Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 10207
Convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ID BDNS: 549473

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER ALS AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS  PER DONAR SUPORT A LA JOVENTUT A L'ANY 2021

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de  Mallorca, en data 18 de febrer de 2021, va resoldre:

1. Aprovar la convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys  per al suport de la jovent

2. Autoritzar una despesa de 250.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.33410.46200 RC amb núm. d'operació  220210000026, per atendre les subvencions de la convocatòria.

3. Ordenar la publicació en el BOIB de la convocatòria, per conducte de la base de dades nacional de subvencions.

Interposició de recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.”

                

Palma, 23 de febrer de 2021

La  secretària tècnica

de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(Per delegació de resolució de 22 de juliol, BOIB núm. 103 de 27-07-2019)

Rosa M. Cañameras Bernaldo

 

Convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut a l'any 2021.

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut, en la resolució del 12 de gener de 2021 i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2021, va aprovar una convocatòria pública d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és donar suport a les entitats locals perquè puguin desenvolupar polítiques actives de joventut, des de diferents àmbits, i promoure així el benefici sociocomunitari que suposa la implicació de les persones joves en la seva realitat immediata des d'un vessant institucional, mitjançant l'impuls de programes, activitats, campanyes i/o projectes dels serveis de dinamització i informació juvenil o que es desenvolupin des de les àrees de joventut i que recullen els objectius següents: 

  • Facilitar activitats i projectes de lleure al col·lectiu jove perquè desenvolupi habilitats, actituds i destreses que contribueixin a adquirir valors com la democràcia, participació, igualtat, diversitat, convivència, solidaritat i respecte a un mateix, als altres i a l'entorn.
  • Facilitar l'exercici de la ciutadania activa de la població jove en accions socials, culturals i educatives a través de les iniciatives proposades a l'àmbit local.
  • Fomentar models d'hàbits saludables, d'inclusió social i de benestar emocional per al jovent.
  • Desenvolupar accions socioeducatives que afavoreixin l'equitat de gènere i la igualtat d'oportunitats.

2. Beneficiaris

2.1. Ajuntaments de Mallorca, amb una població igual o inferior a 20.000 habitants i l'entitat local menor de Palmanyola. Les dades referents a la població que es tindran en compte són les que consten a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2019.

2.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

3. Naturalesa de les subvencions

3.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts o subvencions

D'acord amb el que es preveu en l'article 16 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, la subvenció atorgada és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import no sigui, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme o el valor de la situació objecte de finançament, i sense perjudici del que s'estableixi en la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrents.

5. Règim de concurrència

5.1.  Aquestes subvencions es concedeixen d'acord amb els principis indicats en l'article 5.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva per quantia fixa, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins que s'exhaureixi el total del crèdit assignat.

5.2. Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si se'ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. En aquest cas, l'entitat beneficiària passarà a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre General.

6. Actuacions i despeses subvencionables

6.1. Són actuacions subvencionables:

6.1. a) Nòmines i Seguretat Social del personal fix o eventual del Servei de Joventut de l'ajuntament o per contracte amb una altra entitat a través de factures que desenvolupin activitats de dinamització juvenil organitzades per l'ajuntament, que han d'estar integrades en un projecte general i relacionades amb l'adquisició de competències i/o habilitats per part dels joves.

6.1. b) Campanyes i/o projectes en matèria d'igualtat, educació sexual, consum responsable, reducció de riscs associats amb el consum de drogues, convivència, preservació i millora del medi ambient, salut i participació activa en relació amb el jovent, així com accions enfocades a informar, orientar i assessorar el jovent en matèria d'emancipació laboral i habitacional.

Qualsevol de les activitats subvencionades han d'anar destinades únicament a joves d'entre 12 i 30 anys.

6.1. c) Activitats de formació de reciclatge i perfeccionament adreçades al personal de dinamització o d'animació juvenil que contribueixin a una millora del servei de joventut.

Perquè una activitat pugui ser subvencionable no pot haver estat subvencionada en cap altra convocatòria de subvencions del Consell de Mallorca dins el mateix període d'execució.

6.2. Són actuacions no subvencionables:

- Queden excloses d'aquesta subvenció totes les activitats i/o accions que no respectin els objectius i valors que es preveuen en el punt 1 d'aquesta convocatòria.

- Queden exclosos d'aquesta subvenció les activitats, projectes, campanyes i/o accions que no tenguin les persones joves com a destinatàries.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats, projectes i/o accions  amb caràcter lucratiu, comercial, mercantil o similar, i les activitats vinculades a partits polítics o organitzacions sindicals.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats, projectes i/o accions de matèries curriculars i acadèmiques, d'alfabetització cultural o lingüística, les activitats docents (complementàries i d'ampliació) i les relacionades amb l'aprenentatge d'idiomes o el reforç i suport educatiu o escolar.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats, projectes i/o accions turístiques, viatges individuals, viatges d'estudis o de grups escolars.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les sortides lúdiques sense cap objectiu socioeducatiu.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats, projectes i/o accions de qualsevol associació (federacions, clubs, xarxes, associacions menors...) que únicament faci accions esportives.

- Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats reglades de música.

- Queden excloses d'aquesta subvenció totes les activitats que en l'article 38 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, es delimiten com a excloses d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.

6.3 Es consideren subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i s'efectuen en el període d'elegibilitat de les despeses establert en l'apartat 6.4. d'aquesta convocatòria.

En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat.

Les despeses subvencionables d'aquesta convocatòria són les següents:

  • Costs laborals del personal vinculat a la regidoria de joventut i/o al servei de dinamització i/o d'informació juvenil, encara que sigui de manera proporcional, excepte els que s'esmenten en el punt 7 d'aquestes bases.

  • Despeses corrents derivades de l'esdeveniment subvencionable: arrendament d'instal·lacions, d'equipaments, de vehicles o de maquinària que expressament s'hagin contractat per dur a terme l'activitat subvencionada.

  • Materials divulgatius, informatius. En aquest apartat, s'inclouen, entre d'altres, tot tipus de publicacions o materials que informin de l'esdeveniment o el promocionin, com un programa d'activitats de l'esdeveniment, un reportatge informatiu sobre algun aspecte de l'activitat subvencionada, cartelleria, plans, tríptics.

  • Béns consumibles en general. S'inclouen els béns fungibles directament relacionats amb l'actuació subvencionable, com material de papereria, ferreteria, etc.

  • Assegurances d'accidents i de responsabilitat civil directament relacionades amb l'acció concreta objecte de la subvenció.

  • Transport, muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals.

  • Serveis de neteja, vigilància, ambulància i altres serveis personals directament relacionats amb l'activitat subvencionada.

6.4. El període d'elegibilitat de les despeses subvencionables és el comprès entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, inclusivament. La data d'emissió de les factures o dels justificants de despesa ha de ser dins aquest període.

 

7. Despeses no subvencionables

7.1. No són subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria:

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.

  • Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

  • Les despeses de procediments judicials.

  • Les despeses d'indemnització per acomiadaments.

  • Les referents a begudes alcohòliques, tabac o substàncies similars.

  • Les referents a obsequis, regals, menjars de treball, banquets, gales, atencions protocol·làries o representatives.

  • Els imposts indirectes quan es puguin recuperar o compensar.

  • Les donacions, subvencions a tercers i les aportacions de solidaritat.

  • Els subministraments (aigua, llum i telèfon).

  • El material d'oficina fungible que no s'empri en l'execució de les activitats destinades a joves.

  • Els sous o la remuneració del personal vinculat a altres serveis municipals.

  • La compra de béns, immobles i mobles, inventariables.

  • Les destinades a cobrir ajudes o beques.

7.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren béns mobles inventariables: maquinària, eines, mobiliari i equips d'oficina, ordinadors, calefactors, equips per a la docència i la investigació, aparells portàtils d'aire condicionat, elements de transport, aplicacions informàtiques... que reuneixin les característiques següents:

  • Que no siguin béns fungibles.

  • Que el període de vida útil sigui superior a un any.

  • Que produeixin un increment del patrimoni.

  • Que el preu d'adquisició sigui superior a 150 €, IVA inclòs.

8. Finançament i import màxim

8.1. D'acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2021, es destina un import de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.46200 del pressupost de 2021 (RC amb núm. d'operació 220210000026) per concedir subvencions a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut.

8.2. Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a exhaurir el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria, d'altres normes aplicables i en funció de l'índex de població juvenil de cada ajuntament, d'acord amb els barems següents:

≤ 14,50 % ------------------------------------ 6.150,00 €

De 14,51 % a 15,50 % --------------------- 7.200,00 €

≥ 15,51 % ------------------------------------ 9.000,00 €

Es consideraran les dades de població juvenil disponibles a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2019 per al col·lectiu d'entre 15 i 29 anys (darrera data publicada). Població per illa i municipi de residència, sexe i grup d'edat. Població > Padró (xifres oficials de població).

Unitat de mesura: nombre de persones

Període de referència: revisió del padró 01/01/2019

Darrera actualització: 20200205 09:11

 

 

Població entre 15-29 anys

Total edat

% Jovent

1

Alaró

843

5572

15,13

2

Algaida

718

5642

12,73

3

Andratx

1800

11271

15,97

4

Artà

1307

7845

16,66

5

Banyalbufar

66

515

12,82

6

Binissalem

1317

8567

15,37

7

Búger

124

1050

11,81

8

Bunyola

754

4619

16,32

9

Campanet

408

2640

15,45

10

Campos

1513

10862

13,93

11

Capdepera

2146

11868

18,08

12

Consell

588

4053

14,51

13

Costitx

168

1288

13,04

14

Deià

92

617

14,91

15

Escorca

21

212

9,91

16

Esporles

770

5062

15,21

17

Estellencs

39

315

12,38

18

Felanitx

2900

17780

16,31

19

Fornalutx

99

660

15,00

20

Lloret de Vistalegre

177

1372

12,90

21

Lloseta

946

5988

15,80

22

Llubí

338

2273

14,87

23

Mancor de la Vall

200

1509

13,25

24

Maria de la Salut

311

2227

13,96

25

Montuïri

420

2912

14,42

26

Muro

1077

7085

15,20

27

Petra

449

2860

15,70

28

Pollença

2645

16283

16,24

29

Porreres

799

5502

14,52

30

Pobla (sa)

2201

13475

16,33

31

Puigpunyent

298

2012

14,81

32

Sencelles

440

3290

13,37

33

Sant Joan

275

2108

13,05

34

Sant Llorenç des Cardassar

1319

8431

15,64

35

Santa Eugènia

252

1561

16,14

36

Santa Margalida

2094

12485

16,77

37

Santa Maria del Camí

1104

7375

14,97

38

Santanyí

1950

12237

15,94

39

Selva

534

4014

13,30

40

Salines (ses)

708

4960

14,27

41

Sineu

576

3862

14,91

42

Sóller

2192

13705

15,99

43

Son Servera

2101

11568

18,16

44

Valldemossa

290

1969

14,73

45

Vilafranca de Bonany

540

3380

15,98

46

Ariany

106

868

12,21

47

Palmanyola

318

2190

14,52

Font: Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT). Espanya (CC BY 3.0)

8.3. Cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de l'import que li pertoca segons el tant per cent de la població juvenil d'acord amb el criteri establert en el punt anterior.

En el cas que l'entitat sol·liciti més import del que li correspon en funció del que s'estableix en el punt 8.2., només es concedirà el màxim que li pertoqui.

No obstant això, quan la quantia del crèdit de la convocatòria no sigui suficient per cobrir el 100 % del pressupost de la convocatòria, la darrera persona beneficiària segons l'ordre d'entrada derivat del registre rebrà com a màxim l'import romanent.

9. Formalització de la sol·licitud i acreditació dels requisits

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que es poden descarregar directament del web de la institució, a través de l'adreça https://seu.conselldemallorca.net/

Emplenar la documentació de manera incompleta o amb errors, de manera que no es pugui apreciar la concurrència dels requisits necessaris per atorgar la subvenció, o no presentar el projecte subvencionable o la documentació complementària necessària, és motiu suficient d'exclusió. Si escau, s'ha de comunicar la deficiència a l'entitat sol·licitant perquè l'esmeni en un termini de deu dies hàbils comptadors des de la recepció del requeriment.

9.1. Les sol·licituds s'han de presentar amb la documentació següent:

  • Model de sol·licitud, signada pel batle o la batlessa de l'entitat local. (Annex I)

  • Declaració responsable de l'entitat, signada pel batle o la batlessa i pel secretari o secretària de l'entitat local. (Annex II)

  • Projecte objecte de la sol·licitud signat per la persona responsable tècnica en matèria de joventut amb el vistiplau del batle o la batlessa de l'entitat local. (Annex III)

  • Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció, segons el model facilitat pel Consell de Mallorca.  Únicament s'ha de presentar si es vol cobrar la subvenció en un compte bancari que no estigui donat d'alta en el Consell de Mallorca. (Annex IV)

9.2. D'acord amb el que s'estableix en l'article 10.2 de l'Ordenança general de subvencions, l'entitat sol·licitant no necessita aportar documentació acreditativa de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen. L'òrgan instructor d'aquesta convocatòria demanarà directament els certificats corresponents.

9.3. Per a tot el que no es preveu en aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.

10. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud

10.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicar-se l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia és inhàbil, el termini s'allarga fins al dia hàbil següent.

10.2. Els ajuntaments han de dirigir la sol·licitud, la justificació, els annexos i tota la documentació a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, identificat amb el codi DIR LA0015208, a través del Registre Electrònic del Consell de Mallorca.

Els documents s'han d'aportar amb signatura vàlida, d'acord amb l'article 10.2. de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents preceptius, no es pot valorar. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir a les persones interessades que esmenin la falta o aportin els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment corresponent. Si esmenen la documentació, s'ha d'aplicar el que es disposa en el punt 5.2. d'aquesta convocatòria, si no ho fan, es considerarà que n'han desistit.

11. Procediment, òrgans d'instrucció, fiscalització i resolució

11.1. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.

11.2. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, segons rigorós ordre d'entrada en el Registre General del Consell de Mallorca, sempre que les persones interessades reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquest convocatòria i amb els límits que es recullen en el punt 8 d'aquesta convocatòria.

11.3. L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.

11.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot renunciar-hi en qualsevol moment del procés.

11.5. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança general esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o qui la substitueixi ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetlar perquè es compleixin els requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que es preveuen en l'article 18.2.

11.6. El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions, d'acord amb el Decret de la Presidència de 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), relacionat amb les bases d'execució del pressupost general del Consell Insular de Mallorca per a l'exercici 2020, aprovades pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent del 23 de desembre de 2019 (BOIB núm. 172, de 24 de desembre de 2019).

11.7. La Intervenció del Consell de Mallorca s'encarrega de dur a terme la fiscalització prèvia limitada a la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement de obligacions.

11.8. El Consell de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general esmentada, ha d'enviar a la Base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de la concessió que en derivin.

Tanmateix, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca  (https://seu.conselldemallorca.net/).

11.9. Quan s'aprovi la resolució de concessió de les subvencions, les persones beneficiàries han de signar un conveni (annex VIII) amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, signat pel conseller executiu del departament d'acord amb l'article 1 del Decret de la Presidència del Consell pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.

Abans de signar aquest conveni, l'òrgan de govern competent de cada ajuntament ha d'haver aprovat el model de conveni i ho ha de notificar al Consell de Mallorca.

Així mateix, tenint en compte el que s'estableix en l'article 36.d del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018), correspon al Consell Executiu aprovar els convenis independentment de la quantia, per tant, abans de signar-se, el Consell Executiu l'ha d'aprovar.

11.10. El termini màxim de resolució és de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria corresponent. Si no s'ha dictat la resolució transcorreguts aquests sis mesos, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.

11.11. La resolució de concessió d'aquesta convocatòria s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/). Qualsevol altra notificació que s'hagi de fer durant la tramitació d'aquesta subvenció a les entitats interessades, es farà de manera electrònica al correu designat a aquest efecte amb la sol·licitud de subvenció.

12. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir les obligacions establertes en aquestes bases i les que es disposen en els articles 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca sobre les obligacions de les persones beneficiàries i sobre la difusió de la subvenció concedida, a més de la resta de normativa aplicable.

Cal remarcar que la persona beneficiària ha de comunicar a l'òrgan instructor de la present convocatòria qualsevol anul·lació que es faci de reconeixement d'obligacions.

Tenint en compte que el període subvencionable és, en gran part, posterior a la publicació de la convocatòria de la subvenció, a cada una de les activitats que les entitats beneficiàries duguin a terme (posteriors a la publicació de la convocatòria), en el marc de la present subvenció, han de fer constar que l'activitat es desenvolupa amb el suport del Consell de Mallorca, amb els logotips corresponents, de la mateixa mida dels de l'ajuntament i al costat d'aquests.

En el cas que, a l'hora de justificar, no es demostri l'ús dels logotips del Consell segons el que s'estableix en el paràgraf anterior, pot ser causa de pèrdua total o parcial de la subvenció concedida.

13. Pagament de la subvenció

13.1. La subvenció s'atorgarà per un import cert, d'acord amb l'ordre de prelació de les sol·licituds i en aplicació de l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions. Els projectes se subvencionen per un import cert equivalent a la quantia sol·licitada, fins al màxim corresponent. Per tant, no s'aplica l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, un cop deduïts els ingressos aliens o altres subvencions que l'han finançat.

13.2. El pagament de la quantia concedida es farà amb un pagament anticipat del cent per cent sense que calgui presentar cap garantia, segons l'article 50 i següents de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, que permet que les convocatòries de subvencions tramitades per aquest organisme prevegin pagaments anticipats quan així es consideri justificat.

13.3. Segons el que s'estableix en l'article 48.4. de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, per poder fer-se el pagament de la subvenció, la persona beneficiària ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents. Així mateix, la persona beneficiària ha d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

13.4. El Consell Insular de Mallorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

14. Justificació de la subvenció

14.1. Un cop finalitzat el període subvencionable, període d'elegibilitat de les despeses, indicat en el punt 6.4. d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària té l'obligació de justificar, d'acord amb l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció. Els documents justificatius s'enumeren en el punt 15 d'aquesta convocatòria.

14.2. Les corporacions locals beneficiàries de les subvencions convocades tenen fins al 31 de gener de 2022 per enviar al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions subvencionables.

En el cas que la concessió de les subvencions sigui en una data posterior a la indicada en el paràgraf anterior, el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.

14.3. Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir a la persona beneficiària que la presenti en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

14.4. Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària que la rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

15. Contingut del compte justificatiu

15.1. D'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès per la persona titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti que l'activitat s'ha duit a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la intervenció o l'òrgan de control financer equivalent de l'entitat beneficiària, pel qual s'acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

Per a aquesta convocatòria, els documents que s'han de presentar per justificar la subvenció són:

  • Memòria tècnica de les actuacions fetes objecte de la subvenció signada per un tècnic o tècnica responsable en la matèria, amb el vistiplau del batle o la batlessa. S'hi ha d'adjuntar documentació (fotografies, cartells...) que demostri la realització de les activitats i/o projectes, l'edat dels participants, la data i el suport del Consell de Mallorca a través del logotip. (Annex V)

  • Un informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat beneficiària amb el vistiplau del batle o batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció. (Annex VI)

  • Un certificat emès pel secretari o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o batlessa que acrediti que l'activitat s'ha duit a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció. (Annex VII)

16. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament

16.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i en la resta de la normativa aplicable i, en concret, en els articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

16.2. L'article 58 de l'Ordenança abans esmentada regula la pèrdua del dret a cobrar la subvenció.

16.3. Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, la persona beneficiària podrà renunciar a l'import romanent no justificat si així ho indica en l'apartat 7 de l'Annex VI.

16.4. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats en l'article 5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i la declaració posterior de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que la persona beneficiària presenti la renúncia a cobrar aquesta quantitat.

17. Publicitat

17.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada i d'acord amb els articles 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació d'aquesta convocatòria i de les resolucions de concessions a la Base de dades nacional de subvencions.

17.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/).

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si, per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes amb un informe justificatiu previ de la secretaria tècnica del centre gestor.

19. Normativa d'aplicació

Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel contingut d'aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), i  la resta de la normativa que hi sigui aplicable.

20. Recursos

De conformitat amb l'article 44 i 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs en via administrativa, si bé es pot formular potestativament un requeriment per a l'anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rep la notificació amb caràcter previ a la interposició d'un recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si, en el termini d'un mes des de la presentació, no es notifica cap resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu és de dos mesos comptadors des de l'endemà del dia que s'ha rebut la comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula el requeriment previ, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

 

Palma, 23 de febrer de 2021

La secretària tècnica

de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

(Per delegació de resolució de 22 de juliol, BOIB núm. 103 de 27-07-2019)

Rosa M. Cañameras Bernaldo

 

ANNEX I

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

Convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut

 

Dades de l'entitat local sol·licitant

 

Ajuntament d

CIF

 

Domicili

Núm.        Pis    

 

Telèfon                                                                                                                    

 

Adreça electrònica per a notificacions:

 

Localitat

CP

 

 

Nom i llinatges del batle/batlessa:

DNI/NIE:

 

 

 

 

 

 

EXPÒS:

1. Que hem tingut coneixement de la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut.

2. Que l'entitat local que represent es vol acollir a aquesta convocatòria i compleix tots els requisits. Per això, adjuntam a aquesta sol·licitud la documentació requerida en la convocatòria.

3. Que acceptam íntegrament les normes de la convocatòria de subvencions 2021.

SOL·LICIT:

El pagament anticipat del 100 % de l'import de la subvenció de .................................... €.

____________________, ______ d ________________________de 2021

 

El batle/batlessa         

 [Signatura]                           

 

ANNEX II.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

[Nom i llinatges] ................................................................................................... com a batle/batlessa de l'Ajuntament/entitat local menor d .......................................................................................................................................

Declar sota la meva responsabilitat:

1. Que accept les bases de la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut per a l'any 2021 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

2. Que es farà constar en les activitats i/o projectes objecte d'aquesta subvenció que es desenvolupen amb el suport del Consell de Mallorca, amb els logotips corresponents, de la mateixa mida dels de l'ajuntament i al costat d'aquests, que facilitarà la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

3. Que adjunt la documentació exigida en la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut per a l'any 2021 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

4. En relació amb l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) Don el consentiment perquè l'òrgan instructor demani els certificats telemàtics oportuns. (En aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.)

(   )Deneg expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats. (En aquest cas, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.)

(    ) Present una declaració responsable que substitueix les certificacions.

5.  Que l'ajuntament que represent no incorr en cap de les prohibicions que s'estableixen en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

6.  Que l'entitat que represent no ha estat sancionada ni condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma (article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes).

7.  Que l'entitat local que represent no és deutora per resolució de reintegrament de subvencions, d'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006) per la qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) No recuperaré ni compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

(   ) Sí recuperaré i/o compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

9. Que pel que fa al projecte objecte de la sol·licitud (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o l'obtenció d'altres recursos per finançar el projecte.

(   ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte o altres subvencions o recursos per finançar el projecte són els següents:

 

Tipus d'ingrés i, si escau, entitat adjudicatària

Import

 

 

 

IMPORT TOTAL

 

                                           

Així mateix, manifest, sota la meva responsabilitat, que totes les dades que faig constar en aquest document són certes, de conformitat amb les normes de la convocatòria.

I, perquè consti, sign aquesta declaració davant el secretari o secretària de la corporació.

.........................., d ............................. de 2021

 

[Signatura del batle/batlessa]                                    [Nom, llinatges i signatura    secretari/secretària]

 

ANNEX III.

PROJECTE I ACTIVITATS

1. Descripció de l'activitat per a la qual se sol·licita finançament

Descripció breu del municipi (és important que indiqueu si teniu serveis específics de joventut i usuaris, o no):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Justificació, adequació i accions que es presenten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Descripció de cada acció, que ha d'incloure nom, objectius, continguts, metodologia programada (dinàmica de l'activitat), recursos materials i humans, material necessari i personal responsable (se n'ha d'indicar el càrrec i si és propi de l'ajuntament o no), criteris d'avaluació (indicadors) i temporalització (dates, lloc, durada i horari) i edat de les persones destinatàries:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Despeses del projecte

S'han de recollir els tipus de despesa que són necessàries per fer el projecte. (S'ha de presentar desglossat per partides pressupostàries.)

TIPUS DE DESPESA

CAL QUE ESPECIFIQUEU:

    IMPORT AMB IVA

    IMPORT SENSE IVA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMPORT TOTAL

 

Recordau que l'import de la subvenció juntament amb altres ingressos que pugui tenir l'entitat local pel mateix concepte, no pot ser superior al del total de la despesa.

Si en aquest document no hi cap tota la informació, es pot presentar un document adjunt amb els mateixos conceptes.

.........................., d ............................. de 2021

 

Responsable tècnic/tècnica en matèria de joventut                                 Vist i plau del batle/batlessa

[Nom, llinatges i signatura]                                                                 [Nom, llinatges i signatura] 

 

 

ANNEX IV.

SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

 

1. Dades de la persona titular del compte corrent

 

 

N.I.F.:   

 Nom i llinatges / raó social:

Domicili:

Núm.:

Pis:

Municipi:

  Codi Postal:

Telèfon:

  Fax: 

 Correu electrònic:

2. Dades de la persona representant (aquest apartat només s'ha d'emplenar si és diferent de la sol·licitant. En aquest cas, s'ha d'acreditar la representació)

N.I.F.:   

 Nom i llinatges / raó social:

Domicili:

Núm.:

Pis:

Municipi:

  Codi Postal:

Telèfon:

  Fax: 

 Correu electrònic:

3. Dades bancàries de la persona titular

 

 

ENTITAT BANCÀRIA

/ SUCURSAL

 

 

 

 

IBAN

ENT

ITAT

OFICINA

D

C

NÚMERO DE COMPTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Documentació que s'ha d'aportar

- Fotocòpia del NIF/NIE.

