocatòria.
5. Certificat cadastral que acrediti el fet que, pel que fa a l'inquilí o inquilins que figuren en el contracte de lloguer, no apareixen titularitats cadastrals vigents al seu favor en tot el territori nacional, com a propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi d'algun habitatge ubicat en territori espanyol. En cas de ser-ho, s'ha d'acreditar la no disponibilitat de l'ús i gaudi de l'habitatge per alguna de les causes que estableixen aquestes bases. La resta de membres de la unitat de convivència signarà una declaració responsable que no són propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi de cap habitatge situat en territori espanyol, segons el model que figura en l'annex 3.
6. Annex 3: Declaració responsable, signada per la persona sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cada un dels membres de la unitat de convivència de més de 18 anys, en la qual declararan que:
No incorren en cap de las circumstàncies de prohibició per ser beneficiaris que prevéu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvenciones, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Compleixen els requisits i les condicions que varen determinar la concessió de la subvenció.
Comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció.
Se sotmetran a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents.
Aportaran tota la informació i documentació que els requereixi l'òrgan instructor.
No han estat subjectes a la revocació d'una subvenció, per causes imputables a les persones sol·licitants, de cap de les ajudes que preveu el Pla estatal d'habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals, autonòmics o locals d'habitatges.
Que les persones sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
No tenen relació de parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador/a.
No són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador.
Es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableix la convocatòria, que coneixen i accepten íntegrament.
Saben que, en cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de la qual es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se les podrà excloure d'aquest procediment i podran ser objecte de sanció; i que, així mateix, si escau, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.
7. Còpia del contracte en vigor de lloguer de l'habitatge, complet, en castellà o en qualsevol de les llengües cooficials de l'Estado espanyol, signat per les persones arrendadores i arrendatàries.
8. El certificat de convivència, a efectes de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual permanent de l'inquilí/ina i dels membres de la unitat de convivència durant tot el període del contracte per al qual es concedeixi l'ajuda o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui comprovar-ho, mitjançant la presentació de l'annex 2 aprovat per a aquesta convocatòria.
9. Rebuts de lloguer pagats dels mesos d'agost 2020 a febrer 2021, tots dos inclosos; en el cas de nous contractes formalitzats entre aquestes dates, hauran d'aportar des de l'inici del contracte fins a la mensualitat de febrer de 2021; en tots dos casos s'aportarà la documentació de la forma següent:
En cas que el pagament es realitzi mitjançant transferències bancàries, hauran d'aportar els rebuts bancaris. Haurà de coincidir el número de compte bancari del rebut amb el del contracte; en cas contrari, s'haurà de justificar el motiu mitjançant l'aportació del certificat bancari de l'arrendador/a en el qual figuri el número de compte vinculat al rebut de lloguer.
En el cas que es realitzi el pagament en metàl·lic o al comptat, s'hauran d'aportar els rebuts degudament signats per l'arrendador/a, juntament amb la còpia del seu DNI o NIE. En els rebuts esmentats s'haurà de diferenciar la despesa de lloguer de la resta de despeses (aigua, llum, internet, etc.).
En el cas que tingui mensualitats ajornades (no pagades) entre els mesos de setembre 2020 a febrer 2021, ambdós inclosos, haurà de presentar l'Annex 4: Acord d'ajornament de 'termini de pagament del lloguer, degudament emplenat i signat pel / per la arrendador/a i el/la Arrendatari/a. Així com la fotocòpia de l'DNI o NIE i un certificat o document acreditatiu de compte bancari del/de la arrendador/a.
10. L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.
Santa Eulària des Riu, 22 de febrer de 2021
L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres