Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 11379
Bases per la convocatòria de subvencions als titulars de llicències d'auto-taxi que tinguin adscrit un vehicle adaptat, per a l'adquisició de nous vehicles adaptats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió ordinària de dia 28 de gener de 2021, ha aprovat les bases per la convocatòria de subvencions als titulars de llicències d'auto-taxi que tinguin adscrit un vehicle adaptat, per a l'adquisició de nous vehicles adaptats. (Base dades nacional de subvencions núm. 550483)

BASES PER LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ALS TITULARS DE LLICÈNCIES D'AUTO-TAXI QUE TINGUIN ADSCRIT UN VEHICLE ADAPTAT, PER A L'ADQUISICIÓ DE NOUS VEHICLES ADAPTATS

L'Ajuntament de Pollença, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca ajudes econòmiques destinades al fet que els titulars de les llicències d'auto-taxi que tinguin adscrit un vehicle adaptat a persones de mobilitat reduïda (euro-taxis) puguin adquirir un nou vehicle d'acord amb les següents,

BASES

Primera.- Necessitat de la convocatòria

Les presents bases corresponen a una necessitat d'interès social, per a fer front, per part de l'Ajuntament de Pollença, a una mesura per a promoure i afavorir el compliment de l'article 8 del RD 1544/2007, de 23 de novembre pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització de les maneres de transport per a persones amb discapacitat. Aquest precepte disposa que “els Ajuntaments promouran que almenys un cinc per cent o fracció de les llicències de taxis, corresponguin a vehicles adaptats”. (art.8)

Segona.- Objecte i finalitat

La present convocatòria té per objecte la concessió de subvencions a les persones titulars de llicències d'auto-taxi de l'Ajuntament de Pollença que tinguin adscrits un vehicle adaptat a persones amb mobilitat reduïda (euro-taxis), per a l'adquisició de nous vehicles adaptats.

La finalitat de la subvenció és compensar l'esforç econòmic que ha de realitzar el titular de la llicència auto-taxi que tenen adscrit un vehicle adaptat a persones amb mobilitat reduïda (euro-taxis) , en haver d'adscriure a la mateixa un automòbil accessible.

La subvenció municipal consistirà en la concessió a la persona titular de la llicència d'auto-taxi en una quantitat pecuniària en concepte de subvenció.

La concessió de les subvencions s'efectuarà mitjançant el règim de concurrència no competitiva entre els titulars de les llicències municipals d'autotaxi que tinguin adscrits vehicles adaptats.

Les ajudes s'atorgaran dins de les previsions pressupostàries previstes en l'aplicació pressupostària 132 48921 del pressupost prorrogat per a l'any 2020. L'import màxim compromès per a aquesta convocatòria és de 6.000 euros ampliables segons disponibilitat pressupostària mitjançant modificació de crèdit pertinent.

La quantitat a subvencionar serà com a màxim de 2.000€. No s'inclourà en cap cas l'import de l'IVA.

Tercera.- Requisits

Per a ser beneficiari d'aquestes ajudes caldrà reunir els següents requisits:

1.- Ser titular d'una llicència d'auto-taxi de l'Ajuntament de Pollença i tenir adscrit un vehicle adaptat a persones amb mobilitat reduïda (euro-taxis) de conformitat amb el Reglament Municipal.

2.- Estar al corrent d'obligacions fiscals, socials i laborals.

3.- No tenir sancions pecuniàries pendents de pagament, per infraccions previstes en el Reglament Municipal de Servei Públic de Transports de Viatgers en Automòbils de Turisme.

4.- Formular la corresponent sol·licitud voluntària d'ajuda i acceptar expressament les obligacions contemplades per als beneficiaris.

5.- La subvenció s'atorgarà per a aquelles adquisicions de vehicles que s'hagin realitzat a partir de l'1 de gener de 2020.

6.- No estar culpable en qualsevol de les causes de prohibició per a rebre subvencions determinades en l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7.- No haver rebut una altra subvenció anterior pel mateix concepte.

Aquests requisits s'hauran de reunir en el moment de presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria.

Quarta.- Sol·licitud d'ajudes

Els titulars de les llicències municipals d'auto-taxi que tinguin adscrits vehicles adaptats a persones amb mobilitat reduïda (euro-taxis) interessats a obtenir ajudes hauran de presentar la sol·licitud de subvenció en el termini de deu (10) dies naturals des de l'endemà de la publicació de la convocatòria d'aquestes ajudes en el Butlletí Oficial de la Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament de Pollença.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, es presentarà en el Registre General de la Corporació, de manera presencial, o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16,4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre el procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cinquena.- Documentació a presentar

o Fotocòpia del DNI de la persona titular de la llicència d'auto-taxi.

o Fotocòpia de la factura d'adquisició del vehicle i/o transformació i adaptació del vehicle.

o Factura/es, acreditativa/es de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el seu NIF, han d'expressar clarament:

o Data d'emissió, que haurà de correspondre al període comprès entre l'1 de gener de 2020 i 31 de desembre de 2020.

o Dades fiscals (nom, domicili, NIF, etc.) de l'entitat emissora i de l'entitat pagadora.

o Número de la factura.

o Concepte detallat pel qual s'expedeix, que haurà de ser suficientment clar.

o Import, desglossant la part que correspon a IVA, si escau. Si l'operació està exempta d'IVA s'ha d'esmentar a la factura.

o Aportar conformitat de la Inspecció Tècnica del vehicle, una vegada adaptat per al transport de persones amb mobilitat reduïda.

o Certificat de l'empresa transformadora que el vehicle adaptat compleix amb la norma UNE 26.494.

o Declaració responsable fent constar que la persona responsable no incorre en cap de les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari a què fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (annex 1)

o Compte Justificatiu (annex 2)

Sisena.- obligacions

Els perceptors de la subvenció estan obligats a:

a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament, en el termini de quinze dies comptats a partir de l'endemà a la notificació de la subvenció.

b) Complir amb l'objecte de l'adaptació. Haurà de tenir adscrit a la llicència municipal de taxi un vehicle adaptat i comprometre's a mantenir-lo en servei durant quatre anys, podent prolongar el servei de manera indefinida.

c) Atendre, de manera preferent, les crides de les persones amb mobilitat reduïda i usuàries de cadires de rodes.

d) Acreditar davant l'Ajuntament, l'adquisició del vehicle i/o la seva transformació mitjançant factura que indiqui marca, model, preu, número de bastidor i transformacions efectuades. En la factura haurà de detallar-se la data d'emissió de la factura, el seu import i la data de pagament de la corresponent factura (inclòs el justificant d'aquest pagament).

e) Cuidar en tot moment del perfecte funcionament tècnic i mecànic del vehicle, així com la seva aparença externa.

f) Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

g) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònic.

Setena.- Procediment de concessió. Inici, Instrucció i Resolució

7.1.- Les bases i l'inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici. El Ple de l'Ajuntament serà l'òrgan encarregat de la seva aprovació. Aquestes bases seran publicades al BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al web www.ajpollenca.net, per tal que es puguin presentar les sol·licituds.

7.2.- La persona sol·licitant presentarà una instància al registre d'entrades de l'Ajuntament amb la qual haurà d'adjuntar la documentació relacionada a la base cinquena

7.3.- L'òrgan instructor del procediment de concessió serà l'Àrea de Policia 

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient, efectuarà un informe on avaluarà si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions.

7.4.- La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop formulada la proposta de resolució per part de l'òrgan instructor i fiscalitzada per la intervenció.

Vuitena.- Justificació de la subvenció

8.1.- El termini per justificar les despeses subvencionades acaba dia 30 de juny de 2021.

8.2.- L'import de la subvenció s'abonarà després que el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada i hagi complert la seva finalitat.

8.3.- Per justificar la subvenció atorgada s'han de presentar:

- Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i/o còpia compulsada i la documentació acreditativa del pagament. Si s'han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l'entitat subvencionada, s'hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.

-Model de compte justificatiu (Annex 2).

-Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Annex 3).

-resta de documentació expressada a la base cinquena

8.4.- Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el seu NIF, han d'expressar clarament:

o Data d'emissió, que haurà de correspondre al període comprés entre 01 de gener de 2020 i 31 de desembre de 2020.

o Dades fiscals (nom, domicili, NIF, etc.) de l'entitat emissora i de l'entitat pagadora.

o Número de la factura.

o Concepte detallat pel qual s'expedeix, que haurà de ser suficientment clar.

o Import amb desglossament de la part que correspon a l'IVA, si escau. Si l'operació està exempta d'IVA s'ha d'esmentar a la factura.

Si l'entitat beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s'admetrà sempre que a la impressió de la factura s'adjunti un certificat signat pel representant legal de l'entitat en què manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar cap altra subvenció.

8.5.- No obstant això, l'Ajuntament de Pollença podrà demanar qualsevol altra documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.

Novena.- Procediment de gestió pressupostària 

L'aprovació de la despesa s'haurà d'efectuar amb caràcter previ a la convocatòria de la subvenció.

La resolució de la concessió de la subvenció comportarà el compromís de despesa corresponent.

El pagament de la subvenció es realitzarà quan el beneficiari hagi justificat les despeses totals generades per l'activitat, i s'hagi certificat per part del cap de la policia  envers la realització de l'activitat i compliment de la finalitat que va determinar la concessió de la subvenció d'acord amb l'article 32 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 88 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Subvencions.

El pagament de les subvencions o ajudes econòmiques es farà, com a norma general, després que el sol·licitant hagi justificat les despeses totals generades per l'activitat.

Dècima.- termini i notificació

1.- El termini màxim per a dictar i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de la data en què acabi el termini per a presentar sol·licituds. Si transcorre aquest termini sense que s'hagi publicat la resolució expressa, la sol·licitud ha d'entendre's desestimada per silenci administratiu.

2.-La resolució de concessió i pagament ha de comunicar-se a la persona interessada mitjançant la publicació en la pàgina web de l'Ajuntament de Pollença.

3.- Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39 /2015 , d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es vaig poder interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciosos Administratiu de Palma en li termini de dos mesos des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Onzena.- Reintegrament de subvencions

S'haurà d'aplicar l'article 37 de la LGS respecte de les causes de reintegrament de les subvencions, entre d'altres:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles circumstàncies que ho haguessin impedit.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu de l'activitat.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient.

d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

e) L'incompliment de les obligacions imposades per l'Administració a les entitats col·laboradores i als beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com s'han d'aconseguir els objectius, realitzar l'activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció

El dret de reconèixer o liquidar el reintegrament prescriu als quatre (4) anys, art. 39 de la  Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

El procediment de reintegrament s'haurà d'ajustar als articles 41, 42 i 43 de la  Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

 

Pollença, 24 de febrer de 2021

El batle Bartomeu Cifre Ochogavía

 

 

ANNEX 1 DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO INCÒRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONES ESTABLERTES ALS APARTATS 2 I 3 DE L'ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS,

El/La Sr./a __________________________________________ amb DNI , _______________ amb domicili al carrer _____________________________________, núm._____, Pis                          

població ______________________________CP. _______actuant en nom________________

____________________________________________________________________________                                      

DECLARO:

- Estar al corrent de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Pollença.

- I de no incorre en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003) per a obtenir la condició de beneficiàri/a d'una subvenció.

I per què així consti, ho signo.

 

 

 

 

ANNEX 2 MODEL DE COMPTE JUSTIFICATIU

I. MEMÒRIA ECONÒMICA

1. RELACIÓ CLASSIFICADA DE LES DESPESES I PAGAMENTS EFECTUATS RELACIONATS AMB L'ACTIVITAT SUBVENCIONADA.

[Cal adjuntar les factures originals o altres documents comptables acreditatius del pagament, i també els certificats, càrrecs bancaris o detalls de moviments de compte que acreditin la despesa]

CREDITOR (CIF)

DESCRIPCIÓ DE LA DESPESA

IMPORT

DATA EMISSIÓ

DOCUMENT ACREDITATIU DE LA DESPESA

DATA DE PAGAMENT

 

 

 

 

 

 

 

2. RELACIÓ D'ALTRES INGRESSOS O SUBVENCIONS QUE HAN FINANÇAT L'ACTIVITAT SUBVENCIONADA

IMPORT

PROCEDÈNCIA

 

 

 

 

Mitjançant la present, el/la Sr./a.__________________________________________ amb DNI _________  i domicili al carrer _____________________________________, núm. ______, pis ­______, població __________________________CP ____________, que actua en nom ____________________________________________________                                    

DECLARA sota la seva responsabilitat:

1.-Que totes les dades presentades en aquest compte justificatiu són certes.

2.-Que l'entitat beneficiària de la subvenció ha executat el projecte/activitat subvencionada i que la subvenció atorgada s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir.

3.-Que de l'execució de l'esmentat projecte/activitat subvencionada s'han derivat els ingressos especificats a l'apartat 2 i les despeses els justificants de les quals s'aporten en una relació adjunta; se n'indica, si escau, la desviació.

4.- Que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat.

5.- Que totes les despeses presentades en aquest compte justificatiu s'han abonat en la seva totalitat al proveïdor o subministrador.

Per tal de justificar l'adequada execució de la despesa realitzada i el fidel compliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció davant l'Ajuntament de Pollença, com a òrgan concedent, s'emet aquest certificat.

Pollença, _____ de/d' _________ de 20__  

Representant legal del beneficiari de la subvenció.

Sr./Sra. __________________________________

Signatura: _________________

 

 

ANNEX 3 SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR:

   C.I.F. / N.I.F.:

 

   NOM / RAÓ SOCIAL:

   ADREÇA:

   CODI POSTAL:

   LOCALITAT:

   TELÈFON:

   FAX:

   E-MAIL:

DADES BANCÀRIES:

   CODI

   BANC:

   CODI

   OFICINA:

   DÍGIT

   CONTROL:

   NÚMERO DE COMPTE:

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu o, en cas d'una entitat jurídica, a nom d'aquesta.

(signatura de l'interessat/da, i en cas de club, associació o entitat, signatura del representant i segell)

Pollença, dia____ de ______________ de 2020

 

CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L'ENTITAT BANCÀRIA:

_______________________________________________________________

Aquestes dades coincideixen ambles que consten en aquesta oficina.

EL DIRECTOR / DELEGAT:_____________________________________________________         (Firma i segell de l'Entitat BANCÀRIA)