- En el cas de ser persona jurídica, fotocòpia del DNI de la persona representant i dels poders o de l'escriptura on s'acrediti la representació.

Sota la meva responsabilitat, declar que les dades anteriors són certes.

      __________, _____ de________________ de _________.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE

L'ENTITAT BANCÀRIA*                      

Aquestes dades coincideixen amb les que

consten en aquesta oficina

El director / La directora — El delegat / La delegada

 

Signatura:_______________________________

(Segell de l'entitat bancària)

*Aquesta signatura es pot substituir pel certificat bancari telemàtic

    La persona titular o representant

 Signatura:______________________            

D'acord amb el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 06 de desembre de 2018), les dades facilitades en aquest document s'incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L'òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat, oposició i d'altres que reconegui aquesta Llei, és la Secretaria Tècnica del      Departament d'Hisenda i Funció Pública de la Corporació.

 

ANNEX  V.

MEMÒRIA TÈCNICA DE LES ACTUACIONS EN MATÈRIA DE JOVENTUT

Descripció de les actuacions

  1. S'han d'indicar i explicar amb detall les accions que s'han duit a terme (nom, objectius, continguts, metodologia i recursos).

  2. Nombre i edat de les persones usuàries participants i personal responsable (càrrec i si és o no propi de l'ajuntament).

  3. Dates de les actuacions (lloc, durada i horaris).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avaluació de les actuacions

  1. S'ha d'indicar el grau d'assoliment de les actuacions (objectius, continguts, metodologia i recursos).

  2. Resultats i evidències documentals de les actuacions* (fotografies, cartelleria, registre de seguiment, control de les actuacions...).

  3. Conclusions, propostes de millora i recomanacions futures.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Adjuntau totes les proves documentals.

Si en aquest document no hi cap tota la informació, es pot presentar un document adjunt amb els mateixos conceptes.

................................., ........ d ......................... de .......

Responsable tècnic/tècnica en matèria de joventut                  Vist i plau del batle/batlessa

[Nom i llinatges i signatura]                                         [Nom, llinatges i signatura]

 

ANNEX VI.

INFORME D'INTERVENCIÓ QUE ACREDITA LA VERACITAT I LA REGULARITAT DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE LA SUBVENCIÓ

De conformitat amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, ............................................................................................................................ com a interventor/interventora de l'Ajuntament/entitat local menor de....................................................., en relació amb la subvenció concedida en la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut per a l'any 2021 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca,

DECLAR:

1. Que don la meva aprovació de la relació de factures per un import total de .............................. €, per justificar la subvenció que ens heu concedit en la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut.

2. Que les factures de la relació, en la quantia imputada a la subvenció, no s'han emprat ni s'empraran com a justificants per cobrar cap altra ajuda i que compleixen, sense cap dubte, l'objecte de la subvenció.

3. Que les despeses relacionades en aquest informe corresponen, sense dubte, a l'activitat subvencionada i s'ajusten al valor de mercat.

4. Que, en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, (marcau una opció):

(   )  És recuperat i compensat.

(   ) No és recuperat ni compensat.

5. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera —amb les subvencions i altres ingressos concurrents— el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

6. Que els ingressos, despeses i desviacions per dur a terme el projecte indicat han estat els següents:

A) INGRESSOS

- Subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca    Quantia: ...................

- Altres subvencions o ajuts:

Entitat: ..................................................................     Quantia: ...................

Entitat: ..................................................................     Quantia: ...................

- Altres ingressos:

Procedència: ........................................................     Quantia: ...................

B) DESPESES

Núm.

d'ordre

Núm. de fra.

Data de fra.

Proveïdor

CIF

Concepte

Base imposable

IVA

Total

Data de pagament

Data de reconeixement de l'obligació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En aplicació de l'article 48.1 de l'Ordenança general de subvencions, com que la persona beneficiària és una entitat local, en aquesta convocatòria es considerarà com a despesa feta la certificació de les obligacions reconegudes.

C) DESVIACIONS

S'han d'indicar les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i se n'ha d'explicar el motiu:

1. ______________________________________________________________________

2. ______________________________________________________________________

3. ______________________________________________________________________

(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents: el número i la data d'emissió de la factura, el nom i CIF del proveïdor, el concepte, l'import i la data de pagament. La relació d'ingressos ha d'indicar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes i la resta d'ajuts o ingressos que han finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. S'han d'explicar les desviacions esdevingudes respecte del pressupost inicial.)

7. D'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida.

(   ) Accept renunciar al romanent de la subvenció concedida.

