Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 4485
Bases específiques per a la creació d'un borsí extraordinari de guardies de la policia local de l'Ajuntament de Capdepera, mitjançant sistema de concurs
Per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Capdepera en data 16 de febrer de 2021, han estat aprovades les següents:
BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CREACIÓ D'UN BORSÍ EXTRAORDINARI DE GUÀRDIES DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa
Es convoca el procés selectiu per a la creació d'un borsí de guàrdies de Policia Local de l'Ajuntament de Capdepera.
S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; i la Llei 3/2007, de 27 de marc, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que resulten de l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, així corn la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
SEGONA. Requisits de les persones aspirants
A més deis que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, les persones aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de capacitació de la categoria de policia expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública en vigor o actualitzat.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions. Junt amb la instancia es presentarà certificat mèdic de no trobar-se dins cap deis supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mediques recollits a l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals.
e) No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas d'ésser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinaria o equivalent que impedeix, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés al treball públic.
f) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes a la legislació local.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A i B en vigor.
i) Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les
j) Acreditar documentalment els coneixements de Llengua catalana mitjançant l'aportació de fotocòpia compulsada del certificat de nivell B2 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern balear, l'Escola Balear d'Administració Pública o bé qualsevol altre que sigui equivalent segons la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de Llengua catalana corresponent al nivell B2.
k) Prèviament a Pacte de la contractació, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats en els apartats b), f) g) h), ii).
I) Abans de la seva presa de possessió, el funcionari/ària haurà de passar amb la qualificació d'apte un test d'actitud que serà realitzat per un assessor tècnic/a que designi l'Ajuntament d'Inca. Queda exonerat de realitzar aquests test d'actitud aquell personal funcionari que ja hagi superat un test d'actitud o de portar armes per prestar serveis a l'Ajuntament d'Inca.
Totes les persones aspirants han d'acreditar estar en possessió deis requisits assenyalats en el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
TERCERA. Presentació de sol·licituds
Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta corn a annex I a les presentes bases, en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, dl d'octubre. En el cas de no presentar-se la instancia al Registre General, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització de termini de la presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació d'instàncies és de vuit dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria a la qual es refereix el procés selectiu expedit per l'EBAP o l'òrgan competent, i en plena validesa.
c) Una fotocòpia de l'anvers i el revers de la titulació exigida.
d) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits al punt segon d'aquestes bases, referits sempre en relació amb la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
I) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català.
g) Certificat mèdic de no trobar-se dins cap deis supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pet qual s'aprova el Reglament mare de coordinació de les policies locals.
h) Presentar tots aquells mèrits que hagin de ser valorats de conformitat amb l'annex 4 del Reglament marc de la Policia Local.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió deis mèrits al·legats és el dia en què finalitza el termini per presentar sol·licituds.
Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva deis candidats/ates tant els errors descriptius corn la comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol licitud.
La convocatòria s'anunciarà al BOIB, a dos deis diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma, a la pàgina web de l'Ajuntament de Capdepera i la resta de llocs habituals.
En cap cas es tindran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, ja siguin els presentats corn a requisits o corn a mèrits: serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així corn sobre les dades que figuren a la instancia, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.
QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució per aprovar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament, i es concedirà un termini de cinc dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.
Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la 'llista provisional, aquesta s'entendrà elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
CINQUENA. Tribunal qualificador
El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, president i quatre vocals i el mateix nombre de suplents, funcionaris designats per la Corporació.
Secretari/ària del tribunal: funcionari delegat/ada per la corporació.
El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o d'especialistes que poden actuar amb veu, però sense vot.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de mes de la meitat deis seus membres, titulars o suplents.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.
Fase de concurs
Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són el que estableix l'annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i que figuren corn a annex II d'aquestes bases.
Les persones aspirants passaran a constituir, per estricte ordre de puntuació, un borsí de treball en aquest Ajuntament per cobrir, en règim d'interinitat, les vacants, excedències i altres incidències que puguin sorgir en relació amb els llocs de feina de categoria de guàrdia de la Policia Local.
ANNEX I MODEL D'INSTÁNCIA
Sr./Sra. ______________________major d'edat, amb DNI número________________ i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a _________________________________________ telèfon_______________ correu electrònic__________________.
EXPOS:
I. Que he tingut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la creació d'un borsí de guàrdia de la Policia Local.
II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria.
III. Que som responsable de la veracitat deis documents i informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL.LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aporto la següent documentació exigida en aquestes bases:
Capdepera, de de 2021.
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
ANNEX II (annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears)
PUNTUACIÓ DEL CONCURS DE LES BORSES EXTRAORDINÁRIES D'INTERINS
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 50 punts.
El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:
1. Valoració del curs de capacitació
1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.
Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. A la resta de categories que els sigui exigible el curs de capacitació per a l'accés, és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.
2. Valoració deis serveis prestats
2.1. Concurs per a l'ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de Policia Local i del concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts corn a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts a) per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
2.2. Concurs en el sistema d'accés per promoció, borsí extraordinari, provisions de llocs de treball i concurs de mèrits de mobilitat d'altres categories.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
t) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
3. Valoració dels coneixements de llengües
3.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.
b) Nivell B1: 1,25 punts.
c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts.
d) Nivell Cl (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.
e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.
f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.
S 'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, en què el nivell de català aportat corn a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix corn a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
3.2 Coneixements d'altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius deis coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escotes oficials d'idiomes (E01), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent al nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells de l'EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitja |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitja |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escotes oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
4. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escotes de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escota Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions publiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les 111es Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la importació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits deis títols, màsters propis no oficials i deis cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
4.1. Formació relacionada amb l'arca professional.
4.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del hoc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'importació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del hoc al qual s'accedeixi:
0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
4.1.2. Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del hoc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
5. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
- Creu al Mèrit Policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.
- Creu al Mèrit Policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
- Creu al Mèrit Policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
- Felicitacions públiques: 0,25 punts.
S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
Els reconeixements honorífics i les medalles lliurades per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per accedir a un hoc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l'efecte de concurs una de les dues.
6. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.
b) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
c) Estudis acadèmics oficials: copia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de fon-nació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
Capdepera, 18 de febrer de 2021
El batle Rafel Fernández Mallol