Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 2289
Extracte de la Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s’aprova la III convocatòria d’ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de la restauració de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 549838

De conformitat amb el previst als articles 17,3,b i 20,8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net:

Primer. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb establiments de restauració oberts a Mallorca, que s'han vist afectats per les mesures de salut pública adoptades per Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020, per contenir la covid-19 consistent en tancament d'interiors i reducció d'aforaments a terrasses en el mes de desembre i tancament dels establiments de restauració en el mes de gener, menys per servir menjar per portar o bé per repartir a domicili.

La finalitat de la convocatòria és pal·liar el greuge sofert per les persones titulars dels establiments de restauració oberts fins a l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària per contenir la covid-19.

Segon. Beneficiaris

- Persones físiques o jurídiques, agrupacions de persones físiques i jurídiques privades i comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat titulars d'un negoci de restauració obert fins al 14 de desembre de 2020.

- Epígraf de l'IAE:

  • E671 Serveis en restaurants
  • E672 Serveis en cafeteries
  • E673 Serveis en cafès i bars amb i sense menjar
  • E676 Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries
  • E677 Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora de dits establiments.

- Tenir domicili social o fiscal a Mallorca

- Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, Seguretat Social, Consell Insular de Mallorca i ens dependents i amb la Fundació Mallorca Turisme.

- Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb establiment obert al públic a dia 14 de desembre de 2020 (quan s'adopta l'Acord de Consell de Govern que estableix el nivell 4 d'alerta sanitària).

- No poden haver estat sancionats per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la covid-19.

- No haver acomiadat a treballadors afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació.

Tercer. Característiques de l'establiment

- Establiment de restauració obert a Mallorca.

- Contractats un màxim de 20 treballadors de mitja anual per establiment.

 

Quart. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, amb modificació al BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Cinquè. Quantia

El crèdit previst per aquesta convocatòria és de 10.000.000,00 € amb càrrec al pressupost de la Fundació Mallorca Turisme.

Sisè. Import subvencionable

L'ajut és de 3.000 € per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (màxim 6.000 €).

Setè. Concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Vuitè. Termini i lloc per presentació de sol·licituds

La sol·licitud i documentació annexa es pot presentar a partir de les 9.00 h de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de març de 2021, o fins a exhauriment del crèdit.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme

(https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0) a l'espai creat per la convocatòria «III Convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de la restauració de Mallorca».

Podeu trobar informació i també presentar la sol·licitud en la pàgina www.ajutsmallorca.com

La sol·licitud només es pot presentar en línia a través del catàleg de tràmits «III Convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de la restauració de Mallorca». No serà vàlida una altra forma de presentació, no valdrà presentar una instància general o aportar documentació sense anar al tràmit creat a l'efecte per la presentació.

A la sol·licitud s'ha d'indicar el nom de l'establiment i la localització.

Novè. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

a) Persones físiques: còpia del DNI per les dues cares, o NIE i passaport, per les dues cares, si en té. Si és una persona jurídica: CIF.

b) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut, del mes de desembre o posterior.

c) Fotografia actual de la façana de l'establiment on es vegi el nom comercial, si hi fos i en té, i una fotografia de l'interior de l'establiment.

d) Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant.

e) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admetran altres documents per acreditar la titularitat del compte bancari.

g) Si es sol·licita una ajuda de 6.000 € s'ha d'aportar el certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i el certificat d'estar al corrent d'obligacions amb la Seguretat Social.

Dècim. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca, entitats dependents i Fundació Mallorca Turisme.

b) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la documentació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.

Onzè. Pagament

El pagament de l'ajut s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

Dotzè. Comprovació de la veracitat de les dades

Per comprovar la veracitat de les dades aportades pels sol·licitants dels ajuts es farà una auditoria externa la qual servirà per examinar els expedients i podrà donar lloc, en cas d'incompliment, a l'inici de l'expedient de reintegrament més les possibles accions administratives o penals en què poden incloure.

 

Palma, 18 de febrer de 2021

El director de la Fundació Mallorca Turisme Miguel Pastor Jordà