8. D'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat que represent és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions (marcau amb una creu l'opció escollida):

(    ) Sí

(    ) No

I, perquè consti, expedesc aquest document, amb el vistiplau del .......................................................................1

......................., ........... d .......................... de .........

Interventor/interventora                                                        Vist i plau del batle/batlessa

[Nom, llinatges i signatura]                                                   [Nom, llinatges i signatura]  

 

ANNEX VII.

CERTIFICACIÓ SOBRE LA REALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT I EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

A l'efecte de complir l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple del 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), [nom i llinatges] ............................................................................................................................, com a secretari/secretària de l'Ajuntament d ................................................................. i en execució de la disposició addicional segona de l'Ordenança esmentada

CERTIFIC

  1. Que no s'ha dictat cap resolució declarativa de la procedència del reintegrament de la subvenció, ni de la pèrdua del dret a cobrar-la.

  2. Que no s'ha acordat cap mesura cautelar sobre la retenció dels lliuraments de pagament referits a la mateixa subvenció, per alguna de les causes que es preveuen en l'article 56 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

  3. Que les activitats subvencionades s'han fet en els termes i en les condicions establertes en la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut per a l'any 2021 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

  4. Que, amb la realització d'aquestes activitats, s'ha complit la finalitat de la subvenció concedida.

I, perquè consti, expedesc aquest certificat amb el vistiplau del batle/batlessa.

......................., ....... d......................... de ........

Secretari/secretària                                                        Vist i plau del batle/batlessa

[Nom, llinatges i signatura]                                           [Nom, llinatges i signatura]         

 

ANNEX VIII.

CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT/ENTITAT MENOR D........................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER ALS AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER DONAR SUPORT A LA JOVENTUT

Parts

[Nom i llinatges]..............................................................., conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en nom i representació del Consell de Mallorca, en virtut de l'article 1.d del Decret la Presidència pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.

[Nom i llinatges] .............................................................................................., batle/batlessa de [nom de l'entitat o ajuntament] l..............................................................................................., en virtut de l'acord del Ple de..........de........de............

Antecedents

1. El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local en la resolució de ___ de _______________ de 2021 va aprovar la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut.

2.En el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament/entitat menor d...........se li va concedir una subvenció per un import de..................euros per dur a terme les següents actuacions: ......................

3. El Consell Executiu del Consell de Mallorca, mitjançant l'acord de .............. d.................................... de .........................., va aprovar aquest conveni per subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per donar suport a la joventut.

4. L'Ajuntament d....................................., mitjançant l'acord de l'òrgan competent de ............ d................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

5. La disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple del 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) recull que:

«En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.»

6. Segons el que es preveu en aquesta disposició addicional segona, la naturalesa d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament d..........................................................................

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1. Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament/entitat menor d......................................................... per a actuacions relatives al suport a la joventut, en el marc de la convocatòria de subvencions del Consell de Mallorca per a l'any 2021.

2. L'Ajuntament d......................................................... ha rebut la subvenció per dur a terme les actuacions següents:

  • .....................................................................................................................

  • .....................................................................................................................

  • .....................................................................................................................

3. L'Ajuntament/entitat menor d........................................................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir totes i cadascuna de les obligacions previstes en la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment es compromet a dur a terme les actuacions subvencionades i a presentar la justificació de les despeses al Consell Insular de Mallorca fins al 31 de gener 2022 o en el cas que la concessió de les subvencions sigui en una data posterior, dins el termini de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació de la concessió de les subvencions.

4. La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament d..............................., d'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, s'ha de fer amb la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la documentació següent:

-Una memòria tècnica de les actuacions fetes objecte de la subvenció signada per un tècnic o tècnica responsable en la matèria. amb el vistiplau del batle o la batlessa. S'hi ha d'adjuntar documentació (fotografies, cartells...) que demostri la realització de les activitats i/o projectes, l'edat dels participants, la data i el suport del Consell de Mallorca a través del logotip. (Annex V)

-Un informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat beneficiària, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció. (Annex VI)

- Un certificat emès pel secretari o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti que l'activitat s'ha duit a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció. (Annex VII)

5. Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i en haver-se fet els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament d...............................................

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni per duplicat.

 

Palma, ....... d........................ de...........

Pel Consell de Mallorca                                 Per l'Ajuntament d..................................

[Rúbrica]                                                       [Rúbrica]

1Indicau batle o batlessa o president o presidenta, segons correspongui.